mboost-dp1

TDC A/S

TDC skjuler 150 millioner kr. i tilbud for kunderne

- Via Politiken - , redigeret af Acro

Siden nytår har TDC kørt et tilbud om 4096/256 bredbånd for 199 kr. til nye kunder. Dette tilbud strækker sig frem til 17. februar og har derfor betydet, at kunder, der har bestilt inden for denne periode, har fået klippet 129 kr. af prisen.

Det er dog ikke alle TDC-kunder, der er tilfredse med dette tilbud, eftersom nogle, der bestilte før nytår, har følt sig snydte. Det behøver de imidlertid ikke, da en simpel opringning til TDC kan udløse samme rabat til allerede eksisterende kunder, og således sparer man 1.560 kr. om året på 2 minutters arbejde.

TDC har dog valgt ikke at oplyse deres eksisterende kunder om denne mulighed og udtaler i den forbindelse:

René Brøchner, underdirektør, TDC til Politiken skrev:
Vi besluttede, at vores trofaste kunder også skulle have muligheden for enten at få den samme forbindelse til en lavere pris eller få en hurtigere forbindelse til en lille merpris. Fordi vi ikke kan tage den beslutning for kunderne, har vi valgt, at de skal ringe til os.

TDC’s nummer er 80 80 80 80 til de, der allerede er i gang med at række ud efter nærmeste telefon.





Gå til bund
Gravatar #1 - kogt
8. feb. 2008 19:26
Lige netop denne nyhed har jeg selv vaeret offer for og syntes egentlig at TDC pissede paa deres nuvaerende kunder!!!

derfor sendte jeg en klage gennem deres system med nummer og email....

jeg gav dem et ultimatum. endten smuttede jeg fra TDC, til et andet selvskab, eller oxo fandt de en loesning...!?

De fandt en Loesning....
Gravatar #2 - Simm
8. feb. 2008 19:36
Det er en sær strategi TDC kører med.. I stedet for at sikre at flest mulige kunder er tilfredse, så føler man nogle gange som kunde, at de udnytter, at man måske ikke altid følger med i hvad der sker på markedet.
Gravatar #3 - bjerh
8. feb. 2008 19:53
AT DE SKAL RINGE??? De kan da lige få smidt de brev ud.. og det med det vuns!
Gravatar #4 - goAMinD
8. feb. 2008 19:55
Jeg kan da godt forstå, man som virksomhed ikke lige smider 150 mill. ud over kanten ved at informere kunderne. Uvidenhed er jo altid en guldgrube.

Nårh ja, TDC's sidste klo i vores liv er også ved at løsne sig. Ikke p.g.a. af denne problematik, men egentlig bare årelang lygegyldigt abonnement man skulle have opsagt.
Gravatar #5 - WqazR
8. feb. 2008 20:22
Det da kunderne selv som skal holde sig opdateret med priserne på markedet! At mange firmaer så selv vælger at kontakte deres kunder ang. tilbud og prisnedsættelser må så ses som en god service, som TDC åbenlyst mangler.
Gravatar #6 - Hack4Crack
8. feb. 2008 20:29
de er snu de sataner :D
Gravatar #7 - PazO
8. feb. 2008 20:41
Fra tidligere erfaringer er det TDC's juridiske afdeling der har sagt at kunden selv skal ringe ind og bede om en ændring af sit abonnement da det ikke vil være lovligt hvis TDC gjorde det automatisk.

Nogen advokatstuderende der kan bekræfte dette?
Gravatar #8 - Simm
8. feb. 2008 21:21
#7 I så fald overtræder samtlige internetudbydere en lov, når de engang imellem automatisk opgraderer ens internetlinie til noget bedre for samme pris/det samme for en lavere pris. Så den tror jeg ikke holder så længe der er tale om en forbedring. ;) Men man skal selvfølgelig have besked omkring ændringen, og det plejer nu også at ske.
Gravatar #9 - anubiz03
8. feb. 2008 21:29
Er den pris på 199 om måneden permanent eller ændrer den sig til 329 senere? On topic: Syntes godt at de kunne sende et brev ud eller inkludere det i deres reklamer :/
Gravatar #10 - Linde
8. feb. 2008 21:49
#7 & 8

TDC er i sin gode ret til at ændre på at abonnements betingelser - herunder pris/ydelse. Dog skal kunden oplyses om det i god tid og hvis kunden er bundet i en vis periode gøres denne ugyldig således, at kunden kan opsige sin aftale.

I sig selv er det ikke lovligt at ændre en aftale, men i dette tilfælde betragtes det som opsigelse af nuværende kontrakt og indgåelse af en ny.

Men en god regel at have i baghovedet er, at lovene er lavet for at beskytte forbrugere, så hvis man føler sig dårligt behandlet så er det højst sandsynligt en overtrædelse af loven af den erhvervsdrivende. Jeg har set eksempler hvor retspraksis giver forbrugeren medhold i sager, som jeg ville have anset som direkte åndsvage grunde til at sagsøge nogen på.
Gravatar #11 - Cloud02
8. feb. 2008 22:19
dejligt at se at det mest centrale citat i denne her EB nyhed ikke er taget med

»Men fordi vi har en dominerende stilling, er vi underlagt begrænsninger i konkurrenceloven i forhold til at stille loyale kunder bedre«, siger han.
Gravatar #12 - Dr_Mo
8. feb. 2008 22:35
Ændringer af rent begunstigende karakter, herunder for eksempel generelle nedsættelser af priser, kan dog gennemføres uden forudgående varsel.


Noget lignende plejer som regel at stå på abonnementsvilkår som man accepterer, hvad enten det er internet eller mobil eller et tredje abonnement. Det ville enhver vide hvis man gad at læse de 20 sider igennem.
Gravatar #13 - Decipher
8. feb. 2008 23:01
Jeg forstår ikke helt problemet. Det er da helt i orden at lave salgsfremstød for at skaffe nye kunder, uden automatisk at give eksisterende kunder samme fordele.

Jeg er da tit 'offer' for den slags - og ja det er irriterende, men det er da virksomhedens eget valg - så hvad er det folk er så forargede over i denne her sag?
Gravatar #14 - kogt
9. feb. 2008 00:39
Nyheden naevner heller ikke det hele...

tilbudet for 4mbit linjen (til 199) loeb over 3 maaneder... og man maatte ikke have vaeret kunde hos TDC de sidste 3 Maaneder for at kunne benytte deres tilbud! (naar man laeste det med smaat)

og saa er det enlig ret svaert at faa saadan en forbindelse til den pris!
Gravatar #15 - Wlah
9. feb. 2008 05:18
Tele2 gjorde stort set det samme.
Jeg havde en 2/.5 linje i et godt stykke tid og betalte ~1400 i kvartalet.
Da jeg så selv satte mig lidt ind i hvad de tog af priser fandt jeg at alle linier var blevet langt billigere end hvad jeg betalte.

Da jeg ringede og spurgte hvorfor jeg ikke havde fået et tilbud om en ændring (for at få en billigere linje) sagde Tele2s kundesupporter at der stod i deres vedtægter at jeg selv skulle tage affære for at ændre forhold på linien.

Jeg fik hverken rabat på ændringen af linien (kostede 100kr, jeg sparede 250 pr måned) eller kompensation for alle de penge jeg reelt havde 'betalt for meget'.

Skod service, godt jeg er skiftet til fullrate.

Bare lige for at give en heads up mht tele2 i relation til emnet.
Gravatar #16 - El_Coyote
9. feb. 2008 10:07
Tja alle virksomheder kører med tilbud, og de skal jo starte på et eller andet tidspunkt. du går vel hellerikke ned i supermarkedet og kræver at få penge tilbage for dine Cola'er fordi der er kommet tilbud siden du købte dine.

men det er da nice at folk, der henvender sig får samme rabat.
Gravatar #17 - whitetigerdk
9. feb. 2008 10:51
#9

Tilbudet løber indtil 17. februar.
Hvis du får hastigheden inden da kan du få den til den pris.

Hvis du efterfølgende ændrer hastighed kan du ikke komme tilbage på 4mbit til 199,-/md, da kampagnen så ikke længere kører. Herefter er prisen 314,-/md. (Men man beholder den til 199,-/md så længe man bliver på hastigheden.
Gravatar #18 - Yilar
9. feb. 2008 12:03
5kr ekstra for 3mbit/128kbit ekstra, ikke værst...
Gravatar #19 - Simsalabim
9. feb. 2008 13:29
#7, det kan jeg godt afkræfte.

#10, jeg kan godt se den traditionelle aftaleretlige tankegang bag det du siger, men det er bare ikke korrekt. Læs hvad #12 skiver - det er nemlig korrekt.

#11, måske har de bare fjernet den sidste del, da det alligevel bare var en dårlig undskyldning? Ej, det burde blive vist i sin helhed, men det er klart, at konkurrenceretten ikke hindrer, at man giver nuværende kunder samme vilkår som nye kunder.

Tråden kører også på HOL: http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=16&tid=420249
(hvor jeg i øvrigt er kraftigt i forhold til vurderingen af, hvorvidt TDC
opfører sig illoyalt)

Og man kan se artiklen fra Politiken her:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article...
Gravatar #20 - alca11
9. feb. 2008 18:08
Ahh TDC.. man tager heller ikke beslutningen for dem, ved at informere dem om det. Det hedder god forretningsmorale. Den der, den kan man sgu ik tale sig udenom.
Gravatar #21 - MacroMe
9. feb. 2008 22:06
er HELT FLAD af grin efter at have læst denne her .. ..

jamen, hvor MANGE penge har de mon smidt ud af vinduet på LIGEGYLDIG Spam-snail-mail ifm. deres "salgsfremstød" vedr.
"You See" ?? jeg spø'r bare .. de penge havde været LANGT bedre "brugt" på at informere kunderne via de samme porto kr., imo .. nå ja, jeg glmmer jo helt at TDC SQ ha været AFNOTERET fra Børsen, såååe .. ... kan kun klaske lårene af led med sådan en "nyhed" .. .. SQAM jer, TDC, håber den slags "stunts" bli'r deres DØD .. ..

BH

MM
Gravatar #22 - SEJ
10. feb. 2008 10:07
#16
Tja alle virksomheder kører med tilbud, og de skal jo starte på et eller andet tidspunkt. du går vel hellerikke ned i supermarkedet og kræver at få penge tilbage for dine Cola'er fordi der er kommet tilbud siden du købte dine.


Men hvis du køber cola hver dag, så vil du vel ikke betale fuld pris, hvis de er kommet på tilbud?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login