mboost-dp1

Symantec corporation
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#1
Hva' faen... har du ikke opdraget dine forældre mht. at begå sig på nettet?!
Regl nr1: Skal jeg af med penge på nogen måde, så ring til sønnike.
Regl nr2: Tager sønnike ikke telefonen, så vent til han gør det
Hva' faen... har du ikke opdraget dine forældre mht. at begå sig på nettet?!
Regl nr1: Skal jeg af med penge på nogen måde, så ring til sønnike.
Regl nr2: Tager sønnike ikke telefonen, så vent til han gør det
Haha, denne nyhed burde ha kommet i 2004, allerede der sagde jeg, norton var en virus i sig selv. xD
Pfft - hvad bliver det næste - sagsøge Microsoft af samme grund?
"Du har et sikkerhedsproblem - din sikkerhed er lav!"
Nej, jeg har bare deaktiveret MS Antivirus og installeret AVG...
"Du har et sikkerhedsproblem - din sikkerhed er lav!"
Nej, jeg har bare deaktiveret MS Antivirus og installeret AVG...
Lasse O (5) skrev:#4
Der er forskel på om en algoritme fastslår at det kan se et potentielt problem og at man bevidst skriver software til at opfinde problemet.
Hvis din "algoritme" bevidst kun accepterer MS' egen antivirussoftware til at løse problemet, er det da sådan set det samme som at opfinde et problem...
Personligt er jeg stor fan af Microsoft Security Essentials... Har næsten intet footprint, holder sig pænt i baggrunden pr. standard, og snakker pænt dansk - intet Google Translate her. Jeg kan sagtens engelsk, men der er mere premium fornemmelse over en oversættelse man kan mærke der er tænkt over.
Mojo_69 (10) skrev:Symantec har ikke andre muligheder for at få folk til at købe deres elendige software end scareware åbentbart.. Aldrig i livet jeg ville råde nogen til at købe Norton..
1: ESET / Kaspersky
2: Bit-Defender
3: AVG / Avira
Jeg kører ESET 4 life :P
1. enig
2. wut?
3. really? :o
AVG kan jeg til nøds acceptere men Avira er da noget af det værste der er lavet.
Angående Norton, så ville det da være lidt interessant at vide hvornår du sidst har haft personlige erfaringer med den? De sidste tilbagemeldinger jeg har fået på den har været ganske positive og de gange jeg har tjekket ressource forbrug på maskiner med Norton har den ikke brugt noget særligt.
jeg hater norton, pop ups påmindelser og jeg ved ikke hvad, preinstalled på pc'er men kun i demo.. hop i havet :p
Lasse O (5) skrev:#4
Der er forskel på om en algoritme fastslår at det kan se et potentielt problem og at man bevidst skriver software til at opfinde problemet.
Ja, men det som Norton / Symantec gør, er jo at de blæser et lille problem ud af propertioner, hvilket jo er lige så slemt.
CableCat (6) skrev:Symantec/Norton er dem der opfandt scareware. De er siden blivet kopiet af dem der laver virus.
Ja, men de gør det så lige en tand mere svinskt, ved at man deres prøve version af en "gratis" antivirus, ligger en falsk virus ind på computeren, hvorefter ens skærm bliver fyldt med blinkende rød skrift om advarsler og at man er i stor fare. Der var nogen venner der havde været så heldige at få det program ind på sin computer.
Yeah de er virkelig skod de her.
Det skyldes tildels at de fleste af deres funktioner er outsourcede til 3 parts firmer.
F.eks. McAfees danske kundeservice, ligger i Bulgarien, drevet af et firma der hedder Sutherland Global Services. Som er et firma som har specialiseret sig i at outsource hele firmafunktioner til 3 verdens lande.
På den måde er de heller ikke associerede med den mishandling af medarbejderne der foregår. Og at de ikke engang kan overholde de få love som der er i de her 3 verdenslande.
Symantec har btw. outsourced mange af deres funktioner til samme firma.
95% af McAfees medarbejdere arbejder rent faktisk for Sutherland Global Services, de fleste i Indien
Desuden så det eneste McAfee har i Danmark er et kontorhotel ude i Sluseholmen, hvor der sidder nogle flinke damer fra firmaet Regus, og sender opkaldende videre til Bulgarien.
Det skyldes tildels at de fleste af deres funktioner er outsourcede til 3 parts firmer.
F.eks. McAfees danske kundeservice, ligger i Bulgarien, drevet af et firma der hedder Sutherland Global Services. Som er et firma som har specialiseret sig i at outsource hele firmafunktioner til 3 verdens lande.
På den måde er de heller ikke associerede med den mishandling af medarbejderne der foregår. Og at de ikke engang kan overholde de få love som der er i de her 3 verdenslande.
Symantec har btw. outsourced mange af deres funktioner til samme firma.
95% af McAfees medarbejdere arbejder rent faktisk for Sutherland Global Services, de fleste i Indien
Desuden så det eneste McAfee har i Danmark er et kontorhotel ude i Sluseholmen, hvor der sidder nogle flinke damer fra firmaet Regus, og sender opkaldende videre til Bulgarien.
Martinta89 (14) skrev:AVG kan jeg til nøds acceptere men Avira er da noget af det værste der er lavet.
Angående Norton, så ville det da være lidt interessant at vide hvornår du sidst har haft personlige erfaringer med den? De sidste tilbagemeldinger jeg har fået på den har været ganske positive og de gange jeg har tjekket ressource forbrug på maskiner med Norton har den ikke brugt noget særligt.
Jeg har også svært ved at acceptere AVG, da jeg meget ofte oplever at den slipper virus igennem, men helt seriøst - hvorfor mener du at Avira AntiVir er så dårligt?
Indtil for nogle måneder siden, hvor jeg gik over til Avast, havde mit foretrukne gratis AV i mange år været AntiVir.
For mig har det altid været enormt pålideligt, så længe det selvfølgelig blev holdt opdateret.
Eneste grund til skiftet var at Avast efterhånden var blevet lige så leightweight som AntiVir, at det matcher de høje detection rates i diverse tests og derudover virker til at være lidt bedre til at holde sig opdateret automatisk, samt ikke viser noget popup-vindue ved opdateringer.
Det endeste dårlige jeg kan nævne om gratisudgaverne af Avast og AntiVir, udover at AntiVir nogle gange kræver manuel opdatering samt viser en popup, er de meget få features i forhold til betalingsprodukter.
Til gengæld oplever jeg gang på gang at Norton får selv nyere laptops til at reagere væsentligt langsommere. Her snakker jeg ikke om ressourceforbruget i idle eller hvor lang tid en fuld skanning tager, men det impact som Norton har på f.eks. opstart af programmer.
Det lagt sammen med et efter min mening bloated interface, kritisable forretningsmetoder og halvdårlige detection rates, så ligger Norten helt klart i toppen af listen af uønsket software som jeg ofte erstatter med et gratis (og bedre) alternativ.
Men, som sagt - hvad er det ved AntiVir som du har oplevet var så dårligt?
De seneste målinger fra av-comparatives viser faktisk at Norton er væsentligt dårligere end f.eks. AVG i On-Demand tests, mens f.eks. Avira scorer top-point og overgår selv Kaspersky i både detection rate og hastighed.
kilde
kilde
Jeg afinstallere kategorisk alle antivirus programmer jeg kommer i nærheden af... Så hvis een fra familien spørger om jeg vil kigge på computeren bliver AVG, Norton, Avast osv osv slettet med det samme
og derefter bliver Microsoft Security Essentials installeret...
Forhelvede hvor er alle andre AV programmer bare noget lort i forhold til MSSE !!... Microsoft har virkelig ramt plet her.
Norton SKRIGER OG BITCHER H-E-L-E TIDEN over småting og er fæl til at gøre ting man ikke beder den om - og hvis man beder den om at ignorere en fil, kommer den bare og bitcher over filen næste dag.
Og med Norton bilver man HELE TIDEN mindet om alt muligt pis
- Din licens udøber om 200 dage vil du fornye den nu ?
- Jeg har lige opdateret,.. TADAAAA
- Du skal opdatere NU...NUNUNUNUNUNU
- Hvordan er din dag... jeg lumrer lige hernede ved uret..SE MIG SE MIG
- UHAAA DU ER TOTAL UBESKYTTET, JEG OPDATEREDE SIDSTE GANG I GÅR !! du må hellere opdatere igen i dag
- BF3_Crack.exe det må være en virus ... pist væk... sådan nu du glad for mig ! :)
Det ENESTE negative jeg kan sige om MSSE er at filer og mapper bliver åbnet lidt langsomt i Chrome Downloads...
og derefter bliver Microsoft Security Essentials installeret...
Forhelvede hvor er alle andre AV programmer bare noget lort i forhold til MSSE !!... Microsoft har virkelig ramt plet her.
Norton SKRIGER OG BITCHER H-E-L-E TIDEN over småting og er fæl til at gøre ting man ikke beder den om - og hvis man beder den om at ignorere en fil, kommer den bare og bitcher over filen næste dag.
Og med Norton bilver man HELE TIDEN mindet om alt muligt pis
- Din licens udøber om 200 dage vil du fornye den nu ?
- Jeg har lige opdateret,.. TADAAAA
- Du skal opdatere NU...NUNUNUNUNUNU
- Hvordan er din dag... jeg lumrer lige hernede ved uret..SE MIG SE MIG
- UHAAA DU ER TOTAL UBESKYTTET, JEG OPDATEREDE SIDSTE GANG I GÅR !! du må hellere opdatere igen i dag
- BF3_Crack.exe det må være en virus ... pist væk... sådan nu du glad for mig ! :)
Det ENESTE negative jeg kan sige om MSSE er at filer og mapper bliver åbnet lidt langsomt i Chrome Downloads...
#20
Avast kan man sætte til at være silent gaming mode, hvor den ikke kommer med pop ups hvis der er noget som kører i fuld skærm, eller man kan sætte den til at være helt silent.
Hvis man vil så kan den jo komme og give besked hver gang den henter opdateringer osv.
Men det er da vidst cirka de samme grunde til at jeg har valgt avast som at du har valgt MSSE. Der var en gang at det virkede lidt ligegyldigt om det var Avast eller AVG, men så kom der nogen opdateringer, og jeg har set AVG gøre nogen grimme ting også. Som at blokkere for filer som den ikke burde, og ikke ville deaktivere sig selv når man prøver enten at bede den om det eller tvinge den til det. Og hvis den så stadig genåbner sin process, så gider jeg ikke se den længere.
Avast kan man sætte til at være silent gaming mode, hvor den ikke kommer med pop ups hvis der er noget som kører i fuld skærm, eller man kan sætte den til at være helt silent.
Hvis man vil så kan den jo komme og give besked hver gang den henter opdateringer osv.
Men det er da vidst cirka de samme grunde til at jeg har valgt avast som at du har valgt MSSE. Der var en gang at det virkede lidt ligegyldigt om det var Avast eller AVG, men så kom der nogen opdateringer, og jeg har set AVG gøre nogen grimme ting også. Som at blokkere for filer som den ikke burde, og ikke ville deaktivere sig selv når man prøver enten at bede den om det eller tvinge den til det. Og hvis den så stadig genåbner sin process, så gider jeg ikke se den længere.
#14 skrev:Angående Norton, så ville det da være lidt interessant at vide hvornår du sidst har haft personlige erfaringer med den? De sidste tilbagemeldinger jeg har fået på den har været ganske positive og de gange jeg har tjekket ressource forbrug på maskiner med Norton har den ikke brugt noget særligt.
Hold da op! Jeg er da glad for at der faktisk er folk der har gode erfaringer med Nortons produkter. Jeg købte og installerede så sent som sidste måned Norton Ghost i den tro at de kunne da ikke sløve min PC ned når det var Ghost når vi skriver 2011 (nu 2012) - min start op tid gik fra 30sek til 3 minutter på min Windows 7 med SSD. Jeg er virkelig imponeret over at det firma stadigvæk er i live!
De har simpelthen ikke fattet at deres produkter ikke er det vigtigste i verden. Jeg vil da ikke have at Norton Ghost scanner alle mine diske ved opstart - det er jo helt hen i vejret.
Deres anti virus, tja det er da rigtigt at jeg ikke har købt nogle af deres antivirus produkter fornylig, men siger du dermed at de rent faktisk har ændret en 20 års tradition for at sløve PC'er ned??? Se DET ville faktisk være nyheder!!!
De sidste produkt fra Norton jeg kunne lide var Norton Commander (nu Total Commander), og det er godt nok nogle år siden det kom til DOS. Jeg må sige at mine erfaringer med Ghost ikke ligefrem give tillid til det firma, og deres preinstalleret anti virus har da mig bekendt alle dage sløvet ens PC så meget ned at det næsten var bedre at få virus end at kører deres programmer.
Så jeg vil oprigtigt gerne vide hvis du mener det kører som en drøm, da den sidste Norton anti virus jeg afinstalleret for 6 måneder siden sløvede PC'en så meget ned at de hellere ville undvære at have en PC, men det kan da i teorien være fordi det var en trial version der var pre-installeret.
Angående de forskellige anti virus programmer, så vil jeg gerne gøre opmærksom på denne http://dottech.org/freeware-reviews/14151/windows-... som jeg selv har fundet forholdsvis informerende (i.e. intet er bedre end andet, det kommer an på forbruget)
#17
Det gør de fleste IT virksomheder jo, og det er en trend der kun vil fortsætte.
Hvis indere kunne snakke dansk, ville majoriteten af danske virksomheder outsource telefon service også. Ligesom i de engelsk talende lande.
De koster jo under en tredjedel af hvad vi gør. Og de er faktisk dygtige. Jeg har indiske kollegaer med doktorgrader. Får mig til at føle mig lidt truet som blot en lille kandidat. Men jeg har heldigvis stadig roret ;)
Det gør de fleste IT virksomheder jo, og det er en trend der kun vil fortsætte.
Hvis indere kunne snakke dansk, ville majoriteten af danske virksomheder outsource telefon service også. Ligesom i de engelsk talende lande.
De koster jo under en tredjedel af hvad vi gør. Og de er faktisk dygtige. Jeg har indiske kollegaer med doktorgrader. Får mig til at føle mig lidt truet som blot en lille kandidat. Men jeg har heldigvis stadig roret ;)
#24 skrev:De koster jo under en tredjedel af hvad vi gør. Og de er faktisk dygtige. Jeg har indiske kollegaer med doktorgrader. Får mig til at føle mig lidt truet som blot en lille kandidat. Men jeg har heldigvis stadig roret ;)
Du behøver ikke føle dig så truet. Mit firma har hyret mange Indere både i Danmark og i Indien, og der er store kulturelle forskelle og stor forskel på hvor dygtige de er (uanset om de har en doktorgrad på papiret). Dem, der er virkelig dygtige, de stiger hurtigt i løn, og de nærmere sig meget kraftigt vores løn. I vores firma har vi det problem at når vi opdager en medarbejder er virkelig dygtig, og vil belønne ham/hende, og give dem en lønstigning, så siger de deres job op og søger et andet sted hen for at få endnu mere i løn. Der er ikke meget loyalitet og det koster faktisk en del at have outsourcet opgaver til Indien – både pga af sprog problemer men da så sandelig også fordi de bare siger deres stilling op, når det går bedst - det er svært at holde på folk, og dermed spildes en del viden => penge.
Det ser lokkende ud at out source det hele til Indien, men man skal passe på man ikke bruger for meget tid på support til dem.
moulder666 (4) skrev:Pfft - hvad bliver det næste - sagsøge Microsoft af samme grund?
"Du har et sikkerhedsproblem - din sikkerhed er lav!"
Nej, jeg har bare deaktiveret MS Antivirus og installeret AVG...
Nej, sagsøg dem fordi du bliver præsenteret for admin-kontoen når du har installeret deres virus !
Og ja ... AVG ... hrmm-host-host ...
#24
har du prøvet at arbejde sammen med en inder med doktorgrader før?
Jeg kan fortælle dig at det typisk tager sådan en 3-5 gange forsøg/tid at udføre en opgave, hvis den ikke er formidlet pr indisk kultur. Det at forklare sådan en om kundeservice hvor de aldrig har set rigtig kundeservice, er ikke helt det samme. Ikke fordi de er dummere, men de er meget forskellige kulturelt set.
Derfor vil jeg vove at påstå at outsourcing samlet set godt kan koste virksomheden MEGET MERE end hvis den ikke gjorde det.
http://www.btv.bg/news/bulgaria/story/125461361...
Det her er rent faktisk om McAfee (Sutherland)
Samt denne som ikke virker lige nu http://www.bnews.bg/article-11095
har du prøvet at arbejde sammen med en inder med doktorgrader før?
Jeg kan fortælle dig at det typisk tager sådan en 3-5 gange forsøg/tid at udføre en opgave, hvis den ikke er formidlet pr indisk kultur. Det at forklare sådan en om kundeservice hvor de aldrig har set rigtig kundeservice, er ikke helt det samme. Ikke fordi de er dummere, men de er meget forskellige kulturelt set.
Derfor vil jeg vove at påstå at outsourcing samlet set godt kan koste virksomheden MEGET MERE end hvis den ikke gjorde det.
http://www.btv.bg/news/bulgaria/story/125461361...
Det her er rent faktisk om McAfee (Sutherland)
Samt denne som ikke virker lige nu http://www.bnews.bg/article-11095
Fix på øverste link http://www.btv.bg/news/bulgaria/story/1254613617-R...
her er cached version til det nederste link
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cac...
#24 Ja, det har jeg.
Og er skam enig.
Men vi hiver dem gerne til Danmark i en 3-måneders periode, og det beriger samarbejdet med dem meget. De har en tendens til at være uselvstændige og endda dovne, men efter et besøg i Danmark lærer de fleste at vi forventer at de organisere deres eget arbejde, og leverer høj kvalitet for hver opgave.
Deres kultur er jo meget disciplineret og hierarkisk, og de har virkeligt problemer med at spørge om hjælp. (Det ses jo som en svaghed) Resultat er nogen gange at de sidder i ugevis med et problem uden at løse det, fordi de formentlig er bange for at blive fyret hvis de indrømmer det. DET er dyrt. Og så bliver de da også fyret, men ikke fordi de ikke kan løse problemet, men fordi de ikke SIGER det! ;)
Og er skam enig.
Men vi hiver dem gerne til Danmark i en 3-måneders periode, og det beriger samarbejdet med dem meget. De har en tendens til at være uselvstændige og endda dovne, men efter et besøg i Danmark lærer de fleste at vi forventer at de organisere deres eget arbejde, og leverer høj kvalitet for hver opgave.
Deres kultur er jo meget disciplineret og hierarkisk, og de har virkeligt problemer med at spørge om hjælp. (Det ses jo som en svaghed) Resultat er nogen gange at de sidder i ugevis med et problem uden at løse det, fordi de formentlig er bange for at blive fyret hvis de indrømmer det. DET er dyrt. Og så bliver de da også fyret, men ikke fordi de ikke kan løse problemet, men fordi de ikke SIGER det! ;)
moulder666 (4) skrev:Pfft - hvad bliver det næste - sagsøge Microsoft af samme grund?
"Du har et sikkerhedsproblem - din sikkerhed er lav!"
Nej, jeg har bare deaktiveret MS Antivirus og installeret AVG...
Der er ikke nogen problemer for Windows med at fastslå at man har et AV program, når man bruger Norton, McAfee eller Avast. Jeg gætter derfor på at AVG mangler en beskrivelse eller certifikat for at Windows kan genkende den som AV.
#29
De indere jeg har arbejdet sammen med, har ikke haft problemer med at fortælle det, når de ikke har vidst hvad de skulle gøre.
Mit problem har nærmere været at de nægtede at tænke selv. Mit gæt er, at der ikke skal mange forkerte beslutninger til, før det kan koste dem deres job.
Hvis en problematik ikke var veldokumenteret, så smed de opgaven til deres leder med "Der står ikke nogen steder hvad jeg skal gøre". Så smed lereden opgaven til danmark hvor vi skimtede fejlbeskrivelsen og med det samme kunne se hvad problemet var, eller hvem der skulle håndtere det.
De indere jeg har arbejdet sammen med, har ikke haft problemer med at fortælle det, når de ikke har vidst hvad de skulle gøre.
Mit problem har nærmere været at de nægtede at tænke selv. Mit gæt er, at der ikke skal mange forkerte beslutninger til, før det kan koste dem deres job.
Hvis en problematik ikke var veldokumenteret, så smed de opgaven til deres leder med "Der står ikke nogen steder hvad jeg skal gøre". Så smed lereden opgaven til danmark hvor vi skimtede fejlbeskrivelsen og med det samme kunne se hvad problemet var, eller hvem der skulle håndtere det.
Bllets (23) skrev:Angående de forskellige anti virus programmer, så vil jeg gerne gøre opmærksom på denne http://dottech.org/freeware-reviews/14151/windows-... som jeg selv har fundet forholdsvis informerende (i.e. intet er bedre end andet, det kommer an på forbruget)
Fin kilde, men konklusionen er noget vrøvl.
Hvis det er sikkerhed man vægter, så er der jo kæmpe forskel på 99,5% (Avira) og 92,1% (MSSE) detection rate. Hver gang én virus slipper forbi Avira er der ca. 15 der slipper forbi MSSE i On-Demand tests.
Men nu skriver han jo sådan set også noget andet:
http://dottech.org/freeware-reviews/14151/windows-best-free-antivirus-antimalware-program-microsoft-security-essentials-vs-avira-vs-avast-vs-avg/ skrev:However, with that being said, if I were to rank these four I would rank Avira and avast! as my top two picks; Avira for its detection and malware removal and avast! for its features and lowest computer impact. Microsoft Security Essentials and AVG come after Avira and avast!, with each providing one or two unique features that have potential to win over users.
#32 Det er da egentlig en interessant undersøgelse. Lyder meget rigtig.
Jeg har nu heller ikke troet at MSSE ville være bedst når det gælder at finde flest malware og virus. Jeg bruger den fordi at jeg har vurderet at det er en af de antivirus der bruger færrest resourcer og stadig gør et okay job med sikkerheden.
Og så er det egentlig dens web shield jeg næsten har mest brug for. Den er faktisk okay nyttig. Det er ikke så tit man støder på egentlige viruser nu om dage.
Jeg har nu heller ikke troet at MSSE ville være bedst når det gælder at finde flest malware og virus. Jeg bruger den fordi at jeg har vurderet at det er en af de antivirus der bruger færrest resourcer og stadig gør et okay job med sikkerheden.
Og så er det egentlig dens web shield jeg næsten har mest brug for. Den er faktisk okay nyttig. Det er ikke så tit man støder på egentlige viruser nu om dage.
#29 og #31 helt korrekt
Og der er masser af eksempler i den stil.
Jeg har selv tit mødt den der med at få smidt noget tilbage uden at de forstår hvad de skal gøre, selvom man forklarer det helt tydeligt, så forstår de det ikke hvis det ikke er i deres eget "format". Uanset hvor "vestligt" intelligent du beskriver det.
#29 Jeg tvivler på nogle rigtig lærer noget i den omfang på 3 måneder. Du kan jo bare se hvor mange generationer invandrere bevarer deres træk. På samme måde kan du ikke slå generations indlæring ihjel på 3 måneder. Et uddannet menneske vil tage mange mange år at lave om på.
Og der er masser af eksempler i den stil.
Jeg har selv tit mødt den der med at få smidt noget tilbage uden at de forstår hvad de skal gøre, selvom man forklarer det helt tydeligt, så forstår de det ikke hvis det ikke er i deres eget "format". Uanset hvor "vestligt" intelligent du beskriver det.
#29 Jeg tvivler på nogle rigtig lærer noget i den omfang på 3 måneder. Du kan jo bare se hvor mange generationer invandrere bevarer deres træk. På samme måde kan du ikke slå generations indlæring ihjel på 3 måneder. Et uddannet menneske vil tage mange mange år at lave om på.
Jeg tror at Indere er villige til at lære. Vi har da Orange som kunde, og alt hvad de laver som har med IT at gøre, køre igennem deres IT afdeling, som jeg har en mistanke om at den ikke har hovedkontor i Ringkøbing. Eller noget andet sted i Danmark.
De kan stadig finde på at spørge efter en trouble ticket når de ringer, og prøver at fejlsøge med os, på noget der kræver en person der er fysisk på den adresse hvor der er noget som de vil fejlmelde.
Jeg formoder at de har IT support på langt mere end bare Internet forbindelsen. Sikkert ting som IT systemer og VPN, men det er godt nok ikke nemt at lære dem at der er en del ting vi ikke kan hjælpe med, eller gør, uden at vi har kontakt i en person direkte på adressen. Og vi har fanget den samme person i at gøre nøjagtigt de samme fejl efter at have sagt at han forstod at det skulle gøres på en anden måde. Sikkert fordi at disse personer ofte arbejder over 10 timer i døgnet, og ikke har tid til at tage ny indlæring til sig.
Men ja, jeg er enig i at kvaliteten af det man får ofte følger prisen. Man kan godt have en dårlig IT afdeling i Danmark, men er det en IT afdeling hvor man ansætter folk med PHD grader, så kan man også være sikker på at der ligger noget i dem. Det samme med når danske virksomheder sammenligner danske lastbilchauffører med udenlandske, så vil jeg mene at man også tager den risiko med som det kan være at disse personer er rimeligt sprogligt handikappede i mange tilfælde, og kan ende med at stå stille forskellige steder fordi de har fattet hat af det lands regler de kører rundt i. Men erfaring har det med at være en god lærer, så det er ikke altid helt ved siden af at satste på.
De kan stadig finde på at spørge efter en trouble ticket når de ringer, og prøver at fejlsøge med os, på noget der kræver en person der er fysisk på den adresse hvor der er noget som de vil fejlmelde.
Jeg formoder at de har IT support på langt mere end bare Internet forbindelsen. Sikkert ting som IT systemer og VPN, men det er godt nok ikke nemt at lære dem at der er en del ting vi ikke kan hjælpe med, eller gør, uden at vi har kontakt i en person direkte på adressen. Og vi har fanget den samme person i at gøre nøjagtigt de samme fejl efter at have sagt at han forstod at det skulle gøres på en anden måde. Sikkert fordi at disse personer ofte arbejder over 10 timer i døgnet, og ikke har tid til at tage ny indlæring til sig.
Men ja, jeg er enig i at kvaliteten af det man får ofte følger prisen. Man kan godt have en dårlig IT afdeling i Danmark, men er det en IT afdeling hvor man ansætter folk med PHD grader, så kan man også være sikker på at der ligger noget i dem. Det samme med når danske virksomheder sammenligner danske lastbilchauffører med udenlandske, så vil jeg mene at man også tager den risiko med som det kan være at disse personer er rimeligt sprogligt handikappede i mange tilfælde, og kan ende med at stå stille forskellige steder fordi de har fattet hat af det lands regler de kører rundt i. Men erfaring har det med at være en god lærer, så det er ikke altid helt ved siden af at satste på.
pl0p (37) skrev:Jeg ved godt det lyder nemt og logisk... Men har du prøvet det, så ved du at det lige er lidt mere end en lille udfordring.
Ork, da vi skulle overgive A.P. Møller og Dansk Supermarked arbejdede vi sammen med dem i et halvt års tid.
Jeg ved godt hvor problematiske de kan være at arbejde med.
Men når man har arbejdet med dem i lidt tid, så kan man godt tage lidt gas på dem. Så bliver de meget mere medgørlige. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.