mboost-dp1

Flickr - jay.tong
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Yay! Så om 20 år har vi en hel generation fra Sydkorea med pukkelryg fordi de konstant skal bøje nakken i skolen, for at kunne betjene deres tablets og smartphones.
Ergonomi smergonomi! pfff det er bare noget overtroisk noget det dér ergonomi.. ;-)
Ergonomi smergonomi! pfff det er bare noget overtroisk noget det dér ergonomi.. ;-)
Helt enig med #3. Det er temmeligt interessant, så stærkt det går fremad i asien for tiden. De er både mere moderne på mange punkter, og kan lave ting billigere end vi kan. Så selv hvis vi præsterer at uddanne eksperter (trods et skolesystem der hænger mere og mere i laser pga. nedskæringer), vil Danmarks høje prisniveau stadigvæk gøre os ganske konkurrence-udygtige på det internationale marked i sidste ende.
Det kan sikkert hjælpe at bøje nakken lidt bagover, inden man sluger sådan en tablet / stik-pille jeg lige slyngede ud dér. ;)
mathiass (4) skrev:#2 Hvorfor er det nu lige at man skal bøje nakken mere for at bruge en tablet end for at læse i en bog?
Det kan sikkert hjælpe at bøje nakken lidt bagover, inden man sluger sådan en tablet / stik-pille jeg lige slyngede ud dér. ;)
Det lader til at være en normal tendens i Asien.zymes (1) skrev:Inden 2015? De har fart på.. I Danmark ville sådan noget blive "engang, gerne inden 2050"..
Kina, Taiwan, Japan, Sydkorea samt den Arabiske halvø, kan de generelt gennemføre store projekter og byggerier på år, hvor vi i Europa bruger årtier på det.
Jeg tror det er et spørgsmål om mentalitet, udover at de nok også har flere arbejdere til rådighed.
I Danmark har vi jo i forvejen fjernundervisning på en del uddannelser, dog ikke folkeskolen, så vidt jeg ved.
På læreruddannelsen hvor jeg går, lægges en del af materialet i forvejen ind på nettet, så vi kan læse det der istedet for at bruge penge på papir. Det sparer også læreren for tid ved ikke at skulle kopiere til alle.
Enkelte elever har også anskaffet sig e-readere fremfor at slæbe 50kg bøger med sig.
Alt det pjat med at der går mode i den og "så skal alle skoler have tablets/laptops" er noget pjat.
En bærbar eller tablet vil ikke gøre andet end at fjerne fokus fra undervisningen, specielt med elever i den alder hvor koncentrationen nok ikke er det der er sømmet bedst fast.
Skal man absolut have noget moderne teknologi ind så skal der satses mere på at hjælpe de elever der var svært ved f.eks. at læse, og det findes der i forvejen ret gode muligheder for.
Eller helt at udskifte bøger med e-readere, selv om det nok ikke er billigere i længden da e-books koster omtrent det samme som en normal bog. Så står man bare med en ekstra udskift til en e-reader, og med de priser kommuner og staten arbejder med så er det sandsyneligvis en del dyrere end hvis de skal købes privat.
På læreruddannelsen hvor jeg går, lægges en del af materialet i forvejen ind på nettet, så vi kan læse det der istedet for at bruge penge på papir. Det sparer også læreren for tid ved ikke at skulle kopiere til alle.
Enkelte elever har også anskaffet sig e-readere fremfor at slæbe 50kg bøger med sig.
Alt det pjat med at der går mode i den og "så skal alle skoler have tablets/laptops" er noget pjat.
En bærbar eller tablet vil ikke gøre andet end at fjerne fokus fra undervisningen, specielt med elever i den alder hvor koncentrationen nok ikke er det der er sømmet bedst fast.
Skal man absolut have noget moderne teknologi ind så skal der satses mere på at hjælpe de elever der var svært ved f.eks. at læse, og det findes der i forvejen ret gode muligheder for.
Eller helt at udskifte bøger med e-readere, selv om det nok ikke er billigere i længden da e-books koster omtrent det samme som en normal bog. Så står man bare med en ekstra udskift til en e-reader, og med de priser kommuner og staten arbejder med så er det sandsyneligvis en del dyrere end hvis de skal købes privat.
Brug af It som hjælpemiddel skal ikke alene handle om at erstate en bog med en skærm.
Personligt kan jeg godt lide khanacademy hvor IT er et aktivt hjælperedskab som også afslører elevernes færdigheder, indlæringstempo, vanskeligheder o.s.v.
Og det eneste skolerne rund omkring i DK kan finde på er at købe nogle PC'er. Hvad de skal bruges til, bliver defineret af IT-afdelingens visioner og ikke udfra undervisningspædagogik.
Personligt kan jeg godt lide khanacademy hvor IT er et aktivt hjælperedskab som også afslører elevernes færdigheder, indlæringstempo, vanskeligheder o.s.v.
Og det eneste skolerne rund omkring i DK kan finde på er at købe nogle PC'er. Hvad de skal bruges til, bliver defineret af IT-afdelingens visioner og ikke udfra undervisningspædagogik.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.