mboost-dp1

iOS, Android eller WP7?


Gå til bund
Gravatar #1 - kalleguld
18. mar. 2011 12:16
Hvilet af de store mobil-OS'er er det bedste, og hvorfor?

Lad os få flyttet religionskrigen væk fra nyhedstrådene og herind.

Hvor fejler APIerne? Hvem har den bedste brugerflade? Og hvem leverer den bedste hardware?

Giv din mening til kende, men begrund den bedre end "Jeg har en iPhone, så den er det bedste" :)
Gravatar #2 - XorpiZ
18. mar. 2011 12:19
Windows Phone 7 mangler visse API'er (sockets, kompas m.fl.) og udviklerne har ikke direkte adgang til kamera - så på det punkt vinder de ihvf. ikke.

Brugerfladen er selvfølgelig en smagssag, men der foretrækker jeg klart WP7's hub-centrerede fokus fremfor Android og iOS' mere grid-orienterede-fokus-på-apps. Og så er Metro UI'et vanvittigt lækkert at se på.

Bedste hardware må være Android.
Gravatar #3 - Windcape
18. mar. 2011 12:20
XorpiZ (2) skrev:
Bedste hardware må være Android.
/disagree

WP7 telefonerne, specielt dem fra Samsung, er hardware-overlegne de nuværende Android modeller som er på markedet.

Angående layout:

if Android was a pc OS
Gravatar #4 - XorpiZ
18. mar. 2011 12:23
Windcape (3) skrev:
/disagree

WP7 telefonerne, specielt dem fra Samsung, er hardware-overlegne de nuværende Android modeller som er på markedet.

Angående layout:

if Android was a pc OS


Har de ikke alle 1 GHz Snapdragon? Mig bekendt er der da kommet en hel del dual-core Android-telefoner efterhånden.
Gravatar #5 - Windcape
18. mar. 2011 12:25
XorpiZ (4) skrev:
Har de ikke alle 1 GHz Snapdragon? Mig bekendt er der da kommet en hel del dual-core Android-telefoner efterhånden.
"hardware" er ikke kun processoren. Skærm, og kamera er også ret væsenlige.

Og samtidig batteriforbrug. Jeg tror ikke en dual-core CPU ville give bedre performance på de nuværende WP7 telefoner, de oplevelsen allerede er superhurtig og altid flydende.

Faktisk ligger den største begrænsning i internet-hastigheden i ens område.
Gravatar #6 - Blank
18. mar. 2011 12:26
Windcape (3) skrev:
/disagree

WP7 telefonerne, specielt dem fra Samsung, er hardware-overlegne de nuværende Android modeller som er på markedet.

Angående layout:

if Android was a pc OS


For HELV*** windscape..

nu må du snart holde op..

men.. hvis du skal smide sådan et postulat.. så find en kilde..???

windows mobiler er bagud rent hardware mæssigt...
http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-...
hversgo.. dualcore.. amoled you name it..!

find en windows mobil som har bedre hardware.!
Gravatar #7 - Windcape
18. mar. 2011 12:30
#6

Find en mobil der allerede er på markedet? :) Ellers kan jeg da nævne nogle futuriske Nokia modeller som sikkeret er endnu bedre!

(Derudover er der ingen som snakker om Windows Mobile, udover idioter der ikke har lært at læse endnu)
Gravatar #8 - Magten
18. mar. 2011 12:32
Jeg kan lide....

iOS: Fordi det bare spiller.. Der er sjældent noget der ikke virker..
Android: Fordi jeg har min helt egen legeplads og kan designe mine homescreens som jeg vil.. Widgets.. Notification bar..
WP7: Fordi det er anderledes.. Jeg mangler desværre stadig at bruge det til hverdagsbrug, så jeg ved ikke om det er noget jeg kan lide eller ej..

Jeg kan ikke lide...

iOS: Fordi det er så drønhamrende grimt og kedeligt at se på..
Android: Fordi HW producenterne ødelægger det fuldstændigt med deres Sense og hvad det ellers hedder..
WP7: pga Windcape.. Needless to say more..


Jeg har en iPhone 4 og venter udelukkende på at jeg kan få Android på den.. Så har jeg en lækker telefon med et lækkert OS <3

Windcape (3) skrev:

Angående layout:

if Android was a pc OS
Det der er sgu da mere iOS! På Android kan du da i det mindste selv bestemme hvilke ikoner du vil have på din homescreen..
Gravatar #9 - Blank
18. mar. 2011 12:34
Windcape (7) skrev:
(Derudover er der ingen som snakker om Windows Mobile, udover idioter der ikke har lært at læse endnu)

Windcape (3) skrev:
WP7 telefonerne, specielt dem fra Samsung

???
Jeg er forvirret..!

men
http://www.gsmarena.com/motorola_atrix_4g-3708.php
hurtigere processor, stort batteri.
bedre skærm (højere opløsning)
4G

og den er på markedet.!
Gravatar #10 - Windcape
18. mar. 2011 12:34
Magten (8) skrev:
Det der er sgu da mere iOS! På Android kan du da i det mindste selv bestemme hvilke ikoner du vil have på din homescreen..
Men begge løsninger virker så uendeligt meget forkerte på en mobil platform.
Gravatar #11 - kalleguld
18. mar. 2011 12:35
Lige et spørgsmåt til Wincape:

Du siger at Android ikke har vektorgrafik. Men der er da masser af vektor-support i f.eks. Canvas
Gravatar #12 - Windcape
18. mar. 2011 12:35
Blank (9) skrev:
bedre skærm (højere opløsning)
Dårligere skærm!

Du har tydeligvis aldrig prøvet SUPER AMOLED, eller Retina Display (iPhone 4)
Gravatar #13 - Magten
18. mar. 2011 12:36
Windcape (10) skrev:
Men begge løsninger virker så uendeligt meget forkerte på en mobil platform.
Det er så din holdning.

Jeg synes det er meget rart.
Gravatar #14 - Windcape
18. mar. 2011 12:37
kalleguld (11) skrev:
Lige et spørgsmåt til Wincape:

Du siger at Android ikke har vektorgrafik. Men der er da masser af vektor-support i f.eks. Canvas
Kan du erstatte alle dine knapper i en tilfældig Android applikation, med vektorgrafik?

Nej, det kan du ikke. At du kan tegne på et canvas, er ikke det samme som det er grundlæggende bygget ind i alle komponenterne, ligesom i XAML.

Med WP7s farvetemaer, ville du med non-vector grafik ende up med 16 gange så mange grafikfiler, som hvis du benyttede vektor.
Gravatar #15 - Bllets
18. mar. 2011 12:39
Magten (8) skrev:
iOS: Fordi det er så drønhamrende grimt og kedeligt at se på..


Næsten helt enig med din liste, bortset fra nogen ting.

Men her er jeg nødt til at tilføje noget: iTunes (PC!).
Jeg vil slet ikke have OS X, og at have iTunes på PC er jo næsten direkte dumt, hvilket er ærgeligt :/
Gravatar #16 - Windcape
18. mar. 2011 12:40
Magten (13) skrev:
Jeg synes det er meget rart.
Synes du også det er "rart" at 20% af skærmpladsen så er spildt på ikon-tekst, som er afkortet midt i det hele?

Jeg tvivler.

En ren ikonbaseret løsning er bedre. Og så er vi hurtigt tæt på WP7s tile løsning, som er mere behageligt til touch, og giver mere plads til informationer.
Gravatar #17 - freesoft
18. mar. 2011 12:40
Spørgsmål:
Kan iOS og WP7 bruges uden at installere software på sin computer?
Tænker på, overføre filer/musik, opdatere OS osv?
Gravatar #18 - Blank
18. mar. 2011 12:41
Windcape (12) skrev:
Dårligere skærm!

Du har tydeligvis aldrig prøvet SUPER AMOLED, eller Retina Display (iPhone 4)

Jo.. det har jeg..
og jeg vil hellere have en højere opløsning på min mobil, en AMOLED..

Men Galaxy S har også AMOLED, og nogenlunde samme hardware som Samungs windows telefoner.!

men jeg mangler stadig en kilde fra dig..?
kan du ikke finde den..?
Gravatar #19 - Windcape
18. mar. 2011 12:41
Bllets (15) skrev:
Jeg vil slet ikke have OS X, og at have iTunes på PC er jo næsten direkte dumt, hvilket er ærgeligt :/
WP7 kræver Zune.

Men i modsætning til da jeg brugte Android, er det faktisk en fryd at overføre billeder og musik til/fra telefonen. At skulle rode rundt i filsystemet var langsomt og dybt idiotisk når man tænker over det.

Ligeledes er iTunes faktisk en meget vigtig del af iPhone's success. Selvom nørderne tit er uenige, fordi de ikke ved bedre.
Gravatar #20 - Windcape
18. mar. 2011 12:42
freesoft (17) skrev:
Spørgsmål:
Kan iOS og WP7 bruges uden at installere software på sin computer? Tænker på, overføre filer/musik, opdatere OS osv?
Nej.

OTA updates er alligevel kun et problem, da de så kan begrænses eller blokeres af ens udbyder, specielt i USA.
Gravatar #21 - Blank
18. mar. 2011 12:42
iOS kan ikke uden at du jailbreaker den..
ved ikke med WP7
Gravatar #22 - Magten
18. mar. 2011 12:43
Windcape (16) skrev:
Synes du også det er "rart" at 20% af skærmpladsen så er spildt på ikon-tekst, som er afkortet midt i det hele?

Jeg tvivler.
Da jeg brugte Android havde jeg ikke ikon tekst på, såeh..



Windcape (16) skrev:
En ren ikonbaseret løsning er bedre. Og så er vi hurtigt tæt på WP7s tile løsning, som er mere behageligt til touch, og giver mere plads til informationer.
Ja WP7 der er 100% af skærmen dækket af tiles, og svjv er den eneste ændring man kan foretage, farven på tiles.
Ellers tak, det ender i iOS stil og bliver kedeligt at glo på imo.

Du fremstiller iøvrigt endnu engang dine meninger som fakta. Drop det nu, der er ingen der gider høre på det.
Gravatar #23 - Windcape
18. mar. 2011 12:43
Blank (18) skrev:
Men Galaxy S har også AMOLED, og nogenlunde samme hardware som Samungs windows telefoner.!
Galaxy S er lige under de nuværende WP7 telefoner fra Samsung og HTC.

Og det er jo netop pointen. Indtil next-gen Samsung Galaxy (som du linkede) udkommer, så har WP7 telefonerne de højeste hardware-specs for telefoner med SUPER AMOLED.

Så du er nød til at vente et par uger :p
Gravatar #24 - Blank
18. mar. 2011 12:44
Windcape (19) skrev:
Ligeledes er iTunes faktisk en meget vigtig del af iPhone's success. Selvom nørderne tit er uenige, fordi de ikke ved bedre.


Synes nu det er rart at kunne overføre filer trådløst..

men jeg er jo også bare en ignorant idiot..!
Gravatar #25 - Bllets
18. mar. 2011 12:44
Windcape (19) skrev:
WP7 kræver Zune.


Zune vs. iTunes er som at samligne Lamborghini med en cykel. iTunes er altså bare ikke godt på PC.

iTunes er dog formiddabel på OS X :)
Gravatar #26 - Blank
18. mar. 2011 12:44
Windcape (23) skrev:
Galaxy S er lige under de nuværende WP7 telefoner fra Samsung og HTC.

Kilde..?
Gravatar #27 - Magten
18. mar. 2011 12:45
Windcape (19) skrev:
Selvom nørderne tit er uenige, fordi de ikke ved bedre.
Det er altid rart når du viser hvor arrogant og selvfed en idiot du er.
Gravatar #28 - Windcape
18. mar. 2011 12:45
Magten (22) skrev:
Da jeg brugte Android havde jeg ikke ikon tekst på, såeh..
Fordi du installerede et program til formålet. Et program der bruger unødvendig CPU, for at give en feature der burde være default i systemet.

Magten (22) skrev:
Ja WP7 der er 100% af skærmen dækket af tiles, og svjv er den eneste ændring man kan foretage, farven på tiles.
Ellers tak, det ender i iOS stil og bliver kedeligt at glo på imo.
Det er den klassiske holdning til tiles, indtil folk faktisk har brugt systemet.

Tiles er interaktive, og derfor fyldt med informationer, og er faktisk svarende til Android's widgets, bare bedre og mere tilpasset layoutet for hele platformen.
Gravatar #29 - Windcape
18. mar. 2011 12:47
Blank (26) skrev:
Kilde..?
Dine egne links :p

Magten (27) skrev:
Det er altid rart når du viser hvor arrogant og selvfed en idiot du er.
Det er da også morsomt hvor hurtigt du tyer til tilsvininger, frem for at acceptere at iTunes faktisk betragtes i industrien, som en af nøglerollerne for Apple's udbredelse af først iPod, og senere iPhone.

Gravatar #30 - Magten
18. mar. 2011 12:47
Windcape (28) skrev:
Fordi du installerede et program til formålet. Et program der bruger unødvendig CPU, for at give en feature der burde være default i systemet.
En launcher er vel ikke ligefrem unødvendig CPU.
Den brugte mindre CPU end med HTC Sense på.

Windcape (28) skrev:
Tiles er interaktive, og derfor fyldt med informationer, og er faktisk svarende til Android's widgets, bare bedre og mere tilpasset layoutet for hele platformen.
Igen, jeg er uenig. Jeg bryder mig ikke om det, og jeg kan godt lide at have en homescreen jeg kan designe efter min smag og ikke Microsoft's.
Gravatar #31 - Magten
18. mar. 2011 12:49
Windcape (29) skrev:
Det er da også morsomt hvor hurtigt du tyer til tilsvininger, frem for at acceptere at iTunes faktisk betragtes i industrien, som en af nøglerollerne for Apple's udbredelse af først iPod, og senere iPhone.
Jeg har aldrig sagt at iTunes ikke har en hovedrolle, så lær at læs før du skriver.

Du skriver fordi nørderne ikke ved bedre.. Vi har forklaret dig en milliard gange hvorfor vi ikke bryder os om det. Men hver gang kommer du med en sviner alligevel.

Så hvem sviner hvem?
Gravatar #32 - Windcape
18. mar. 2011 12:51
Magten (30) skrev:
Den brugte mindre CPU end med HTC Sense på.
Modsat kunne man undgå begge dele!

Magten (30) skrev:
Jeg bryder mig ikke om det, og jeg kan godt lide at have en homescreen jeg kan designe efter min smag og ikke Microsoft's.
Men har du et reelt formål? Hvad med den pragmatiske del.

Jeg vil gerne se:

antal nye emails, antal nye sms'er, dagens aftaler fra kalender, og missede opkald, samt have hurtig vej til kontaktliste, email, sms og kalender.

Derudover have Facebook, Twitter og Vejrudsigten inden for en enkelt bevægelse. Alt dette tilbyder WP7 mig gennem mine tiles, i et letoverskueligt layout.
Gravatar #33 - Windcape
18. mar. 2011 12:53
Magten (31) skrev:
Du skriver fordi nørderne ikke ved bedre.. Vi har forklaret dig en milliard gange hvorfor vi ikke bryder os om det. Men hver gang kommer du med en sviner alligevel.
Men det er jo stadigvæk sandheden.

Nørderne tror altid den vej de gør det i dag er nemmest. Indtil nogen laver en nemmere løsning.

Jeg er selv en del af den målgruppe jeg påpeger dette over for. Hvorfor skulle jeg svine mig selv til?
Gravatar #34 - kalleguld
18. mar. 2011 12:55
Windcape (14) skrev:
Kan du erstatte alle dine knapper i en tilfældig Android applikation, med vektorgrafik?

Selvfølgelig kan man det. Det er bare at tegne på et canvas og fodre canvasset til en ImageButton.


Nej, det kan du ikke. At du kan tegne på et canvas, er ikke det samme som det er grundlæggende bygget ind i alle komponenterne, ligesom i XAML.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener. Siger du at forskellen er, at det er bygget ind i APIet?


Med WP7s farvetemaer, ville du med non-vector grafik ende up med 16 gange så mange grafikfiler, som hvis du benyttede vektor.

Men man kan jo netop godt bruge vector-grafik. Det bliver jo godt nok lavet til bitmaps i ram, men det sker også på WP7 (bare i intern API-kode)
Gravatar #35 - Windcape
18. mar. 2011 12:56
kalleguld (34) skrev:
Selvfølgelig kan man det. Det er bare at tegne på et canvas og fodre canvasset til en ImageButton.
Og når du så skal tilføje interaktivitet? Touch-effekt, etc.?

At tegne er jo ikke bare at tegne. Og hvis det var så nemt, hvorfor er der så stort set ingen der bruger det, eh?

Gravatar #36 - Magten
18. mar. 2011 12:57
Windcape (32) skrev:
Men har du et reelt formål? Hvad med den pragmatiske del.
Jeg gentager lige: Jeg kan godt lide at have en homescreen jeg kan designe efter min smag og ikke Microsoft's.

Det er mit formål. At have noget der er pænt efter min mening og ikke en eller anden designers.



Windcape (32) skrev:

Jeg vil gerne se:

antal nye emails, antal nye sms'er, dagens aftaler fra kalender, og missede opkald, samt have hurtig vej til kontaktliste, email, sms og kalender.

Derudover have Facebook, Twitter og Vejrudsigten inden for en enkelt bevægelse. Alt dette tilbyder WP7 mig gennem mine tiles, i et letoverskueligt layout.
Alt det har jeg også på Android.
Jeg mangler det tilgengæld i stor på iOS som er den helt store taber på det punkt.
Gravatar #37 - Magten
18. mar. 2011 13:01
Windcape (33) skrev:
Men det er jo stadigvæk sandheden.

Nørderne tror altid den vej de gør det i dag er nemmest. Indtil nogen laver en nemmere løsning.

Jeg er selv en del af den målgruppe jeg påpeger dette over for. Hvorfor skulle jeg svine mig selv til?
Sandheden i forhold til hvad? Din mening? Flertallets mening?

Hint: Vi er nogen der har en anden mening og synes der er lettere måde at gøre det på end med iTunes.

Nu har jeg brugt iTunes til min iPhone i 4 måneder og det hænger mig langt ud af halsen hver gang jeg skal overføre musik til den. Derfor har jeg også fået mig en Spotify konto og hører udelukkende musik igennem den.
Gravatar #38 - kalleguld
18. mar. 2011 13:01
Windcape (32) skrev:

[...]antal nye emails, antal nye sms'er, [...] og missede opkald

Notification-baren på Android...

dagens aftaler fra kalender,[...] samt have hurtig vej til kontaktliste, email, sms og kalender.

Derudover have Facebook, Twitter og Vejrudsigten inden for en enkelt bevægelse. Alt dette tilbyder WP7 mig gennem mine tiles, i et letoverskueligt layout.

Widgets/genveje...
Gravatar #39 - kalleguld
18. mar. 2011 13:14
Windcape (35) skrev:
Og når du så skal tilføje interaktivitet? Touch-effekt, etc.?

Så tegner du om, ligesom din WP7 gør det.

At tegne er jo ikke bare at tegne. Og hvis det var så nemt, hvorfor er der så stort set ingen der bruger det, eh?

Jeg har ikke sagt det var nemt, men du har sagt at det ikke kunne lade sig gøre.

Jeg kan iøvrigt ikke se hvor vektor-knapper har sin force, udover "Ohh, shiny"-effekten. Det tilføjer ikke noget intuivitet, det æder bare rescourcer.
Gravatar #40 - Hubert
18. mar. 2011 13:21
Windcape (32) skrev:

Men har du et reelt formål? Hvad med den pragmatiske del.


Det er jo må alt andet lige være ud fra en pragmatisk betragtning at han fortæller hvad det er han ønsker..?

Gravatar #41 - Windcape
18. mar. 2011 13:22
Magten (36) skrev:
Jeg kan godt lide at have en homescreen jeg kan designe efter min smag og ikke Microsoft's.
Du kan kun designe den i den tilstrækning Android tillader.

I realiteten er alt du kan, at flytte rundt på ikoner og widgets, og vælge et baggrundsbillede. Og ikonerne er ekstremt begrænset i form af hvilke informationer de giver.

Så pludselig skal du bruge widgets til det meste. Og da ingen widgets er designet ud fra en design-specifikation, bliver en en omgang gyselige widgets i forskellige farver og layouts.

Intet passer samme, det er en stor omgang farvet mudder. Det er her fordelen med WP7 tiles er. Designet mellem platformen, apps, og tiles passer sammen, ud fra en design-specifikation, og giver en konstant intuitiv oplevelse.

kalleguld (39) skrev:
Det tilføjer ikke noget intuivitet, det æder bare rescourcer.
Det tillader farve-theming af alting. Hvilket er essentielt på WP7.

Men modsat Android, er platformen jo så 100% fri for billeder til GUI. Det er hele essensen i Metro layoutet.

Jeg har før i tiden postet en masse informationer og links omkring Metro, med rigtige gode argumenter for layoutet, og hvordan et information-centric layout er bedre end item/icon-centric layouts.

Gravatar #42 - Windcape
18. mar. 2011 13:24
Hubert (40) skrev:
Det er jo må alt andet lige være ud fra en pragmatisk betragtning at han fortæller hvad det er han ønsker..?
At du kan have en masse widgets på din homescreen, er ikke just et pragmatisk argument, hvis du ikke bruger dem til noget.

Hele spørgsmålet er om man føler en mangel i forhold til ens rent praktisk brug af telefonen.
Gravatar #43 - Hubert
18. mar. 2011 13:27
Windcape (42) skrev:
At du kan have en masse widgets på din homescreen, er ikke just et pragmatisk argument, hvis du ikke bruger dem til noget.


Men det er et pragmatisk at have tiles man ikke benytter sig af fordi du mener WP7 er alt ande overlegen..?


Hele spørgsmålet er om man føler en mangel i forhold til ens rent praktisk brug af telefonen.


Ja det er essensen i det pragmatiske... Men jeg tvivler på at du har givet slå det op selvom jeg har foreslået dig det før.
Gravatar #44 - Windcape
18. mar. 2011 13:31
Hubert (43) skrev:
Men det er et pragmatisk at have tiles man ikke benytter sig af fordi du mener WP7 er alt ande overlegen..?
Nej? Men pointe er, at tiles tilbyder den information som faktisk repræsentere kernebrugen af en smartphone, hvor at du på Android er tvunget til at finde widgets til formålet.

Så det virker underligt at udskælde WP7s tiles, når det netop kan præcist det man har brug for.
Gravatar #45 - Magten
18. mar. 2011 13:40
Windcape (41) skrev:
Du kan kun designe den i den tilstrækning Android tillader.

I realiteten er alt du kan, at flytte rundt på ikoner og widgets, og vælge et baggrundsbillede.
Og det er mere end rigeligt til mig.
Og langt mere end hvad både iOS og WP7 tillader.

Hvis du ikke forstår det, så er der vist ikke nogen grund til at vi fortsætter.

Og ikonerne er ekstremt begrænset i form af hvilke informationer de giver.
Så pludselig skal du bruge widgets til det meste.
Nej, for jeg har min notification bar, som jeg så igen synes er iOS's notifications langt overlegen.


Windcape (41) skrev:
Intet passer samme, det er en stor omgang farvet mudder. Det er her fordelen med WP7 tiles er.
Det kommer an på hvad man kan lide. Jeg så det ikke som et problem på min Android telefon.
Det blev ihvertfald godt opvejet af de fordelen ved widgets.

Windcape (41) skrev:
Designet mellem platformen, apps, og tiles passer sammen, ud fra en design-specifikation
Så er spørgsmålet bare om man synes den ene er bedre end den anden, eller omvendt ;)
Det er også det folk fremhæver iOS på.. Men iOS er imo gennemført grimt og kedeligt,, Men sammenhængende og ens, det må man sige det er.
Gravatar #46 - Magten
18. mar. 2011 13:42
Windcape (44) skrev:
Nej? Men pointe er, at tiles tilbyder den information som faktisk repræsentere kernebrugen af en smartphone, hvor at du på Android er tvunget til at finde widgets til formålet.
Og på WP7 er du tvunget til at bruge tiles........

Oh noes! :)
Gravatar #47 - Windcape
18. mar. 2011 13:46
Magten (45) skrev:
Og langt mere end hvad både iOS og WP7 tillader.
Jeg synes ikke at Androids ikon/widget løsning tilbyder mere end WP7s tiles. Faktisk synes jeg de tilbyder mindre information, og mere unødvendigt grafisk bloat.

Magten (45) skrev:
Nej, for jeg har min notification bar, som jeg så igen synes er iOS's notifications langt overlegen.
Jeg synes på ingen måde at en "notification bar" er intuitiv eller en særlig god måde at viderebringe informationer på.

Specielt fordi det kræver interaktion for overhovedet at give detaljerede informationer.

Hvorfor kan informationerne ikke bare være direkte tilgængelige, direkte på skærmen, som det første du ser?
Gravatar #48 - Hubert
18. mar. 2011 13:46
Windcape (44) skrev:
Nej? Men pointe er, at tiles tilbyder den information som faktisk repræsentere kernebrugen af en smartphone, hvor at du på Android er tvunget til at finde widgets til formålet.

Så det virker underligt at udskælde WP7s tiles, når det netop kan præcist det man har brug for.


Det er vel ikke mere underligt end når du brokker dig over widgets på android selvom de kan levere det der er ønsket?

Og som #46 er inde på så er du tvunget ud i tiles på wp7...
Gravatar #49 - Windcape
18. mar. 2011 13:47
Magten (46) skrev:
Og på WP7 er du tvunget til at bruge tiles........

Oh noes! :)
Jeg har modsat dig, intet problem med at platformen opholder et gennemført æstetisk layout, igennem alting, frem for at være en stor rodeæske.
Gravatar #50 - Windcape
18. mar. 2011 13:49
Hubert (48) skrev:
Det er vel ikke mere underligt end når du brokker dig over widgets på android selvom de kan levere det der er ønsket?
Det er ikke min oplevelse at widgets på Android kan levere hvad der er ønsket.

Informationerne er mangelfulde, widgets er langtfra interaktive nok, og de er på ingen måde integreret i resten af platformens UX, hvilket skaber en dårlig brugeroplevelse, og en uæstetisk brugerflade.

HTC Sense gjorde et forsøg, men det er desværre begrænset til deres egne, få, og relativt dårlige, widgets.

Tiles på min WP7 giver mig mere information ved første øjekast, i et langt bedre format, end Android nogensinde har gjort.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login