mboost-dp1
Valve Corporation
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Chewy (3) skrev:Men det spillene ikke.. Dumbass....
Både og - Der sker nok noget lign. deres Mac udgivelse hvor mange af de spil man (eventuelt) ejer får en Linux udgave gratis.
Der er allerede mange spil hvor man får både Max og PC platform i et og samme køb, til samme pris.
#3 nå er der ikke nogle gratis spil på steam,,, så tror jeg ikke du har det samme steam som alle andre har, hvad hedder dit steam da steam money ???? eller hvad
joeyjoejoejoe (5) skrev:#3 nå er der ikke nogle gratis spil på steam,,, så tror jeg ikke du har det samme steam som alle andre har, hvad hedder dit steam da steam money ???? eller hvad
Nævn et af de spil som findes i en linux udgave... Jeg kan kun finde betalings spil som jeg ved findes i en linux udgave....
#7 Udviklerne har indtil nu ikke haft en seriøs digital platform at udgive Linux spil på, så hvorfor skulle de bruge en masse energi på at lave en Linux port? Ja, Desura findes, men selv den er i beta stadiet.
Du skal ikke regne med at Valve vil bruge energi på at lave et Wine/CrossOver lag i steamklienten så alle eksisterende titler kan køre. Det bliver udviklernes egen hovedpine. Steam er en digital game store og download platform. That's it.
Når Valve slipper Steam fri på Linux, så kan de hurtigt se hvor mange der bruger det, og dermed måske give udviklerne incitamentet til at lave en Linux port.
Du skal ikke regne med at Valve vil bruge energi på at lave et Wine/CrossOver lag i steamklienten så alle eksisterende titler kan køre. Det bliver udviklernes egen hovedpine. Steam er en digital game store og download platform. That's it.
Når Valve slipper Steam fri på Linux, så kan de hurtigt se hvor mange der bruger det, og dermed måske give udviklerne incitamentet til at lave en Linux port.
#6 Ikke sikker på om du kun mente gratis spil, men alle spillene fra humble indi bundle kan hentes fra Steam og de har Linux udgaver alle sammen, der er da langt over 20 i hvert fald.
#7 Spillene skal fra udviklerens side være lavet til Linux, ligesom ikke alle spil på Steam dur til Mac, der er dog mange spil på steam som allerede dur i Linux, dog ikke rigtigt nogle af de store AAA spil.
#7 Spillene skal fra udviklerens side være lavet til Linux, ligesom ikke alle spil på Steam dur til Mac, der er dog mange spil på steam som allerede dur i Linux, dog ikke rigtigt nogle af de store AAA spil.
Når de kan udgive L4D2 til Linux, så burde det vel også være muligt at udgive de andre spil som kører på Source-enginen.
ville da være fedt hvis de lavede en dedikeret linux steam distro :)
dvs, en der tunet til at kun lige præcis bruges til steam og steam spil, for ikke at bruge resourcer på andet...
det ville faktisk give lidt mening i forhold til at de vil bevæge sig i hardware branchen, da de evt kunne udgive en steam "konsol"
dvs, en der tunet til at kun lige præcis bruges til steam og steam spil, for ikke at bruge resourcer på andet...
det ville faktisk give lidt mening i forhold til at de vil bevæge sig i hardware branchen, da de evt kunne udgive en steam "konsol"
Hekatombe (8) skrev:Nej.
Jeg ved der er nogle spil på Steam til Windows, som også kan køre på Linux (Introversion bl.a.).
Derudover håber jeg kraftigt, at alle de ældre spil der er på Steam, som i forvejen bliver kørt i DosBox, bliver tilgængelige med det samme - den del burde i hvert fald være forholdsvis simpel for dem.
bbb2020 (7) skrev:Opklarende spørgsmål. At Steam kan kører på Linux systemer, betyder det, at alle spil på Steam også kan?
Hvis ja, er det jo en god nyhed for the community, men hvis spil udviklerne alligevel skal ændre spillene for at kunne kører på platformen, virker det lidt tamt.
Altså OSX og Linux kører på OpenGL når det kommer til API, så det burde ikke være de helt store ændringer der skal til faktisk, hvis spillet allerede fungere på Mac, så vil også kunne eksporterer det til Linux
Tror de største problemer vil ligge i at få alle de sideløbende applikationer til at virke. Tror ikke det er den store hurdle at få spillene til at virke.
Men anticheat, launch og update managers og andet auxilliary software der måske ikke er kodet af de højst rangerende udviklere. Det kan måske nok blive en bitch at få til at fungere ordentligt
Men anticheat, launch og update managers og andet auxilliary software der måske ikke er kodet af de højst rangerende udviklere. Det kan måske nok blive en bitch at få til at fungere ordentligt
OpenGL eller mangel på samme er det mindste problem i en portering fra en platform til en anden. Hvis spillet fra starten var tænkt som Windows only, og den engine spillet kører på bruger en masse Windows Internals Ninja Tricks (tm), eller bare er bundet tæt op omkring DirectX, så er en Linux port på ingen måde "lige til" eller "let" eller "triviel".
Så .. ro på.
Så .. ro på.
#17 Heldigvis er der jo rigtigt mange spil der også kører på Mac og derfor allerede bruger OpenGL og er kodet til et Unix system som derfor ikke kræver så meget ekstra for at kunne køre på Linux, f.eks. alle Source spillene.
Men hvis et spil udelukkende er DirectX, så kommer det self. ikke lige med det første.
Men hvis et spil udelukkende er DirectX, så kommer det self. ikke lige med det første.
Det lyder rigtigt interessant, det kan blive startskuddet til et decideret GamerOS som kan fintunes til kun primært at køre spil. Jeg ville ikke have noget imod at dualboote for at kunne køre mine spil optimalt.
Men alt dette kræver jo så:
1.) Spiludviklerne begynder at se Linux som et reelt alternativ til Windows
2.) GFX producenterne begynder at fokusere lige så meget på Linux som på Windows så vi kan få max ydelse ud af deres kort.
Der ligger vel også en masse restrektioner i Windows (Vista) 7 og opefter. Så vidt jeg husker kom Creative da i klemme med deres lydkort, da de lige pludselig ikke kunne rører kerneydelserne i Windows med (Vista) 7 grundet Microsoft ville have mere stabilitet. Det må GFX producenterne vel også være ramt af? Det kan vel være et incitament til at fokusere lidt på Linux da man vel har fri adgang til alt i dette?
Men alt dette kræver jo så:
1.) Spiludviklerne begynder at se Linux som et reelt alternativ til Windows
2.) GFX producenterne begynder at fokusere lige så meget på Linux som på Windows så vi kan få max ydelse ud af deres kort.
Der ligger vel også en masse restrektioner i Windows (Vista) 7 og opefter. Så vidt jeg husker kom Creative da i klemme med deres lydkort, da de lige pludselig ikke kunne rører kerneydelserne i Windows med (Vista) 7 grundet Microsoft ville have mere stabilitet. Det må GFX producenterne vel også være ramt af? Det kan vel være et incitament til at fokusere lidt på Linux da man vel har fri adgang til alt i dette?
SAN (18) skrev:#17 Heldigvis er der jo rigtigt mange spil der også kører på Mac
Arh, det ved jeg nu ikke om jeg vil give dig ret i! Sådan lige off-my-head har jeg kun EVE installeret i OSX - ofte skal man købe spil gennem appstore for at kunne spille dem i OSX, selvom man har en Windows kopi ...
Så hvis man vil slippe for Wine etc så skal man holde sig til Windows :)
Thoroughbreed (21) skrev:Arh, det ved jeg nu ikke om jeg vil give dig ret i! Sådan lige off-my-head har jeg kun EVE installeret i OSX - ofte skal man købe spil gennem appstore for at kunne spille dem i OSX, selvom man har en Windows kopi ...
*host*
http://store.steampowered.com/search/?snr=1_4_4__1...
701 titler (minus DLC og små indie spil er det stadigvæk en del). Kig efter PC+MAC ikonet i storen. Køber du sådan et spil får du begge platforme ved køb.
#22
Ja, eller hvis du køber via UBI Soft, har man allerede spillet er det bare schade!.. I "gamle" dage når man købte et spil var det MAC/PC CD'er, som f.eks. Diablo 2 - men efter OSX10.7 var de også ubrugelige.
Ja, eller hvis du køber via UBI Soft, har man allerede spillet er det bare schade!.. I "gamle" dage når man købte et spil var det MAC/PC CD'er, som f.eks. Diablo 2 - men efter OSX10.7 var de også ubrugelige.
#24: Nu blander du vist tingene rundt. Blizzard har altid lavet deres spil (og fysiske medier) med multi-platform. Men dette har aldrig været en "typisk" trend.
Og hvad er der lige sket i .7 som gør disse multi-session skiver ubrugelige? :P
Og hvad er der lige sket i .7 som gør disse multi-session skiver ubrugelige? :P
HerrMansen (25) skrev:
Og hvad er der lige sket i .7 som gør disse multi-session skiver ubrugelige? :P
Det var vist da de skiftede Power-PC arkitekturen ud og muligheden for at bruge Rosetta. Feks så kan Mountain Lion godt køre Warcraft III på en Intel Mac, men launcheren er kun lavet til Power PC, og mange, inklusive mig, har ventet i laaang tid på at de får lavet en Intel kompatible launcher :P
#26/27: Javel ja - har jeg sgu aldrig tænkt over på min mac. Der hed det sig bare at det kun var Cocoa der kunne køre OS9 og at Diablo 2 skulle patches før at det gad køre i 10+
/offtopic: EVE er faktisk ikke strengt talt OSX kompatibel. Det køres i en wine emulator når du henter og afvikler det på OSX.
/offtopic: EVE er faktisk ikke strengt talt OSX kompatibel. Det køres i en wine emulator når du henter og afvikler det på OSX.
#29
Orly? Der kan man bare se - hvilket også understreger min pointe - der er for få spil der bliver lavet 100% OSX kompatibel :)
Orly? Der kan man bare se - hvilket også understreger min pointe - der er for få spil der bliver lavet 100% OSX kompatibel :)
lorric (30) skrev:#29 - Wine står for Wine Is Not an Emulator.
Du kalder bare det at mimikere et andet styresystem hvad du vil - i daglig tale omtaler "vi" det som emulering.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.