mboost-dp1

Tesla Motors, Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det kunne egentlig være smart at give den en simpel dynamo og en medfølgende cykel.. så hvis man skulle risikere at gå i stå in the middle of nowhere, ud med cyklen og igang med at padle.. så kan man køre til en tankstation
#4
lidt nemmere at finde benzin, end at finde strøm i dagens danmark, vil jeg mene
lidt nemmere at finde benzin, end at finde strøm i dagens danmark, vil jeg mene
#8, men 3½ en halv time på at lade op er lidt længere end de 4-5 minutter det tager at tanke en bil med en benzin/diesel drevet motor op
#8
Det er godt nok noget af en forlængerledning der skal til hvis jeg holder på en landevej, 15km fra den nærmeste by og 1km til det nærmeste hus. Man burde så nok kunne skaffe sig et backup batteri, det er da en lidt mere plausibel løsning.
og som #10 også var inde på, så går det en smule hurtigere at smide 40-80 liter brændstof på end de 3,5 time at lade den bil op.
Det er godt nok noget af en forlængerledning der skal til hvis jeg holder på en landevej, 15km fra den nærmeste by og 1km til det nærmeste hus. Man burde så nok kunne skaffe sig et backup batteri, det er da en lidt mere plausibel løsning.
og som #10 også var inde på, så går det en smule hurtigere at smide 40-80 liter brændstof på end de 3,5 time at lade den bil op.
Interessant tanke, men ligesom alle andre teorier om vedvarende energi, så skal energien komme et eller andet sted fra..
Men det du mener er at bilen skulle lave et magnetfelt under bilen, der løber rundt om vejen og genererer strøm ud fra "vejens bevægelse" når bilen kører over den?
Men det du mener er at bilen skulle lave et magnetfelt under bilen, der løber rundt om vejen og genererer strøm ud fra "vejens bevægelse" når bilen kører over den?
Prøv og forestil jer hvis alle kørte i sådanne el-biler i indre københavn.. prøv og forestil jer den stilhed det vil give :) Dét skal man jo også tænke på...
#10: Moderne diesel-motorer må ikke køres tør mere end 2-3 gange før højtrykspumpen står af, så din holdning til at benzin/diesel er mere praktisk er nok mest passende for en kadett fra 1988.
Og man BEHØVER jo ikke lade i 3,5 time før man kan køre videre.
Hvis man har estimeret sin køretur 350km ved siden af, så er man vist også lidt af en spade.
Og man BEHØVER jo ikke lade i 3,5 time før man kan køre videre.
Hvis man har estimeret sin køretur 350km ved siden af, så er man vist også lidt af en spade.
Hørt et sted at nogle store udlandske firmaer planlægger at bruge København som test for at se om en Europæisk hovedstad kan laves om til centrum for el biler.. I den forbindelse ville de opsætte 5000 el stande hvor det var muligt at tanke. Og mon ikke strøm prisen ved disse stande så holder en nogenlunde lav pris, når man nu ikke længere er afhængig af verdens olie producenter??
Og jeg giver #17 ret. Man har vel også en form for "el-måler" så man kan se hvor meget man har tilbage.. Faktisk så tror jeg at den giver et mere præcist blik på hvor langt man kan høre da det nok er nemmere at måle % i et batteri end i en 80 liters tank.
Og jeg giver #17 ret. Man har vel også en form for "el-måler" så man kan se hvor meget man har tilbage.. Faktisk så tror jeg at den giver et mere præcist blik på hvor langt man kan høre da det nok er nemmere at måle % i et batteri end i en 80 liters tank.
Hmm lyder nice.. men man kan jo bare smide en dynamo på, og når man så bremser, fx ned af en bakke, så lader man strøm op:P.. så holder man jo nok lidt flere minutter, og man er god mod miljøet.. men man kunne jo forestille sig at man bare fik en nyt batteri på en tankstation.. så man bare lige skiftede det hurtigt, og så var man videre..
JA 3.5 time er jo rigtig nice for en batteribil og det er jo langt mere end de fleste folk bruger på deres normale dag.
Perfekt til den normale kørsel til og fra job og andre ting..
Nej dette er ikke bilen du skal bruge når man skal på skiferie 1000km væk, men det er jo også en sportsvogn så man kan alligevel ikke have hele familien og udstyr med.
Man skal bare huske at smide bilen i laderen når man kommer hjem :)
Eneste problem jeg ser er omkring levetid af batterierne man må håbe på de kan holde til de mange op/afladninger, ville fanme være surt hvis man efter ½ år hun havde 50% kapacitet.
Men jeg ville fanme gerne have sådan en.
Perfekt til den normale kørsel til og fra job og andre ting..
Nej dette er ikke bilen du skal bruge når man skal på skiferie 1000km væk, men det er jo også en sportsvogn så man kan alligevel ikke have hele familien og udstyr med.
Man skal bare huske at smide bilen i laderen når man kommer hjem :)
Eneste problem jeg ser er omkring levetid af batterierne man må håbe på de kan holde til de mange op/afladninger, ville fanme være surt hvis man efter ½ år hun havde 50% kapacitet.
Men jeg ville fanme gerne have sådan en.
Halvdelen af oplevelsen når man sætter sig ind i en 'normal' sportsvogn er lyden! Har endnu ikke prøvet en el bil... men bliver nok lidt sjovt når den eneste støj man oplever kommer fra vind og friktion med vejen... Så er der ligepludselig potentiale for noget stealthkørsel :)
#20
Sådan fungerer fx. Toyota Prius (hybrid-bil). Okay jeg er ikke lige sikker på opbremsninger, men den kan faktisk finde på at køre med slukket brændstof-motor og lader koblet til, hvis man "motorbremser". Og det skal ikke engang være en særligt stejl bakke for at man lader, selv om man bare holder hastigheden.
Det er nu lidt mere end et par 9-volts batterier der skal til. Sådan et batteri koster en formue, vejer f*cking meget, og skal på værksted for at blive skiftet. Formentlig et autoriseret værksted, hvis du vil beholde din garanti. Og en almindelig mekaniker må nok ikke, der skal nok en stærk-strøms-et-eller-andet til.
Hmm lyder nice.. men man kan jo bare smide en dynamo på, og når man så bremser, fx ned af en bakke, så lader man strøm op:P.. så holder man jo nok lidt flere minutter, og man er god mod miljøet..
Sådan fungerer fx. Toyota Prius (hybrid-bil). Okay jeg er ikke lige sikker på opbremsninger, men den kan faktisk finde på at køre med slukket brændstof-motor og lader koblet til, hvis man "motorbremser". Og det skal ikke engang være en særligt stejl bakke for at man lader, selv om man bare holder hastigheden.
men man kunne jo forestille sig at man bare fik en nyt batteri på en tankstation.. så man bare lige skiftede det hurtigt, og så var man videre..
Det er nu lidt mere end et par 9-volts batterier der skal til. Sådan et batteri koster en formue, vejer f*cking meget, og skal på værksted for at blive skiftet. Formentlig et autoriseret værksted, hvis du vil beholde din garanti. Og en almindelig mekaniker må nok ikke, der skal nok en stærk-strøms-et-eller-andet til.
Det er altid rart at se elbiler i en klasse som rent faktisk er brugbare.
Ved en umiddelbar sammenligning med de biler vi har i dag ser det ud til at elbiler vil give en masse ulemper i forhold til flydende brændstof. Det eneste man lige får ud af det er mindre støj og (måske) bedre miljø.
Denne sammenligning mener jeg dog er alt for snæver da elbiler slet ikke er begyndt at vise deres sande potentiale endnu.
Elbiler vil ikke nødvendigvis være lige så tunge som almindelige biler, og motorene tager meget mindre plads. Dette giver mulighed for masser af nye designs, og måske kan man finde på noget her som bare er så smart at ingen vil være foruden.
Allerede nu kan vi se at elbilernes acceleration, bremseevner og topfart vil gøre alle nutidens sportsvogne til grin.
Direkte at feje en bil som denne af banen blot fordi de tager 3.5 time at "tanke den op" er synd. Netop denne bil ser ud til at skulle være en superhurtig sportsvogn som man alligevel kun skal drøne lidt rundt i "nabolaget" med. Og til det formål må den jo siges at være perfekt.
Ved en umiddelbar sammenligning med de biler vi har i dag ser det ud til at elbiler vil give en masse ulemper i forhold til flydende brændstof. Det eneste man lige får ud af det er mindre støj og (måske) bedre miljø.
Denne sammenligning mener jeg dog er alt for snæver da elbiler slet ikke er begyndt at vise deres sande potentiale endnu.
Elbiler vil ikke nødvendigvis være lige så tunge som almindelige biler, og motorene tager meget mindre plads. Dette giver mulighed for masser af nye designs, og måske kan man finde på noget her som bare er så smart at ingen vil være foruden.
Allerede nu kan vi se at elbilernes acceleration, bremseevner og topfart vil gøre alle nutidens sportsvogne til grin.
Direkte at feje en bil som denne af banen blot fordi de tager 3.5 time at "tanke den op" er synd. Netop denne bil ser ud til at skulle være en superhurtig sportsvogn som man alligevel kun skal drøne lidt rundt i "nabolaget" med. Og til det formål må den jo siges at være perfekt.
#23
Tjah. Gamle biler har også en charme. Det forhindrer ikke folk i at købe nye smarte biler. Lyden af en brændstof-motor bliver vel ved med at have en charme. Men det forhindrer nok ikke folk i at køre el-biler.
Jeg synes det er fedt. Dækstøj og A/C. Ahh... Lyder som om den bliver trukket af et meget langt reb, når man står udenfor bilen.
(Og det var så en Prius, ikke denne sportsvogn.)
Nemlig. Nogle Prius'er har en "night mode" (tror jeg de kalder det), hvor brændstof-motoren aldrig starter. Det skulle være smart når man kører rundt i et boligkvarter midt om natten, og alligevel ikke har brug for brændstofmotoren.
Halvdelen af oplevelsen når man sætter sig ind i en 'normal' sportsvogn er lyden!
Tjah. Gamle biler har også en charme. Det forhindrer ikke folk i at købe nye smarte biler. Lyden af en brændstof-motor bliver vel ved med at have en charme. Men det forhindrer nok ikke folk i at køre el-biler.
Har endnu ikke prøvet en el bil... men bliver nok lidt sjovt når den eneste støj man oplever kommer fra vind og friktion med vejen...
Jeg synes det er fedt. Dækstøj og A/C. Ahh... Lyder som om den bliver trukket af et meget langt reb, når man står udenfor bilen.
(Og det var så en Prius, ikke denne sportsvogn.)
Så er der ligepludselig potentiale for noget stealthkørsel :)
Nemlig. Nogle Prius'er har en "night mode" (tror jeg de kalder det), hvor brændstof-motoren aldrig starter. Det skulle være smart når man kører rundt i et boligkvarter midt om natten, og alligevel ikke har brug for brændstofmotoren.
#17
Ikke nok med at, hvis din bil har indsprøjnings system så er det ret dumt at køre bilen tør... Det er satme svært at starte sådan en igen ligegyldigt hvad... Kan huske at en falck mand fortælle at han hader folk der løber tør med en motor med Indsprøjtnings system da det er en masse besvær at starte den igen
Ikke nok med at, hvis din bil har indsprøjnings system så er det ret dumt at køre bilen tør... Det er satme svært at starte sådan en igen ligegyldigt hvad... Kan huske at en falck mand fortælle at han hader folk der løber tør med en motor med Indsprøjtnings system da det er en masse besvær at starte den igen
Bare fordi den er eldrevet betyder det jo ikke at motoren ikke siger noget - jeg kan da ikke komme på et eneste lydløst elapparat lige på stående fod... til gengæld synes jeg at fx s-tog er lidt nederen at høre på når de starter og det samme gælder en boremaskine...
Og med hensyn til nyheden vil jeg mene det hedder "bestå" eller "gennemføre" en test, ikke passere den... kunne være rart hvis folk ikke bare oversatte alt ukritisk, det virker sjældent...
Og med hensyn til nyheden vil jeg mene det hedder "bestå" eller "gennemføre" en test, ikke passere den... kunne være rart hvis folk ikke bare oversatte alt ukritisk, det virker sjældent...
Tror denne bil bliver en rigtig god 1. generation sport el-biler.
Den yder godt har god rækkevide og koster ikke mere end folk kan være med.
Hvis der bliver taget godt mod denne kunne fremtiden se ud som denne her koncept bil fra Audi.
link konceptbil
hehe 2940 Nm og 1091 hp @ 12900 rpm er jo fuldstændig insane og den ser porn ud.
Den yder godt har god rækkevide og koster ikke mere end folk kan være med.
Hvis der bliver taget godt mod denne kunne fremtiden se ud som denne her koncept bil fra Audi.
link konceptbil
hehe 2940 Nm og 1091 hp @ 12900 rpm er jo fuldstændig insane og den ser porn ud.
Hvor hurtigt tror i denne bil ville kunne køre hvis man pillede begrænsningen ud af den? (Den er vidst begrænset til 200km/t men ifølge wikipedia er dette en forsaget af at der er en eller anden begrænsning på, ligesom på knallerter der kun kan køre 30km/t)
Regner jeg forkert, eller kræver det at man har en stikkontakt der kan levere 15 kW for at kunne lade den på 3,5 timer?
Tror det hidsigste jeg har i huset er op til 6,4 kW.
Den er dog ret billig at køre i må man sige, godt 25 øre pr. km. Min nuværende bil koster 4 gange så meget pr. km.
Tror det hidsigste jeg har i huset er op til 6,4 kW.
Den er dog ret billig at køre i må man sige, godt 25 øre pr. km. Min nuværende bil koster 4 gange så meget pr. km.
#24 - Mht. opbremsning, så jo, det er sådan det fungerer (kaldet en regenerativ bremse). Det er teknologi fra truck-industrien, hvis du nogensinde har fået lov til at lege rundt i sådan en.
#18 - Vil du ikke se om du kan finde en kilde på det der? Lyder skide interessant:)
#32 - Det kunne være det skulle være et mere generelt info, men nu undrer du dig over det samme, som mange andre, så du bliver lige mit "offer" for enlightment: Der skal bruges en speciel opladningsstation, som du får fra Tesla Motors - hvorvidt den er inkluderet i den halve million, ved jeg så ikke.
#18 - Vil du ikke se om du kan finde en kilde på det der? Lyder skide interessant:)
#32 - Det kunne være det skulle være et mere generelt info, men nu undrer du dig over det samme, som mange andre, så du bliver lige mit "offer" for enlightment: Der skal bruges en speciel opladningsstation, som du får fra Tesla Motors - hvorvidt den er inkluderet i den halve million, ved jeg så ikke.
#31
Det er nok for at skåne batterierne de vil nok ikke kunne holde til aflade hurtigere i længden... hehe åbner mulighed for OC af bil ;)
#32 Det har du ret i det ville kræve at man forbandt 3x 16AMP kraft sikringer.
Så enten skal man serieforbinde et par sikringsgrupper eller også skal man have en lader station (batteri) i garage man lader fra som så altid bliver opladt.
Det er nok for at skåne batterierne de vil nok ikke kunne holde til aflade hurtigere i længden... hehe åbner mulighed for OC af bil ;)
#32 Det har du ret i det ville kræve at man forbandt 3x 16AMP kraft sikringer.
Så enten skal man serieforbinde et par sikringsgrupper eller også skal man have en lader station (batteri) i garage man lader fra som så altid bliver opladt.
#29
Enig. Men når nu der findes lydløse el-bils-motorer, så er det da lidt oplagt at denne også er lydløs, i hvert fald under "normal" ydelse.
Bare fordi den er eldrevet betyder det jo ikke at motoren ikke siger noget - jeg kan da ikke komme på et eneste lydløst elapparat lige på stående fod...
Enig. Men når nu der findes lydløse el-bils-motorer, så er det da lidt oplagt at denne også er lydløs, i hvert fald under "normal" ydelse.
'Amen hvorfor fanden har de idioter ikke smidt nogle solceller på bilen, så vi slipper for at skulle støtte terrorisme og gale arabiske oliesheiker?
Så ville jeg købe bilen uanset pris.
Så ville jeg købe bilen uanset pris.
Det fine ved el-biler er at der er 0% afgift på dem i Danmark. Tror ikke SKAT ved man kan få sådan en lækker el-bil, men når de finder ud af det bliver reglen nok lavet om, så hvis du vil ha en sportsvogn til 500.000 så skal du slå til nu!
Og den bliver et hit hvor? I USA, hvor de har pisse lange veje? I tyskland, der køres også en del bil, sidst jeg var i DE kørte jeg 1200 kilometer, har jeg haft lyst til at holde 7 timers pause for den afstand? Nej, vel, det er nok med den ene optankning... I DK? Kender flere, der kører over 350 km om dagen. Alle de idioter, der har købt en Toyota Prius, bliver dem, som køber sådan en her.
Og så se BLANDET KØRSEL? Det betyder, at du er heldig, hvis du trykker på speederen og kører mere end 150 km. YEs yes. Og så er den amerikansk. Dårlige køreegneskaber, dårlig kvalitet og grimt/billigt interiør er næsten 100% garanteret.
Benzin er stadig konge. Men det bliver da spændende, når der bliver lavet noget lignende i Europa.
Og så se BLANDET KØRSEL? Det betyder, at du er heldig, hvis du trykker på speederen og kører mere end 150 km. YEs yes. Og så er den amerikansk. Dårlige køreegneskaber, dårlig kvalitet og grimt/billigt interiør er næsten 100% garanteret.
Benzin er stadig konge. Men det bliver da spændende, når der bliver lavet noget lignende i Europa.
Nå ja:
HALLO! DÆKSTØJ?
Er det 4000 1.6L 4-lige motorer, der larmer fra motorvejen? Nej, det er dæk. Det bliver aldrig lydløst, for fucks sake. Medmindre det er hovercars eller et eller andet.
HALLO! DÆKSTØJ?
Er det 4000 1.6L 4-lige motorer, der larmer fra motorvejen? Nej, det er dæk. Det bliver aldrig lydløst, for fucks sake. Medmindre det er hovercars eller et eller andet.
#36
Fordi du kun ville kunne lade den når solen stod højt og det nok ville tage en uge at lade den op...
De 53KWh er rigtig meget hvis du sammenligner de små lette solcelle biler du tænker på.
De har en har måske en kapacitet på 1KWh så det er ikke ret meget energi bilens eget areal ville kunne leverer (slet ikke i DK)
Fordi du kun ville kunne lade den når solen stod højt og det nok ville tage en uge at lade den op...
De 53KWh er rigtig meget hvis du sammenligner de små lette solcelle biler du tænker på.
De har en har måske en kapacitet på 1KWh så det er ikke ret meget energi bilens eget areal ville kunne leverer (slet ikke i DK)
#41
Tror sgu nok, at jeg skal have modificeret min garage, hvis jeg smækker en af de der 100 meter høje vindmøller fra Horns Rev ud for Esbjerg på bagklappen!
#42
Den behøver da heller ikke meget strøm! Det er da en cabriolet - de to dage om året, hvor det danske vejr tillader sådan een, burde 1 KWh da være nok! 8~)
Tror sgu nok, at jeg skal have modificeret min garage, hvis jeg smækker en af de der 100 meter høje vindmøller fra Horns Rev ud for Esbjerg på bagklappen!
#42
Den behøver da heller ikke meget strøm! Det er da en cabriolet - de to dage om året, hvor det danske vejr tillader sådan een, burde 1 KWh da være nok! 8~)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.