mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
lad os håbe at det ikke går ud over deres kunders service eller priser.
Der bliver efterhånden mindre og mindre plads til små nye elskaber eftersom de bliver opkøbt når de har en håndfuld kunder.
Det er en ærgerlig udvikling, men kan sagtens forstå de firmaer bliver opkøbt fordi deres ejer tjener en god del ved sådanne handler.
Der bliver efterhånden mindre og mindre plads til små nye elskaber eftersom de bliver opkøbt når de har en håndfuld kunder.
Det er en ærgerlig udvikling, men kan sagtens forstå de firmaer bliver opkøbt fordi deres ejer tjener en god del ved sådanne handler.
Med lidt held vil der være et reelt alternativ til TDC om nogle år - så kan det være vi kan få en priskrig igang. Det virker underligt at man skal betale 200kr mere for en 20mbit/1mbit forbindelse ved TDC, end man skal ved f.eks. CyberCity.
Lad os nu se hvordan integrationen af Tele2 til Telenors netværk går :-)
Lad os nu se hvordan integrationen af Tele2 til Telenors netværk går :-)
#Admin
Skulle i ikke tage få et andet billede ? Det er jo ikke Sonofon der har købt Tele2, men Telenor.
http://www.telenor.no/__include2/gfx/splash/logo.g...
Skulle i ikke tage få et andet billede ? Det er jo ikke Sonofon der har købt Tele2, men Telenor.
http://www.telenor.no/__include2/gfx/splash/logo.g...
#3
Det er ikke underligt.
1. TDC tager den HØJST mulige pris de kan tage indtil det kan mærkes på bundlinien (kunder går til konkurrenter). Sådan er de fleste store virksomheder, det er ren markedsøkonomi.
2. Man betaler for bedre service og oppetid (99,5% opppetiud på et år accepterer TDC). Som man ved så koster service (både kundeservice og service af deres produkter).
3.TDC har væsentligt flere medarbejdere dette får prisen til at stige på deres produkter.
Cibercity kan tilbyde billigere produkter fordi:
1. Mindre oppetid accepteres (lidt ringere service), færre medarbejdere.
2. Produkter med "gør det selv" indstilling, som er billigt (solo bredbånd fx.) mindre service og medarbejdere igen.
3. Færre omkostninger for medarbejdere, som betyder billigere produkter til kunder.
Det er ikke underligt.
1. TDC tager den HØJST mulige pris de kan tage indtil det kan mærkes på bundlinien (kunder går til konkurrenter). Sådan er de fleste store virksomheder, det er ren markedsøkonomi.
2. Man betaler for bedre service og oppetid (99,5% opppetiud på et år accepterer TDC). Som man ved så koster service (både kundeservice og service af deres produkter).
3.TDC har væsentligt flere medarbejdere dette får prisen til at stige på deres produkter.
Cibercity kan tilbyde billigere produkter fordi:
1. Mindre oppetid accepteres (lidt ringere service), færre medarbejdere.
2. Produkter med "gør det selv" indstilling, som er billigt (solo bredbånd fx.) mindre service og medarbejdere igen.
3. Færre omkostninger for medarbejdere, som betyder billigere produkter til kunder.
#4
nej jeg har ikke prøvet deres kundeservice. Jeg har ALDRIG påstået de har dårlig eller ringe kundeservice. Jeg sagde "jeg håber", fordi flere kunder vil sandsynligt betyde flere klager eller folk der ringer ind til kundeservice. Hvis der bliver lang ventetid når man ringer ind til kundeservice, fordi der er flere kunder som telenor overtager så vil det betyde en ringere kundeservice.
nej jeg har ikke prøvet deres kundeservice. Jeg har ALDRIG påstået de har dårlig eller ringe kundeservice. Jeg sagde "jeg håber", fordi flere kunder vil sandsynligt betyde flere klager eller folk der ringer ind til kundeservice. Hvis der bliver lang ventetid når man ringer ind til kundeservice, fordi der er flere kunder som telenor overtager så vil det betyde en ringere kundeservice.
Mit håb er at de starter med at fyre ALLE de inkompetente fjolser der sidder hos Tele2 og ansætter nogle rigtige supportere og rigtige medarbejdere..
Ja og så at de dropper Tele2's strategi med at overfalde folk ved indgange til supermarkeder for at bede om en underskrift så folk kan få noget materiale tilsendt og VUPTI så er de pludselig meldt over på tele2 telefoni..
Tele2 var/er nok det ringeste firma i den sektor efter at Debitræls blev opkøbt...
XxX
Ja og så at de dropper Tele2's strategi med at overfalde folk ved indgange til supermarkeder for at bede om en underskrift så folk kan få noget materiale tilsendt og VUPTI så er de pludselig meldt over på tele2 telefoni..
Tele2 var/er nok det ringeste firma i den sektor efter at Debitræls blev opkøbt...
XxX
#8 - Synes ikke dine antagelser helt giver mening. For det første burde TDC jo netop kunne få nogle stordriftsfordele. Du er jo nødsaget til at kigge på medarbejder pr. kunde, og ikke medarbejder total.
Hvor ser du desuden at Cybercity accepterer en lavere nedetid end TDC? - Synes bestemt ikke selv at have set eller oplevet dette, så vil gerne vide hvor du har den viden fra??
Hvor ser du desuden at Cybercity accepterer en lavere nedetid end TDC? - Synes bestemt ikke selv at have set eller oplevet dette, så vil gerne vide hvor du har den viden fra??
#8 Tror du har byttet om på CC og TDC, jeg har aldrig haft andet en problem med TDC internet... De skider højt og flot på privat kunder og deres centraler er pisse ustabile, ihvertfald i århus c og århus n. Jeg ville prioritere stofa langt højre en tdcs ubrugelige overtakseret hø... Det er en af de steder, hvor man får alt andet en hvad man betaler for. Jeg har haft TDC internet på flere adresser i århus og de har altid haft omfattende problemer, i startende var det deres elendige routere og senere var det bare centralerne.
I de 3-4 år jeg har haft cc internet, har de været ned mindre et 48 timer sammenlangt. Det er ikke hvad man kan sige om tdc.
OT
Det bliver lidt spændende at se hvilken effekt det får på markedet. Indenrigspriserne er jo efterhånden til at overskue. Jeg kan huske for nogle år siden, da orange var i problemer, nævnte en ekspert i tv avisen, at der ikke var plads til mere en tre udbyder på det danske markede og der er vel stadig fem (telenor, tdc, telia, debitel og 3), så der er vel håb for en lille priskrig i fremtiden...
I de 3-4 år jeg har haft cc internet, har de været ned mindre et 48 timer sammenlangt. Det er ikke hvad man kan sige om tdc.
OT
Det bliver lidt spændende at se hvilken effekt det får på markedet. Indenrigspriserne er jo efterhånden til at overskue. Jeg kan huske for nogle år siden, da orange var i problemer, nævnte en ekspert i tv avisen, at der ikke var plads til mere en tre udbyder på det danske markede og der er vel stadig fem (telenor, tdc, telia, debitel og 3), så der er vel håb for en lille priskrig i fremtiden...
#14
jeg kender 2 venner som jeg ofte besøger, da de havde cibercity (2-4 år siden de havde det), der oplevede de i nogle weekender ikke at kunne komme på nettet (ringede ind til kundeservice, det var noget med deres central). de oplevede ihvertfald nogle gange om måneden hvor de ikke kunne komme på nettet for nogle timer eller en hel dag.
Jeg ved godt det ikke er mange, men i en by som Odense der burde det ikke ske så ofte, især fordi dette ikke var tilfældet ved deres tidligere udbyder.
Det er rigtigt at der er stordriftsfordele for TDC, på den anden vil TDC tage den størst mulige pris for deres produkter, fordi de har en så stor markedsandel og positiion. TDC skal også tænke på deres investorer bl.a.
Der er også en grund til coca-cola er dyerer end fx. baldur cola eller jolly cola, selvom de har stordriftsfordele.
Hvad med shell tanken vs. OK tanken?
der er mange eksempler på at store firmaer fristet til at "presse citronen" så meget indtil det gør ondt, her er TDC heller ikke nogen undtagelse.
jeg kender 2 venner som jeg ofte besøger, da de havde cibercity (2-4 år siden de havde det), der oplevede de i nogle weekender ikke at kunne komme på nettet (ringede ind til kundeservice, det var noget med deres central). de oplevede ihvertfald nogle gange om måneden hvor de ikke kunne komme på nettet for nogle timer eller en hel dag.
Jeg ved godt det ikke er mange, men i en by som Odense der burde det ikke ske så ofte, især fordi dette ikke var tilfældet ved deres tidligere udbyder.
Det er rigtigt at der er stordriftsfordele for TDC, på den anden vil TDC tage den størst mulige pris for deres produkter, fordi de har en så stor markedsandel og positiion. TDC skal også tænke på deres investorer bl.a.
Der er også en grund til coca-cola er dyerer end fx. baldur cola eller jolly cola, selvom de har stordriftsfordele.
Hvad med shell tanken vs. OK tanken?
der er mange eksempler på at store firmaer fristet til at "presse citronen" så meget indtil det gør ondt, her er TDC heller ikke nogen undtagelse.
#16
Du kan næppe sammenligne TDC vs Cybercity, Cocacola vs discount cola og OK vs shell.
TDC og Cocacola tager højere priser.... Fordi de kan.. ;)
Shell og andre bemandede stationer tager højest sandsynligt mere for benzinen, fordi det skal dække for den dårlige forretning at sælge alt det andet... ;)
Du kan næppe sammenligne TDC vs Cybercity, Cocacola vs discount cola og OK vs shell.
TDC og Cocacola tager højere priser.... Fordi de kan.. ;)
Shell og andre bemandede stationer tager højest sandsynligt mere for benzinen, fordi det skal dække for den dårlige forretning at sælge alt det andet... ;)
#16 - Synes (som du selv er inde på), at 2 venner der havde problemer for 2-4 år siden er et meget svagt grundlag at bygge den slags udtalelser på - Men nok om det ...
Mht. at TDC skal tænke på investorerne, så er det jo præcis det samme der er gældende for alle andre firmaer (herunder Cybercity). I sidste ende er det jo altid et spørgsmål om indtjening, og såfremt Cybercity kan levere en billigere ydelse, må det jo umiddelbart bunde i at de har en lavere omkostning pr. kunde. Hvorvidt TDC så bare "presser citronen" skal jeg lade være usagt, men de kan jo ikke til evig tid leve på at de er de største, for så vil kunderne jo flygte væk, og de vil tabe markedsandele.
Mht. Coca cola vs. discount cola og OK vs. Shell, så er jeg helt enig i #17. Dette kan ikke sammenlignes, da der f.eks. i forhold til Cocal Cola er tale om en "mærkevare" og Shells tanke er bemandede. Lige som du ikke kan sammenligne Bilka med Netto.
Mht. at TDC skal tænke på investorerne, så er det jo præcis det samme der er gældende for alle andre firmaer (herunder Cybercity). I sidste ende er det jo altid et spørgsmål om indtjening, og såfremt Cybercity kan levere en billigere ydelse, må det jo umiddelbart bunde i at de har en lavere omkostning pr. kunde. Hvorvidt TDC så bare "presser citronen" skal jeg lade være usagt, men de kan jo ikke til evig tid leve på at de er de største, for så vil kunderne jo flygte væk, og de vil tabe markedsandele.
Mht. Coca cola vs. discount cola og OK vs. Shell, så er jeg helt enig i #17. Dette kan ikke sammenlignes, da der f.eks. i forhold til Cocal Cola er tale om en "mærkevare" og Shells tanke er bemandede. Lige som du ikke kan sammenligne Bilka med Netto.
#7
Vi ved godt du har et hadfyldt forhold til virksomheder der reelt vil tjene penge. Men måske skal du lade folk med forstand på emnet vurdere om det er godt eller dårligt for konkurrencen og kunderne:
http://www.computerworld.dk/art/39265?cid=1&a=...
Har du hørt om ting som stordriftsfordele, økonomisk pengetank der gør man kan konkurrere på prisen osv ? Altsammen ting små mikrofirmaer ikke kan/har.
Vi ved godt du har et hadfyldt forhold til virksomheder der reelt vil tjene penge. Men måske skal du lade folk med forstand på emnet vurdere om det er godt eller dårligt for konkurrencen og kunderne:
http://www.computerworld.dk/art/39265?cid=1&a=...
Har du hørt om ting som stordriftsfordele, økonomisk pengetank der gør man kan konkurrere på prisen osv ? Altsammen ting små mikrofirmaer ikke kan/har.
Må nu også holde fast i at man får hvad man betaler for hos tdc
Har selv har MEGET lidt nedetid. Pings er generelt rigtig gode og bliver kun bedre med årene.
Har haft Tele2, og der var mange flere problemer med 500 ping til alle steder en hel uge af gangen, skete flere gange.
Det væreste jeg har oplevet med tdc er pingspikes op til omtrent 100 hvert 5 minut, varende i et par sekunder. Dette har kun sket her i den periode hvor de har opgraderet over hele landet, og er så stille ved at gå væk nu.
Dog føler jeg ikke at deres kundeservice er noget specielt, for dem der sidder i den anden ende har ikke ret meget forstand på internet, kom igennem 3 afdelinger, og INGEN vidste hvad interleaving var. Dog fixer de problemer hurtigt hvis man ringer og klager, hvilket selvfølgelig er vigtigt.
Jeg bliver ihvertfald ved med at være kunde hos TDC indtil der kommer et godt alternativ (som f.eks. 10/10mbit til ok penge hos et accepteret firma)
Har selv har MEGET lidt nedetid. Pings er generelt rigtig gode og bliver kun bedre med årene.
Har haft Tele2, og der var mange flere problemer med 500 ping til alle steder en hel uge af gangen, skete flere gange.
Det væreste jeg har oplevet med tdc er pingspikes op til omtrent 100 hvert 5 minut, varende i et par sekunder. Dette har kun sket her i den periode hvor de har opgraderet over hele landet, og er så stille ved at gå væk nu.
Dog føler jeg ikke at deres kundeservice er noget specielt, for dem der sidder i den anden ende har ikke ret meget forstand på internet, kom igennem 3 afdelinger, og INGEN vidste hvad interleaving var. Dog fixer de problemer hurtigt hvis man ringer og klager, hvilket selvfølgelig er vigtigt.
Jeg bliver ihvertfald ved med at være kunde hos TDC indtil der kommer et godt alternativ (som f.eks. 10/10mbit til ok penge hos et accepteret firma)
#21.
Jo FØR de købte Tiscali.
Nu har/havde de deres eget backbone net i DK, og de steder hvor det ikke kunne betale sig at have eget udstyre på cental ( feks. hvis der var for få kunder) lavet man en gensalg hos TDC.
Den løsning som CC har idag er meget li det samme som Tele2/Tiscali.
Så det burde ikke være så svært af få det til at spille rent IP mæssigt
Jo FØR de købte Tiscali.
Nu har/havde de deres eget backbone net i DK, og de steder hvor det ikke kunne betale sig at have eget udstyre på cental ( feks. hvis der var for få kunder) lavet man en gensalg hos TDC.
Den løsning som CC har idag er meget li det samme som Tele2/Tiscali.
Så det burde ikke være så svært af få det til at spille rent IP mæssigt
#19 Disky
Det var da godtnok noget af det mest løgnagtige, jeg skal lægge ryg til herinde.
Jeg er aldeles ikke hadefuld overfor firmaer, som reelt vil tjene penge. Folks motiver er mig uendeligt ligegyldigt, det er midlet som er det relevante at forholde sig til. Blot fordi jeg kan sympatisere med motiver som at tjene penge, for det kan jeg da SELVFØLGELIG, så betyder det aldrig at alle midler kan legitimeres af dette.
Nu læser jeg ikke meget på IT verdenens Se & Hør. Men ja det er da interessant nok læsning, hvad analytikerne mener om emnet.
Ja jeg har hørt om disse ting. Men derfra og så til at sige, at disse ting altid kommer kunden til gode, der er nu langt.
Forstå mig ret. Telenors selskaber har tjent kunderne godt, jeg er trodsalt både kunde ved Sonofon og Cybercity.
Jeg udtaler mig udelukkende om det principielle i, at færre aktører på markedet altid er bekymrende. Selvom få storre har bedre MULIGHED for at konkurrere på pris, så har de med færre konkurrenter også mindre incitament til det.
Vi ved godt du har et hadfyldt forhold til virksomheder der reelt vil tjene penge.
Det var da godtnok noget af det mest løgnagtige, jeg skal lægge ryg til herinde.
Jeg er aldeles ikke hadefuld overfor firmaer, som reelt vil tjene penge. Folks motiver er mig uendeligt ligegyldigt, det er midlet som er det relevante at forholde sig til. Blot fordi jeg kan sympatisere med motiver som at tjene penge, for det kan jeg da SELVFØLGELIG, så betyder det aldrig at alle midler kan legitimeres af dette.
Men måske skal du lade folk med forstand på emnet vurdere om det er godt eller dårligt for konkurrencen og kunderne:
http://www.computerworld.dk/art/39265?cid=1&a=...
Nu læser jeg ikke meget på IT verdenens Se & Hør. Men ja det er da interessant nok læsning, hvad analytikerne mener om emnet.
Har du hørt om ting som stordriftsfordele, økonomisk pengetank der gør man kan konkurrere på prisen osv ? Altsammen ting små mikrofirmaer ikke kan/har.
Ja jeg har hørt om disse ting. Men derfra og så til at sige, at disse ting altid kommer kunden til gode, der er nu langt.
Forstå mig ret. Telenors selskaber har tjent kunderne godt, jeg er trodsalt både kunde ved Sonofon og Cybercity.
Jeg udtaler mig udelukkende om det principielle i, at færre aktører på markedet altid er bekymrende. Selvom få storre har bedre MULIGHED for at konkurrere på pris, så har de med færre konkurrenter også mindre incitament til det.
#23
Bare af nysgerrighed, hvad har du af baggrund der gør du har forstand på det at køre et rentabelt firma ? Eller viden om hvad/hvornår og hvorfor firmaer konkurrerer osv ?
Din udtalelse er det noget med facts i, eller rent og skær gætteri ?
Personligt foretrækker jeg nok at lytte til hvad folk der reelt kender til branchen siger om det, end hvad folk gætter sig til.
Jeg udtaler mig udelukkende om det principielle i, at færre aktører på markedet altid er bekymrende. Selvom få storre har bedre MULIGHED for at konkurrere på pris, så har de med færre konkurrenter også mindre incitament til det.
Bare af nysgerrighed, hvad har du af baggrund der gør du har forstand på det at køre et rentabelt firma ? Eller viden om hvad/hvornår og hvorfor firmaer konkurrerer osv ?
Din udtalelse er det noget med facts i, eller rent og skær gætteri ?
Personligt foretrækker jeg nok at lytte til hvad folk der reelt kender til branchen siger om det, end hvad folk gætter sig til.
#15
Det er fakta at TDC ligger i bund når man kigger på antallet af klager sammenlignet med antallet af kunder. Telia klare sig opså godt.
se mere her:
(tallene stammer fra Teleankenævnet)
http://om.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_o_ms_kun_ks...
Det er fakta at TDC ligger i bund når man kigger på antallet af klager sammenlignet med antallet af kunder. Telia klare sig opså godt.
se mere her:
(tallene stammer fra Teleankenævnet)
http://om.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_o_ms_kun_ks...
der vil altid være lavere priser ved et marked med Fuldkommen konkurrence end ved monopolistisk konkurrence (Ikke Monopol, men monopolistisk(MON), dvs der er flere udbydere, men stadigvæk ikke så mange at der bliver tale om Fuldkommen konkurrence(FK)).
Dette er simpelthen grundet prisfastsætningsprocessen i disse forskellige markedsmodeller.
Ved F.K. fastsætter producenter prisen til et minimum, således at de faktisk ikke kører med profit. Dette lyder en smule latterligt måske, men så længe der er tale om profit på et bestemt marked, så vil der fortsat komme nye udbydere til markedet for at høste denne profit. Når der er flere udbydere så bliver profitten mindre for de enkelte virksomheder, og denne proces fortsætter indtil det ikke længere er gunstigt for nykommende, dvs når vi har F.K.
Monopolistisk konkurrence er netop det sted under den ovenstående udvikling, og her vælger virksomhedr på MON markedet at fastsætte deres udbudsmængde, når deres Marginale omkostninger er lig med efterspørgslen (Average revenue). Derimod skærer disse linier hinanden et sted på efterspørgselskurven, hvor forbrugerne reelt set er villige til at betale en pris der er højere end det der faktisk er nødvendigt for virksomhederne til at dække deres omkostninger
Så med færre udbydere så vil der automatisk være en højere pris, en ved Fuldkommen konkurrence. Selvom nogle af disse virksomheder vælger at køre lavpris, så er de jo ikke dumme, hvis de stadig kan få positiv profit :)
Dette er simpelthen grundet prisfastsætningsprocessen i disse forskellige markedsmodeller.
Ved F.K. fastsætter producenter prisen til et minimum, således at de faktisk ikke kører med profit. Dette lyder en smule latterligt måske, men så længe der er tale om profit på et bestemt marked, så vil der fortsat komme nye udbydere til markedet for at høste denne profit. Når der er flere udbydere så bliver profitten mindre for de enkelte virksomheder, og denne proces fortsætter indtil det ikke længere er gunstigt for nykommende, dvs når vi har F.K.
Monopolistisk konkurrence er netop det sted under den ovenstående udvikling, og her vælger virksomhedr på MON markedet at fastsætte deres udbudsmængde, når deres Marginale omkostninger er lig med efterspørgslen (Average revenue). Derimod skærer disse linier hinanden et sted på efterspørgselskurven, hvor forbrugerne reelt set er villige til at betale en pris der er højere end det der faktisk er nødvendigt for virksomhederne til at dække deres omkostninger
Så med færre udbydere så vil der automatisk være en højere pris, en ved Fuldkommen konkurrence. Selvom nogle af disse virksomheder vælger at køre lavpris, så er de jo ikke dumme, hvis de stadig kan få positiv profit :)
#25 Jeg må sige, at jeg ikke har så meget fidus til den slagt opgørelser. F.eks. gik tdc's teknikker forkert, eller mand stilled sig ved et nummer som ikke eksistere og skrev en besked til cybercity at der ikke var nogen hjemme på den pågældende adresse. Skulle jeg klage, ville klage figurer på CC søjle, men i virkeligheden er det tdc som er komplet inkompetente...
Anden gang kunne tdc tekniker ikke finde ud af at lave stikket ordenligt, så det måtte jeg selv sætte ordenligt på plads, før der var hul igennem. Det krævede flere opkald til cc kundeservice for at lokalisere fejlen og igen, havde jeg ikke selv kunne løse problemet, havde det kostet en klage til ccs søjle, for tdc igen komplet inkompetance.
Man skal f*ndeme lede længe efter den møj elendige service tdc kan stille for dagen og det er langt fra bare på deres internet produkter.
Anden gang kunne tdc tekniker ikke finde ud af at lave stikket ordenligt, så det måtte jeg selv sætte ordenligt på plads, før der var hul igennem. Det krævede flere opkald til cc kundeservice for at lokalisere fejlen og igen, havde jeg ikke selv kunne løse problemet, havde det kostet en klage til ccs søjle, for tdc igen komplet inkompetance.
Man skal f*ndeme lede længe efter den møj elendige service tdc kan stille for dagen og det er langt fra bare på deres internet produkter.
#28 Ja du har åbenbart haft en dårlig oplevelse. Det ændrer stadig ikke det generelle billede. Når teknikeren er ude for CC så repræsentere han CC. Klag til CC så har de en chance for at følge op og gøre det bedre. I sidste ende er det vel op til CC at kontrollere deres leverandøres kompetancer og kvalitet.
Jeg siger bare, "overall" må man sige at TDC er bedre. Ellers ville der jo også være flere der skiftede. Har selv kun gode oplevelser.
Jeg siger bare, "overall" må man sige at TDC er bedre. Ellers ville der jo også være flere der skiftede. Har selv kun gode oplevelser.
#20 ..
Jeg tror du ved meget lidt om kundeservice/hotline selvom du ingen problemer har med at komme med så nedladen kommentar omkring en udbyders service.
Hvorfor ved en TDC Hotline medarbejder ikke, hvad Interleaving er?
Er det fordi den pågældende person er inkompetent iforhold til sit job? Næppe.
Hvad ville TDC få ud i at uddanne sine folk til at vide den slags?
De ville få en ret dårlig kundeservice medarbejder.
Hvorfor nu det?
Fordi at 99,9% procent af tdc's kunder i den private afdeling bruger deres linie til det den er beregnet (privat brug og surf) .
Derfor er det smart at udlære sine medarbejdere i at kommunikere med den målgruppe. Hvis man uddannede dem i fine fagudtryk ville der langsomt ske det, at de ville begynde at bruge disse fagudtryk overfor kunderne. Det ville være ret problematisk da stort set ingen af tdc's kunder kan bruge det.
Forklar dit problem med normalt menneske sprog?
Falder din linie ud eller, hvad du nu mener så vil dit problem helt sikkert blive løst bedre. Der sidder søde piger i hotline, og dem kan man ikk score ved at bruge nørde udtryk, plus du ikke imponere nogle med din faglige kunnen.
15# Ja det sku rigtigt. TDC sender de mest afskyelige routere med ud til kunderne. Eller nå nej man får sku ikk en router med når man bestiller internet hos TDC ;)
Ja jeg har selv sat i hotline hos tdc. Og så længe kunderne generelt ikke fatter et klap om IT, så kan jeg da godt forstå at de er sure. F.eks er det jo problematisk at TDC ikke gider sende teknikere ud for at klare linien. Det er jo pisse træls for fru jensen hun ikke kan åbne internet explore.
Jeg har snakket med alle slags kunder, også dem der er så pisse højt uddannet indenfor IT det er helt løgn. Det er det første de skal fortælle men, hvorfor er det tit at røret bliver lagt på når man spørger om strømkablet er sat i modemmet?
Og det sjoveste er også de folk der sætter sig lidt højere, og gerne vil kommunikere i fagsprog med fine udtryk.
Generelt giver det gode historier i frokost pausen.
Personligt syntes jeg også TDC levere den bedste ydelse når vi snakker bredbånd. F.eks har jeg da selv min CC forbindelse oplevet de syntes det er smart at route trafik igennem USA for at spare penge. Det er bare træls at hente med 10 kb/s fra udlandet, når man har en 8 mbit.
Det gør TDC ALDRIG.
Ting kan også blive for billigt skal folk lige huske på.
I skal også huske på at TDC ikke har fri tøjler på pris siden. F.eks er de blevet tvunget til at fordoble prisen på deres forbrugsafregnede produkt.
Jeg tror du ved meget lidt om kundeservice/hotline selvom du ingen problemer har med at komme med så nedladen kommentar omkring en udbyders service.
Hvorfor ved en TDC Hotline medarbejder ikke, hvad Interleaving er?
Er det fordi den pågældende person er inkompetent iforhold til sit job? Næppe.
Hvad ville TDC få ud i at uddanne sine folk til at vide den slags?
De ville få en ret dårlig kundeservice medarbejder.
Hvorfor nu det?
Fordi at 99,9% procent af tdc's kunder i den private afdeling bruger deres linie til det den er beregnet (privat brug og surf) .
Derfor er det smart at udlære sine medarbejdere i at kommunikere med den målgruppe. Hvis man uddannede dem i fine fagudtryk ville der langsomt ske det, at de ville begynde at bruge disse fagudtryk overfor kunderne. Det ville være ret problematisk da stort set ingen af tdc's kunder kan bruge det.
Forklar dit problem med normalt menneske sprog?
Falder din linie ud eller, hvad du nu mener så vil dit problem helt sikkert blive løst bedre. Der sidder søde piger i hotline, og dem kan man ikk score ved at bruge nørde udtryk, plus du ikke imponere nogle med din faglige kunnen.
15# Ja det sku rigtigt. TDC sender de mest afskyelige routere med ud til kunderne. Eller nå nej man får sku ikk en router med når man bestiller internet hos TDC ;)
Ja jeg har selv sat i hotline hos tdc. Og så længe kunderne generelt ikke fatter et klap om IT, så kan jeg da godt forstå at de er sure. F.eks er det jo problematisk at TDC ikke gider sende teknikere ud for at klare linien. Det er jo pisse træls for fru jensen hun ikke kan åbne internet explore.
Jeg har snakket med alle slags kunder, også dem der er så pisse højt uddannet indenfor IT det er helt løgn. Det er det første de skal fortælle men, hvorfor er det tit at røret bliver lagt på når man spørger om strømkablet er sat i modemmet?
Og det sjoveste er også de folk der sætter sig lidt højere, og gerne vil kommunikere i fagsprog med fine udtryk.
Generelt giver det gode historier i frokost pausen.
Personligt syntes jeg også TDC levere den bedste ydelse når vi snakker bredbånd. F.eks har jeg da selv min CC forbindelse oplevet de syntes det er smart at route trafik igennem USA for at spare penge. Det er bare træls at hente med 10 kb/s fra udlandet, når man har en 8 mbit.
Det gør TDC ALDRIG.
Ting kan også blive for billigt skal folk lige huske på.
I skal også huske på at TDC ikke har fri tøjler på pris siden. F.eks er de blevet tvunget til at fordoble prisen på deres forbrugsafregnede produkt.
#33
Øh hvad for noget ?
Hvad bliver routet igennem USA, som ikke skal igennem USA ?
Jeg har en 20M/1M linie, og har INGEN problemer med at udnytte den med 1.97 MB/s hverken fra Danmark, Tyskland eller USA.
p.s. Hvis du er så god til kundeservice og historier, har i så også haft den om kunden der tror han har en 8 millibit's forbindelse (ligesom du selv skrev :-) )
Personligt syntes jeg også TDC levere den bedste ydelse når vi snakker bredbånd. F.eks har jeg da selv min CC forbindelse oplevet de syntes det er smart at route trafik igennem USA for at spare penge. Det er bare træls at hente med 10 kb/s fra udlandet, når man har en 8 mbit.
Det gør TDC ALDRIG.
Øh hvad for noget ?
Hvad bliver routet igennem USA, som ikke skal igennem USA ?
Jeg har en 20M/1M linie, og har INGEN problemer med at udnytte den med 1.97 MB/s hverken fra Danmark, Tyskland eller USA.
p.s. Hvis du er så god til kundeservice og historier, har i så også haft den om kunden der tror han har en 8 millibit's forbindelse (ligesom du selv skrev :-) )
#34:
Bla bla flue knepper ;)
Der er faktisk en del der har oplevet de problemer!
Jeg mener det var noget de begyndte med i efteråret. Jeg havde store problemer med det til servere i frankrig. Og det er altså frustrerende. Og man kunne tydeligt se på Traceroute, at det gik igennem USA.
Hvis jeg hentede fra samme server via TDC linie og Tele2 så var der ingen problemer. Men CC og Arrownet gjorde det.
Hvis man læser på diverse Pirate communitys så vil man læse folk skrive om samme problemer.;)
\Discoman der ser frem til en grundig korrektur læsning ;)
Bla bla flue knepper ;)
Der er faktisk en del der har oplevet de problemer!
Jeg mener det var noget de begyndte med i efteråret. Jeg havde store problemer med det til servere i frankrig. Og det er altså frustrerende. Og man kunne tydeligt se på Traceroute, at det gik igennem USA.
Hvis jeg hentede fra samme server via TDC linie og Tele2 så var der ingen problemer. Men CC og Arrownet gjorde det.
Hvis man læser på diverse Pirate communitys så vil man læse folk skrive om samme problemer.;)
\Discoman der ser frem til en grundig korrektur læsning ;)
Dem jeg brugte får ikke hostet i Frankrig mere, da det simpelthen ikke var holdbart når så mange ikke kunne hente fra dem.
Og det var også nogle lukkede FTP servere osv.
Men har som sagt læst om andre der havde samme problemer. Og her var det mest iforbindelse med pirateri, hvor der blev hostet en del fra Frankrig.
Jeg siger ikke at Cybercity ikke kan være godt til nogle. Jeg syntes også det fungere fint, hvis man bare bruger den til normalt forbrug. Og ja det er sku pisse billigt og det betyder altså også en del.
Og jeg bruger dem også selv. Gennemgående er jeg også ganske tilfreds med dem. Blev bare iriteret over det stunt.
TDC levere den bedste ydelse, service osv. Det vil jeg altid mene. Men jeg vil ikke sige de levere det bedste produkt i forhold til prisen.
Og det var også nogle lukkede FTP servere osv.
Men har som sagt læst om andre der havde samme problemer. Og her var det mest iforbindelse med pirateri, hvor der blev hostet en del fra Frankrig.
Jeg siger ikke at Cybercity ikke kan være godt til nogle. Jeg syntes også det fungere fint, hvis man bare bruger den til normalt forbrug. Og ja det er sku pisse billigt og det betyder altså også en del.
Og jeg bruger dem også selv. Gennemgående er jeg også ganske tilfreds med dem. Blev bare iriteret over det stunt.
TDC levere den bedste ydelse, service osv. Det vil jeg altid mene. Men jeg vil ikke sige de levere det bedste produkt i forhold til prisen.
DiscomanDK: Ville nu også gerne vide hvor du har den ide fra, at Cybercity skulle route trafik igennem Frankrig / USA. Mig bekendt router CC via stort set de samme som TDC, og jeg har aldrig haft nogen problemer med routningen ved Cybercity.
Endvidere skriver du at TDC ikke har frie tøjler til at prissætte som de vil. Dette passer IKKE! TDC Internet må sætte deres priser som de vil, og de er ikke styret oppe fra.
Derimod er den del af TDC, som har monopol på kobberet nogle begrænsninger, og det var den generelle pris på leje af kobberet (Som TDC Internet også betaler, da der i hvert fald i teorien er tale om 2 selskaber), som blev justeret.
#32: Tror du har helt ret her. Cybercity SKAL bruge TDC, da de på kobbernettet har monopol, og derfor er det også deres teknikere der skal ud. Cybercity kan naturligvis sende klager over teknikerne videre til TDC, men klagen vil formentlig stadig blive registreret som en Cybercity klage, da der jo er tale om en Cybercity kunde - Dette er dog måske nok også fair nok, idet Cybercity måske burde have været bedre til at lukke sagen fra start, inden den når så langt.
Endvidere skriver du at TDC ikke har frie tøjler til at prissætte som de vil. Dette passer IKKE! TDC Internet må sætte deres priser som de vil, og de er ikke styret oppe fra.
Derimod er den del af TDC, som har monopol på kobberet nogle begrænsninger, og det var den generelle pris på leje af kobberet (Som TDC Internet også betaler, da der i hvert fald i teorien er tale om 2 selskaber), som blev justeret.
#32: Tror du har helt ret her. Cybercity SKAL bruge TDC, da de på kobbernettet har monopol, og derfor er det også deres teknikere der skal ud. Cybercity kan naturligvis sende klager over teknikerne videre til TDC, men klagen vil formentlig stadig blive registreret som en Cybercity klage, da der jo er tale om en Cybercity kunde - Dette er dog måske nok også fair nok, idet Cybercity måske burde have været bedre til at lukke sagen fra start, inden den når så langt.
#24 Disky
Mangler at se, hvad det har med noget at gøre.
Rent observans. Ikke andet.
Personligt holder jeg mig til at kigge på hvad der sker i praksis, fremfor at forholde mig til selvudråbte eksperter.
Jeg er dog ikke den eneste, som er bekymret over færre udbydere på markedet:
http://comon.dk/index.php/news/show/id=31049
Bare af nysgerrighed, hvad har du af baggrund der gør du har forstand på det at køre et rentabelt firma?.
Mangler at se, hvad det har med noget at gøre.
Eller viden om hvad/hvornår og hvorfor firmaer konkurrerer osv?.
Rent observans. Ikke andet.
Din udtalelse er det noget med facts i, eller rent og skær gætteri?.8/quote]
Blot hvad jeg har lagt mærke til, så må du kategorisere det som du vil.
[quote]Personligt foretrækker jeg nok at lytte til hvad folk der reelt kender til branchen siger om det, end hvad folk gætter sig til.
Personligt holder jeg mig til at kigge på hvad der sker i praksis, fremfor at forholde mig til selvudråbte eksperter.
Jeg er dog ikke den eneste, som er bekymret over færre udbydere på markedet:
http://comon.dk/index.php/news/show/id=31049
#40
læs min post i #26, den forklarer hvorfor det i nogle tilfælde er bekymrende med færre udbydere på markedet. Nogenlunde, er dog førsteårs studerende
Skal ikke kunne sige, hvem du refferer til som værende selvudråbte eksperter, men vil da mene at dem der har skrevet vores lærebøger har temmelig godt styr på det, generelt. Der er selvfølgelig noget teori, som vi læser om, som vi forkaster da det ikke fungere helt i praksis.
Ville blot sige at min post 26 bekræfter din teori om færre udbydere værende en trussel for forbrugeren
Er negot studerende, men nok ikke noget jeg skal prale af :P
læs min post i #26, den forklarer hvorfor det i nogle tilfælde er bekymrende med færre udbydere på markedet. Nogenlunde, er dog førsteårs studerende
Skal ikke kunne sige, hvem du refferer til som værende selvudråbte eksperter, men vil da mene at dem der har skrevet vores lærebøger har temmelig godt styr på det, generelt. Der er selvfølgelig noget teori, som vi læser om, som vi forkaster da det ikke fungere helt i praksis.
Ville blot sige at min post 26 bekræfter din teori om færre udbydere værende en trussel for forbrugeren
Er negot studerende, men nok ikke noget jeg skal prale af :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.