mboost-dp1

Agência Brasil

Tommelskruen på for Alan Mulally

- Via Reuters UK - , indsendt af arne_v

I sidste måned kom det frem, at Microsofts bestyrelse havde indsnævret antallet af mulige afløsere for Steve Ballmer til fem kandidater. Heraf er den ene den nuværende administrerende direktør for Ford, Alan Mulally. Selv har Mulally hverken afvist eller bekræftet sin interesse, men det kan han snart blive tvunget til.

Ifølge oplysninger som nyhedsbureauet Reuters er kommet i besiddelse af, så vil Fords bestyrelse have en snak med Mulally i denne eller næste uge, for at få ham til at tage en beslutning om sin fremtid.

Årsagen er ifølge kilderne ganske simpelt, at den meget omtale om hvorvidt Mulally kunne tænke sig CEO-posten hos Microsoft eller ej, tager for meget opmærksomhed væk fra, hvad der ellers sker hos Ford.

Kilde til Reuters skrev:
It’s drowning out the rest of the story. People don’t write about Mustang, they don’t write about earnings, they write about Mulally.

Oplysningerne kommer i kølvandet på udtalelser fra Ford-familien i sidste uge, hvor det ellers fremgik, at Mulally tidligst ville forlade Ford sidst i 2014.





Gå til bund
Gravatar #1 - Remmerboy
12. dec. 2013 07:12
Mulally mangler ellers realitetsfølelse, som microsoft mangler for tiden. Mulally fløj i en luksus privatfly for nogle år siden og spurgte regeringen efter nogle penge.
Gravatar #2 - Montago.NET
12. dec. 2013 10:07
Ja WHY NOT...

Hvis skibet allerede ER igang med at synke... så skyd da på sig selv med et Tomahawk missil så det kan gå lidt hurtigere...

Forhelved Microsoft - tag jer sammen !

find en teknologisk begavet person som har nogle visioner i stedet for alle de aber der render rundt...

Steven Elop virker imo som et godt valg, men det kunne være i skulle spørge ScottGu i stedet: Han ved trods alt hvad Microsoft burde lave mere af: Frameworks, OS, Utilities, Tools osv osv. aka SOFTWARE.. i stedet for at jagte Apple så meget.
Gravatar #3 - moulder666
12. dec. 2013 11:45
GODDAMN YOU POP-UP BASTARD!!!erm...jeg mener, det bliver spændende at se hvem de ender med...
Gravatar #4 - arne_v
12. dec. 2013 14:47
Remmerboy (1) skrev:
Mulally fløj i en luksus privatfly for nogle år siden og spurgte regeringen efter nogle penge.


Han fløj i et firmafly til Washington i 2008 og bad om en kasse-kredit på 8 B$ for Ford. De fik den ikke. Og Ford klarede sig uden.
Gravatar #5 - arne_v
12. dec. 2013 15:07
Montago.NET (2) skrev:
find en teknologisk begavet person som har nogle visioner i stedet for alle de aber der render rundt...


Nu vil de fleste vel hævde at en master degree i fly og rumfart plus en lang karriere indenfor fly og bil produktion er "teknologisk begavet".

Men hvis vi nu antager at du mener "IT begavet".

Det er ikke specielt oplagt at chefen for en virksomhed af Microsofts størrelse skal have forstand på deres produkter. Med Microsofts efterhånden meget brede produkt sortiment er det heller ikke helt klart hvad han eventuelt skulle have forstand på - er det OS, kontorpakker, udviklingsværktøjer, server applikationer, cloud services, spil konsol hardware eller mobiltelefon hardware han skal kunne.

Ja - din interesse er software, men Microsoft er meget andet.

Han har derimod demonstreret gode ledelsesevner i Ford. Der var 3 store bilfabrikker i USA. GM og Chrysler gik ned og deres långivere og aktionærere tabte alt - og de måtte rekonstrueres med penge fra staten. Ford overlevede på egen hånd.

Den slags tæller.

Hans problem er dåbsattesten.

Gravatar #6 - Remmerboy
12. dec. 2013 23:28
arne_v (4) skrev:
Han fløj i et firmafly til Washington i 2008 og bad om en kasse-kredit på 8 B$ for Ford. De fik den ikke. Og Ford klarede sig uden.

det er stadigvæk et uheldig signal at sende, at man mangler penge (i fords tilfælde manglede de ikke penge, men de følte at de var nød til at søge om pengene fordi de andre 2 gjorde det) når man flyver i et dyrt privatfly (firmafly = privatfly).
og det er jo problemet at, han (samt de 2 andre) manglede realitetssans i den situation, uanset hvordan de gik
Gravatar #7 - arne_v
13. dec. 2013 01:19
#6

Så længe de ikke modtager tilskud eller lån fra staten, så er det jo en intern firma sag som ledelse og ejere må enes om.

Den eneste manglende realitetssans er dem som vil stille sig til dommer over hvordan firmaer de ikke ejer aktier i bruger deres penge.

GM's og Chrysler's chefer har et problem - de tog imod statens penge, gik konkurs og fik penge en gang mere.

Der kan de amerikanske skatteydere med rette føle sig forarget, fordi de flyrejser blev delvist betalt af dem.



Gravatar #8 - arne_v
13. dec. 2013 01:22
#6

Ordet privatfly synes jeg giver associationer til et personligt fly.

Mens ordet firmafly mere giver associationer af et fly der bruges af et firma til forskellige opgaver herunder at transportere forskellige ledere rundt.

Gravatar #9 - arne_v
13. dec. 2013 01:29
#8

Ford ejede 5 fly og GM ejede 7 fly mens Chrysler lejede. Både Ford og GM solgte kort tid efter postyret. Hvorvidt det var p.g.a. den dårlige PR eller p.g.a. det var for dyrt er ikke helt klart.
Gravatar #10 - arne_v
13. dec. 2013 01:31
#8

Alan M var dog nok storbruger af Ford's fly.

Han har over 3000 km mellem hans hjem og hans arbejde.
Gravatar #11 - Wassini
16. dec. 2013 09:05
arne_v (10) skrev:
#8

Alan M var dog nok storbruger af Ford's fly.

Han har over 3000 km mellem hans hjem og hans arbejde.


Det kan man nu også gøre med normale fly. Jeg har en kammerat, der bor i Seattle og arbejder i San Fransisco. - Ikke helt så langt, meeen...
Gravatar #12 - arne_v
16. dec. 2013 13:38
Wassini (11) skrev:
Det kan man nu også gøre med normale fly.


Selvfølgelig kan man det.

Men hvis man nu har muligheden ......
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login