mboost-dp1

Danish Internet Award

Sundhedsstyrelsen tager hovedprisen ved Danish Internet Award 2010

- Via DIA 2010 - , redigeret af Pernicious

Danish Internet Award 2010, eller blot DIA10, blev afholdt i sidste uge, hvor den mest kreative og innovative marketing på internettet blev hædret.

Den store vinder ved arrangementet blev Sundhedsstyrelsen med deres Stop før 5-kampagne og mediebureauerne bag kampagnen TBWA og Mediabroker.

Stop før 5-kampagnen vandt hovedprisen, den såkaldte Årets Internet Award, og derudover også priserne Effektpris Mediavalg, der gives til den kampagne, der har haft den bedste effekt, og Cross Media-prisen, der gives til den kampagne, som bedst udnytter samspil med internettet.

Juryens begrundelse skrev:
Effektiviteten og kreativiteten var ganske enkelt imponerende. Ligesom målgruppeforståelse, modernitet, nyskabelse, layout og alt det andet også var umuligt at sætte en finger på. Og at kampagnen havde skabt så markant effekt på kun én uge, er ganske simpelt uovertruffent.

TBWA og Mediabroker hev henholdsvis hver især også Årets Kreative Bureau- og Årets Mediebureau-priserne hjem.

Det var syvende år i træk at Danish Internet Award blev afholdt.

Se de øvrige vindere ved uddelingen nedenfor:
[list][li]Effektpris Søgeord: Momondo Rejsesøgemaskine[/li]
[li]Bureau: Deducta Online Marketing[/li]
[li]Bureauet blev derudover kåret som ”Årets Search Marketingbureau”[/li]
[li]Effektpris Dialog: Danske Bank: Bedre bank – mening og handling[/li]
[li]Kreativt bureau: Zupa og & Co[/li]
[li]Mediebureau: Mediacom[/li]
[li]Kampagnesiteprisen: Børn og unge i voldsramte familier: Hit The Bitch[/li]
[li]Kreativt bureau: Se Mor! og Mantra[/li]
[li]Mediebureau: Carat[/li]
[li]Rich Media Prisen: Jabra: Jabra Halo[/li]
[li]Kreativt bureau: Zupa[/li]
[li]Mediebureau: Poets & Plummers og Havas Media[/li]
[li]Bannerprisen: Red Barnet: Strik en hue[/li]
[li]Kreativt bureau: Kommunikationsbureauet København og Vertic Portals[/li][/list]





Gå til bund
Gravatar #1 - onetreehell
25. maj 2010 14:54
Stop før 5-kampagnen vandt hovedprisen, den såkaldte Årets Internet Award, og derudover også priserne Effektpris Mediavalg, der gives til den kampagne, der har haft den bedste effekt, og Cross Media-prisen, der gives til den kampagne, som bedst udnytter samspil med internettet.

vent lige, betyder det at stop før 5 faktisk har haft en effekt??
Gravatar #2 - SkyggeN-
25. maj 2010 14:59
Hvordan måler de overhovedet effekten?
Jeg mener man kan jo selvfølgelig se på statistikkerne, men hvordan ved de at lige der er et causalt link mellem statistik og kampagne?
Gravatar #3 - Vandborg
25. maj 2010 16:09
ehh kan heller ikke se det har haft en positiv effekt..

http://www.facebook.com/#!/Stopfor5?ref=ts

17.000 er vel og mærke mange. Hvis de bliver målt hvor mange det når ud til ja så succes, men sku da ikke hvis den skal vise den havde den positive effekt.. Ramt IKKE målgruppen. Vi blev sure.
Gravatar #4 - exeel
25. maj 2010 20:19
Jeg synes stop før 5 var god :)
Gravatar #5 - izym
25. maj 2010 20:41
Det forstår jeg ikke rigtig. De falske Facebook kommentarer var meget urealistiske og noget som de færreste rent faktisk ville opleve. Og der skal nok en rigtig god del mere end 5 til for, at det rent faktisk sker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login