mboost-dp1

Interfone
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
"Dette sker ved hjælp af et klistermærke med en chip placeret ovenpå simkortet, der via Interfones servere sender samtalen over det lokale telefonnet i det land man ringer til."
Kan det ikke lige blive uddybet hvordan den chip forbindes til den eksisterende chip, hvordan den for strøm og hvordan de to chips bliver enige om hvem der skal håndtere udlandsopkald. Der må da blive en form for konflikt mellem de to kort, tror jeg.
Kan det ikke lige blive uddybet hvordan den chip forbindes til den eksisterende chip, hvordan den for strøm og hvordan de to chips bliver enige om hvem der skal håndtere udlandsopkald. Der må da blive en form for konflikt mellem de to kort, tror jeg.
Men da det kræver, at man selv skal ind og pille ved telefonen, forventer vi ikke, at det er noget, kunderne vil kaste sig over.
syntes jeg nu ikke er en grund...
danskere er meget kyndige når de kan spare penge på det...
kan ikke se om man kan få en ordentlig pris hvis man er meget i udlandet og ringer hjem...
det er nu der som jeg oplever flest udgifter
De sku simplehen have et spark i røven og meldes til konkurrence nævnet i DK og EU for aftalte priser.
det firma jeg arbejder i rejser en del i indien pt og vi får den ene kæmpe regning ind efter den anden, og så sent som i mandags sad jeg kiggede igennem tilbud fra alle de store teleselskaber i DK.
og de ligger sku alle sammen på 10kr pr minut! forstår ikke hvordan de har fået lov til at opretholde de enorme priser.
vores firma kan da ikke være det eneste i DK der har det problem
det firma jeg arbejder i rejser en del i indien pt og vi får den ene kæmpe regning ind efter den anden, og så sent som i mandags sad jeg kiggede igennem tilbud fra alle de store teleselskaber i DK.
og de ligger sku alle sammen på 10kr pr minut! forstår ikke hvordan de har fået lov til at opretholde de enorme priser.
vores firma kan da ikke være det eneste i DK der har det problem
#1 Fra Interfones hjemmeside fremgår det:
#3 Prøv at kigge på Interfones partnere, der tilbyder denne løsning. Der kan man åbenbart spare nogle penge. Coneo beskriver og refererer endda til Newz.
Der er ikke så mange tekniske detaljer.Interfones hjemmeside skrev:Når du er registreret som kunde hos os, skal der blot monteres et tyndt chipkort ovenpå dit eksisterende sim-kort. Så er du klar til at hente de store besparelser på telefoni til og fra udlandet.
Når du skal ringe til udlandet via din mobiltelefon - uanset hvor du befinder dig i verden - ringer du på helt sædvanlig vis. Du skal ikke aktivere noget ekstra, du skal ikke taste ekstra numre ind, du skal ikke være på et trådløst netværk; Du foretager dit opkald på helt normal vis. Interfone-kortet "overtager" herefter forbindelsen automatisk, fordi den registrerer, at der er tale om et udlandsopkald.
Den du ringer til kan på helt normal vis se, at det er dig, der ringer op.
#3 Prøv at kigge på Interfones partnere, der tilbyder denne løsning. Der kan man åbenbart spare nogle penge. Coneo beskriver og refererer endda til Newz.
Nu foregår dette jo heller ikke over internettet fra end point til end point, chippen opsnapper at du befinder dig i danmark (+45) og vil ringe til f.eks. NZ (+64) den fortæller så SIM kortet at opkaldet skal redirectes til eks (10010064<nummer>) og derved foregår dit opkald via lokalnettet til interfones nærmeste knudepunkt i danmark fra din nuværende position, denne sender så opkaldet videre til interfones samarbejdspartneres central i NZ via IP telefoni hvorfra der oprettes en lokal forbindelse til modtagerens nummer.KarmicMind (6) skrev:Det undrer mig at vi stadig har et telefonnet når vi har internettet..?
Du har et lokal opkald, altså benytter du din nuværene telefonløsning (ingen internet her) men til lokal takst, altså undgår dit telefonselskabs routing gebyr som ellers ville koste dig 1kr pr. sekund
#9
Den behøver vel heller ikke kommunikere med simkortet.
Jeg ser det som at klistermærket har forbindelse på overfladen. Denne sender forbindelsen igennem deres egen chip, der undersøger om der er et udenlandsk samtale. Er det ikke det sendes signalet bare videre til undersiden af klistermærket, der har forbindelse til sim kortet.
Det går altså telefon > klistermærke > simkort.
Den behøver vel heller ikke kommunikere med simkortet.
Jeg ser det som at klistermærket har forbindelse på overfladen. Denne sender forbindelsen igennem deres egen chip, der undersøger om der er et udenlandsk samtale. Er det ikke det sendes signalet bare videre til undersiden af klistermærket, der har forbindelse til sim kortet.
Det går altså telefon > klistermærke > simkort.
#9: Jeg gætter på en løsning ala denne:
|-|-|-| <- Normal simkort
|-|-|-|
-Chip- <- Interfone simkort
|-|-|-|
|-|-|-| <- Telefon
Chippen på Interfone kortet bestemmer om telefonen spørger på din teleudbyders simkort, eller deres eget. Altså kobler interfone chippen på både din telefon, og dit "rigtige" simkort.
Ovenstående kun et gæt.
|-|-|-| <- Normal simkort
|-|-|-|
-Chip- <- Interfone simkort
|-|-|-|
|-|-|-| <- Telefon
Chippen på Interfone kortet bestemmer om telefonen spørger på din teleudbyders simkort, eller deres eget. Altså kobler interfone chippen på både din telefon, og dit "rigtige" simkort.
Ovenstående kun et gæt.
Det er noget ævl at kunderne ikke gider fordi det er besværligt.
Hvis kunden kan finde ud at indsætte et simkort, så kan de vel også finde ud af at indsætte et simkort med et klistermærke på.
Hans udtalelse dækker vist bare over at de i virkeligheden er pissebange og derfor prøver at skabe rygte om at det er besværligt.
Hvis kunden kan finde ud at indsætte et simkort, så kan de vel også finde ud af at indsætte et simkort med et klistermærke på.
Hans udtalelse dækker vist bare over at de i virkeligheden er pissebange og derfor prøver at skabe rygte om at det er besværligt.
samuraignu skrev:og de ligger sku alle sammen på 10kr pr minut! forstår ikke hvordan de har fået lov til at opretholde de enorme priser.
vores firma kan da ikke være det eneste i DK der har det problem
Der findes heldigvis også alternativer og Complea.dk er et af dem. Et hurtigt slag på tasken vil give dig en pris på 2-4 kr for samme trafik, med samme mobil vel at mærke hos en dansk leverandør med 2012 teknologi - uden klistermærker... ;)
Sender dig lige en PM.
Jeg kan ikke forstå at man skal betale for at tale/sms/bruge data i mobiltelefon, altså det er jo gratis at betale løn, husleje, sætte master op og opgraderer gamle master til ny teknologi. Bagefter betaler firmaet jo bare penge af deres overskud til aktionærerne.
Det er en skandale som jeg håber Ole Sohn, EB og Nationen! vil tage op. Det fortjener en forside at virksomheder forsøger at snyde os kunder på denne måde når der ingen alternativer til teleselskabernes overpriser.
Det er en skandale som jeg håber Ole Sohn, EB og Nationen! vil tage op. Det fortjener en forside at virksomheder forsøger at snyde os kunder på denne måde når der ingen alternativer til teleselskabernes overpriser.
Til Telenor: Tak for at nedgradere det danske folks tekniske kunnen til et virkeligt lavt niveau .. I mener simpelthen ikke at folk kan finde ud af at klistre/sætte et sim-kort mere ind i deres telefon?? Magen til snobbet selskab skal man (nok ikke) lede længe efter!
Personligt tror jeg skam nok folk er villige til at smide et ekstra kort i deres telefon hvis det var fordi de kunne spare en del penge på de omtalte udenlands opkald.
Personligt tror jeg skam nok folk er villige til at smide et ekstra kort i deres telefon hvis det var fordi de kunne spare en del penge på de omtalte udenlands opkald.
redhead (19) skrev:#16
Da du nævnte EB og nationen stod jeg af ... ellers god trolling ;-)
Det er ikke engang trolling, det er mere en statement på at teleselskaberne er (blevet) det lette offer for hurtig popularitet. Man vil for alt i verden forsøge at holde dem fra fortjeneste og helt regulerer dem i begge ender, men samtidig forventer man at de er villige til at investerer mange milliarder i infrastruktur. Og alligevel, så er der brug for at de bliver reguleret, så Europa "bliver en pris" og de ikke snyder (unødigt meget). Nu har Telenor og Telia en aftale om fælles netværk, spørgsmålet er om hvem køber hvem ud og kan står imod TDC. For meget regulering bomber telesektoren tilbage til monopoldagene, for lidt gør det til USA. Pt. er regnskabet ikke i balance.
Jeg stod mellem valget af bl.a. Interfone og TDC Scale da der blev kørt IP telefoni ind i virksomheden jeg arbejder for, og valget faldt på TDC. Bare pres dem, de kan sagtens følge med de andre i prisen hvis de vil, og miste kunder, DET vil de helst ikke :)
Og man kan sige mange ting om TDC, men deres systemer er generelt nok mere pålidelige end konkurrenternes...
Plus der er ikke 3-4 forskellige aktører indblandet der kan sidde og give hinanden skylden når noget ikke virker!
Og man kan sige mange ting om TDC, men deres systemer er generelt nok mere pålidelige end konkurrenternes...
Plus der er ikke 3-4 forskellige aktører indblandet der kan sidde og give hinanden skylden når noget ikke virker!
off topic:
Nogen der kender en udbyder, med et anstændigt data-abb? Synes de fleste fokusere på, at "tal helt vildt meget, 1gb data". Jeg vil bare have data!!!
Nogen der kender en udbyder, med et anstændigt data-abb? Synes de fleste fokusere på, at "tal helt vildt meget, 1gb data". Jeg vil bare have data!!!
Newz skrev:Ifølge Interfones partnere, der udbyder deres løsning, fremgår det også at man kan installere en app istedet for. iPhone kan for eksempel vist ikke bruge sim-chip-løsningen.
Sidst jeg læste på Interfone teknikken synes jeg bestemt at huske at de skrev at de kun tilbyder en billig løsning på telefoni, men ikke på data. Derfor tænker jeg at en app ikke rigtigt kan erstatte deres klister-chip. Med mindre man selvfølgelig står i DK hvor man har sit data abb. og vil ringe billigt til udlandet.
For mig personligt ville det for eks. først være brugbart hvis det er billig telefoni fra udlandet og hjem til DK.
Kommer også til at tænke.. En App. der kan sørge for billig telefoni via datatransmission.. Er det ikke nærmest bare Skype app'en?
Kort beskrivelse af hvordan løsningen fungere (vi bruger internPhone på mit arbejde, så jeg kender en del til løsningen :) ).
Når du er i DK:
Det er allerede beskrevet. Her sker "dial through". Dvs du ringer til +1 234 567 890 (USA). Telefonen ringer op til +45 09876543 (kan ikke huske interPhone's dial-in nummer). Telefonen afgiver nu det nummer som du ønske at ringe til, til interPhone's system.
Det giver en forsinkelse på ~20 sekunder. Til gengæld er det ret go'e priser man ringer til, så det kan man sagtens leve med. :)
Når du er i udlandet:
Når du ringer op (uanset om det er til DK eller udland), benyttes der dial-back. Dvs. når du ringer op, til fx. +4513567890 ringes der op til +45 09876542 (igen kniber det med hukommelsen, så det er et random nummer). interPhone's system afbryder forbindelsen, og ringer tilbage til dig. Du besvare opkaldet, og din telefon afgiver det nummer som du gerne vil ringe til.
At modtage et opkald i udlandet koster typisk 1/2-delen til 1/3-del. Dertil kommer der prisen fra interPhone's system til nummer du egenligt ringer til - men det er stadig billigere.
Det omtalte "klistermærk" er en lille chip, som tilføjer en applikation til telefonen, som indeholder de funktioner der skal til at tjekke om du ringer til udland fra DK, eller om din tlf roamer, så der skal benyttes dial-back.
Mht. iPhone (og andre der benytter micro-SIM), så kan kortet ikke bruges pga pladsmangel. Men da kortet reelt "bare" giver en applikation til telefonen, kan en "almindelig" App løse samme opgave. (Kender ikke lige navnet på nogen App til den opgave.)
"Klistermærket" ligner lidt hen af det her:
http://img.tootoo.com/mytootoo/upload/29/290493/pr...
Håber at ovenstående beskrivelse giver mening og kan bruges. :)
Når du er i DK:
Det er allerede beskrevet. Her sker "dial through". Dvs du ringer til +1 234 567 890 (USA). Telefonen ringer op til +45 09876543 (kan ikke huske interPhone's dial-in nummer). Telefonen afgiver nu det nummer som du ønske at ringe til, til interPhone's system.
Det giver en forsinkelse på ~20 sekunder. Til gengæld er det ret go'e priser man ringer til, så det kan man sagtens leve med. :)
Når du er i udlandet:
Når du ringer op (uanset om det er til DK eller udland), benyttes der dial-back. Dvs. når du ringer op, til fx. +4513567890 ringes der op til +45 09876542 (igen kniber det med hukommelsen, så det er et random nummer). interPhone's system afbryder forbindelsen, og ringer tilbage til dig. Du besvare opkaldet, og din telefon afgiver det nummer som du gerne vil ringe til.
At modtage et opkald i udlandet koster typisk 1/2-delen til 1/3-del. Dertil kommer der prisen fra interPhone's system til nummer du egenligt ringer til - men det er stadig billigere.
Det omtalte "klistermærk" er en lille chip, som tilføjer en applikation til telefonen, som indeholder de funktioner der skal til at tjekke om du ringer til udland fra DK, eller om din tlf roamer, så der skal benyttes dial-back.
Mht. iPhone (og andre der benytter micro-SIM), så kan kortet ikke bruges pga pladsmangel. Men da kortet reelt "bare" giver en applikation til telefonen, kan en "almindelig" App løse samme opgave. (Kender ikke lige navnet på nogen App til den opgave.)
"Klistermærket" ligner lidt hen af det her:
http://img.tootoo.com/mytootoo/upload/29/290493/pr...
Håber at ovenstående beskrivelse giver mening og kan bruges. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.