mboost-dp1

Politiken
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Få nu lavet en fælles undervisnings plan, således at alle skoler med tablets følger samme plan, og lærerne har de samme udfordringer
En af de vigtige parametre er vel også kvaliteten af undervisningsmaterialet.
Undervisningsbøgerne har mange år på bagen, og kvaliteten heri ligger ret højt.
Men nu skal de digitaliseres, og det er altså ikke nok bare at fotokopiere det. Man skal fuldstændig gentænke mediet for at forbedre det. Og det er IKKE sket endnu.
Man skal måske gå så langt som til noget ala "A tale in the Desert" til historie undervisning. Og det vil tage flere år at lave...
For at digitaliseringen skal fungere, skal det:
1. Vedtages på højest niveau (folketing), og ressourcerne afsættes
2. Undervisningsmaterialet fremstilles
3. Lærerne skal uddannes.
4. Også kan det rulles ud.
Punkt 2 vil tage mange år. Sikkert +10 år, selv om man nok godt kan rulle det ud i etaper. Bare det at finde ud af hvordan man gentænker alle fag, og hvordan de hver i sær kan drage nytte af digitalisering vil tage et par år. Og derefter skal materialet fremstilles.
Undervisningsbøgerne har mange år på bagen, og kvaliteten heri ligger ret højt.
Men nu skal de digitaliseres, og det er altså ikke nok bare at fotokopiere det. Man skal fuldstændig gentænke mediet for at forbedre det. Og det er IKKE sket endnu.
Man skal måske gå så langt som til noget ala "A tale in the Desert" til historie undervisning. Og det vil tage flere år at lave...
For at digitaliseringen skal fungere, skal det:
1. Vedtages på højest niveau (folketing), og ressourcerne afsættes
2. Undervisningsmaterialet fremstilles
3. Lærerne skal uddannes.
4. Også kan det rulles ud.
Punkt 2 vil tage mange år. Sikkert +10 år, selv om man nok godt kan rulle det ud i etaper. Bare det at finde ud af hvordan man gentænker alle fag, og hvordan de hver i sær kan drage nytte af digitalisering vil tage et par år. Og derefter skal materialet fremstilles.
#3
Jeg er helt enig, der er ikke nogen logik i, at hvis man fodre eleverne med det samme som de hele tiden har fået bare i digital form i stedet for på et stykke papir, så øges indlæringen.
Man ska helt sikker have fokus på at udløse en gevinst i de mulighed som en tablet giver, og ikke bare en digitalisering af bøger og opgaver.
Jeg er helt enig, der er ikke nogen logik i, at hvis man fodre eleverne med det samme som de hele tiden har fået bare i digital form i stedet for på et stykke papir, så øges indlæringen.
Man ska helt sikker have fokus på at udløse en gevinst i de mulighed som en tablet giver, og ikke bare en digitalisering af bøger og opgaver.
Undervisningssoftware er røvsygt. Der skal noget moderne "gamification" til så det er sjovt at lære. Skal jo konkurrere med alle de fede spil børnene spiller i deres fritid :)
TuxDK (1) skrev:Well duh.
Hohov, nu skal du ikke modsige politikerne.... IT sovs og fancy moderne gadgets gør jo alting bedre...
Det må være eleverne og lærerne der aktivt har modarbejdet det, siden det ikke er blevet bedre!!!!!!
Er der i øvrigt nogen der har set mine sarkasme tags?
Hvad er det nu galt med at lære, hvordan matematik laves i hånden inkl. alle mellemregninger?
Håndteringen af en tablet i undervisningen overdøver lidt det, der er pointen med at være i skole; at lære noget. Så skal man lige hente den app, og så skal eleverne lige holde op med at åbne facebook op, osv. osv.
Håndteringen af en tablet i undervisningen overdøver lidt det, der er pointen med at være i skole; at lære noget. Så skal man lige hente den app, og så skal eleverne lige holde op med at åbne facebook op, osv. osv.
#8
Og det var derfor de valgte iPad frem for Android.
Fordi de kan styre hvad der kan installeres, så FB og ligende ikke kom ind.
Og der er absolut intet galt i at lære matematik i hånden på papir. Men hvorfor ikke lave det i hånden på elektronisk papir? Og levere det til læren elektronisk.
Er programmet lavet rigtigt vil det inkludere mellemregningerne, som valideres elektronisk, og en rapport over hver enkelt elev sendes direkte til læren, så denne er fri for at bruge tid på at rette opgaver.
Det var bare en hurtig ide til hvordan det kunne fungere jeg lige fik. Det er på ingen måde gennemtænkt...
Men hvorfor overhoved have en lærer til at stå og undervise? Hvorfor ikke "indspille" lektionen en gang, og lade alle elever i danmark se den samme video? Så kan eleverne stoppe videoen og stille spørgsmål til en læregruppe som er online. Disse spørgsmål kan så inkluderes til videoen i fremtiden som en slags FAQ, så lærerne ikke skal svare på de samme spørgsmål igen og igen.
Igen bare en hurtig ide jeg fik, som selvfølgelig heller ikke er gennemtænkt.
Min pointe er at vi står med et medie, som næsten har uanet potentiale. Det handler bare om at finde ud af hvordan vi skal bruge det rigtigt.
10 mill kr. på at lave et program rigtigt, så 20 lærer kan "undervise" 10.000 elever, kan hurtigt tjene sig hjem igen i besparelser.
Hvis vi nu indrager TV2 udsendelsen "Skolen", hvor det handlede om at børn lære bedst på en af 3 måder: høre, røre eller gøre. Så vil man i nogle tilfælde kunne oprette en lektion på alle 3 måder, så hver elev kan vælge den lektions type, der passe denne bedst..
http://programmer.tv2.dk/skolen/
Og nu vi er igang med digitaliseringen. Hvorfor så ikke gå fuld Virtual Reality og tage de fordele med?
Og det var derfor de valgte iPad frem for Android.
Fordi de kan styre hvad der kan installeres, så FB og ligende ikke kom ind.
Og der er absolut intet galt i at lære matematik i hånden på papir. Men hvorfor ikke lave det i hånden på elektronisk papir? Og levere det til læren elektronisk.
Er programmet lavet rigtigt vil det inkludere mellemregningerne, som valideres elektronisk, og en rapport over hver enkelt elev sendes direkte til læren, så denne er fri for at bruge tid på at rette opgaver.
Det var bare en hurtig ide til hvordan det kunne fungere jeg lige fik. Det er på ingen måde gennemtænkt...
Men hvorfor overhoved have en lærer til at stå og undervise? Hvorfor ikke "indspille" lektionen en gang, og lade alle elever i danmark se den samme video? Så kan eleverne stoppe videoen og stille spørgsmål til en læregruppe som er online. Disse spørgsmål kan så inkluderes til videoen i fremtiden som en slags FAQ, så lærerne ikke skal svare på de samme spørgsmål igen og igen.
Igen bare en hurtig ide jeg fik, som selvfølgelig heller ikke er gennemtænkt.
Min pointe er at vi står med et medie, som næsten har uanet potentiale. Det handler bare om at finde ud af hvordan vi skal bruge det rigtigt.
10 mill kr. på at lave et program rigtigt, så 20 lærer kan "undervise" 10.000 elever, kan hurtigt tjene sig hjem igen i besparelser.
Hvis vi nu indrager TV2 udsendelsen "Skolen", hvor det handlede om at børn lære bedst på en af 3 måder: høre, røre eller gøre. Så vil man i nogle tilfælde kunne oprette en lektion på alle 3 måder, så hver elev kan vælge den lektions type, der passe denne bedst..
http://programmer.tv2.dk/skolen/
Og nu vi er igang med digitaliseringen. Hvorfor så ikke gå fuld Virtual Reality og tage de fordele med?
Jeg er chokeret over at det ikke fører til højere karakterer eller IQ
at side og trykke på små billeder på en lille finger-fedtet skærm på en platform der er låst fast i DRM-helvede ..
Jeg synes det er et helt ufatteligt svineri med offentlige midler at man hoppede på den vogn .
at side og trykke på små billeder på en lille finger-fedtet skærm på en platform der er låst fast i DRM-helvede ..
Jeg synes det er et helt ufatteligt svineri med offentlige midler at man hoppede på den vogn .
RobertL (13) skrev:
Jeg synes det er et helt ufatteligt svineri med offentlige midler at man hoppede på den vogn .
Glæd dig over at folkeskolereformen og ervh.skolereformen stiller større krav til lærere så skolen måske kan leve op til forventningerne.
Forældrene kan også tage opgaven seriøst.
I Sydkorea bukker eleverne for læren.
Deres udv.system er verdensklasse 60 år efter deres land bestod af lige dele lig og udbrændte hytter.
SlettetBruger (11) skrev:#10 Android har ligeså mange MDM muligheder som iOS har.
Tro det eller lad være, men Ipads er betydeligt billigere at reparerer end de gængse sammen limet android enheder.
Chewy (16) skrev:Og det kan du vel dokumenterer...
uff..
Nej det kan jeg ikke man kan sige hvor jeg har min viden fra.. Jeg har arbejdet både på en skole og i en fritidsklub, og har der igennem set prislisten over de forskellige tablets, computere og telefoner vi havde (viborg kommune)
En ipad kostede omkring 500kr at skifte skærm på mod 1100kr for en Samsung galaxy tab og 800kr for en dell et eller andet tablet.
Ipads var dyre at skifte ting som battery osv, men 99.99% af skaderne var skærm relateret, og her er ipads billige at skifte på, hovedsageligt fordi du ikke skal betale for at manden skal stå og fedte med en varme pistol. Timelønen udgør så stor en faktor her, at prisen for reserve dele er ubetydelig
RobertL (18) skrev:JSebastian (14) skrev:
Forældrene kan også tage opgaven seriøst.
Jeg er alvorligt bange for at det meste af hunden ligger begravet lige der ..
Jeg gad da godt vide hvad det er for en opgave forældre ikke tager seriøst? Jeg har da sjældent hørt en generation af forældre med større engagement i deres små poder.
IT-ekspert Yvossen (20) skrev:Menes der digitizer og ikke skærm?
Ja det gør jeg vel egentligt (glas + digitizer)... Men pointen er også lidt, at sådan en kan skiftes på en ipad, hvorimod andre producenter har entet limet eller smeltet "Digitizer" fast til selve det bagved liggende skærm panel
Magten (19) skrev:Hvor kan du få skiftet skærm på en iPad for 500 kr?
De bliver/blev lavet af en ansat i kommunen. Prislisten dækkede over materiale og arbejdsløn, og blev som sådan kun oplyst så vi kunne regne det i budgettet
Til sidst et lille surt opstød.. Hvis man ikke ved hvad irrelevant betyder skal man nok holde sig fra rating systemet... Ikke chewy?
@ #22
Man kunne sige hvis man ikke kan finde ud af at dokumentere sine påstande, skal man ikke komme med dem....
Du siger at i skulle betale 1100 for at få udskiftet en skærm på en galaxy tab. Så er i blevet taget i røven.
Her er en semi dyr side, hvor du kan få den repareret til 875,-
http://www.mytrendyphone.dk/shop/samsung-p7500-gal...
Og sidste gang jeg tjekkede lå prisen for en ny ipad skærm på omkring de 500,- Så reparatøren arbejde gratis?
http://www.mytrendyphone.dk/shop/ipad-2-display-48...
Hvis jeg påstod at en Nexus 7 var dyre end en ipad, og ikke kunne dokumentere det. Så ville jeg forvente at få en irrelevant... Du burde gøre det samme...
Til sidst et lille surt opstød.. Hvis man ikke ved hvad irrelevant betyder skal man nok holde sig fra rating systemet... Ikke chewy?
Man kunne sige hvis man ikke kan finde ud af at dokumentere sine påstande, skal man ikke komme med dem....
Du siger at i skulle betale 1100 for at få udskiftet en skærm på en galaxy tab. Så er i blevet taget i røven.
Her er en semi dyr side, hvor du kan få den repareret til 875,-
http://www.mytrendyphone.dk/shop/samsung-p7500-gal...
Og sidste gang jeg tjekkede lå prisen for en ny ipad skærm på omkring de 500,- Så reparatøren arbejde gratis?
http://www.mytrendyphone.dk/shop/ipad-2-display-48...
Hvis jeg påstod at en Nexus 7 var dyre end en ipad, og ikke kunne dokumentere det. Så ville jeg forvente at få en irrelevant... Du burde gøre det samme...
At forvente gode karakterer fordi der bliver brugt tablets i undervisningen minder lidt om den forestilling der er med næsten al ny teknik.
Da firmahjemmesider kom frem, blev det nærmest anset som en sikker vej til succes, når man havde den. Men det kommer selvfølgelig an på hvordan man udnytter teknologien.
Da firmahjemmesider kom frem, blev det nærmest anset som en sikker vej til succes, når man havde den. Men det kommer selvfølgelig an på hvordan man udnytter teknologien.
Chewy (23) skrev:Du burde gøre det samme...
Okay, så det du siger er, at jeg skal tilsidesætte ordets betydning og istedet tage højde for din holdning?
For se nu her, du kommer med dokumentation, men på hvad?
Chewy (23) skrev:Du siger at i skulle betale 1100 for at få udskiftet en skærm på en galaxy tab. Så er i blevet taget i røven
Ja prisen lå på ca 1100 kr for en samsun galaxy tab, at du kan finde en pris på 875 gør jo ikke min påstand særlig utroværdig.. Vi snakker en forskel på op mod 225kr. Så jeg føler mig ikke ligefrem taget i røven.
Chewy (23) skrev:Og sidste gang jeg tjekkede lå prisen for en ny ipad skærm på omkring de 500,- Så reparatøren arbejde gratis?
Fordi Mytrendiphone er et godt udgangspunkt for prisleje af reserve dele?
Kom nu frisk ikke?
http://www.ebay.com/itm/iPad-2-Original-Touchscree...
Og det er ca samme pris for en samsung tab skærm, så kan vi vel blive enige om at timelønen, altså tiden det tager at lave selve skiftet, der er den største faktor i prisen?
Chewy (23) skrev:Hvis jeg påstod at en Nexus 7 var dyre end en ipad, og ikke kunne dokumentere det. Så ville jeg forvente at få en irrelevant... Du burde gøre det samme...
Hvad skal jeg så rate dig som, når din "Dokumentation" er ganske ubruglig?
Hvis en person kommer med en påstand, og siger at han ikke kan dokumentere den, kan man f.eks. påtale at man ikke tror på påstanden, men irrelevant bliver det sgu ikke af den grund.
Hængerøven (25) skrev:Ja prisen lå på ca 1100 kr for en samsun galaxy tab, at du kan finde en pris på 875 gør jo ikke min påstand særlig utroværdig.. Vi snakker en forskel på op mod 225kr. Så jeg føler mig ikke ligefrem taget i røven.
Og slet ikke hvis man medtager at vi ikke ved hvornår din pris er fra...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.