mboost-dp1

Tesla Motors, Inc.

Tesla når kvartalsmålet for solgte elbiler

-

Første kvartal ser lovende ud for Teslas salg af elbiler. Målet for første halvdel af 2017 er 50.000 afleverede biler til kunder, og med 25.000 afleverede biler i første kvartal er man godt på vej til det mål. Dertil kommer 4.650 biler, der er på vej til køberne.

Dette er højeste salgstal for Tesla i et første kvartal og en stigning på cirka 69 procent i forhold til 2016.

Salget er fordelt på henholdsvis Model S og Model X, mens det forventes, at salget vil stige, når den billigere Model 3 lanceres. Indtil videre er der på forhånd bestilt 200.000 enheder af Model 3, og dette skal hjælpe Tesla på vej mod målet om at have leveret 500.000 elbiler ved udgangen af 2018.





Gå til bund
Gravatar #1 - udenrigsministeren
7. apr. 2017 22:35
Tja, i hvert fald ikke takket være vores visionsløse og reaktionære regering.
Gravatar #2 - CBM
8. apr. 2017 04:03
#1: de bruger ikke diesel, så de der tesla er alt for moderne :-)
Gravatar #3 - modgaard
8. apr. 2017 05:55
Ja, nyhedsresumeet kunne være begyndt med "og nu til de udenlandske nyheder". :)
Gravatar #4 - arne_v
10. apr. 2017 19:23
#1

Er det visionært med høje afgifter på benzin og diesel biler og lave afgifter på el-biler?
Gravatar #5 - Chucara
10. apr. 2017 21:52
#4: Æh.. Afgiftsreduktionen på elbiler bliver faset ud i 2020. Hvordan er det 'visionært'? Hvor mange elbiler sælges i DK lige nu pga. afgifterne?
Gravatar #6 - arne_v
11. apr. 2017 01:15
#5

Netop. Jeg gik ud fra at det var det som #1 brokkede sig over.

Min pointe er at jeg ikke finder det specielt visionært at give folk på under-direktør niveau en afgiftsnedsættelse på 800000 kroner for at tage en luksusbil med el motor i.s.f. benzin motor.
Gravatar #7 - CBM
11. apr. 2017 04:22
#6: man kunne lave en afgift som afhænger af bilens købs pris, sådan at bilene inddeles i pris grupper og hver pris gruppe kan så være uden afgift eller med en procentvis afgift...


Alternativt kunne man se på ting som topfart, rækkevidde mm

Tesla kunne så ligge i den dyre pris gruppe med normal afgift og billige "folkevogns" elbiler kunne være afgiftsfrie

Så kunne man efterjustere senere efter behov

Gravatar #8 - arne_v
11. apr. 2017 18:07
#7

Jeg tror faktisk at de forsøgte med sådan noget men at det ikke gik fordi det blev for anti-Tesla specifikt.

Men hvis der skal gøres noget med effekt, så skal man jo langt ud over det ret snævre Tesla markede.

Efterhånden er der ret mange storbyer hvor taxier er hybrid biler. Måske et krav om at alle taxier skulle være hybrid med mulighed for ekstern opladning i.s.f. den nuværende diesel de facto standard ville have en større effekt.

Og hvad med bybusser. Og det offentliges egne biler.

Jeg mener at der kører næsten 2.5 millioner køretøjer rundt på de danske veje.

Hvis man vil være ambitiøs og gerne vil skifte 0.5-1.0 million over til ren el eller hybrid med ekstern opladning, så er det altså ikke Tesla man skal satse på.
Gravatar #9 - CBM
12. apr. 2017 07:55
#8: tesla kunne måske bruges som taxi, kunne være nice :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login