mboost-dp1

unknown

Take Two i alliance med FIRAXIS

- Via BetaNews - , redigeret af hfp

Spilfirmaet Take Two er gået i en alliance med FIRAXIS om at producere spillet Civilization IV sammen.

En anden del af alliance-aftalen mellem de to firmaer er, at de fremover skal dele rettigheder til diverse spil for at styrke begges positioner på et marked, hvor EA næsten er altdominerende.

Take Two færdiggjorde i tirsdags deres overtagelsesplaner af Visual Concepts Entertainment og Kush Studios for 24 millioner dollars.





Gå til bund
Gravatar #1 - Saxov
27. jan. 2005 18:39
Kan vi ikke lige få rettet "Civilization" til "Civilization IV", da Civilization blev produceret for en del år siden.
Gravatar #2 - mvp
27. jan. 2005 19:07
jada! Kunne godt klare et civ spil mere, har efterhånden spillet Civ3 en del gange.
Gravatar #3 - Mukke
27. jan. 2005 19:07
Kanin.. så kan spillet kun blive godt. Det er 2 firmaer der er gode til at lave spil med godt indhold.

Desvære er det så også to firmaer der ikke ligefrem brillierer når det kommer til netkode/multiplayer, så det betyder nok at vi heller ikke skal regne med at V4 bliver gennembrudet for CIV hvad angår multiplayer.
Gravatar #4 - andreasg
27. jan. 2005 19:14
Hvad med Mac udgaven? Mac udgaven af civ3 var virkelig, virkelig ringe... De stoppede med at patche det i 2002 men udgav stadig Windows patches lang tid efter. Og ingen expantions blev udgivet til Mac heller... *sigh*
Gravatar #5 - Deternal
27. jan. 2005 19:41
#3 nu er civ jo ikke ligefrem et udpræget multiplayer spil - når det er sagt så var netkoden i Alpha Centauri da udemærket.
Gravatar #6 - Deternal
27. jan. 2005 19:46
#4: Desværre for få der laver portable kode - det er så også svært at lave i C eller C++. Ville være nice hvis man begyndte at bruge interpretede sprog til spil såsom java og commonlisp. Ja der ryger op til 10% i performance, men for rigtigt mange spil er det slet ikke afgørende, CIV er et rigtigt godt eksempel på et spil hvor det ikke handler om FPS og den nyeste grafik.
Gravatar #7 - supersky
27. jan. 2005 19:52
Uhadada, Som gammel Civ-fan kan man kun glæde sig! =)
Håber bare ikke at det bliver lige så elendigt som de sidste par versioner. Efter min mening er Civilization II stadig det bedste der er blevet lavet! =) Jeg håber at det nye bliver mere ligesom det, med meget fokus på det historiske etc.
En multiplayer-del ville heller ikke være af vejen, tror bare at det kunne blive ret så avanceret i dette spil. Plus at man så var tvunget til at glo på samtlige af modstanderens/modstandernes moves.
Og stærkt gået af Firaxis og Take Two btw. det er uhyggeligt med så mange markeder der bliver "monopoliseret" af ét stort firma!
Gravatar #8 - raz0
27. jan. 2005 20:37
En rigtig lækker feature der kommer i Civilization IV, er muligheden for at modificere spillet med Python og XML, så vi kommer nok til at se en hel del nye og spændende total conversions når Civ kommer ud.

Man kan frygte at muligheden for at modde spillet i så stor udstrækning, giver udviklerne en undskyldning til at udgive et mindre godt spil fordi "spillerne laver jo nok nogle mods", men når vi snakker om Sid Meier, tror jeg dog ikke vi behøver at være bekymrede over det. Sid Meier med Firaxis og Peter Molyneux med Lionhead er nogle af de få spiludviklere som man bare ved aldrig skuffer.
Gravatar #9 - andreasg
27. jan. 2005 22:03
#6: Man skal bare bruge portable toolkits som OpenGL, SDL osv... I stedet for DirectX. =P Så bliver det væsentligt nemmere at porte. Og hvis man endelig insisterer på at bruge DirectX, burde man undersøge mulighederne for at få sine spil ported vha. Transgaming.com 's teknologier.

DirectX spil som vha. transgaming's Cedega kører i openGL på Linux/x86: http://transgaming.org/gamesdb/screenshots/single....
Gravatar #10 - Deternal
28. jan. 2005 12:15
#9: Der er mere til at porte end at toolkittet også er tilgængeligt. Med linux er problemet mindre idet både windows og linux kører på x86. Men ordentlig portable kode ville uden problemer kunne køre på ppc, sparc, x86, power mv. - for visse typer vil koden ikke engang skulle rekompiles.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login