mboost-dp1

TDC A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Lige netop denne nyhed har jeg selv vaeret offer for og syntes egentlig at TDC pissede paa deres nuvaerende kunder!!!
derfor sendte jeg en klage gennem deres system med nummer og email....
jeg gav dem et ultimatum. endten smuttede jeg fra TDC, til et andet selvskab, eller oxo fandt de en loesning...!?
De fandt en Loesning....
derfor sendte jeg en klage gennem deres system med nummer og email....
jeg gav dem et ultimatum. endten smuttede jeg fra TDC, til et andet selvskab, eller oxo fandt de en loesning...!?
De fandt en Loesning....
Jeg kan da godt forstå, man som virksomhed ikke lige smider 150 mill. ud over kanten ved at informere kunderne. Uvidenhed er jo altid en guldgrube.
Nårh ja, TDC's sidste klo i vores liv er også ved at løsne sig. Ikke p.g.a. af denne problematik, men egentlig bare årelang lygegyldigt abonnement man skulle have opsagt.
Nårh ja, TDC's sidste klo i vores liv er også ved at løsne sig. Ikke p.g.a. af denne problematik, men egentlig bare årelang lygegyldigt abonnement man skulle have opsagt.
Det da kunderne selv som skal holde sig opdateret med priserne på markedet! At mange firmaer så selv vælger at kontakte deres kunder ang. tilbud og prisnedsættelser må så ses som en god service, som TDC åbenlyst mangler.
#7 I så fald overtræder samtlige internetudbydere en lov, når de engang imellem automatisk opgraderer ens internetlinie til noget bedre for samme pris/det samme for en lavere pris. Så den tror jeg ikke holder så længe der er tale om en forbedring. ;) Men man skal selvfølgelig have besked omkring ændringen, og det plejer nu også at ske.
Er den pris på 199 om måneden permanent eller ændrer den sig til 329 senere? On topic: Syntes godt at de kunne sende et brev ud eller inkludere det i deres reklamer :/
#7 & 8
TDC er i sin gode ret til at ændre på at abonnements betingelser - herunder pris/ydelse. Dog skal kunden oplyses om det i god tid og hvis kunden er bundet i en vis periode gøres denne ugyldig således, at kunden kan opsige sin aftale.
I sig selv er det ikke lovligt at ændre en aftale, men i dette tilfælde betragtes det som opsigelse af nuværende kontrakt og indgåelse af en ny.
Men en god regel at have i baghovedet er, at lovene er lavet for at beskytte forbrugere, så hvis man føler sig dårligt behandlet så er det højst sandsynligt en overtrædelse af loven af den erhvervsdrivende. Jeg har set eksempler hvor retspraksis giver forbrugeren medhold i sager, som jeg ville have anset som direkte åndsvage grunde til at sagsøge nogen på.
TDC er i sin gode ret til at ændre på at abonnements betingelser - herunder pris/ydelse. Dog skal kunden oplyses om det i god tid og hvis kunden er bundet i en vis periode gøres denne ugyldig således, at kunden kan opsige sin aftale.
I sig selv er det ikke lovligt at ændre en aftale, men i dette tilfælde betragtes det som opsigelse af nuværende kontrakt og indgåelse af en ny.
Men en god regel at have i baghovedet er, at lovene er lavet for at beskytte forbrugere, så hvis man føler sig dårligt behandlet så er det højst sandsynligt en overtrædelse af loven af den erhvervsdrivende. Jeg har set eksempler hvor retspraksis giver forbrugeren medhold i sager, som jeg ville have anset som direkte åndsvage grunde til at sagsøge nogen på.
Ændringer af rent begunstigende karakter, herunder for eksempel generelle nedsættelser af priser, kan dog gennemføres uden forudgående varsel.
Noget lignende plejer som regel at stå på abonnementsvilkår som man accepterer, hvad enten det er internet eller mobil eller et tredje abonnement. Det ville enhver vide hvis man gad at læse de 20 sider igennem.
Noget lignende plejer som regel at stå på abonnementsvilkår som man accepterer, hvad enten det er internet eller mobil eller et tredje abonnement. Det ville enhver vide hvis man gad at læse de 20 sider igennem.
Jeg forstår ikke helt problemet. Det er da helt i orden at lave salgsfremstød for at skaffe nye kunder, uden automatisk at give eksisterende kunder samme fordele.
Jeg er da tit 'offer' for den slags - og ja det er irriterende, men det er da virksomhedens eget valg - så hvad er det folk er så forargede over i denne her sag?
Jeg er da tit 'offer' for den slags - og ja det er irriterende, men det er da virksomhedens eget valg - så hvad er det folk er så forargede over i denne her sag?
Nyheden naevner heller ikke det hele...
tilbudet for 4mbit linjen (til 199) loeb over 3 maaneder... og man maatte ikke have vaeret kunde hos TDC de sidste 3 Maaneder for at kunne benytte deres tilbud! (naar man laeste det med smaat)
og saa er det enlig ret svaert at faa saadan en forbindelse til den pris!
tilbudet for 4mbit linjen (til 199) loeb over 3 maaneder... og man maatte ikke have vaeret kunde hos TDC de sidste 3 Maaneder for at kunne benytte deres tilbud! (naar man laeste det med smaat)
og saa er det enlig ret svaert at faa saadan en forbindelse til den pris!
Tele2 gjorde stort set det samme.
Jeg havde en 2/.5 linje i et godt stykke tid og betalte ~1400 i kvartalet.
Da jeg så selv satte mig lidt ind i hvad de tog af priser fandt jeg at alle linier var blevet langt billigere end hvad jeg betalte.
Da jeg ringede og spurgte hvorfor jeg ikke havde fået et tilbud om en ændring (for at få en billigere linje) sagde Tele2s kundesupporter at der stod i deres vedtægter at jeg selv skulle tage affære for at ændre forhold på linien.
Jeg fik hverken rabat på ændringen af linien (kostede 100kr, jeg sparede 250 pr måned) eller kompensation for alle de penge jeg reelt havde 'betalt for meget'.
Skod service, godt jeg er skiftet til fullrate.
Bare lige for at give en heads up mht tele2 i relation til emnet.
Jeg havde en 2/.5 linje i et godt stykke tid og betalte ~1400 i kvartalet.
Da jeg så selv satte mig lidt ind i hvad de tog af priser fandt jeg at alle linier var blevet langt billigere end hvad jeg betalte.
Da jeg ringede og spurgte hvorfor jeg ikke havde fået et tilbud om en ændring (for at få en billigere linje) sagde Tele2s kundesupporter at der stod i deres vedtægter at jeg selv skulle tage affære for at ændre forhold på linien.
Jeg fik hverken rabat på ændringen af linien (kostede 100kr, jeg sparede 250 pr måned) eller kompensation for alle de penge jeg reelt havde 'betalt for meget'.
Skod service, godt jeg er skiftet til fullrate.
Bare lige for at give en heads up mht tele2 i relation til emnet.
Tja alle virksomheder kører med tilbud, og de skal jo starte på et eller andet tidspunkt. du går vel hellerikke ned i supermarkedet og kræver at få penge tilbage for dine Cola'er fordi der er kommet tilbud siden du købte dine.
men det er da nice at folk, der henvender sig får samme rabat.
men det er da nice at folk, der henvender sig får samme rabat.
#9
Tilbudet løber indtil 17. februar.
Hvis du får hastigheden inden da kan du få den til den pris.
Hvis du efterfølgende ændrer hastighed kan du ikke komme tilbage på 4mbit til 199,-/md, da kampagnen så ikke længere kører. Herefter er prisen 314,-/md. (Men man beholder den til 199,-/md så længe man bliver på hastigheden.
Tilbudet løber indtil 17. februar.
Hvis du får hastigheden inden da kan du få den til den pris.
Hvis du efterfølgende ændrer hastighed kan du ikke komme tilbage på 4mbit til 199,-/md, da kampagnen så ikke længere kører. Herefter er prisen 314,-/md. (Men man beholder den til 199,-/md så længe man bliver på hastigheden.
#7, det kan jeg godt afkræfte.
#10, jeg kan godt se den traditionelle aftaleretlige tankegang bag det du siger, men det er bare ikke korrekt. Læs hvad #12 skiver - det er nemlig korrekt.
#11, måske har de bare fjernet den sidste del, da det alligevel bare var en dårlig undskyldning? Ej, det burde blive vist i sin helhed, men det er klart, at konkurrenceretten ikke hindrer, at man giver nuværende kunder samme vilkår som nye kunder.
Tråden kører også på HOL: http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=16&tid=420249
(hvor jeg i øvrigt er kraftigt i forhold til vurderingen af, hvorvidt TDC
opfører sig illoyalt)
Og man kan se artiklen fra Politiken her:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article...
#10, jeg kan godt se den traditionelle aftaleretlige tankegang bag det du siger, men det er bare ikke korrekt. Læs hvad #12 skiver - det er nemlig korrekt.
#11, måske har de bare fjernet den sidste del, da det alligevel bare var en dårlig undskyldning? Ej, det burde blive vist i sin helhed, men det er klart, at konkurrenceretten ikke hindrer, at man giver nuværende kunder samme vilkår som nye kunder.
Tråden kører også på HOL: http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=16&tid=420249
(hvor jeg i øvrigt er kraftigt i forhold til vurderingen af, hvorvidt TDC
opfører sig illoyalt)
Og man kan se artiklen fra Politiken her:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article...
er HELT FLAD af grin efter at have læst denne her .. ..
jamen, hvor MANGE penge har de mon smidt ud af vinduet på LIGEGYLDIG Spam-snail-mail ifm. deres "salgsfremstød" vedr.
"You See" ?? jeg spø'r bare .. de penge havde været LANGT bedre "brugt" på at informere kunderne via de samme porto kr., imo .. nå ja, jeg glmmer jo helt at TDC SQ ha været AFNOTERET fra Børsen, såååe .. ... kan kun klaske lårene af led med sådan en "nyhed" .. .. SQAM jer, TDC, håber den slags "stunts" bli'r deres DØD .. ..
BH
MM
jamen, hvor MANGE penge har de mon smidt ud af vinduet på LIGEGYLDIG Spam-snail-mail ifm. deres "salgsfremstød" vedr.
"You See" ?? jeg spø'r bare .. de penge havde været LANGT bedre "brugt" på at informere kunderne via de samme porto kr., imo .. nå ja, jeg glmmer jo helt at TDC SQ ha været AFNOTERET fra Børsen, såååe .. ... kan kun klaske lårene af led med sådan en "nyhed" .. .. SQAM jer, TDC, håber den slags "stunts" bli'r deres DØD .. ..
BH
MM
#16
Men hvis du køber cola hver dag, så vil du vel ikke betale fuld pris, hvis de er kommet på tilbud?
Tja alle virksomheder kører med tilbud, og de skal jo starte på et eller andet tidspunkt. du går vel hellerikke ned i supermarkedet og kræver at få penge tilbage for dine Cola'er fordi der er kommet tilbud siden du købte dine.
Men hvis du køber cola hver dag, så vil du vel ikke betale fuld pris, hvis de er kommet på tilbud?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.