mboost-dp1

Gudmundur

Falsk Intel Core i7-CPU dukket op i Danmark

- Via newz.dk - , redigeret af Net_Srak

Da en kunde hos computerbutikken SHG i fredags købte dele til en ny computer, glædede han sig til at komme hjem og samle delene, der blandt andet bestod af en ny Core i7 920-processor.

Skuffelsen var dog stor, da der i stedet for en processor i den meget ægte udseende kasse, var en plastikklump som blæser og en metalplade, der udgjorde CPU’en.

Det fik i første omgang kunden til at henvende sig til SHG, der dog ikke mente den falske CPU kunne komme fra deres lager. På den baggrund oprettede en af hans venner en tråd her på siden for at spørge om hjælp til hvordan han skulle tackle sagen.

Det fik direktør Poul Thyregod til at blande sig i sagen, og her blev det oplyst, at de benytter et avanceret system til at holde styr på deres varer, ligesom de i Danmark er de eneste som er med i Intels online-program. Dette skulle garantere at falske varer ikke kan forekomme i deres sortiment.

Kunden har efterfølgende fremvist billeder af den falske processor, og den viser sig at være lig med de processorer, som kom frem i marts 2010, hos den store amerikanske onlineforhandler NewEgg.

Til trods for den første udmelding fra SHG, at de helt sikkert ikke havde udleveret en falsk processor, så kunne Thyregod senere oplyse, at de muligvis havde modtaget en ikke officiel Intel kasse. På den baggrund valgte de at kreditere kunden.

Poul Thyregod skrev:
Desværre viser det sig, at en af vores officielle Intel distributører muligvis kan have kørt en ikke officiel Intel kasse ind på vores lager. Det betyder at vi er ved at gennemgå alt og kunden naturligvis har fået sine penge retur, da han ikke skal stå i en klemme hvis der kan være den mindste tvivl.

Thyregod oplyser desuden, at de har gennemgået hele deres lager af Core i7 920-processorer, og ikke har fundet yderligere forfalskninger.





Gå til bund
Gravatar #51 - Useful
30. jun. 2010 16:56
LinguaIgnota (46) skrev:

Jeg stopper heller ikke på motorvejen, fordi en flok sigøjnere står og vinker i nødsporet...


Rasist ;)

themuss (50) skrev:
Hehehehe. Skide racister. Farvel farvel.


Tror du har misforstået konceptet bag rasisme.
Gravatar #52 - themuss
30. jun. 2010 16:57
Useful (51) skrev:
Tror du har misforstået konceptet bag rasisme.
I det mindste ved jeg da, hvordan det staves.
Gravatar #53 - onetreehell
30. jun. 2010 16:58
Man skal huske at der er forskel på dårligt engelsk og engelsk med accent. I den anden tråd skrev han en besked på engelsk, og det var glimrende engelsk (hvis man ser bort fra sådan noget som manglende apostrofer og den slags ;), og islændinge er generelt gode til engelsk (på trods af en lidt særegen accent, nogle gange).
Btw, så var den ikke købt i mhartvigs afdeling, men alligevel blev der ringet til ham.
Gravatar #54 - Axl
30. jun. 2010 16:59
#53 > Og folk med islandsk accent er jo også bare kendt for at scamme dem selv ind i helvede... Right?
Gravatar #55 - MightyHobbit
30. jun. 2010 16:59
Useful (51) skrev:
LinguaIgnota (46) skrev:

Jeg stopper heller ikke på motorvejen, fordi en flok sigøjnere står og vinker i nødsporet...


Rasist ;)

Tror du har misforstået konceptet bag rasisme.


Glem det, han vil bare starte en diskussion med dig for at twiste hvad du skriver og så ellers stille dig i et dårligt og racistisk lys.
Gravatar #56 - Fjolle
30. jun. 2010 17:00
Axl (47) skrev:
Jeg vil gerne hoppe på vognen "jeg finder ikke mhartvigs sprog passende" - man kan kraftstejlme ikke køre en IT-forretning noget sted, og tro at enhver der ikke snakker perfekt engelsk (eller dansk for den sags skyld) og brokker sig over en vare må være svindler.
Hvis alle havde den attitude, ville jeg ikke få ret meget ud af at brokke mig over en vare i Tyskland eller England - og butikkerne med de fordumsfulde medarbejdere ville ret hurtigt blive sorteret fra.
Mhartvig er, i fald han rent faktisk er ansat hos SHG, en dårlig undskyldning for en medarbejder.

...at themuss så ikke er en skid bedre er en helt anden diskussion.


Manden ville have dem til at sende en ny cpu til ham uden at han kom med noget som helst bevis på hvad han sagde. Jeg ville have reageret på samme måde hvis jeg tog telefonen.

Axl (54) skrev:
#53 > Og folk med islandsk accent er jo også bare kendt for at scamme dem selv ind i helvede... Right?

Øh... Ja ;)
Gravatar #57 - Axl
30. jun. 2010 17:04
#56 > Der er bare ikke det Mhartvig skriver (og jeg ved godt at det var sådan der blev lagt ud, har læst tråden - det gør bare ikke det mhartvig skriver mere korrekt).

Selv efter de modtog billeder var der jo også bare offentlig hån fra SHGs side - i stedet for at melde ud at de ikke ønsker at komme med nogen udmelding på et undergrundsforum før sagen er afsluttet vælger de jo blot at sige "NØØØH! ITS SHOOPED!"
SHG har på ingen måde, som jeg sætter de ting sammen med mhartvigs udtalelser noget som helst begreb om alm. medmenneskelighed.
(Og jeg siger ikke de ikke skulle have den falske CPU ind, jeg siger bare de kunne være mere imødekommende og professionelle end de er.)

...og bankmænd er en klasse for sig selv - de er ens i alle lande ;)


(Jeg burde lære ikke at være for doven til at quote...)
Gravatar #58 - mhartvig
30. jun. 2010 17:06
AXL, [jeg vil pænt stille dig videre hvis du en dag uheldigvis skulle have det kæmpe problem at få mig i røret. Jeg havde ellers den ide at jeg er venlig og hjælpende - men du må da have haft en uheldig sag hos SHG, og det kan jeg da på forhånd kun beklage, selvom jeg sikkert ikke har haft noget med det at gøre overhovedet.]

Jeg vil da også undskylde overfor dem der har den ide at jeg åbenbart er rasistisk. Det eneste jeg har sagt er, at jeg har snakket med en engelsktalende person der lød suspekt - og hvad så?

Efter samtalen blev endt, sendte vi som tidligere nævnt sagen videre til undersøgelse - Godt nok sagde jeg han snakkede dårligt engelsk, og hvad så?.. Det var ikke det eneste forhold - og det eneste jeg har sagt til ham var også at vi lige undersøger det - som vi gjorde. Det er det eneste jeg egentlig har sagt til ham, bortset fra - "no, we will not send you any money untill...." og "no, we will not ship any new hardware until...."

Personen var faktisk rimelig opsat på, at jeg bare lige ville sende alt muligt til ham, og jeg havde hverken set ham før eller kendte noget til sagen.. Nogle gange kræver folk altså bare for meget - og han fik hvad han havde krav på (da vi havde undersøgt det).

Håber da jeg har sat lys i sagen, for som overskriften handler om, er det jo bare at en FAKE cpu er havnet i Danmark. Vi er Intel partner og JA - Vi fik en fake på vores lager.. Sagen er løst.. CASE CLOSED. Alle beklager, og vi kommer videre...
Gravatar #59 - Useful
30. jun. 2010 17:06
themuss (52) skrev:
I det mindste ved jeg da, hvordan det staves.


ja undskyld, men ikke alle taler flydene dansk trods at være to sproget. :)

Men mener nu den er slemmer at misforstå hvad racisme går ud på end a lave en stavefejl. ;)
Gravatar #60 - themuss
30. jun. 2010 17:09
Useful (51) skrev:
LinguaIgnota (46) skrev:

Jeg stopper heller ikke på motorvejen, fordi en flok sigøjnere står og vinker i nødsporet...


Rasist ;)

Tror du har misforstået konceptet bag rasisme.


Useful (59) skrev:
ja undskyld, men ikke alle taler flydene dansk trods at være to sproget. :)

Men mener nu den er slemmer at misforstå hvad racisme går ud på end a lave en stavefejl. ;)

Øhm... lige en ting ang. racisme.

Det er ikke racistisk at skrive sigøjner. Du failer og failer.
Gravatar #61 - MightyHobbit
30. jun. 2010 17:10
@themuss

Tror bare du skal logge af og tage en kold øl i solen, det hjælper på humøret...
Gravatar #62 - I.F.F.
30. jun. 2010 17:11
mussen er altid god for et godt grin.

Gravatar #63 - Useful
30. jun. 2010 17:12
themuss (60) skrev:

Øhm... lige en ting ang. racisme.

Det er ikke racistisk at skrive sigøjner. Du failer og failer.


Prøv at reflektere over muligheden at jeg lavede sjov over din overflod af racisme beskyldninger i tråden her.

Desuden gik joken slet ikke ud på han brugte ordet sigøjner. Kom nu ind i kampen, det er som at snakke med en teenager.

Eller gør som MightyHobbit siger.
Gravatar #64 - Axl
30. jun. 2010 17:13
mhartvig (58) skrev:
jeg vil pænt stille dig videre hvis du en dag uheldigvis skulle have det kæmpe problem at få mig i røret.

Du får mig aldrig i røret - gider ikke samle mit lort selv mere - og så er der ikke megen idé i at handle hos SHG.
mhartvig (58) skrev:
Jeg havde ellers den ide at jeg er venlig og hjælpende - men du må da have haft en uheldig sag hos SHG, og det kan jeg da på forhånd kun beklage, selvom jeg sikkert ikke har haft noget med det at gøre overhovedet.

Aldrig - jeg har haft problemer med et bundkort hos SHG - men hvordan du overhovedet gætter at jeg har handlet hos jer er mig en gåde - det er flere år siden og jeg går sjældent under navnet "AxL" - og da slet ikke på seriøse papirer.

mhartvig (58) skrev:
Jeg vil da også undskylde overfor dem der har den ide at jeg åbenbart er rasistisk. Det eneste jeg har sagt er, at jeg har snakket med en engelsktalende person der lød suspekt - og hvad så?

Nej, det du har kommunikeret er at alle personer der ikke taler flydene engelsk eller med tydelig dansk accent er scammers. Læs selv dit oprindelige indlæg igen.

mhartvig (58) skrev:
Efter samtalen blev endt, sendte vi som tidligere nævnt sagen videre til undersøgelse - Godt nok sagde jeg han snakkede dårligt engelsk, og hvad så?.. Det var ikke det eneste forhold

Det var dét forhold du lagde vægt på - hvis du ikke kan se det absrude i det er du en sinke.

mhartvig (58) skrev:
- og det eneste jeg har sagt til ham var også at vi lige undersøger det - som vi gjorde. Det er det eneste jeg egentlig har sagt til ham, bortset fra - "no, we will not send you any money untill...." og "no, we will not ship any new hardware until...."

Prøvede du med "come down with your suspicious hardware when you've got time?"

mhartvig (58) skrev:
Personen var faktisk rimelig opsat på, at jeg bare lige ville sende alt muligt til ham, og jeg havde hverken set ham før eller kendte noget til sagen.. Nogle gange kræver folk altså bare for meget - og han fik hvad han havde krav på (da vi havde undersøgt det).

Det har jeg aldrig benægtet.

mhartvig (58) skrev:
Håber da jeg har sat lys i sagen, for som overskriftn handler om, er det jo bare at en FAKE cpu er havnet i Danmark. Vi er Intel partner og JA - Vi fik en fake på vores lager.. Sagen er løst.. CASE CLOSED. Alle beklager, og vi kommer videre...

Så skulle du nok bare have holdt snakkeapparatet lukket. At kaste sig ud i det du her har kastet dig ud i er dybt useriøst når man ikke engang har tjek på hvad fuck det er man kommunikerer. Du kommer til at fremstå som en ekstremt ringe repræsentant for SHG, om du vil det eller ej.
Gravatar #65 - themuss
30. jun. 2010 17:15
#62 Tak... dit højreorienterede svin. (jeg håber folk forstår Bertelsen-referencen).

#63 Det gjorde du så ikke...

Useful (63) skrev:
Prøv at reflektere over muligheden at jeg lavede sjov over din overflod af racisme beskyldninger i tråden her.
Jeg har kun påpeget at #10 er racistisk.

Derudover har jeg pointeret at der bor mange mennesker (der ikke taler dansk og taler dårligt engelsk) i Danmark, der benytter sig af onlineshops i .dk TLD'et.

Hvis det er overflod af racisme-anklager i din bog er det fint med mig. Det er det bare ikke. Det er én anklage.
Gravatar #66 - MightyHobbit
30. jun. 2010 17:19
themuss (65) skrev:
#62 Tak... dit højreorienterede svin. (jeg håber folk forstår Bertelsen-referencen).

#63 Det gjorde du så ikke...

Jeg har kun påpeget at #10 er racistisk.

Derudover har jeg pointeret at der bor mange mennesker (der ikke taler dansk og taler dårligt engelsk) i Danmark, der benytter sig af onlineshops i .dk TLD'et.

Hvis det er overflod af racisme-anklager i din bog er det fint med mig. Det er det bare ikke. Det er én anklage.


Ret flot at du kan sidde og sige ret specifikt hvad andre folk laver,d et må jeg tage hatten af for.

Ikke nok med at du vender kommentarer rundt og omskriver dem, du er også synsk.

Jeg er imponeret !

#50 Det kan du umuligt mene i sjov når #63 ifølge dig ikke må lave sjov...

VI kaster med sten og bor i glashuuuuuseeee... Vi rammer ikke hvergang, men vi sigter så godt vi kaaaaaaaan.
Gravatar #67 - Fjolle
30. jun. 2010 17:19
Axl (64) skrev:
Nej, det du har kommunikeret er at alle personer der ikke taler flydene engelsk eller med tydelig dansk accent er scammers. Læs selv dit oprindelige indlæg igen.


Har du læst indlægget? Han skriver at kunden ville have en ny cpu med det samme. Hvis det ikke er suspekt så ved jeg ikke hvad er.

Axl (57) skrev:
#56 > Der er bare ikke det Mhartvig skriver (og jeg ved godt at det var sådan der blev lagt ud, har læst tråden - det gør bare ikke det mhartvig skriver mere korrekt).


Tror at du har problemer med at læse..
Gravatar #68 - themuss
30. jun. 2010 17:20
MightyHobbit (66) skrev:
Ikke nok med at du vender kommentarer rundt og omskriver dem, du er også synsk.
Jeg troede ikke du villle være pennevenner mere?

Kan du ikke finde det der indlæg frem hvor jeg VENDER KOMMENTARER rundt og OMSKRIVER (uha uha) dem?

Nu er det anden gang jeg beder dig om det.
Gravatar #69 - Axl
30. jun. 2010 17:22
#67 >
mhartvig (10) skrev:
Hey alle!

Havde en udlænding i røret der klagede over det på dårligt engelsk, så der lød den rimelig suspekt fra starten af - men var desværre god nok, som i kan se i nyheden.

Han ville nemlig hverken sende den ind til os eller noget til at begynde med - og han fik sikkert også startet en debat da han ikke kunne se det rimelige i, at vi ikke blot ville sende ham en ny uden at få den anden ind først.

Den endte selvfølgelig med en større undersøgelse da vi fandt ud af det ikke var fusk.

Nej, jeg har ikke svært ved at læse, har du?

...i Mhartvigs ører er man jo åbenbart suspekt hvis man starter en samtale med gebrokkent engelsk - altså FØR man har forsøgt at føre en samtale om et fejlprodukt.
Gravatar #70 - MightyHobbit
30. jun. 2010 17:22
themuss (68) skrev:
Jeg troede ikke du villle være pennevenner mere?

Kan du ikke finde det der indlæg frem hvor jeg VENDER KOMMENTARER rundt og OMSKRIVER (uha uha) dem?

Nu er det anden gang jeg beder dig om det.


Hvor var første gang ????

Og okay, i #39 omskriver du en kommentar jeg har skrevet, faktisk i anførselstegn i mit indlæg #35.
Gravatar #71 - paradise_lost
30. jun. 2010 17:24
Damn! Pattebørn!
Gravatar #72 - themuss
30. jun. 2010 17:24
#70... #45?
Gravatar #73 - Fjolle
30. jun. 2010 17:25
Axl (69) skrev:
#67 >
mhartvig (10) skrev:
Hey alle!

Havde en udlænding i røret der klagede over det på dårligt engelsk, så der lød den rimelig suspekt fra starten af - men var desværre god nok, som i kan se i nyheden.

Han ville nemlig hverken sende den ind til os eller noget til at begynde med - og han fik sikkert også startet en debat da han ikke kunne se det rimelige i, at vi ikke blot ville sende ham en ny uden at få den anden ind først.

Den endte selvfølgelig med en større undersøgelse da vi fandt ud af det ikke var fusk.

Nej, jeg har ikke svært ved at læse, har du?

...i Mhartvigs ører er man jo åbenbart suspekt hvis man starter en samtale med gebrokkent engelsk - altså FØR man har forsøgt at føre en samtale om et fejlprodukt.


Nej. Man er suspekt hvis man vil have et erstatningsprodukt uden at vise det fejlbehæftede produkt.
Gravatar #74 - Axl
30. jun. 2010 17:27
#73 > Det stiller jeg jo heller ikke spørgsmålstegn ved.

mhartvig (10) skrev:
Hey alle!

Havde en udlænding i røret der klagede over det på dårligt engelsk, så der lød den rimelig suspekt fra starten af - men var desværre god nok, som i kan se i nyheden.

Han ville nemlig hverken sende den ind til os eller noget til at begynde med - og han fik sikkert også startet en debat da han ikke kunne se det rimelige i, at vi ikke blot ville sende ham en ny uden at få den anden ind først.

Den endte selvfølgelig med en større undersøgelse da vi fandt ud af det ikke var fusk.
Gravatar #75 - MightyHobbit
30. jun. 2010 17:28
themuss (72) skrev:
#70... #45?


Åh ja, indlæg #45 hvor du virkelig viser at du læser mellem linierne og tilskriver hvad jeg skriver sit helt egen twist.

Og bare ftr, der er forskel på et citat og en kommentar.
Gravatar #76 - MightyHobbit
30. jun. 2010 17:29
Fjolle (73) skrev:

Nej. Man er suspekt hvis man vil have et erstatningsprodukt uden at vise det fejlbehæftede produkt.


Nej nej, der er nogle mennesker herinde der gladeligt vil køre en forretning hvor man bare kan ringe ind og klage og så med det samme få tilsendt et nyt produkt :D
Gravatar #77 - Grisly
30. jun. 2010 17:31
#Terracide... Newz.dk's mascot.. se nu denne nyhed.. endnu en grund til at vælge AMD...
Gravatar #78 - themuss
30. jun. 2010 17:31
MightyHobbit (75) skrev:
Og bare ftr, der er forskel på et citat og en kommentar.
Netop.. også derfor det undrer mig du skriver jeg fejlciterer dig.

Gider du finde stedet?

MightyHobbit (44) skrev:
Nu skrev jeg så "vi er danske".
Da du fejlciterer mig på en sådan grov måde føler jeg ikke noget yderligere krav til at diskutere med dig
Gravatar #79 - MightyHobbit
30. jun. 2010 17:37
themuss (78) skrev:
Netop.. også derfor det undrer mig du skriver jeg fejlciterer dig.

Gider du finde stedet?

MightyHobbit (44) skrev:
Nu skrev jeg så "vi er danske".
Da du fejlciterer mig på en sådan grov måde føler jeg ikke noget yderligere krav til at diskutere med dig


Lazyness ftw....

#35
.dk betyder jo sjovt nok "Vi er danske" :p
Den originale, som jeg skrev

#39
dit totalt forfejlede forsøg på at retfærddiggøre din udtalelse om "dk er for danskere")
Den omskrevne, som du skrev

Den første er min, den anden er din.

Og så for lige at nævne det igen...
#35, #39, #35, #39, #35, #39, #35, #39, #35, #39, #35, #39, #35, #39, #35, #39, #35, #39, #35, #39, #35, #39, #35, #39
Gravatar #80 - themuss
30. jun. 2010 17:42
OK det er jeg ked af... Jeg mente faktisk dk som i TLD'et og IKKE dk som i Danmark... Er vi venner igen, så?

Det er forresten stadig ikke et citat. Så tager man det ordret og med kilde på... Præcis som quote-funktionen gør.
Gravatar #81 - MightyHobbit
30. jun. 2010 17:49
themuss (80) skrev:
OK det er jeg ked af... Jeg mente faktisk dk som i TLD'et og IKKE dk som i Danmark... Er vi venner igen, så?

Det er forresten stadig ikke et citat. Så tager man det ordret og med kilde på... Præcis som quote-funktionen gør.


Vi snakker jo også om det samme :p

Men ja da, vi har ikke været uvenner, man kan altid have en heftig diskussion uden at skulle skyde hinanden :D

Bare husk for eftertiden at det er EB-journalistik at tage noget en person skriver/siger og så omskrive det så den originale mening forsvinder :p
Gravatar #82 - themuss
30. jun. 2010 17:55
MightyHobbit (81) skrev:
man kan altid have en heftig diskussion uden at skulle skyde hinanden :D
ØV! ;)

For god ordens skyld vil jeg så lige skrive at jeg ikke regner med at mhartvig er hardcore racist der løber rundt og fejrer AH med drengene i Greve.

Jeg synes bare udtalelsen i #10 er racistisk, men jeg er også klar over den nok blot er tåbelig eller dum. Man kan feks lige kigge på #42 for den rettelse mhartvig nok også selv ville have lavet.

Nu vil jeg hoppe ud og drikke øl på festivalen :)
Gravatar #83 - squad2nd
30. jun. 2010 18:32
Jeg forestiller mig samtalen mellem fyren fra Island og SHG således:

*telefon*

Medarbejder: Goddag det er hos SHG, hvad kan jeg hjælpe med?
Island: Twoday... I from you bought one rambot, a motoboard and CP-You!
Medarbejder: Nåh for sata... sorry, I mean, Yes ???
Island: You bastarts have me given a FAILSE CPU! It's FUCK!
Medarbejder: Not so loud. Is this about me not paying that girl in the clinic some days ago? I will pay!
Island: You sold ME, you bastart, failse CPU and it's NOT GOOD! CP-You is BRAKENED!
Medarbejder: Hmmm... Sir, Let me have your customer number please...
Island: 4....2....5...X...1....4
Medarbejder: Hold on.......
Oh yes! You bought some ram, a motherboard and a cpu! What a monster-bastard CPU! I have one myself! Goes like a rocket! Do you like it?
Island: I call you...
Medarbejder: Yes?
Island: ... to tell you...
Medarbejder: Aha.... ?
Island: IT NOT WORK! IT FAIK! Some communist-shit-poo from China, failed my CP-You! I money back want!
Medarbejder: I'm sorry! But you have to return the CPU then. We have to see it ourself!
Island: It write: "SOCHET" on CP-You package!
Medarbejder: Hæhæ... så er det ikke vores! På vores æsker står der: SUCKIT! Hæhæ...
Island: I want name of you! What IS YOUR NAME, you bastart you!!!
Medarbejder: Mit navn er Terracide! LOL!
Island: Huh?
Medarbejder: Wtf!! Skide CPU-N00b Linuxfan! LOL!

*dut* *dut* *dut* ...............
Gravatar #84 - angelenglen
30. jun. 2010 18:37
#83: Not cool & not funny...
Gravatar #85 - Ksn
30. jun. 2010 18:40
Respekt til de SHG medarbejdere som bruger tid på at svare i den her tråd --> Jeg håber, at I får løn for det :)

Og drop da den "racisme-snak", som ikke har en dyt med racisme at gøre!!!!
Et visuelt eksempel, der kommer to personer ind i en forretning:
En suspekt person som eksempelvis meget mørk klædt med hætte og solbriller
En ganske almindelig velklædt person som ikke gemmer sit ansigt.
Hvem ville I være mest opmærksomme på (iforhold til tyveri mv.), hvis I var ekspedient?

SHG-medarbejderen sidder med personen i telefonen, stemmen er hans eneste mulighed for at bedømme kundes sandfærdighed. Det gælder stemmeføring, toneleje, sprog og det der bliver sagt. Prøv at sætte jer i medarbejderens sted, inden I begynder den latterlige "racisme-snak".

Hvis han havde læst sine rettigheder, så havde han nok også kommunikeret anderledes ved første henvendelse istedet for at forlange at få tilsendt en ny CPU med det samme. ---> Det er da ren logik, at SHG er nødt til at få varen i hænde, før de kan tage stilling til sagen.
Gravatar #86 - Dr.pikkuk
30. jun. 2010 18:48
@ Mhartvig

tak for nogle fyldestgørende svar, jeg tror stadig jeg tør stole på jer som forhandlere.

Jeg vil geren spørge om en specifik ting:

Har i iværksat en undersøgelse af HVORDAN en fake CPU er havnet på jeres lager fra jeres distributør, og hvad vil i gøre for at dette ikke gentager sig i fremtiden?
Gravatar #87 - TheAvatar
30. jun. 2010 18:59
Som andre også har nævnt, så synes jeg også, at der er kommet lidt uheldige udmeldinger fra SHGs top mv.
Det bør de tage til sig, og det vil ikke ændre på, om jeg køber en vare hos SHG fremover.

Jeg vil også sige tak til Mhartvig for den ekstra information (selvom tonen varierede meget) - til trods for en masse ligegyldig flamebait fra diverse andre brugere.
Gravatar #88 - estei
30. jun. 2010 19:30
themuss måske du skulle give denne video et lille kig
Gravatar #89 - lillesvin
30. jun. 2010 20:37
In all fairness, så var det ikke fordi kunden ikke ville vise dem forfalskningen, men fordi han rent faktisk har et arbejde at passe og derfor ikke kunne nå derud mandag inden lukketid. (Og til den, der spurgte, hvorfor en udlænding køber hardware i DK, så er det fordi udlændingen bor og arbejder her -- han køber også madvarer i danske butikker...)

Han sendte billeder af "hardwaren" mandag -- både et sæt, som han havde croppet i PS for at fjerne overflødige bordoverflader m.m., samt originalerne (med EXIF-data). Alt sådan noget kan selvfølgelig fakes, men SHG kunne da i det mindste have taget dem til efterretning og/eller bedt ham tage billeder af kassen sammen med en seddel, hvorpå han havde skrevet et ord/en sætning efter deres valg. Om ikke andet, så bare for at verificere ægtheden af billederne.

Jeg kan godt forstå at SHG ikke bare uden videre siger: "Ok, når du nu ligefrem ringer og siger at du har fået en fake CPU, så sender vi dig da en ny!" -- det ville jo være direkte tåbeligt. Men det virker ret meget som om SHG så har valgt den diametralt modsatte indstilling og stillet sig fuldstændig på bagbenene, dels fordi kunden ikke kunne stille hos dem omgående og fremvise forfalskningen, og dels fordi han talte engelsk med accent. Det er måske heller ikke optimalt.

Ang. mrhartvigs opførsel i denne tråd, så håber jeg, at han får en påtale for sin yderst uprofessionelle optræden. Hans holdninger er selvfølgelig hans egen sag, men måden han udlægger dem på er under al kritik. (Underholdende, men under al kritik.)

Alt i alt, så kunne begge parter sikkert have håndteret det hele bedre, men sådan går det nu engang, når man står i en situation, hvor det er påstand mod påstand og begge sider selv er helt sikre på, at de har ret.
Gravatar #90 - mhartvig
30. jun. 2010 20:43
Pikkuk (86) skrev:
@ Mhartvig

tak for nogle fyldestgørende svar, jeg tror stadig jeg tør stole på jer som forhandlere.

Jeg vil geren spørge om en specifik ting:

Har i iværksat en undersøgelse af HVORDAN en fake CPU er havnet på jeres lager fra jeres distributør, og hvad vil i gøre for at dette ikke gentager sig i fremtiden?


(og også The Avatar)

Ja tonen varierer - Caps = sur:) Men begge to tak for Jeres forståelse.

Såvidt jeg ved, er de ved at undersøge det. Der er i hvert fald ikke kommet nogen intern udmelding - og jeg ved da selvfølgelig heller ikke om vi får en. Det drejer sig jo faktisk om 1 af flere tusinde.

Jeg er ikke klar over om den er kommet direkte fra Intel eller hvad der foregik - man kunne forestille sig de måske havde modtaget en retur og sendt den til os evt. (eller en kunde havde returneret en fake?). men jeg tror det er bedst pt. at lade tvivlen komme alle parter tilgode. Det underlige er jo netop, at det ikke er en hel palle vi har modtaget - så var det nok lettere opdaget.

For at vende den lidt var billederne vi så faktisk ret så sjove, og var også spiced op med WTF og LOL! overlays - så det blev da noget vi alle internt har kigget på. Men ja, mega nederen at modtage sådan en.

Tak fordi i (de fleste) respekterer at medarbejdere brugere deres fritid på at give lidt uskyldig info herinde - og tak fordi i forstår at vi faktisk også gør det for Jeres skyld.

Jeg har da heldigvis den opfattelse at de fleste herinde godt kan regne ud at det faktisk ikke er med vilje den lå på vores lager.

Men tror nu jeg slutter mine inputs for denne gang. Send en mail!:)


Ps: #83: squad2nd, Den er faktisk sjov.
Gravatar #91 - Emilm
30. jun. 2010 20:44
SHG skal da ihvertfald i min sorte bog nu, det her er helt uacceptabelt
Gravatar #92 - mhartvig
30. jun. 2010 20:49
@ #89: lillesvin.. God dammit.. nu troede jeg lige der var lagt låg på.. Jeg gider ikke engang kommentere det meste af dit ellers seriøse indlæg blot pga. dit nick.

Du har ret i han sendte billeder ind, og dem Jeg så, var også fint beskårne etc. etc. - Men havde selvfølgelig hjulpet hvis der evt. lå vores Faktura ved siden af. Du skal dog også vide, at billederne faktisk blev kigget på meget seriøst.

Og som du også kan læse (nu ved jeg godt der er flere sider med lange posts....) røg sagen også til ledelsen og blev undersøgt. Det må du da kunne respektere.

@#91: dx: Din sorte bog må være kæmpe. Det er ikke gået op for dig at kunden har fået pengene retur? Vi er alle enige om at det er en fejl. En fejl der pt. følges op på (det er jo ikke SHG der svindler, men folk der svindler).
Gravatar #93 - Billy Blaze
30. jun. 2010 20:58
Jeg er stort set enig i kritikken af SHG og jeg skal da sørme heller ikke købe hos dem længere. En ting er at få en falsk vare, men derudover at blive hånet og anklaget som svindler er godt nok dårlig kundeservice. Tænk at man fra SHG mistænkeliggører kunder på den måde, godt nok pinligt at høre om.

Ligemeget hvor dårligt engelsk manden har snakket, bør man tage ham seriøst og give ham en værdig behandling. Derudover anklager man ham som svindler, inden man overhovedet har tjekket om fejlen ligger hos en selv. Pinligt af SHG.

Men tillykke, i har mistet en kunde... :)
Gravatar #94 - Slettet Bruger [2285299181]
30. jun. 2010 20:59
Huskede brugeren ikke at åbne kassen og tjekke indholdet inden postbudet smuttede? ergo...
Gravatar #95 - squad2nd
30. jun. 2010 21:03
#94

Det gider de GODT nok ikke her, det er da sikkert. De har hundetravlt med at komme afsted for at klare deres rute... hvis man også bestiller en harddisk fx er den tit så godt pakket ind at det tager et stykke tid før skidtet er åbnet.

(man åbner jo ikke bare en harddisk indpakning via bruteforce).
Gravatar #96 - Billy Blaze
30. jun. 2010 21:04
#94
Nu er ironibussen måske kørt forbi mit stoppested, men mener du seriøst at man skal bede postbudet om at vente imens man pakker sin pakke op og har du overhovedet nogensinde fået en pakke?

Nu har jeg selv været postbud for en kort stund og tro mig, der er absolut ikke tid til sådan noget(burde ellers være pænt indlysende for de fleste).

Og ergo what?
Gravatar #97 - lillesvin
30. jun. 2010 21:07
@ #89: Det, der undrer mig er, at I ikke foreslog ham at lægge fakturaen ved billederne, når I nu vidste, at det ville være smart.

Jeg siger ikke, at I har gjort noget decideret forkert, men at I måske kunne have valgt en mindre aggresiv vinkel på sagen som udgangspunkt. Hr. Thyregod er noget firkantet i sin første udmelding i den oprindelige tråd. At han så bløder lidt op senere er jo dejligt omend noget sent. Men hey, bedre sent en aldrig.

Men som jeg sagde, så kunne begge parter sikkert have håndteret det bedre (og helt sikkert også værre).

Hvad angår mit nick, så må du egentlig selv om, hvad du synes om det. Jeg har brugt det mange steder hvor 'madsen' var taget. (Eks.: lillesvin.net.) Havde jeg kunnet huske mit gamle newz.dk-login (fra 2003 eller noget), så havde jeg selvfølgelig brugt det. Hvorfor du vælger at afvise dele af mit indlæg pga. mit nick er mig ganske uforståeligt, men det er selvfølgelig op til dig.
Gravatar #98 - Slettet Bruger [2285299181]
30. jun. 2010 21:08
squad2nd (95) skrev:
Det gider de GODT nok ikke her, det er da sikkert. De har hundetravlt med at komme afsted for at klare deres rute...


Det er ikke dit problem de har travlt, det er Post DK's egen politik :)
Gravatar #99 - Billy Blaze
30. jun. 2010 21:13
#92
Du har jo tydeligvis helt misset pointen hvis du tror at alt er godt, blot fordi kunden har fået sine penge retur(havde man forventet andet?). Og nej, SHG svindler(måske) ikke, men de behandler tydeligvis deres kunder dårligt.
Gravatar #100 - Cutepuppy
30. jun. 2010 21:34
#92

Når nu man kigger på hele sagen vil jeg nok nærmere se et problem i at den kære direktør straks puster sig op som en brunstig bavian og proklamerer at han da har undersøgt det hele TIL BUNDS, og der er slet ikke noget at komme efter.

Derefter kommer han krybende tilbage som en lille hvalp der har fået slag af en kat og siger at den måske er god nok alligevel.

Det giver altså ikke en særligt stor tiltro til deres kundesupport når direktøren direkte LYVER, du kan vende og dreje den som du vil, han løj, og det er et faktum.

Men det er ok, det er os frit at vælge hvor vi køber vores ting, så jeg valgte at købe min RAM hos BJ-Trading idag istedet for SHG, for jeg har altså ikke tid til at lave en tråd på newz hvis jeg modtager defekte eller falske ram.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login