mboost-dp1

Microsoft Corporation

Xbox One Kinect-sensor kan ikke bruges til pc

- Via Neowin.net -

Med lanceringen af Xbox One følger der også en ny Kinect med, som på alle områder er en kraftig forbedring i forhold til den nuværende udgave. Dette er dog ikke noget som andre end Xbox One-ejere kan glæde sig over, for Microsoft har bekræftet, at den ikke kan anvendes med en pc.

Årsagen er, at den nye Kinect ikke tilsluttes via USB, men har et proprietær stik, og Microsoft vil ikke komme med en adapter.

I stedet vil der komme en specifik Windows-version af Kinect i løbet af 2014 med mulig adgang til en udviklerudgave i slutningen af i år.

Udviklerudgaven kommer til at koste $399, og inkluderer omfattende dokumentation og udviklingsværktøjer, samt den endelige version når den udkommer.





Gå til bund
Gravatar #1 - Flexo82
27. jun. 2013 07:34
Der røg sidste grundlag for at jeg skulle have en X1. Jeg vil ikke købe en X1 og en "ekstra" kinect for at kunne udvikle til den....

Det eneste jeg kan sige til Microsoft er SUK!!!11XOne

/rage off
Gravatar #2 - Barkane
27. jun. 2013 07:39
Man må sige at Microsoft gør alt for ikke at sælge Xbox One.
Gravatar #3 - Magten
27. jun. 2013 07:50
Er det bare mig eller sagde de ikke det ved Xbox One eventet for over en måned siden?
Gravatar #4 - NeoNmaN
27. jun. 2013 07:55
Havde også håbet på at den kom med USB men ja suk....

Hæller mere og mere over til PS4 eller en rigtig gamer PC end købet af en Xbox One, var ellers meget glad for min Xbox360 men det her er bare dumt af MS :/
Gravatar #5 - Mort
27. jun. 2013 08:03
Det lyder godtnok voldsomt dyrt med $399 for en udviklerudgave af den næste Kinect sensor.

Jeg kan sige af erfaring at det software som fulgte med til, Kinect for Windows (Nuværende version), bestemt ikke er noget at råbe hurra for og på ingen måde er en merpris værd.
Gravatar #6 - Nikolajj
27. jun. 2013 08:05
Hold da op... hvad dumt er der i det her? For det første er det ikke det mindste anderledes end som ved den gamle Kinect. Og for det andet, så giver det helt fin mening at Xbox One og en pc har lidt forskellige krav til den tilkoblede Kinect. Især efter som at de er tilkoblet med forskellige stik.

Desuden er en solgt Xbox One som der ikke bliver købt spil eller andet til ikke noget de tjener på, men faktisk en udgift. Derfor giver det god mening at du ikke bare kan bruge din Kinect derfra til din pc.
Gravatar #7 - XorpiZ
27. jun. 2013 08:06
Mort (5) skrev:
Det lyder godtnok voldsomt dyrt med $399 for en udviklerudgave af den næste Kinect sensor.


Man får to Kinects - en "præ-udgave" og en endelig udgave. Derudover er det vel ganske normalt at dev-kits er dyrere end den endelige udgave.
Gravatar #8 - Magten
27. jun. 2013 08:09
Mort (5) skrev:
Jeg kan sige af erfaring at det software som fulgte med til, Kinect for Windows (Nuværende version), bestemt ikke er noget at råbe hurra for og på ingen måde er en merpris værd.
Nu har jeg ikke fulgt voldsomt meget med i Kinect, men så vidt jeg husker så var den nuværende heller ikke designet til at blive brugt med en computer og det kom vist bag på MS at der var et marked for det?

Den næste vil så være udviklet speficikt imod computer brug så man kunne forestille sig det er en bedre oplevelse.
Gravatar #9 - goffer
27. jun. 2013 08:13
Kan heller ikke lige se at det skulle være et decideret minus at den ikke kan tilsluttes til en PC, især ikke når de melder at de laver et kit specifikt til udviklere.
Gravatar #10 - Mort
27. jun. 2013 08:15
Magten (8) skrev:
Nu har jeg ikke fulgt voldsomt meget med i Kinect, men så vidt jeg husker så var den nuværende heller ikke designet til at blive brugt med en computer og det kom vist bag på MS at der var et marked for det?


Kinect for Windows var designet til at blive brugt med en computer. Den var også lidt dyrere end Kinect til XBox (XBox versionen koster cirka 800 kroner, Windows versionen cirka 1400 kroner).

Når den nye Kinect til Windows kommer til at koste $400 så er det næsten samme pris som en XBox+Kinect koster, hvilket er markant dyrere end den merværdi som deres nuværende software giver.

Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om deres nye software, da det ikke er tilgængeligt endnu, men de markedsførte også deres nuværende software som at give en merværdi, en merværdi som jeg bestemt ikke synes det har.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [3115164660]
27. jun. 2013 08:22
Og Microsoft tager lige et spadestik mere i deres egen konsol grav
Gravatar #12 - Hubert
27. jun. 2013 09:21
dennyaaa (11) skrev:
Og Microsoft tager lige et spadestik mere i deres egen konsol grav


Hvordan det? Folk køber vel ikke en xbox for at få en kinect de kan smide til deres pc?
Gravatar #13 - udenrigsministeren
27. jun. 2013 09:24
Microsoft begik i sin tid en fejltagelse ved ikke at lade XBOX-udgaven af Kinect være understøttet af Windows. Produktet har et stort potentiale og det må de da også have indset ved frigivelsen af en officielt understøttet controller inkl. et omfattende SDK... og fordi der dermed var et marked for det.

Derfor undrer det mig såre, de vælger at endnu engang begå en tilsvarende fejltagelse. Windows-versionen af den første controller virker bedre end 360-versionen, men lader efter min erfaring stadig meget tilbage at ønske.

Jeg venter på at Microsoft enten kommer på bedre tanker eller at nogle nørder (OpenNI evt?) frigiver et diagram over en adapter samt en fungerende driver.
Gravatar #14 - HenrikH
27. jun. 2013 09:38
I har misforstået det :-P

Det er fordi så kan MS have deres XB Kinect always-on for NSA, men stadig sige at de ikke har det.

Og når så udviklerne får fingre i en, kan de ikke modbevise det, da det jo er en anden enhed ;-)

*Kigger lidt rundt efter sølvpapirshatten*
Gravatar #15 - p1x3l
27. jun. 2013 09:55
nakker hardware fra pc market vil give de tilbage? næ nej der ska bare skovles penge ind

burde være ulovligt at sætte andet stik på bare for at opdele market
Gravatar #16 - infinity_Rasta
27. jun. 2013 09:56
Hubert (12) skrev:
Hvordan det? Folk køber vel ikke en xbox for at få en kinect de kan smide til deres pc?


Nej det tror jeg heller ikke der er mange der gør, men for mig der var det dog kinect 2.0 der fik mig overhovedet til at overveje en xbone, men nu bliver jeg sku' ved min pc og ps4 når den kommer.

#15 Er faktisk lidt enig vis det bare er for at folk ikke skal bruge den og ikke har nogen praktisk funktion for kinect.
Gravatar #17 - inglorious bosterd
27. jun. 2013 10:13
De laver en apple fordi at folk har accepteret at alle må lave hvert deres stik, så egentligt forventet At de så tager en god slat for deres DEV_KIT er noget andet. En hurtig modifikation og så virker den også til PC via USB. så skal softwaren bare crackes også. Fjollet at de ikke bare erkender at det vil ske, but life finds its way...
Gravatar #18 - Sugardad2
27. jun. 2013 10:20
Ej nu må Microsoft fandme da holde.

Sig mig VIL de bare ikke have at xbox one skal blive til noget?

Det er noget af en udtalelse at komme med, for jeg mener den.
Det virker jo som om de at de prøver alt hvad de kan for at modarbejde firmaets interesser.

Har altid bedst kunne lide min xbox frem for ps3. Men shit hvor har jeg aldrig set noget lignende. Microsoft opfører sig dummere end dum.

I det mindste vil jeg grine min røv af led når den nye xbox fejler, for de har haft chancerne til at forbedre sig MANGE gange. Der er ingen undskyldninger, og så kan man ikke gøre andet end at grine dem i fjæset.
Gravatar #19 - Nåkja
27. jun. 2013 10:24
De kommer med en udviklerversion med værktøjer, så jeg har godt nok svært ved at se problemet her. Mon ikke der er tale om ret få promille, der rent faktisk kunne finde på at sætte deres kinect til en PC? Jeg synes det vigtige er at de har lavet dokumentation og software til den. Det er fair at det koster noget for de relativt få, der har brug for det.
Gravatar #20 - tentakkelmonster
27. jun. 2013 11:19
Det her råber da på lidt circuit bending. Er vi nørder eller hvad?
Hack the planet!!
Gravatar #21 - Slettet Bruger [3115164660]
27. jun. 2013 11:20
Hubert (12) skrev:
Hvordan det? Folk køber vel ikke en xbox for at få en kinect de kan smide til deres pc?


Nu er det ikke den gængse forbruger det går udover, men udviklerne. Kinect til PC er en interessant tilgang til mediet og vil 100% kunne skabe nogle unikke muligheder, men hvis den er dyr og dårlig supporteret (se den nuværende Kinect til PC software) bliver det rigtig svært for mindre udviklere.

MS har virkelig ikke haft tanker omkring de mindre udviklere på båre hard og software siden. Xbox One minder indtil nu om en sjæleløs skabning der kun er opfundet for at de store distributører på spilmarkedet skal tage den til sig. Alle andre der brænder for det de laver og hverdag ikke ved om der er mad på bordet fordi deres projekt måske fejler, kan faktisk bare sejle deres egen sø.
Gravatar #22 - Testa
27. jun. 2013 11:22
Må indrømme at jeg har svært ved at se hvad problemet er. Der er tale om en udvikler udgave. Dvs. det er noget der er henvendt til folk som nok i sidste ende gerne vil have penge for et produkt. Derfor er det vel okay at MS kræver en betaling for dette?

Kunne til dels forstå hvis de både krævede denne pris, og så bagefter en led royalty fee. Men derudover så er det vel ikke anderledes end hvis man vil bruge så meget andet udstyr et andet firma har udviklet.
Gravatar #23 - graynote
27. jun. 2013 11:27
478907111414718754684 (19) skrev:
De kommer med en udviklerversion med værktøjer, så jeg har godt nok svært ved at se problemet her. Mon ikke der er tale om ret få promille, der rent faktisk kunne finde på at sætte deres kinect til en PC? Jeg synes det vigtige er at de har lavet dokumentation og software til den. Det er fair at det koster noget for de relativt få, der har brug for det.


Jo, der er helt sikkert tale om promiller, der rent faktisk ville have brugt på en PC.

MEN

..måske kan det måles i procenter, hvor mange der kunne have brugt krydskompatibilitet som retfærdiggørelse (både over for sig selv og overfor kæreste/forældre) for at tage sig råd til en X=.

Husk, at når man taler salgspsykologi og retfærdiggørelse, så behøver en merværdi ikke være mere end teoretisk.

Og set sådan, så ja, så er det ikke utænkeligt, at det har negativ indflydelse for salget, selvom man må formode, at Microsoft forventer det vil blive opvejet af ekstra salg af 'Kinect for Windows'.
Gravatar #24 - chapton
27. jun. 2013 13:02
Haha, no offense, I er godt nok for dumme at høre på.
Er 100% overbevist om at 90% af jer brokker jer kun for at brokke jer.
Hvis det kom frem at de brugte en ny type skruer frem for normal stjerne eller torx, så ville det også hurtigt blive et problem for jer.

Gravatar #25 - idiotiskelogin
27. jun. 2013 13:04
Meh, er lidt ligeglad.
HVIS jeg skulle have nyt spilleudstyr ville det være enten en xbox, PS4 eller hjemmebyg ps. ikke mere end 1.

(Det bliver nok ikke xbox, syntes den nye kinect er lidt for skummel).
Gravatar #26 - inglorious bosterd
27. jun. 2013 13:16
Tror også lidt at folk ser forbi budskabet: De shipper kinect til xbox one og så vil der SENERE komme en version som kan bruges til PC. Ville også være dumt hvis de kom i shortage under launch fordi at de skulle tilfredsstille mod'ers. Og HVIS man gerne vil have den tidligt kan man købe den INKL de udviklingsværktøjer MS har udviklet til det. Synes egentligt at det giver god mening.

Off topic: jeg forstår ikke forskellen på DENNE her sag og så når apple kommer med 10 nye off std. stik for at score kassen selv?

Er det fordi at PC brugere er SÅ meget mere kritiske stadig, og apple brugere er blevet hypnotiseret til at nikke i takt? :S
Gravatar #27 - Hængerøven
27. jun. 2013 13:39
chapton (24) skrev:
Er 100% overbevist om at 90% af jer brokker jer kun for at brokke jer.
Hvis det kom frem at de brugte en ny type skruer frem for normal stjerne eller torx, så ville det også hurtigt blive et problem for jer


Du udstiller godt nok din manglende forståelse her.

Har du slet ingen forståelse for hvor stort et problem det er, at der er så mange forskellige skrue-hoveder i brug? Især dem der kræver special værktøj.

Vær gang en ny producent får en hjerneblødning, og vælger at lave et specialt skrue hovede. skal jeg ud og bruge flere tusinde kroner på nyt værktøj.

Det ses specielt hos elektronik producenter, der laver et skrue hovede der kræver deres egen udviklede special værktøj. Apple og compaq er de to største syndere jeg har arbejdet med, dog tæt forfulgt at Dell

For slet ikke at nævne dem der laver så dårlige skrue hoveder, at skruen kun kan bruges 1-2 gange inden metallet er slidt
Gravatar #28 - Bubbi
27. jun. 2013 13:42
inglorious bosterd (26) skrev:

Off topic: jeg forstår ikke forskellen på DENNE her sag og så når apple kommer med 10 nye off std. stik for at score kassen selv?

Er det fordi at PC brugere er SÅ meget mere kritiske stadig, og apple brugere er blevet hypnotiseret til at nikke i takt? :S


Off-topic:
Ja det er frygteligt med alle de stik-ændringer Apple har lavet gennem tiden. Hele 2!!
http://site-macgasm.s3.amazonaws.com/wp-content/up...

On-topic:
For mig bliver det ikke noget problem. Har haft min Kinect V1 sat til PC'en en enkelt gang, forat lege med lidt demoer, men det var også det.
Jeg glæder mig stadig til Xbox One, også selvom de valgte at lave den triste kovending midt i det hele. :)
Gravatar #29 - Magten
27. jun. 2013 13:48
Bubbi (28) skrev:


Off-topic:
Ja det er frygteligt med alle de stik-ændringer Apple har lavet gennem tiden. Hele 2!!
http://site-macgasm.s3.amazonaws.com/wp-content/up...
Forskellen er så at der ingen standard var før, det er der nu. Samsung følger den, Apple gør ikke.
Gravatar #30 - Clauzii
27. jun. 2013 16:52
OffT:

#29
Man kan også vende det om og sige at Apple valgte én standard i mange år, Samsung (og alle de andre) gjorde ikke.

Det var vel først da EU lovgav på området, at der blev ryddet op i stiktype-junglen.
Gravatar #31 - Magten
27. jun. 2013 17:04
#30
Er det en standard hvis man er den eneste der bruger det og bestemmer hvordan den skal være? :P
Gravatar #32 - De4_Kia
27. jun. 2013 18:20
Newz.dk skrev:
I stedet vil der komme en specifik Windows-version af Kinect i løbet af 2014 med mulig adgang til en udviklerudgave i slutningen af i år.


Der forsvandt hele meningen så lige med nyheden ;)

Om den kommer til Windows eller ej, så er der bare andre firmaer der laver en adapter som de så sælger, i sidste ende tvinger det sikkert bare Microsoft til at komme med deres egen adapter.

Nu må tiden vise om man skal have den :)
Gravatar #33 - Jonas_
27. jun. 2013 19:40
Hængerøven (27) skrev:

Du udstiller godt nok din manglende forståelse her.

Har du slet ingen forståelse for hvor stort et problem det er, at der er så mange forskellige skrue-hoveder i brug? Især dem der kræver special værktøj.

Vær gang en ny producent får en hjerneblødning, og vælger at lave et specialt skrue hovede. skal jeg ud og bruge flere tusinde kroner på nyt værktøj.


Må jeg have lov at sige '?'

Så når en producent laver et produkt, så er han en nar, fordi han ikke ønsker at du skal rode rundt indeni???

Tusindvis af kroner for en skruetrækker.. Du skal vidst ønske dig en dremel.. så kan du lave dine skruetrækkere ud af et metalbor fra fakta..

Ta' den med ro, du har verdens mindste problem.
Gravatar #34 - Hængerøven
27. jun. 2013 20:00
Jonas_ (33) skrev:
Så når en producent laver et produkt, så er han en nar, fordi han ikke ønsker at du skal rode rundt indeni???


Ja sku? garrentien forsvinder, og det burde være nok til at tilfredstille producenterne,

Jonas_ (33) skrev:
Tusindvis af kroner for en skruetrækker.. Du skal vidst ønske dig en dremel..


En speciel skruetrækker, f.eks. den Compaq brugte før i tiden, kostede vist omkring de 200kr, og kom i en håndful forskellige størrelser. Det kan hurtigt rende op. da især hvis mere end en medarbejder skal have værktøj.

Dell og compaq havde en tendens til at skærme skruerne på en ny måde vær gang, så man ikke kunne bruge en almindelig skruetrækker, men skulle have nogle med forskellige "knæk" for at kunne nå skruen

Og de skiftede design en håndfuld gange. Det var faktisk et ret stort problem, bare søg på "compaq screw"

Jonas_ (33) skrev:
Ta' den med ro, du har verdens mindste problem


Jeg har ikke problemet mere, da langt de fleste producenter har fået lidt forståelse for problemet, Men jeg lader mig fortælle det stadig er et kæmpe problem for auto værksteder, hvori bil producenterne gør alt for at forhindre brugen af andet værktøj, end det de selv sælger, og som tit kun sælges til autoriserede.

sammentidig gør de en indsats for at der skal bruges værktøj til ting der enlig ikke bør kræve værktøj, F.eks. ved udskiftning af en pære.


Nej det er måske ikke verdens største problem, men at bruge det som et eksempel på noget det ville være dumt/fjollet at brokke sig over, viser en manglene forståelse.
Gravatar #35 - Jakob Jakobsen
27. jun. 2013 20:38
Clauzii (30) skrev:
Man kan også vende det om og sige at Apple valgte én standard i mange år, Samsung (og alle de andre) gjorde ikke.


Iphone kom for 6½ år siden. Er det så ikke bare en smule unfear at sammenligne med de sidste 10 års Samsung-modeller?

Hvis man kun kiggede på de sidste 6½ år af Samsungs modeller, var der nok ikke ret mange stik tilbage.

Men det er Apple-fanbois igen, som lyver om alt de kan :)
Gravatar #36 - markjensen
27. jun. 2013 21:02
Jakob Jakobsen (35) skrev:
Iphone kom for 6½ år siden.


Stikket fandtes også til iPod, så det er meget ældre end det.
Gravatar #37 - Jakob Jakobsen
27. jun. 2013 22:04
markjensen (36) skrev:
Stikket fandtes også til iPod, så det er meget ældre end det.


Du har ret, men så burde man da også inkludere Firewire, USB og minijack i sammenligningen
Gravatar #38 - Hubert
28. jun. 2013 06:08
dennyaaa (21) skrev:
Nu er det ikke den gængse forbruger det går udover, men udviklerne. Kinect til PC er en interessant tilgang til mediet og vil 100% kunne skabe nogle unikke muligheder, men hvis den er dyr og dårlig supporteret (se den nuværende Kinect til PC software) bliver det rigtig svært for mindre udviklere.


Jeg har aldrig brugt en kinect til pc. Vi har en kinect til 360'eren i huset og den er pakket væk. Ungerne synes det var sjovt i starten men nu bruger de hellere kontrollerne.


MS har virkelig ikke haft tanker omkring de mindre udviklere på båre hard og software siden. Xbox One minder indtil nu om en sjæleløs skabning der kun er opfundet for at de store distributører på spilmarkedet skal tage den til sig. Alle andre der brænder for det de laver og hverdag ikke ved om der er mad på bordet fordi deres projekt måske fejler, kan faktisk bare sejle deres egen sø.



Jeg er nu ret sikker på at ms har tænkt på udviklerne. De har da altid haft ry for at være dem der kunne levere de bedste udviklingsværktøjer.
Gravatar #39 - NeoNmaN
28. jun. 2013 06:18
#29) Med hensyn til stik er det ikke korrekt, det er korrekt at Apple enheder har andet stik end MicroUSB det helt korrekt, men du kan købe en adapter sådan du kan gå fra Lightning -> MicroUSB netop forid Apple også er med i den fælles stik aftale.

Men da MicroUSB vist nok ikke er hurtig niok til de ting Apple kræver, så har de udviklet deres eget stik som overføre data og oplader hurtiger efter hvad jeg lige kan huske, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login