mboost-dp1

Tesla Motors, Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jim Keller har meget sandsynligt afsluttet sit arbejde med at designe Teslas egenudviklede chip til AI/selvkørende biler, og har derfor søgt andre udfordringer. Det er lidt af en tendens han har kørende.
Men hvem ved, måske det bunder i noget mere alvorligt, men efter som medierne hele tiden, blusser alt op der har ordet "Tesla" i sig, fuldstændig ud af proportioner, vælger jeg at se det som en helt almindelig opsigelse, da manden ikke har ry for at springe fra uafsluttede projekter. Derudover er det ikke sådan at han tager alt sit arbejde med sig eller smider det i skraldespanden. Tesla har meget sandsynligt opnået det de ville, og har derfor ikke behov for yderligere assistance fra Keller.
Autopilot softwaren har set dramatiske forbedringer hen over de sidste to måneder, som også stemmer overens med Tesla's/Musks udtalelse inden jul, om at der ville komme flere nye opdateringer indenfor de næste 6 måneder, som ville give store fremskridt, og at disse kun ville fortsætte med at imponere, da Tesla Vision softwaren, der er et neuralt netværksbaseret kunstig intelligens system, ville komme at lære og forbedre sig markant fremover, da det underliggende system og databehandling/indhentning m.m., skulle være omprogrammeret og færdigt udviklet nu.
En del af årsagen til forsinkelsen af Autopilot, og Enhanced Autopilot (og full serlf driving...), skulle efter sigende også bunde i, at de fleste resourcer er brugt til at få Model 3's nye brugergrænseflade færdig.
Men hvem ved, måske det bunder i noget mere alvorligt, men efter som medierne hele tiden, blusser alt op der har ordet "Tesla" i sig, fuldstændig ud af proportioner, vælger jeg at se det som en helt almindelig opsigelse, da manden ikke har ry for at springe fra uafsluttede projekter. Derudover er det ikke sådan at han tager alt sit arbejde med sig eller smider det i skraldespanden. Tesla har meget sandsynligt opnået det de ville, og har derfor ikke behov for yderligere assistance fra Keller.
Autopilot softwaren har set dramatiske forbedringer hen over de sidste to måneder, som også stemmer overens med Tesla's/Musks udtalelse inden jul, om at der ville komme flere nye opdateringer indenfor de næste 6 måneder, som ville give store fremskridt, og at disse kun ville fortsætte med at imponere, da Tesla Vision softwaren, der er et neuralt netværksbaseret kunstig intelligens system, ville komme at lære og forbedre sig markant fremover, da det underliggende system og databehandling/indhentning m.m., skulle være omprogrammeret og færdigt udviklet nu.
En del af årsagen til forsinkelsen af Autopilot, og Enhanced Autopilot (og full serlf driving...), skulle efter sigende også bunde i, at de fleste resourcer er brugt til at få Model 3's nye brugergrænseflade færdig.
“Today is Jim Keller’s last day at Tesla, where he has overseen low-voltage hardware, Autopilot software and infotainment. Prior to joining Tesla, Jim’s core passion was microprocessor engineering and he’s now joining a company where he’ll be able to once again focus on this exclusively. We appreciate his contributions to Tesla and wish him the best.”
“Pete Bannon, who has been at Tesla for over two years, will now lead Autopilot hardware. Pete has been building processors since 1984, co-led the development of Apple’s A5 chip and then continued development through to the A9 chip. Prior to Apple, Pete was the VP of architecture and verification at PA Semi. Andrej Karpathy, Tesla’s Director of AI and Autopilot Vision, will now have overall responsibility for all Autopilot software.”
While Keller is leaving, Tesla is reiterating its commitment to developing its own chips with the team that Keller helped put together.
A Tesla spokesperson added:
“Tesla is deeply committed to developing the most advanced silicon in the world and we plan to dramatically increase our investment in that area while building on the world-class leadership team we have in place.” - Electrek: https://electrek.co/2018/04/25/tesla-autopilot-jim...
“Pete Bannon, who has been at Tesla for over two years, will now lead Autopilot hardware. Pete has been building processors since 1984, co-led the development of Apple’s A5 chip and then continued development through to the A9 chip. Prior to Apple, Pete was the VP of architecture and verification at PA Semi. Andrej Karpathy, Tesla’s Director of AI and Autopilot Vision, will now have overall responsibility for all Autopilot software.”
While Keller is leaving, Tesla is reiterating its commitment to developing its own chips with the team that Keller helped put together.
A Tesla spokesperson added:
“Tesla is deeply committed to developing the most advanced silicon in the world and we plan to dramatically increase our investment in that area while building on the world-class leadership team we have in place.” - Electrek: https://electrek.co/2018/04/25/tesla-autopilot-jim...
Tesla trænger seriøst til at få produktionen op og prisen ned...
Jeg håber de kan lave en model der er billigere end model 3 på et tidspunkt, fordi 1 million? danske kroner for en discount model (2-300000 kr uden afgifter?)... er ALT ALT for pebret for en almindelig dansker som mig.
Jeg håber de kan lave en model der er billigere end model 3 på et tidspunkt, fordi 1 million? danske kroner for en discount model (2-300000 kr uden afgifter?)... er ALT ALT for pebret for en almindelig dansker som mig.
CBM (6) skrev:Jeg håber de kan lave en model der er billigere end model 3 på et tidspunkt, fordi 1 million? danske kroner for en discount model (2-300000 kr uden afgifter?)
Hvis det er den pris du kan få den til, så ville jeg nok bare gå ned til Tesla og købe en Model S 100D, som pt. koster det samme.
Jeg har ikke fulgt med i diverse lovændringer i DK, men sidst jeg kiggede så ville Model 3 være 320-560K kr., alt efter hvilket år man har mulighed for at købe den.
ScorpD (7) skrev:CBM (6) skrev:Jeg håber de kan lave en model der er billigere end model 3 på et tidspunkt, fordi 1 million? danske kroner for en discount model (2-300000 kr uden afgifter?)
Hvis det er den pris du kan få den til, så ville jeg nok bare gå ned til Tesla og købe en Model S 100D, som pt. koster det samme.
Jeg har ikke fulgt med i diverse lovændringer i DK, men sidst jeg kiggede så ville Model 3 være 320-560K kr., alt efter hvilket år man har mulighed for at købe den.
Korrekt. Alt efter hvornår den lander i Danmark, vil prisen ligge i det prisleje du har angivet der. Nok tættere på det høje tal, hvis ikke regeringen tager sig sammen, og gør det økonomiskt forsvarligt at købe elbil i Danmark.
Jeg er fra Færøerne (men har boet i Danmark i 13 år), og deroppe vil man kunne få Model 3 til halvdelen af prisen i Danmark, hvis den blev købt i år, eller ca. 250-280.000,- DKK. Der er heller ingen vejafgift for elbiler indtil 2020.
ScorpD (7) skrev:CBM (6) skrev:Jeg håber de kan lave en model der er billigere end model 3 på et tidspunkt, fordi 1 million? danske kroner for en discount model (2-300000 kr uden afgifter?)
Hvis det er den pris du kan få den til, så ville jeg nok bare gå ned til Tesla og købe en Model S 100D, som pt. koster det samme.
Jeg har ikke fulgt med i diverse lovændringer i DK, men sidst jeg kiggede så ville Model 3 være 320-560K kr., alt efter hvilket år man har mulighed for at købe den.
jeg er ikke helt sikker på prislejerne, men ved at priserne er alt alt for høje, for en model der skulle forestille at være elbilernes folkevogn...
selv 320000 kr er også rigtigt meget for en el bil i min verden...
kunne vi komme ned på 1/3 af det, så var det noget andet
CBM (9) skrev:ScorpD (7) skrev:CBM (6) skrev:Jeg håber de kan lave en model der er billigere end model 3 på et tidspunkt, fordi 1 million? danske kroner for en discount model (2-300000 kr uden afgifter?)
Hvis det er den pris du kan få den til, så ville jeg nok bare gå ned til Tesla og købe en Model S 100D, som pt. koster det samme.
Jeg har ikke fulgt med i diverse lovændringer i DK, men sidst jeg kiggede så ville Model 3 være 320-560K kr., alt efter hvilket år man har mulighed for at købe den.
jeg er ikke helt sikker på prislejerne, men ved at priserne er alt alt for høje, for en model der skulle forestille at være elbilernes folkevogn...
selv 320000 kr er også rigtigt meget for en el bil i min verden...
kunne vi komme ned på 1/3 af det, så var det noget andet
En folkevogn?
#Jim Keller
Rygterne siger at han blev headhuntet af Intel fordi de opruster teknisk.
https://www.tomshardware.co.uk/amd-intel-jim-kelle...
Manden har iøvrigt et meget imponerende CV med hensyn til CPU'er:
* DEC: Alpha 21164 og Alpha 21264
* AMD: K7 og K8 + specs AMD64 (aka x86-64)
* Apple: A4 og A5
* AMD: Zen (Ryzen og Epyc)
Rygterne siger at han blev headhuntet af Intel fordi de opruster teknisk.
https://www.tomshardware.co.uk/amd-intel-jim-kelle...
Manden har iøvrigt et meget imponerende CV med hensyn til CPU'er:
* DEC: Alpha 21164 og Alpha 21264
* AMD: K7 og K8 + specs AMD64 (aka x86-64)
* Apple: A4 og A5
* AMD: Zen (Ryzen og Epyc)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.