mboost-dp1

Flickr - WhiskeyTangoFoxtrot
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Heh. Hvis det ikke var fordi verden er i fuld gang med historiens største kollaps, så ville vi sikkert ende i en Feed-verden.
lol, det må da give nogle passagere nogle chocks de første gange de pludselig bliver jagtet af en reklame med 100km/t :)
Har i øvrigt længe spekuleret på hvorfor der ikke er nogle der har lavet kæmpe skærme vha LED, men det er der jo også åbenbart.
Har i øvrigt længe spekuleret på hvorfor der ikke er nogle der har lavet kæmpe skærme vha LED, men det er der jo også åbenbart.
Slap af mand! Det må sgu være dyrt med sådan en halv kilometer skærm. Er det virkelig nødvendigt at frådse så mange penge på en masse skærme udelukkende for at vi kan se 15 sekunders reklame?
Ehm.... havde det ikke været nemmere... og billigere, at sætte en masse skærme INDEN i toget? Så ku man eksponere folk for det i længere tid end 15 sek...
Og det havde ikke været et forvirrende, flimrende, 450 meters lysshow, for folk der stod udenfor...
Og det havde ikke været et forvirrende, flimrende, 450 meters lysshow, for folk der stod udenfor...
Ideen er god, så kan de også lave det med fly osv. så kunne de lave 1000kilometer skærme oppe over skyerne, det ville da være mega fedt.. nok resource spild i forhold til en skærm i midten af flyet, men SEJT.
#7 & #8 nu kan det være jeg vrøvler
Men du skal relatere det til at selve oplevelsen af køre tog - ved at placere reklamerne på skærme udefor toget - kan du fjerne nogle af reklamerne inde i toget - og derved give passagerene en bedre kørselsoplevelse - og ingen tvinger dig til at kigge ud - dog igen når man pludsligt bliver forfulgt af reklamen med 100 km/t tager du nok osse tid til at opleve den. Hvilket jeg tror er fidussen :)
Men du skal relatere det til at selve oplevelsen af køre tog - ved at placere reklamerne på skærme udefor toget - kan du fjerne nogle af reklamerne inde i toget - og derved give passagerene en bedre kørselsoplevelse - og ingen tvinger dig til at kigge ud - dog igen når man pludsligt bliver forfulgt af reklamen med 100 km/t tager du nok osse tid til at opleve den. Hvilket jeg tror er fidussen :)
Jeg har oprettet bruger idag netop for at kommentere på denne nyhed....
Det er da rimeligt slående at man har valgt at lave ½ km skærm istedet for et par projektorer på toget??
Ville det ikke være liidt mere økonomisk/miljøvenligt at lade en projektor på toget projicere reklamen på tunnelvæggen?
Det er da rimeligt slående at man har valgt at lave ½ km skærm istedet for et par projektorer på toget??
Ville det ikke være liidt mere økonomisk/miljøvenligt at lade en projektor på toget projicere reklamen på tunnelvæggen?
#13, din ide er meget god, måske man skulle arbejde lidt med den, men det vil kræve nogle lange skillevægge så man har et clear-cut fra det forrige billede, og så skal reklamen være tæt på ruden, men det skulle kunne lade sig gøre..
#ontopic...
Hvis det er LED skærme, kan de jo vise video også, dvs, TV reklamer... hmm skal der så lyd på? det skal for det første afspilles så højt at brager igennem togets lyddæmpede vægge, og så skal det sendes før billedet da det er langtsommere end lyset og man jo bevæger sig med 100 km/t... eller måske kunne man bare sende det ind i det interne lydsystem i toget.
Eller måske ikke!...
#ontopic...
Hvis det er LED skærme, kan de jo vise video også, dvs, TV reklamer... hmm skal der så lyd på? det skal for det første afspilles så højt at brager igennem togets lyddæmpede vægge, og så skal det sendes før billedet da det er langtsommere end lyset og man jo bevæger sig med 100 km/t... eller måske kunne man bare sende det ind i det interne lydsystem i toget.
Eller måske ikke!...
Får vi ikke nok reklamer i hverdagen. Vi behøver ikke at ødelægge mere af jorden når vi allerede fælder regnskoven?
Er det kun mig der faktisk har fattet hvad ideen er med det her?
Jow, det ville være billigere at installere det som alm. skærme i toget... men så er det jo netop ejerne af toget der står med valget om det er noget de ønsker, og hvor meget de skal ahve for det. Ved at plante det som et langt LCD tv ved siden af banen, har toget intet at skulle have sagt, og man skal blot leje/købe grunden ved siden af jernbanen...
Derudover kan dette princip bruges mange andre steder end lige ved tog, fx. ved motorveje hvor folk jo netop kører med 110/130 km/t... eller i byer, hvor hastigheden er 50 osv...
ergo, er det I toget, så er det dsb der tjener kassen. Er det ved siden af toget, så er det reklamebureuet der tjener kassen.
Jow, det ville være billigere at installere det som alm. skærme i toget... men så er det jo netop ejerne af toget der står med valget om det er noget de ønsker, og hvor meget de skal ahve for det. Ved at plante det som et langt LCD tv ved siden af banen, har toget intet at skulle have sagt, og man skal blot leje/købe grunden ved siden af jernbanen...
Derudover kan dette princip bruges mange andre steder end lige ved tog, fx. ved motorveje hvor folk jo netop kører med 110/130 km/t... eller i byer, hvor hastigheden er 50 osv...
ergo, er det I toget, så er det dsb der tjener kassen. Er det ved siden af toget, så er det reklamebureuet der tjener kassen.
#21 Hehe håber ikke de kommer til at stå ved vejen, det ville være temmelig vildt hvis man pludselig mistede koncentrationen i 15 sec fordi man kiggede på en reklame i vejsiden.
#0 Betyder det så at man i fremtiden skal betale ekstra for en sideplads medudsigt uden reklamer? :-D
Hvad kan man sige, ud over at det er godt, at det dsb ikke er blevet helt privatiseret endnu. Mere offentlig produktion og mindre tdc Yir Yir :-D
#0 Betyder det så at man i fremtiden skal betale ekstra for en sideplads medudsigt uden reklamer? :-D
Hvad kan man sige, ud over at det er godt, at det dsb ikke er blevet helt privatiseret endnu. Mere offentlig produktion og mindre tdc Yir Yir :-D
Tror heller ikke lige der er plads og sikkerhed nok til at smide en halv kilometer lang skærm til biler i kbh
Er det kun mig der faktisk har fattet hvad ideen er med det her?
Det lyder det egentlig ikke til, ideen er jo at promovere denne markedsføringsmetode i Europa, som der står i artiklen.
Jow, det ville være billigere at installere det som alm. skærme i toget... men så er det jo netop ejerne af toget der står med valget om det er noget de ønsker, og hvor meget de skal ahve for det. Ved at plante det som et langt LCD tv ved siden af banen, har toget intet at skulle have sagt, og man skal blot leje/købe grunden ved siden af jernbanen...
ja for at opkøbe/leje samtlige grunde langs et jernbanenet er jo ikke særlig dyrt? eller... og hvem har mon rettighederne til det stykke jord som skinnerne er på og dermed til de støjværn m.m. der afskærmer skinnerne hvor der evt. kunne monteres en sådan skærm?
Derudover kan dette princip bruges mange andre steder end lige ved tog, fx. ved motorveje hvor folk jo netop kører med 110/130 km/t... eller i byer, hvor hastigheden er 50 osv...
som #22 også skriver, rigtig dårlig ide, folk har da opmærksomhedsproblemer nok i forvejen når de kører bil! Men jeg kan da godt se underholdningsværdien i at kigge på reklamer for trafiksikkerhed MENS du kører bil :)
Med alle de reklamer vi udsættes for til dagligt har branchen nok indset at for at det skal virke optimalt skal markedsføring gøres til en oplevelse! Der har jo i mange år været reklamer ined i S-togene og skærme der viser reklamer i taxi'er men der er nok en dårlig respons på edt i forhold til sådan et koncept!
#24
Min grund er ca. 250 m. lang, og den kostede sikkert langt under hvad hardwaren her koster. (Måske også hvis man regner huset med?) Og hvis den lå langs en jernbane ville den nok være langt billigere.
(Der er også jernbaner uden for Storkøbenhavn.)
Jaja, der er nok ikke så mange grunde der er 500 eller 250 m. på den lange led, og vender på langs af den jernbane de ligger lige op ad, men det viser da prisen for at leje kanten af en mark ikke nødvendigvis er for høj.
ja for at opkøbe/leje samtlige grunde langs et jernbanenet er jo ikke særlig dyrt?
Min grund er ca. 250 m. lang, og den kostede sikkert langt under hvad hardwaren her koster. (Måske også hvis man regner huset med?) Og hvis den lå langs en jernbane ville den nok være langt billigere.
(Der er også jernbaner uden for Storkøbenhavn.)
Jaja, der er nok ikke så mange grunde der er 500 eller 250 m. på den lange led, og vender på langs af den jernbane de ligger lige op ad, men det viser da prisen for at leje kanten af en mark ikke nødvendigvis er for høj.
#26 :) nu er det jo ikke hvor som helst de kan sætte sådan et system op, det vil jo have minimal effekt på en strækning på den jyske hede hvor der er 3 passagerer i timen.
Jeg tror også det bliver svært at købe jord der ligger tæt nok på skinnerne for ikke at glemme de vedligeholdelses udgifter der vil være ved at have 500m elektronik stående på en jysk mark (mon ikke der er en knægt eller 2 der vil prøve at se om de kan få en skærm med hjem?)
Det skal jo være på strækninger hvor de maksimerer deres eksponering (københavn/århus centrum)
Og lidt det vigtigste punkt, det kan kun sættes op i tunneler da hele teknologien går ud på at oplyse billederne i en frekvens der passer til togets hastighed så det fremstår som film
Jeg tror også det bliver svært at købe jord der ligger tæt nok på skinnerne for ikke at glemme de vedligeholdelses udgifter der vil være ved at have 500m elektronik stående på en jysk mark (mon ikke der er en knægt eller 2 der vil prøve at se om de kan få en skærm med hjem?)
Det skal jo være på strækninger hvor de maksimerer deres eksponering (københavn/århus centrum)
Og lidt det vigtigste punkt, det kan kun sættes op i tunneler da hele teknologien går ud på at oplyse billederne i en frekvens der passer til togets hastighed så det fremstår som film
#27
Hvordan vil du komme fra københavn til Århus, uden at køre forbi en mark i ny og næ? Er marker ikke det man ser mest af på den strækning, hvis man kigger ud af vinduet?
Måske sandt. Men hvem er ellers interesseret i den slags jord? Personligt elsker jeg at købe ting kun jeg er interesseret i, det er så billigt. (Udbud er vel intet problem her...)
det vil jo have minimal effekt på en strækning på den jyske hede hvor der er 3 passagerer i timen.
[...]
Det skal jo være på strækninger hvor de maksimerer deres eksponering (københavn/århus centrum)
Hvordan vil du komme fra københavn til Århus, uden at køre forbi en mark i ny og næ? Er marker ikke det man ser mest af på den strækning, hvis man kigger ud af vinduet?
Jeg tror også det bliver svært at købe jord der ligger tæt nok på skinnerne
Måske sandt. Men hvem er ellers interesseret i den slags jord? Personligt elsker jeg at købe ting kun jeg er interesseret i, det er så billigt. (Udbud er vel intet problem her...)
#27
Hmm... Det ville passe, hvis det fx. var plakater.
Måske tager jeg fejl, men jeg forstod det som et stort display med et scrollende billede, samme koncept som dem i IC3-togene. De virker fint uden tunneller og synkroniseret belysning.
det kan kun sættes op i tunneler da hele teknologien går ud på at oplyse billederne i en frekvens der passer til togets hastighed så det fremstår som film
Hmm... Det ville passe, hvis det fx. var plakater.
Måske tager jeg fejl, men jeg forstod det som et stort display med et scrollende billede, samme koncept som dem i IC3-togene. De virker fint uden tunneller og synkroniseret belysning.
Hmm... Det ville passe, hvis det fx. var plakater.
Det er det i princippet også, bare lidt mere high-tech plakater
som de har mulighed for at udskifte reklamer hele tiden uden at sende en ud og tapesere.
Måske tager jeg fejl, men jeg forstod det som et stort display med et scrollende billede, samme koncept som dem i IC3-togene. De virker fint uden tunneller og synkroniseret belysning.
Det håber jeg du gjorde ellers gjorde jeg og det tåler mit ego ikke ;)
prøv evt. at læs på deres hjemmeside der er en 20 linier hvor de forklarer det lidt bedre end i artiklen
fra artiklen skrev:Earlier this year, SideTrack had installed a motion picture video display with a series of printed, graphic panels mounted on the tunnel walls and illuminated by lights synchronized with the train's speed.
#24
Nu sagde jeg jo ikke alle grunde langs med et jernbanenet, vi snakker et display på 450m, mon ikke det skulle være rimeligt simpelt at findet et billigt sted på 450m, på strækningen københavn-Århus... der er trods alt riiimeligt mange kilometer at vælge imellem...
Og det kan da godt være folk har problemer med at styr de biler de kører i, men det er jko ikke reklamebureuaernes fejl, de smider bare en reklame op ligesom alle de andre. At folk så ikke kan køre bil skal de jo ikke betale for. De inkassere på reklamekronerne...
Det handler ikke om det er en god eller dårlig ide, men om man kan få penge for det.
#25
Nu sagde jeg godt nok ved siden af togene, men ok, så smid dem 50m ind om siden, så er man over på privat ejendom. og med alt det jord der ligger op at diverse tæt trafikkerede jernbaner i landet. Mon så ikke man skulle kunne finde en halv kilometerspenge man kan få for en rimelig pris.
#27,#30
Nu ved jeg ikke med dit LCD tv, men så vidt jeg ved virker de uanset om de er udenfor eller indenfor...
og ja det du linker fra artiklen er jo netop det princip som der er blevet nævnt tidligere med en serie plakater der så vises i det rigtige tempo. Men det er jo netop ikke det de er ved nu. Der vises det på LCD, og flyttes x pixels horizontalt hvert sekund så det passer med togets bevægelse. ergo ikke nødvendigt med belysning, og derfor ikke nødvendigt med tuneller...
Nu sagde jeg jo ikke alle grunde langs med et jernbanenet, vi snakker et display på 450m, mon ikke det skulle være rimeligt simpelt at findet et billigt sted på 450m, på strækningen københavn-Århus... der er trods alt riiimeligt mange kilometer at vælge imellem...
Og det kan da godt være folk har problemer med at styr de biler de kører i, men det er jko ikke reklamebureuaernes fejl, de smider bare en reklame op ligesom alle de andre. At folk så ikke kan køre bil skal de jo ikke betale for. De inkassere på reklamekronerne...
Det handler ikke om det er en god eller dårlig ide, men om man kan få penge for det.
#25
Nu sagde jeg godt nok ved siden af togene, men ok, så smid dem 50m ind om siden, så er man over på privat ejendom. og med alt det jord der ligger op at diverse tæt trafikkerede jernbaner i landet. Mon så ikke man skulle kunne finde en halv kilometerspenge man kan få for en rimelig pris.
#27,#30
Nu ved jeg ikke med dit LCD tv, men så vidt jeg ved virker de uanset om de er udenfor eller indenfor...
og ja det du linker fra artiklen er jo netop det princip som der er blevet nævnt tidligere med en serie plakater der så vises i det rigtige tempo. Men det er jo netop ikke det de er ved nu. Der vises det på LCD, og flyttes x pixels horizontalt hvert sekund så det passer med togets bevægelse. ergo ikke nødvendigt med belysning, og derfor ikke nødvendigt med tuneller...
#28
Jo det er det, men når man endelig tager den 3-timers tur fra kbh til århus så har folk typisk forberedt sig på den tur og holder sig beskæftiget og ikke bare sidder og kigger ud af vinduet (skal du ikke her sige at jeg ikke har gjort det en enkelt gang eller 2)
Ligeledes tror jeg at det er svært at fange "alle" passagerenes opmærksomhed ved at placere en 15 sec. reklame et tilfældigt sted på en 3 timers tur! I modsætning til en kort tur hvor man typisk ikke vil hive bøger og pc'er frem for at dræbe tiden!
Derudover tvivler jeg på at der vil være en stor nok strøm af passagerer til at det er rentabelt i forhold til evt. metro/S-tog i myldertrafikken.
med det mente jeg at BaneDanmark typisk ejer et stykke jord fra skinnerne og måske 5 meter ud, og skal man til at opsætte noget længere væk på en privat grund så skal det til at være nogle ekstremt store paneler, evt. læs mit svar til Unbound om 2 sec.
Hvordan vil du komme fra københavn til Århus, uden at køre forbi en mark i ny og næ? Er marker ikke det man ser mest af på den strækning, hvis man kigger ud af vinduet?
Jo det er det, men når man endelig tager den 3-timers tur fra kbh til århus så har folk typisk forberedt sig på den tur og holder sig beskæftiget og ikke bare sidder og kigger ud af vinduet (skal du ikke her sige at jeg ikke har gjort det en enkelt gang eller 2)
Ligeledes tror jeg at det er svært at fange "alle" passagerenes opmærksomhed ved at placere en 15 sec. reklame et tilfældigt sted på en 3 timers tur! I modsætning til en kort tur hvor man typisk ikke vil hive bøger og pc'er frem for at dræbe tiden!
Derudover tvivler jeg på at der vil være en stor nok strøm af passagerer til at det er rentabelt i forhold til evt. metro/S-tog i myldertrafikken.
Måske sandt. Men hvem er ellers interesseret i den slags jord? Personligt elsker jeg at købe ting kun jeg er interesseret i, det er så billigt. (Udbud er vel intet problem her...)
med det mente jeg at BaneDanmark typisk ejer et stykke jord fra skinnerne og måske 5 meter ud, og skal man til at opsætte noget længere væk på en privat grund så skal det til at være nogle ekstremt store paneler, evt. læs mit svar til Unbound om 2 sec.
#24
Nu sagde jeg jo ikke alle grunde langs med et jernbanenet, vi snakker et display på 450m, mon ikke det skulle være rimeligt simpelt at findet et billigt sted på 450m, på strækningen københavn-Århus... der er trods alt riiimeligt mange kilometer at vælge imellem...
læs evt. hvad jeg skrev ovenfor, det giver jo ikke mening i at ha sådan en reklame omkring Sorø!
Og det kan da godt være folk har problemer med at styr de biler de kører i, men det er jko ikke reklamebureuaernes fejl, de smider bare en reklame op ligesom alle de andre. At folk så ikke kan køre bil skal de jo ikke betale for. De inkassere på reklamekronerne...
Det handler ikke om det er en god eller dårlig ide, men om man kan få penge for det.
hehe men du tror ikke at de virksomheder skal have tilladelse til at smide en reklame op et eller andet sted?? Der er jo nok en grund til at de danske motorveje ikke er plastret fuldstændigt til i reklamer
Og skulle de få lov til lave det hvor hurtigt tror du så det bliver pillet ned når det viser sig at være til fare for trafikken?
Overvej nu lidt hvad du siger, der hersker trods alt ikke fuldstændig anarki i Danmark endnu
#25
Nu sagde jeg godt nok ved siden af togene, men ok, så smid dem 50m ind om siden, så er man over på privat ejendom. og med alt det jord der ligger op at diverse tæt trafikkerede jernbaner i landet. Mon så ikke man skulle kunne finde en halv kilometerspenge man kan få for en rimelig pris.
Nåh ja det var så der det blev en god ide... eller??
Nu er jeg ikke helt skarp i matematik, men hvor stort en panel skal du have, for at det giver fornemmelsen af et 32" i stuen, når det skal stå 50 meter væk??
#27,#30
og ja det du linker fra artiklen er jo netop det princip som der er blevet nævnt tidligere med en serie plakater der så vises i det rigtige tempo. Men det er jo netop ikke det de er ved nu. Der vises det på LCD, og flyttes x pixels horizontalt hvert sekund så det passer med togets bevægelse. ergo ikke nødvendigt med belysning, og derfor ikke nødvendigt med tuneller...
Næh det kan jeg da godt se, den havde jeg da misforstået.
Jeg var da blevet snydt af at de faktisk forklarede mere om den gamle teknik og hvordan dén virkede end om den nye!
Det kommer jo til at gå forfærdeligt ud over egoet
#17: dinmor
Overhoved ikke. Hvis du sætter plakater op i passende rækkefælge og med små forandringer for hver plakat (på samme måde som tegnefilm), så får man en ganske udmærket filmeffekt. jeg har selv set det, vist nok i Budapest.
Min første tanke da jeg læste denne nyhed var da også, at det er et ekstremt spild af penge for at lave en teknik som allerede blev opfundet med de første tegnefilm.
#13 Nej, det vil være et langt sløret helvede... med mindre du øver dig virkelig meget i at blinke på de rigtige tidspunkter.
Overhoved ikke. Hvis du sætter plakater op i passende rækkefælge og med små forandringer for hver plakat (på samme måde som tegnefilm), så får man en ganske udmærket filmeffekt. jeg har selv set det, vist nok i Budapest.
Min første tanke da jeg læste denne nyhed var da også, at det er et ekstremt spild af penge for at lave en teknik som allerede blev opfundet med de første tegnefilm.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.