mboost-dp1

Zepto

Zepto forventer overskud i 2. halvår

- Via Zepto - , redigeret af Net_Srak

Den danske pc- og LCD-tv-producent Zepto har ikke haft det nemt i den seneste tid og er flere gange blevet nævnt i medierne for at have store økonomiske vanskeligheder.

Nu meddeler Zepto, at situationen snart ser helt anderledes ud. I en pressemeddelelse oplyses det, at selskabet nu forventer et overskud på driften i 2. halvår 2009.

I første omgang nedjusteres forventningerne dog til det første halvår med 17 %, idet det først bliver i det andet halvår, der vil blive lanceret nye produkter i større omfang. Det er netop lanceringen af de nye produkter, som direktør Lasse Frost forventer sig meget af.

Lasse Frost, direktør i Zepto skrev:
Zepto er naturligvis ramt af den nuværende markedssituation ligesom alle andre producenter.
Men samtidig ser vi positivt på resten af årets omsætning, da vi lancerer hele 10 nye bærbare PC’er hen over efteråret – deriblandt både netbooks og nye, stærke gamercomputere. Det betyder, at vi forventer at kunne få overskud på driften allerede i 2. halvår.

Det er ikke kun computere, som Zepto vil satse på, der kommer også nye LCD-fjernsyn, et marked der i dag udgør 40 % af selskabets omsætning.

Et andet område, firmaet nu styrker, er deres serviceniveau, hvor de erkender, de har været under hård kritik. For at imødekomme kritikken har Zepto indgået en aftale med InfoCare, der skal sikre, at service bliver udført inden maksimalt 5 arbejdsdage.





Gå til bund
Gravatar #1 - angelenglen
20. maj 2009 12:05
Det lyder da fint at der snart kommer nye produkter, en Netbook bliver interessant at se.

Godt initiativ at indgå aftale med InfoCare, da Zepto jo netop har fået kritik for dårlig service - håber dette afhjælper dét problem, da jeg ved det afholder en del fra at turde handle med Zepto.
Gravatar #2 - NightBreaker
20. maj 2009 12:13
Det er fint, men infocare, deres service er hellere ikke den bedste.Bare flere dårlig æbler til en dårlig æblegrød.

Synes ellers zepto har nogen fine produkter.

Gravatar #3 - Fangblade
20. maj 2009 12:18
Har arbejdet i et firma hvor man benyttede InfoCare til service. Absolut ingen success...
Gravatar #4 - mbernholdt
20. maj 2009 12:25
Hmm.. Så må vi håbe de begynder at lave noget der faktsk virker længere end 6 md.
Gravatar #5 - angelenglen
20. maj 2009 14:30
mbernholdt (4) skrev:
å må vi håbe de begynder at lave noget der faktsk virker længere end 6 md.

Jeg har da en Zepto, som har været brugt dagligt igennem ca. tre år - den holder fint, og har aldrig voldt problemer.

Så de kan godt.
Gravatar #6 - SRJ
20. maj 2009 14:43
Min Zepto Znote 6615WD har også kørt uden problemer i over 2 år nu!
Må dog erkende at jeg ud fra kammeraters udsagn og hvad jeg har læst på nettet, vil jeg være betænkelig ved at købe hos dem igen - ikke på grund af kvalitet, men på grund af det ry deres service har!
Gravatar #7 - drbravo
20. maj 2009 15:59
Sterling meldte også ud at alt var helt fantastisk 2 dage inden de blev erklæret konkurs..

Hvem ville købe en zepto computer hvis man fik at vide at de var lige ved at gå konkurs?
Gravatar #8 - CrueTrue
20. maj 2009 17:35
Infocare: http://www.trustpilot.dk/review/www.infocare.dk

Jep, Zepto går sørme en god tid i møde.
Gravatar #9 - KaW
20. maj 2009 18:33
CrueTrue (8) skrev:
Infocare: http://www.trustpilot.dk/review/www.infocare.dk

Jep, Zepto går sørme en god tid i møde.

Ja! Alt kan da kun være bedre end deres nuværende service :) Ej, spøg til side.

Synes kun det er positivt at de prøver at finde på nye tiltag for at forbedre deres produkt, og komme problemerne til livs. Jeg kan dog ikke tro det er billigere at lade InfoCare stå for reperationer, når de har teknikere in-house.
Gravatar #10 - Mort
20. maj 2009 19:29
Et dårligt rygte er meget svært og meget dyrt at slippe af med. Det ville have været meget billigere for dem hvis de havde gjort noget ved problemet tidligt i stedet for nu at forsøge at overtale folk til at de er blevet meget bedre og der ikke er nogen risiko ved at købe deres produkter.

Too little, too late. Specielt når Infocare også har et dårligt rygte.
Gravatar #11 - ZM4573R
21. maj 2009 05:10
Jeg har lige fået min Zepto tilbage fra rep efter at bundkortet var brændt af (for anden gang, det er jo ikke Zeptos skyld.) Men anyways, der gik 10 dage fra jeg sendte computeren herfra til jeg havde den hjemme igen med nyt bundkort.... Da jeg sendte den ind første gang (ca. 1 år siden) så gik der 2-3 uger før jeg fik den igen, det er noget længere tid, men ikke i nærheden af de 3 måneder som man hører mange gange.
Jeg har ikke været specielt tilfreds med min 6214W fordi det nu er 2. gang at bundkortet brænder af, med et års mellemrum... Tror min computer forsøger at lave en rigtigt dårlig aprilsnar med mig...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login