mboost-dp1

unknown

Snyd for milliarder ved online annoncering

- Via PhysOrg.com - , redigeret af Net_Srak

Google, Yahoo og Microsoft er kommet i søgelyset, efter at de er blevet anklaget for ikke at gøre nok ved snyd omkring deres søgetjenester. Det drejer sig om annoncering via tjenesterne, hvor det anslås, at der alene sidste år i USA, blev snydt for op mod 800 millioner dollars.

Det er firmaet Outsell Inc. der i en undersøgelse har fundet ud af, at op mod 15 % af de kliks der er på en annonce ikke er fra en potentiel kunde. Oftest er det en konkurrent, der prøver at øge omkostningerne for modstanderen, som står bag de “ekstra” kliks.





Gå til bund
Gravatar #1 - Yilar
10. jul. 2006 11:24
Det er nu ellers en smart forretningsmetode til at "udkonkurrere" dine konkurrenter...
Gravatar #2 - Bundy
10. jul. 2006 11:34
Og hvad er det lige at de skal gøre ved det?
Gravatar #3 - S2R
10. jul. 2006 11:45
Der er nogle mennesker, der har alt for meget tid...
Gravatar #4 - KaW
10. jul. 2006 12:10
#3 >
Hvorfor? Man kunne jo bare scripte noget som søgte på forskellige termer inden for den givne branche og når der var et link der pointede til konkurrentens side skulle den gå ind på linket. Kombiner det med et par proxier og lign. og kør scriptet en gang om dagen/ugen og sørg for at holde det ude for Google og se det køre.
Gravatar #5 - BurningShadow
10. jul. 2006 12:18
Hvis nu de firmaer var lidt smarte, så kunne de styrke deres image som "globalt ansvarlige", og så tilbyde børn i u-lande, at de kunne tjæne penge, ved at klikke på konkurrenternes reklamer. Med alle de $100-laptops der skal uddeles, så har de jo snart udstyret.


Men altså, nu skal det jo ikke forstås sådan at jeg er fortaler for børnearbejde, eller noget...

[spoiler]Og hvis der skulle være en enkelt der ikke fangede det... Det var altså en joke...[/spoiler]
Gravatar #6 - ZkiiFreak
10. jul. 2006 12:42
Og hvad så? Det er jo risikoen ved den form for annoncering. Eksempelvis er der jo også de her 80-numre, brugeren ringer gratis til for at få support. Det må da være firmaet i den anden ende der betaler (nogen skal jo betale, og det er jo ikke brugeren). Her kan konkurrenter jo også bare ringe op og spille dumme kunder med dumme spørgsmål... Bare lige en analogi...
Jeg har svært ved at have ondt i r**** over det her i hvert fald...

/Zkii
Gravatar #7 - PeterPanComplex
10. jul. 2006 13:41
Synes til og med ogsaa at det er underligt at Microsoft, Google og Yahoo! skal hives med i de her? Hvad saa med de skumle bagmaend, der klikker paa linksene? De er 100% uskyldige?
Gravatar #8 - EmailFX
10. jul. 2006 13:51
#6
Her kan konkurrenter jo også bare ringe op og spille dumme kunder med dumme spørgsmål... Bare lige en analogi...

Det vil kræve langt større rescourcer for konkurenten selv, at have folk siddende og ringe rundt til forskellige supportlinjer.
Som #4 siger, kan konkurenten lave en simpelt script, som kan "klikke på links" døgnet rundt uden at det koster konkurenten noget, men firmaet som har annonceret på nettet, får kæmpe omkostninger ved disse "falske" klik.

Men som andre i debatten her, kan jeg heller ikke se hvorfor Google osv skal anklages for dette. Det burde vel i højere grad være dem som laver disse falske klik.


/EmailFX
Gravatar #9 - Spiderboy
10. jul. 2006 13:51
Som #2 siger, hvad i alverden kan man gøre ved det? Jeg synes det er urimeligt at forlange det umulige af Micrsoft, Yahoo og Google. De kan reelt intet gøre.
Gravatar #10 - Quaser
10. jul. 2006 13:55
#6 Med 80-numre har du en måde at forsvare dig på.

Dette her kan du ikke forsvare dig imod uden søgemaskinernes hjælp. Og selv med deres hjælp er det svært.
Det er da klart at søgemaskinerne skal bekæmpe det snyd her.
Gravatar #11 - XERXES
10. jul. 2006 15:02
#6
Du kan jo kun spille dum kunde, hvis du selv er kunde i det firma du ringer til. Alle de gange jeg har ringet til TDCs, CyberCitys osv. support linjer, beder de jo altid om ens kundenummer, navn og adresse eller telefon nummer. Så kan man jo meget hurtigt udelukke folk, som ikke er kunder.
Gravatar #12 - AxezCore
11. jul. 2006 04:43
Jeg kan allerede se det for mig, nu skal man fremover indtaste en talkode fra et billede hver gang man klikker på et reklame banner for at verificere at man ikke er et script.
Gravatar #13 - OPY
11. jul. 2006 06:50
Google må simpelthen lade være med at indeksere de sider der har trackere på. for ellers er snyd
Gravatar #14 - Derfor
11. jul. 2006 16:54
Istedet for at det er en konkurrent kan det ogsaa vaere mig der har haft for meget fritid.

Men hvordan mon de har fundet ud af det med de 15 % ?

Maaske de har taget ip adressen paa dem og saa set antal klik fra personen ?

og det maa da i oevrigt vaere rimelig fedt for websitet der har den online annoncering, da de tjener fedt paa at de udkonkurerer hinanden..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login