mboost-dp1

Boeing
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
På et af Lufthansas A380 fly vejer underholdningssystemet med skærme, en boks under hvert sæde og alt det andet elektronik der følger med, over et ton.
Og selvom underholdningssystemet vejer så meget, præsterer det stadigvæk at levere elendige svartider, lag som død og helvede, oldgamle spil, rystende dårlig lyd og ingen eller ganske få undertekster til film.
Selvom jeg ikke er den store fan af pads, er det her et af de steder, hvor de virkelig kommer til sin ret!
AzCii (2) skrev:Så man spare lidt over et kilo pr passager, det vil næppe ændre på brændstoftillægget.
De skal opgradere fordi (som #1 er inde på) det er noget gammelt lort meget af det de har nu.
Jeps.
Som Norwegian har udmeldt for ikke så længe siden: Ved en opgradering til en ny flåde som de er i gang med, regner de med at kunne tilbyde flybilletter tur/retur til New York fra København for under 3.000 kr. som standard fordi deres nye fly vil være så meget mere brændstoføkonomiske!
Eks. Boeing 727 vejer fra 77.000 - 95.000 kg...
Dvs. 1 ton gør ikke alverden forskel - men en ting er brændstofbesparelsen, en anden ting kan være vedligehold. Jeg tror det er noget billigere og nemmere at skifte en iPad end at bryde et sæde op og tjekke ledningstilslutninger gennem skroget.
Og ja, nyere fly vil naturligvis spare meget mere - men her kunne man jo også overføre tablet-konceptet og stadigvæk spare det ton der lige nu går til "overflødig" og udateret elektroniki.
Som #1 skriver, så er der jo en række komfort- og underholdningsforbedringer at hente, OVENI de nævnte praktiske ting, for slet ikke at tale om markedsføringsværdien.
Dvs. 1 ton gør ikke alverden forskel - men en ting er brændstofbesparelsen, en anden ting kan være vedligehold. Jeg tror det er noget billigere og nemmere at skifte en iPad end at bryde et sæde op og tjekke ledningstilslutninger gennem skroget.
Og ja, nyere fly vil naturligvis spare meget mere - men her kunne man jo også overføre tablet-konceptet og stadigvæk spare det ton der lige nu går til "overflødig" og udateret elektroniki.
Som #1 skriver, så er der jo en række komfort- og underholdningsforbedringer at hente, OVENI de nævnte praktiske ting, for slet ikke at tale om markedsføringsværdien.
Min tanke er mere.. jeg har ikke lyst til at holde en iPad i 6 timer.. Har de så tilsvarende holder eller bliver man nød til at holde den!?
Hvad med tyveri, hovsa... der røg den i min lomme. Er godt klar over at der findes software imod tyveri, men stadig. Der satser de risiko i det de anskaffer dem.
Hvad med tyveri, hovsa... der røg den i min lomme. Er godt klar over at der findes software imod tyveri, men stadig. Der satser de risiko i det de anskaffer dem.
TOC@ (7) skrev:Betyder det så også, at man fremover må bruge sin egen tablet/smartphone på turen?
Det mener jeg da man må flere steder (Norwegian har da f.eks. Wifi i flere fly).
Det skal bare være i fly-mode så gsm-radioen er slukket (og skal desuden være helt slukket under take-offl/landing)
#2 Tjo, nu bruger elektronik ikke kun brændstof på sin vægt ;-)
I og med at de får tablets der måske holder en hel flytur så kan de passende oplades på jorden vha. vores almindelige elnet. Og det er jo også en kæmpe besparelse.
#3 Det var fra 2000,- T/R til NYC. 3000,- var t/r til Bangkok. Men det kommer kun til at gælde 10% af sæderne.
#7 Det har man måtte i lang tid - i udlandet.
I og med at de får tablets der måske holder en hel flytur så kan de passende oplades på jorden vha. vores almindelige elnet. Og det er jo også en kæmpe besparelse.
#3 Det var fra 2000,- T/R til NYC. 3000,- var t/r til Bangkok. Men det kommer kun til at gælde 10% af sæderne.
#7 Det har man måtte i lang tid - i udlandet.
moulder666 (1) skrev:Og selvom underholdningssystemet vejer så meget, præsterer det stadigvæk at levere elendige svartider, lag som død og helvede, oldgamle spil, rystende dårlig lyd og ingen eller ganske få undertekster til film.
Selvom jeg ikke er den store fan af pads, er det her et af de steder, hvor de virkelig kommer til sin ret!
Nu er det ikke lang tid siden jeg fløj fra Hong Kong til Dubai i den nye Airbus A380 med Emirates.
Deres underholdningssystem: ICE fungerede rigtig godt, god skærm, mange film, med muligheder for undertekster i flere sprog ved alle film, selv spillene var gode, lyden var okay, selvfølgelig ikke HIFI, foretrækker stadig at tage mine egne hørebøffer med
@5
Hvis de kan finde ud af at du har sprængstoffer med om bord på flyet, så har jeg en rimelig tilfro til at de også godt kan finde ud af om du har bøffet en tablet fra samme.
Tror sq også de har overvejet det med en holder. Det er ikke svært at smide en holder på sædet foran, i forhold til at der sidder skærme indbygget i dem nu.
Hvis de kan finde ud af at du har sprængstoffer med om bord på flyet, så har jeg en rimelig tilfro til at de også godt kan finde ud af om du har bøffet en tablet fra samme.
Tror sq også de har overvejet det med en holder. Det er ikke svært at smide en holder på sædet foran, i forhold til at der sidder skærme indbygget i dem nu.
moulder666 (3) skrev:
Som Norwegian har udmeldt for ikke så længe siden: Ved en opgradering til en ny flåde som de er i gang med, regner de med at kunne tilbyde flybilletter tur/retur til New York fra København for under 3.000 kr. som standard fordi deres nye fly vil være så meget mere brændstoføkonomiske!
Det fortryder de nok når de indser de kan score kassen på det i stedet ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.