mboost-dp1

iOS, Android eller WP7?


Gå til bund
Gravatar #101 - Hubert
18. mar. 2011 21:09
Windcape (100) skrev:
Jeg har endnu ikke set Hubert give udtryk for egne meninger eller erfaringer, i de debatter jeg typisk deltager i.


Det fordrer jo at du faktisk læser indlægene istedet for at tro at du ved det hele...


Han synes ikke at kunne finde ud af andet end personangreb fra tid til anden.


At stille spørgsmål ved din storhedsvanvid kan vist ikke rigtig kaldes for person angreb.


Men det kommer jo nok af at han ikke ved noget om andet end sine BSD installationer.


Når det kommer til stykket vil du nu nok komme til kort. Selv på Windows. Men at diskutere noget med dig er som at diskutere med en 3 årig.
Gravatar #102 - Windcape
18. mar. 2011 21:12
#101

Vi venter stadigvæk på et on-topic indlæg :p

Hubert (101) skrev:
Når det kommer til stykket vil du nu nok komme til kort. Selv på Windows.
Ikke når du basere din viden på "sådan som tingene var for 10 år siden" :p
Gravatar #103 - Hubert
18. mar. 2011 22:07
Windcape (102) skrev:
#101

Vi venter stadigvæk på et on-topic indlæg :p

Ikke når du basere din viden på "sådan som tingene var for 10 år siden" :p


Vi mangler også stadig at du slår hippie og pragmatisk op. Der ud over kan vi også sige at vi stadig mangler at få et indlæg uden dine sædvanlige skyklapper.

Hvis jeg brugte min viden fra 10 år siden ville wp7 slet ikke komme på tale. Men jeg er rent faktisk villig til at se på det. På trods af tidligere tiders kvaler med mobilt os fra MS. Modsat dig er stadig hænger i din "viden" om android fra 1.6 dagene er jeg villig til at tro at tingene kan forbedres også selvom det er MS der står bag.
Gravatar #104 - kalleguld
19. mar. 2011 00:32
Offtopic:
Hubert (95) skrev:
Nu tror jeg lige du skal skrue lidt ned for dit storhedsvanvid... Hvorfor i alverden skulle jeg ville jagte et debilt fjols rundt på newz.dk? Og lad mig gætte. Du mener mine indlæg er irrelevante fordi jeg ikke lovpriser WP7 og fordi jeg er så flabet at stille spørgsmålstegn ved hvorvidt dine holdninger kan bruges som en universal sandhed.


Måske skulle du prøve at argumentere i stedet for at svine.
Jeg er meget uenig i det Windcape siger, men han kommer ikke med gospel, han kommer med meninger.
Måden man kan se det på er med ting som WP7 er mere intuitivt. Da man selvfølgelig ikke kan måle hvor intuitivt noget er, kan det ikke være et absolut udsagn, men blot en mening. Dermed underforstået at det er hans mening.

Bidrag til samtalen næste gang i stedet for at sabotere den.
Gravatar #105 - kalleguld
19. mar. 2011 00:42
Windcape (79) skrev:
Jeg er uenig. Notifikationsbaren kræver yderlige handling, end blot at tænde for skærmen.

Der er jeg uenig. Ved at kigge på ikonerne (der var de igen) kan jeg let se om der er mail, sms'er osv på dejligt lidt plads. Og tilmed ligemeget hvad jeg ellers bruger min telefon til i dette øjeblik.

Hvis jeg vil reagere på det, kan det gøres på et swipe + et klik, ligemeget hvor jeg er (jeg kan endda spare et swipe hvis jeg er på homescreen).
Gravatar #106 - GormDK
19. mar. 2011 15:47
kalleguld (105) skrev:
jeg kan endda spare et swipe hvis jeg er på homescreen)

Hvordan?
Gravatar #107 - mat
19. mar. 2011 16:41
Jeg valgte Android fordi den tillader mig at lave mine egne applikationer, på alle platforme, og dele dem med mine venner uden nogen som helst problemer, jeg sender bare app'en i en email til dem, kan jeg det med WP7 eller iOS?

Derudover kan jeg ikke fordrage konceptet i at jeg skal bruge en applikation (iTunes) på min PC for at adminstrere min telefon.

Endelig er jeg ideologisk uenig med Apples vendor lockin strategi, og går derfor bevidst uden om Apple produkter.

WP7 var ikke på markedet da jeg købte min telefon og jeg kender det ikke ret godt, men umiddelbart virker deres strategi meget lig Apples, så jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle vælge en anden platform end Android.
Gravatar #108 - m910q
19. mar. 2011 17:05
#106
Der har man genveje direkte til sine programmer...
Gravatar #109 - m910q
19. mar. 2011 17:33
De videoer jeg har set med WP7, har kun plads til 8 tiles(uden doublewide). Det er godt nok ikke information man kan få der.
Eller er det muligt at gøre dem mindre, og derved have flere?

 

Windcape (59) skrev:
kalleguld (58) skrev:
Dog kan ikoner være gode, fordi man meget hurtigt kan gennemse en stor bunke apps og finde det man leder efter.
Den mulighed har jeg med et enkelt swip til siden.

Windcape (85) skrev:
Et swipe, to swipe, 3 kliks på diverse knapper.

Hvor sætter du grænsen?

Heh...

 

Windcape (59) skrev:
Min homescreen skal ikke være et skrivebord fyldt med genveje til alting. Det skal være en central hub for informationer jeg har brug for NU, LIGE NU, når jeg tænder for skærmen.



Nu kommer det nok an på hvad man bruger sin telefon til. Men jeg kan nu godt lide at have genveje til programmer direkte på min startskærm efter eget valg. Uden at skulle trykke/swipe først.
Info får jeg via lockscreen og/eller notifikationsbaren.

At få mail og sms-tekst frem på skærmen vil jeg ikke bryde mig om, medmindre jeg aktivt går ind og vil læse det.
Gravatar #110 - Windcape
19. mar. 2011 18:56
m910q (109) skrev:
De videoer jeg har set med WP7, har kun plads til 8 tiles(uden doublewide). Det er godt nok ikke information man kan få der.
Jeg har 13 (12 normale, en doublewide), og du kan sagtens have endnu flere.

Men du kan ikke ændre i størrelsen, nej.
Gravatar #111 - tazimn
19. mar. 2011 19:13
Windcape (110) skrev:
Jeg har 13 (12 normale, en doublewide), og du kan sagtens have endnu flere.

Men du kan ikke ændre i størrelsen, nej.


Hvordan fungere det? Du kan have 8-13 tiles.. Men ikke ændre størrelsen? Er der så noget plads der ikke bliver brugt hvis der kun er 8?
Gravatar #112 - Coma
21. mar. 2011 14:29
windscape.

Du kan da få widgets der viser præcist hvad du spør? Der er widgets der viser nyeste sms, opkald osv, som man via et tryk kan få til at ringe osv.

Men nu til sagen, hvorfor er det du sådan seriøst tror at din mening er lov? og hvorfor føre du dig frem så skide arrogant?

Hvis folk sætter pris på den frihed android kan give, så bør du da være lige glad?

at argumentere om hvad der er bedst, holder jo ikke rigtigt, da det dybest set handler om hvad folk finder mest praktisk til deres brug. og for andre handler jo om man ikke kan li den måde visse firmaer føre deres politik. Har da set flere og flere iphone brugere, blive glad for andoid på det seneste, når det først går op for dem, at de ord som stevie bruger slet ikke er så store problemer.
Gravatar #113 - Coma
21. mar. 2011 21:47
http://robpaveza.net/leaving-windows-phone-to-retu...

en udvikler der mener noget andet end windscape
Gravatar #114 - Windcape
21. mar. 2011 22:12
#113

Han er da vist ikke for klog:

On the call history screen, if I tap-and-hold a phone number
På WP7 trykker man på nummeret, frem for at lave long-press, og får derefter alle de muligheder han for på Android.

Hvilket jo er logisk. Context-menuer hører ikke til i stor stil på en mobil platform.

In the text messages list, the context-sensitive menu doesn’t give me an option to call the person with whom I’m messaging. I just got a message from my friend Charlie? Great, let me call him. Oh, I have to go home, go to contacts, go to C…
Igen forkert. Man kan klikke på navnet, og få samtlige kontaktmuligheder (phone, mobile, voice-mail, email, etc.)

Har han brugt sin telefon mere end 30 sekunder?

In Internet Explorer, when you tilt to go landscape, the URL bar is inaccessible. Why??
Det undrede også mig lidt. Men ideen er vel netop at spare plads. Og IE9 på WP7 kommer med et endnu bedre layout.

If I call a local number by only using its seven-digit number, WP7 never, ever figured out to map it to the relevant contact. My old Motorola RAZR phones did that.
Lyder som noget US-only noget.

Min telefon mapper fint numre med/eller uden landekode foran til de respektive kontakter.

Derefter kommer han med en række problemer som lader til at være modelspecifikke, og som jeg absolut ikke kan genkende (og jeg har jo tydeligvis brugt telefonen mere end ham)

The hardware buttons are generally annoying.
Sjovt. De fleste iPhone brugere er ellers superglade for specielt back-knappen.

because archiving your mail – a core task for experienced Gmail users – is hidden away in “Move Item” –> Inbox/[Gmail]/All Mail.
Forkert igen. "Delete" knappen på WP7's mail-applikation til GMail, mapper til "Archive".

Developer-sourced tiles can never be double-wide. That’s restricted to Microsoft and phone manufacturers. This is stupid; it doesn’t give the user choice, and it doesn’t give the developer choice.
Forkert. Det må de godt.


Overordnet har han et par gode pointer, som de fleste vil være enige i. Men der er alt for mange direkte forkerte punkter, som peger på at han ikke har brugt mange sekunder på brugen af de forskellige funktionaliteter.
Gravatar #115 - Magten
21. mar. 2011 22:19
Windcape (114) skrev:
Hvilket jo er logisk. Context-menuer hører ikke til i stor stil på en mobil platform synes jeg
Fixed that for ya'.

Windcape (114) skrev:
Det undrede også mig lidt. Men ideen er vel netop at spare plads.
Både Android og iOS har en ganske fin løsning på det. Det er godt nok et underligt valg MS har taget der.

Windcape (114) skrev:
Sjovt. De fleste iPhone brugere er ellers superglade for specielt back-knappen.
iPhones mangler generelt også knapper. Den ene knap er alt for lidt imo.
Gravatar #116 - Windcape
21. mar. 2011 22:58
Problematikken med context-menuer er netop at man ikke ved hvornår muligheden er der, og derfor er det ikke intuitivt på en touch-platform.

Hvis jeg trykker på dit brugernavn på newz.dk, så forventer jeg at blive sendt til din brugerside. Ikke at få vist en menu med alle de muligheder der er på din brugerside.

At context-menuer i høj grad bliver brugt over det hele på Android, reflekere jo bare at systemet ikke er fleksibelt nok, således at man ikke kan gå frem og tilbage mellem page-states.

På WP7 er det en design-norm at gøre dette. Og langt mere intuitivt, specielt til folk der ikke har gættet sig på hvordan long-press virker endnu. Fordi gætte, det skal man.

Det er ikke ligesom en mus på en pc, hvor du har en specifikt musetast til formålet, og ofte en cursor eller anden form for indikation at der er højrekliksmuligheder.
Gravatar #117 - CosmicCorruption
22. mar. 2011 04:37
Jeg har valgt en Android telefon (HTC Desire HD) fordi jeg godt kan lide at API'et og sproget til udvikling er bygget op omkring Java, og mange standard API's i Android er snydt ud af næsen på Java JDK'en.

Det er også nemt at vedligeholde sine udviklingsværktøjer (Android SDK) gennem Eclipse, samt designe GUI's til fx. flere forskellige skærmstørrelser i XML, samt debugge hurtigt enten via en emulator (som er sløv som bare fanden) eller direkte på phonen (win!)

Jeg synes den kommer med et ordenligt og fedt API, men jeg synes Microsoft's inkludering af XNA og Silverlight er en genistreg, der vil tiltrække af spil og multimedia-udviklere på længere sigt.

Jeg synes Android har gode forudsætninger for at have success, netop fordi Google har simple guidelines til hvordan man optimerer sine apps. Eneste forvirrende ting ved Android'en er dens styring af hukommelse, og hvornår den automatisk afslutter programmer/services, som fx. laver noget aktivt i baggrunden.


Taiwanske HTC kan dog rende og skide, jeg bryder mig ikke om dem, de lover og lover at få styr på tingene, men der sker intet:

- deres HTC Account funker ikke optimalt. Nogen kan få lov til at spore / ringe op til deres mobiler via nettet, mens andre ikke kan.

- deres inkluderede HTC software (htc sync) samt div. apps er bugged.

Forums på nettet er proppet med folk der fx ikke kan få "Internet pass-through" til at virke (jeg kunne heller ikke). Den forfærdelige mail app downloader alt fra den opsatte email account og kyler attachments, billeder og dokumenter i én stor All downloads mappe, hvilket gør det umuligt at flytte emails over til en anden konto (til fx backup).

- der følger ingen app med HTC Desire HD der tillader at du kan overføre kontakter til dit sim-kort. Du kan kun overføre fra sim-kort til telefonens sd-kort eller til din Gmail konto.

Jeg fandt en app der skulle være istand til at gøre det, men den kunne ikke kopiere noget over alligevel. Vi kender allesammen den latterlige batteri-tid på de her telefoner, så derfor er det rart at have en legacy-backup telefon med, men hvad hjælper det hvis du flytter sim-kortet over men dine kontakter ikke er der?
Gravatar #118 - Windcape
22. mar. 2011 04:43
CosmicCorruption (117) skrev:
og mange standard API's i Android er snydt ud af næsen på Java JDK'en
Faktisk så meget at Oracle har sagsøgt Google for brud på deres copyright :p
Gravatar #119 - Magten
22. mar. 2011 06:51
windcape skrev:
yadayadayada
Ja, synes DU.

Lad nu være med at fremstille dine meninger som fakta. Det er det IKKE.
Gravatar #120 - plazm
22. mar. 2011 07:34
"Du er ikke på sidste side, er du sikker på at du vil poste en kommentar?" - JA!

Windcape (16) skrev:
Synes du også det er "rart" at 20% af skærmpladsen så er spildt på ikon-tekst, som er afkortet midt i det hele?

Jeg tvivler.

En ren ikonbaseret løsning er bedre. Og så er vi hurtigt tæt på WP7s tile løsning, som er mere behageligt til touch, og giver mere plads til informationer.


Windcape (28) skrev:
Fordi du installerede et program til formålet. Et program der bruger unødvendig CPU, for at give en feature der burde være default i systemet.

Magten (22) skrev:
Ja WP7 der er 100% af skærmen dækket af tiles, og svjv er den eneste ændring man kan foretage, farven på tiles.
Ellers tak, det ender i iOS stil og bliver kedeligt at glo på imo.
Det er den klassiske holdning til tiles, indtil folk faktisk har brugt systemet.

Tiles er interaktive, og derfor fyldt med informationer, og er faktisk svarende til Android's widgets, bare bedre og mere tilpasset layoutet for hele platformen.


Windcape (41) skrev:
Du kan kun designe den i den tilstrækning Android tillader.


Windcape (42) skrev:
At du kan have en masse widgets på din homescreen, er ikke just et pragmatisk argument, hvis du ikke bruger dem til noget.


NU HOLDER DU KRAFTEDME DIN KÆFT WINDCAPE!!!!!

Amen fat dog at nogle folk ikke har samme holdninger til tingene som dig, jeg kunne ikke engang overskue at gå til side 2 for at læse videre. - Det er vist ikke første gang jeg har bedt dig om at holde dig fra at være så pisse belærende! FØJ!

Gravatar #121 - Coma
22. mar. 2011 07:46
114> Ikke dest minder er han langt mere holdbar at høre på, end dig. Selv om han både siger gode og dårlige ting om dem. Det lort ud lukker jo ud, er jo bare den samme tosset snak man kan få fra andre fan boys af et eller andet.
Gravatar #122 - Hubert
22. mar. 2011 08:14
#113

Der står meget spændende i det blog indlæg. Men jeg mener han starter dårligt ud når han skriver


I think that Microsoft might have somehow committed the same tragic mistake as Netscape, throwing away everything they learned from previous Windows Mobile platforms.


en hver der har brugt WM vil blive glad for at de har droppet alt det de har lært fra VM og startet forfra.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login