mboost-dp1

Flickr - Jon Blathwayt

Yousee efterligner Netflix

- Via Recordere.dk - , redigeret af Net_Srak

For at imødegå at Netflix sandsynligvis vil komme til Danmark i efteråret, har Yousee og TDC valgt at lancere deres egen mulighed for at se tv-serier for deres TDC Home Trio og Yousee plus kunder. Det skriver recordere.dk.

Tv-serierne vil være fra ABC og Warner, som blandt andet har The Mentalist, Lost, Joey og Dallas 2012 i deres repertoire. Det er dog ikke oplyst hvilke tv-serier der ville være tilgængelige på premieredagen den 3. september.

TDC Home Trio og Yousee Plus tilbyder allerede i dag mulighed for filmleje, hvor pluskunderne dertil gratis kan se film ud af et udvalg på 100 film.

Prisen hos Yousee Plus vil fra den 1. oktober stige med 10 kr. således, at det vil koste 99 kr. per måned for Yousee Plus og den digitale modtagerboks, mens det uden boks vil koste 40 kr. Der er ikke blevet oplyst prisændringer for TDC Home Trio.

Senere ønsker Yousee også at udvide dette til hele Danmark, hvor der vil blive lanceret en abonnementbaseret streamingtjeneste.





Gå til bund
Gravatar #1 - carbonic
14. aug. 2012 10:11
TDC's produkter, indholdet af disse produkter og prisstrukturer er forvirrende for at sige det mildt. Jeg vil ikke have bokse, og underlige tillægsabonnementer. Det er alt for meget bøvl for at se nogle af de serier man måske gerne vil se. Gør det nu simpelt for dælen da.
Kom igen TDC.
Gravatar #2 - Mort
14. aug. 2012 10:20
Sidst jeg læste om TDCs kommende satsning på serier og film, til efteråret, skrev de at det var de ældre film man ville kunne leje og altså ikke de film som lige var kommet ud.

Det er jo netop nye film og serier som er interessante og den ekstra ventetid på disse i Danmark, som er grunden til at så mange henter disse ulovligt.

Hvis de skal lave et alternativ til ulovligt hentede film og serier, er de nødt til at tilbyde nye film og serier, lige så snart de er tilgængelige i USA.
Gravatar #3 - graynote
14. aug. 2012 10:24
Alle tiltag er både velkomne og kærkomne.

Men ..

48,61 kr - det er hvad Netflix trak fra min konto sidste måned, og de giver mig et udvalg så ekstremt, at jeg nærmest bliver pinligt berørt på Viasat og TDC's vegne, når de skamroser deres respektive løsninger.

Samtidig tyder alt på, at selvom indholdet på "Netflix.dk" bliver begrænset i forhold til Netflix.com, så vil der fra Dag 1 ikke tilnærmelsesvist være nogen af de to andre, der kommer i bare nærheden af at have Netflix' udvalg. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad deres svar er på dét.

Som det er nu kan TDC og Viasats abonnementløsninger kun tilbyde at supplere. Det jeg vil have, er en abonnementsløsning, der dækker mine behov.

graynote (3) skrev:
Alle tiltag er både velkomne og kærkomne.

Men ..

48,61 kr - det er hvad Netflix trak fra min konto sidste måned, og de giver mig et udvalg så ekstremt, at jeg nærmest bliver pinligt berørt på Viasat og TDC's vegne, når de skamroser deres respektive løsninger.

Samtidig tyder alt på, at selvom indholdet på "Netflix.dk" bliver begrænset i forhold til Netflix.com, så vil der fra Dag 1 ikke tilnærmelsesvist være nogen af de to andre, der kommer i bare nærheden af at have Netflix' udvalg. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad deres svar er på dét.

Som det er nu kan TDC og Viasats abonnementløsninger kun tilbyde at supplere. Det jeg vil have, er en abonnementsløsning, der dækker mine behov.



Helt enig. Er også glad bruger af Netflix.com, og jeg tvivler meget på at TDC can matche det, både på udvalg og pris. Betaler idag 500 kr. md til Yousee, på grund af at man ikke kan få internet uden at have en tv pakke hos dem også, og jeg kan ikke få ADSL i min lejlighed i københavn da linjen ikke kan trække det, så må nøjes med kabel.

Eneste grund til at jeg ikke har den mindste pakke er for at kunne se nyheder osv på dansk. Netflix dækker fint resten af mit behov for serier osv.
Gravatar #5 - Slettet Bruger [1123908114]
14. aug. 2012 10:45
Mort (2) skrev:
Det er jo netop nye film og serier som er interessante


Kommer da bestemt an på hvad du mener med interessante :P Interessante for TDC hvis de skal tjene penge Ja.

Verdens top 10 er alle film fra før 90'erne (På IMDb skal du op på 14. plads for at finde noget i 2010, og på 56. plads for at finde noget nyere end 2010)
Gravatar #6 - mfriis
14. aug. 2012 10:51
SlettetBruger (5) skrev:
Kommer da bestemt an på hvad du mener med interessante :P Interessante for TDC hvis de skal tjene penge Ja.

Verdens top 10 er alle film fra før 90'erne (På IMDb skal du op på 14. plads for at finde noget i 2010, og på 56. plads for at finde noget nyere end 2010)


Det er lidt begrænset hvor mange gange en person gidder se Shawshank Redemption og Godfather 2.

Nye film og nye TV serier er det vi som forbrugere heller flest penge i. Hvad enten det er på TV abbonomenter, nyheds DVDer, biografen eller OnDemand.

At de også kan levere klassiske film via OnDemand er ikke noget nyt, det de solgt sig på siden dag 1. Det er premiere indhold der mangler.

Dear Hollywood, SHUT UP AND TAKE MY MONEY!
Gravatar #7 - Valkar
14. aug. 2012 11:02
Jeg er helt enig med alle ovenstående kommentarer, men ikke desto mindre byder jeg det velkommen at der nu kommer lidt konkurrence på dette marked.

ViaPlay er en joke uden lige, og prisen grænser til tyveri. Med TCD med i spillet, omend i første omgang med en ligeledes elendig tjeneste, er dog et positivt træk. Måske de kan forstå hvad det er folk vil have, og i løbet af et par år udvikle deres tjenester til reelle alternativer til Netflix.com.

Man har i hvert fald lov at håbe.
Gravatar #8 - sparrez
14. aug. 2012 11:18
Der er så meget snak om Netflix i øjeblikket. Men hvis ikke de har mulighed for på en eller anden måde omgå de eksisterende distributionsaftaler der er lavet på det danske marked (som TDC, Yousee, ViaPlay og også Netflix vil høre ind under). Ja så bliver der jo ikke tale om et større og nyere udvalg af film og tv serier end vi ser det i dag.

Det tror jeg bliver den store udfordring for Netflix, for hvis ikke de kan præsentere mere indhold end de andre så er der jo ikke meget at komme efter. Jeg betaler i forvejen for Yousee Plus, så en dansk udgave af Netflix med det samme indhold vil jo ikke være ret interessant...
Gravatar #9 - Montago.NET
14. aug. 2012 11:41
SlettetBruger (5) skrev:
Verdens top 10 er alle film fra før 90'erne (På IMDb skal du op på 14. plads for at finde noget i 2010, og på 56. plads for at finde noget nyere end 2010)


det jo bare løgn: http://www.imdb.com/chart/top

8. plads : The Dark Knight (2008)
9. plads : The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Gravatar #10 - Slettet Bruger [1123908114]
14. aug. 2012 12:09
http://www.bfi.org.uk/news/50-greatest-films-all-t...

IMDbs liste er basseret på gennemsnitlige menneskers stemmer. Gennemsnitlige mennesker er skyld i alt dumt i verdenen ^^
Gravatar #11 - dk-hat
14. aug. 2012 12:48
Hvis netflix.dk ikke for danske undertekster.. og tdc gør.. Vil tdc vinde i længden.. i hvertfald hos hr og fru danmark..

Det er godt med konkurrence..
Og tdc... var det ikke dem der pludselig sagde.. du kan hører alt musik... gratis..

Gravatar #12 - pkalle
14. aug. 2012 15:24
Jeg ejer en Yousee plus box fra TDC og jeg synes nu deres tjenester er ganske udemærkede. De har mange nyere premiere leje film som kommer lige så hurtigt som hvis du skal leje dem hos blockbuster.

Synes det er godt at de i det mindste PRØVER at gøre deres produkt bedre og bedre. Hvis der ikke skete noget ville der sikkert også blive hylet over det.

Har både Yousee kabeltv og internet og det fungerer helt efter hensigten.
Gravatar #13 - johan
14. aug. 2012 17:16
#12
Offtpoic
Yousee har deres boks, og TDC har deres egen boks.

Ontopic
Jeg synes det er trist at der skal komme en konkurrent før TDC overhovedet tænker på at tilbyde serier / musik til sine kunder
Gravatar #14 - Taxwars
14. aug. 2012 20:16
Men så skal man stadig tvinges til at bruge TDC's lorte router (med bagdør) samt være kunde hos dem. Glem de.

mfriis (6) skrev:


Dear Hollywood, SHUT UP AND TAKE MY MONEY!


Det vil de ikke. De tjener mere på at leje dem ud til TDC og lade TDC flå dig.

Når de gamle systemer ikke bliver lavet om er det jo fordi film selskaberne tjener kassen på at holde fast i de gamle modeller. På trods af deres klynken i medierne så vælter det jo ind med penge - det er kun fordi de er grådige de bliver ved.

De laver ikke om på modellerne før det begynder at gøre ondt - hvad det jo nok kommer til før eller siden.
Gravatar #15 - Magten
15. aug. 2012 02:58
Taxwars (14) skrev:
Men så skal man stadig tvinges til at bruge TDC's lorte router (med bagdør) samt være kunde hos dem. Glem de.
Kilde?
Gravatar #16 - kblood
15. aug. 2012 05:13
Jeg bliver vidst også nød til at melde mig til det Netflix i USA. Godt nok trist med udvalget her. Så skal jeg bare til at bøvle med at omgå det regions pjat.
Gravatar #17 - Hubert
15. aug. 2012 08:21
Magten (15) skrev:
Kilde?


Mon ikke der tænkes på at TDC har administrativ adgang til routeren?
Gravatar #18 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. aug. 2012 10:30


kblood (16) skrev:
Jeg bliver vidst også nød til at melde mig til det Netflix i USA. Godt nok trist med udvalget her. Så skal jeg bare til at bøvle med at omgå det regions pjat.


Øøøæææh ... Du ved jo ikke hvad udvalget bliver?
Gravatar #19 - Magten
15. aug. 2012 11:03
Hubert (17) skrev:
Mon ikke der tænkes på at TDC har administrativ adgang til routeren?
Ah, ja okay det kunne være.

Men det er vel ikke så unormalt? Fullrate har også adgang til min router ved default opsætning svjv.
Gravatar #20 - Hubert
15. aug. 2012 11:16
Magten (19) skrev:
Ah, ja okay det kunne være.

Men det er vel ikke så unormalt? Fullrate har også adgang til min router ved default opsætning svjv.


Det gør hel sikkert arbejdet lettere for support folket hos isp'erne
Gravatar #21 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. aug. 2012 11:46
#17
#19
#20

Well, godt at de ikke har det ved SE :)
Uanset hvad, så vil jeg ikke have at andre skulle have adgang til min router - support eller ej
Gravatar #22 - Hubert
15. aug. 2012 11:48
Thoroughbreed (21) skrev:
#17
#19
#20

Well, godt at de ikke har det ved SE :)
Uanset hvad, så vil jeg ikke have at andre skulle have adgang til min router - support eller ej


Så yder SE nok heller ikke support på routeren..?
Gravatar #23 - Magten
15. aug. 2012 11:54
Thoroughbreed (21) skrev:
#17
#19
#20

Well, godt at de ikke har det ved SE :)
Uanset hvad, så vil jeg ikke have at andre skulle have adgang til min router - support eller ej
Jeg synes nu det var meget rart i starten hvor jeg havde lidt problemer med min router, så behøvede jeg ikke være hjemme for Fullrate kunne logge på og se hvad der var galt :)
Gravatar #24 - kblood
15. aug. 2012 17:05
Thoroughbreed (21) skrev:
#17
#19
#20

Well, godt at de ikke har det ved SE :)
Uanset hvad, så vil jeg ikke have at andre skulle have adgang til min router - support eller ej


Fullrate kører af gode grunde stort set med samme opsætning som Telenor på bredbånds siden, og der kan man også fra Telenors side logge ind på routeren. Hvis den mulighed fjernes, så gør det da ikke så meget andet end at supporten så bliver noget begrænset fra Telenors side da man så ikke kan gøre det store ved ustabilt bredbånd eller manglende WiFi uden den adgang. Medmindre der er tydelige fejl på andre opslag, men det er ikke så tit det kan vurderes fra det alene.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login