mboost-dp1

Hi-Fun
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det er sateme det sejeste produkt længe!
"Handsken, der kan overbevise tilfældige forbipasserende om, at du er komplet idiot!"
Faktisk ret sjovt koncept...
Derudover: Wrist er ikke det samme som vrist - ellers tæt på! ;-)
"Handsken, der kan overbevise tilfældige forbipasserende om, at du er komplet idiot!"
Faktisk ret sjovt koncept...
Derudover: Wrist er ikke det samme som vrist - ellers tæt på! ;-)
når folk har hue på og bruger almindelige headphone/mic håndfri - hvor man ikke kan se at de har håndfri ... da ligner de også folk som er sluppet ud af galeanstalten...
vil endda mene at man ser mindre dum ud når man holder 'noget' op til ørerne og går rundt og snakker.
vil endda mene at man ser mindre dum ud når man holder 'noget' op til ørerne og går rundt og snakker.
De handsker er simpelthen for awesome!.. Eg bliver nødt til at eje sådan et par ... Havde handsker på da jeg cyklede på arbejde i morges, og da blev jeg irriteret over at jeg ikke kunne betjene min telefon ... Jeg ved godt at der er handsker der kan det allerede, men nu hvor jeg er "tvunget" til at købe ny - kan jeg lige så godt få disse ^_^
Så vidt jeg ved, så er det ikke lovligt at snakke i mobil når man cykler og det er i hvert fald ikke lovligt at snakke i mobil når man kører bil. Hvordan vil det her stille en? Må man ikke sidde med hånden ved øret? Eller er der faktisk en specifik regel der siger at man skal holde begge hænder på rettet når man kører bil? Det samme med en cykel, skal man have begge hænder på styret når man kører? Hvis ja, må man så ikke drikke vand eller spise en hotdog mens man kører, for så gør jeg da noget ulovligt næsten dagligt.
#10
Når du laver alle de der ting, mens du kører, så handler det ikke om regler. Det handler om tåbelig opførsel bag et rat. Når man kører bil, så kører man bil, ikke noget som helst andet.
Din opmærksomhed falder drastisk, i det du begynder op noget mere. Det er dumhed at snakke i mobil, spise osv når man kører.
Det er sq våben vi kører rundt i. 800 kg metal der brager ud af landevejen, er sq ikke for sjov.
Og nej, der er INGEN der er så gode til at køre bil at de kan flere ting på en gang. Tværtimod er de fleste på vejene direkte idioter der burde op til køreprøven igen.
Så uanset hvad, så er handsken ikke en brugbar ting til en bil.
Når du laver alle de der ting, mens du kører, så handler det ikke om regler. Det handler om tåbelig opførsel bag et rat. Når man kører bil, så kører man bil, ikke noget som helst andet.
Din opmærksomhed falder drastisk, i det du begynder op noget mere. Det er dumhed at snakke i mobil, spise osv når man kører.
Det er sq våben vi kører rundt i. 800 kg metal der brager ud af landevejen, er sq ikke for sjov.
Og nej, der er INGEN der er så gode til at køre bil at de kan flere ting på en gang. Tværtimod er de fleste på vejene direkte idioter der burde op til køreprøven igen.
Så uanset hvad, så er handsken ikke en brugbar ting til en bil.
#10
Du må (jf. færdselsloven) ikke snakke i håndholdt mobil, når du kører på cykel, motorcykel, knallert, bil etc.
Derimod må du gerne bruge headset, Bluetooth-thingy etc, både på cykel og i bil.
Hvad angår at spise/drikke etc på cykel, så er der faktisk en regel om, at du SKAL have begge fødder på pedalerne, og MINDST 1 hånd på styret
Årsagen til at reglerne er sådan er, at du selvfølgelig skal have mulighed for at give de lovpligtige signaler (stop og sving) med hænder/arme, uden at overtræde et forbud mod at slippe styret.
Det fremgår ikke af færdselsloven at du KUN må slippe styret, når du skal give signal, så spisning, drikke etc er formodentligt lovligt, så længe du KUN bruger 1 hånd (held og lykke med at få åbnet colaen :))
Du må (jf. færdselsloven) ikke snakke i håndholdt mobil, når du kører på cykel, motorcykel, knallert, bil etc.
Derimod må du gerne bruge headset, Bluetooth-thingy etc, både på cykel og i bil.
Hvad angår at spise/drikke etc på cykel, så er der faktisk en regel om, at du SKAL have begge fødder på pedalerne, og MINDST 1 hånd på styret
Årsagen til at reglerne er sådan er, at du selvfølgelig skal have mulighed for at give de lovpligtige signaler (stop og sving) med hænder/arme, uden at overtræde et forbud mod at slippe styret.
Det fremgår ikke af færdselsloven at du KUN må slippe styret, når du skal give signal, så spisning, drikke etc er formodentligt lovligt, så længe du KUN bruger 1 hånd (held og lykke med at få åbnet colaen :))
#11
Min pointe var mere den med cyklen. Jeg er klar over at man ikke må snakke i telefon og lave andet bag rettet af en bil (det er i hvert fald farligt og hensynsløst). Gælder det samme på en cykel? Jeg er ikke meget inde i cykelreglerne. Hvis man har den handske, så må man bruge den på en cykel, men man må ikke holde en mobil op til øret, er det ikke lidt kartoffel-kartoffel?
Min pointe var mere den med cyklen. Jeg er klar over at man ikke må snakke i telefon og lave andet bag rettet af en bil (det er i hvert fald farligt og hensynsløst). Gælder det samme på en cykel? Jeg er ikke meget inde i cykelreglerne. Hvis man har den handske, så må man bruge den på en cykel, men man må ikke holde en mobil op til øret, er det ikke lidt kartoffel-kartoffel?
Go go gadget phone
http://www.tek-lado.com/wp-content/uploads/inspect...
http://www.tek-lado.com/wp-content/uploads/inspect...
Man skal for så vidt muligt (hvad jeg sådan lige husker) holder begge hænder på styret. Der kan dog være visse situationer, hvor det er påkrævet at man slipper for at bruge den ene hånd - F.eks. når man skal vise af og gøre stop-tegn.Vossen (13) skrev:Gælder det samme på en cykel? Jeg er ikke meget inde i cykelreglerne.
troldefar (11) skrev:#10
Når du laver alle de der ting, mens du kører, så handler det ikke om regler. Det handler om tåbelig opførsel bag et rat. Når man kører bil, så kører man bil, ikke noget som helst andet.
Din opmærksomhed falder drastisk, i det du begynder op noget mere. Det er dumhed at snakke i mobil, spise osv når man kører.
Det er sq våben vi kører rundt i. 800 kg metal der brager ud af landevejen, er sq ikke for sjov.
Og nej, der er INGEN der er så gode til at køre bil at de kan flere ting på en gang. Tværtimod er de fleste på vejene direkte idioter der burde op til køreprøven igen.
Så uanset hvad, så er handsken ikke en brugbar ting til en bil.
Øh ... Jeg ved sq ikke hvad du tænker på - men find mig lige en bil der kun vejer 800 kg (og nej, 10 år gamle samt en Lupo tæller ikke)
Selvfølgelig falder din opmærksomhed - men lur mig ikke om du taler med dine passagerer, har radioen tændt eller whatnot ... Det er fuldstændigt det samme som hvis man ryger eller drikker noget vand!
Der er jo en grund til at der i busser er et skilt hvorpå der står "Al samtale med chaufføren er forbudt" (jf. §19)
Vossen (13) skrev:Hvis man har den handske, så må man bruge den på en cykel, men man må ikke holde en mobil op til øret, er det ikke lidt kartoffel-kartoffel?
Reglerne omkring brug af mobil i bil er håbløst forældede. Det er ikke noget ulovligt i at sidde med hånden op til øret og tale i håndfrit, men du må ikke holde telefonen i hånden og tale.
Til sammenligning må du også gerne tale i en walkie talkie som du holder op til øret mens du kører bil.
Alt sammen selvfølgelig betinget af, at du samtidig er tilstrækkelig koncentreret om din kørsel, som du altid skal være.
#17
Du skal lige ordkløve hva?
800 kg var ment som et absolut minimum. Man behøver ikke at være mere end almindelig intelligent, for at fatte at bare 800 kg i fart smadrer godt og vel alt på sin vej, vel?
Er 1500kg så bedre for dig? Er du helt med nu?
Og ja, det er tåbeligt at gøre alt det der når man kører. Det er jo det jeg mener.
Men du ved udmærket godt at snakke i en mobil er en del mere krævende end at snakke med passagerer. Tit er samtaler i mobil vigtigere og kræver derfor mere tankevirksomhed. Det er også derfor folk føler sig nødsaget til at tage den når den ringer. de glemmer bare lige at holde ind først.
Du skal lige ordkløve hva?
800 kg var ment som et absolut minimum. Man behøver ikke at være mere end almindelig intelligent, for at fatte at bare 800 kg i fart smadrer godt og vel alt på sin vej, vel?
Er 1500kg så bedre for dig? Er du helt med nu?
Og ja, det er tåbeligt at gøre alt det der når man kører. Det er jo det jeg mener.
Men du ved udmærket godt at snakke i en mobil er en del mere krævende end at snakke med passagerer. Tit er samtaler i mobil vigtigere og kræver derfor mere tankevirksomhed. Det er også derfor folk føler sig nødsaget til at tage den når den ringer. de glemmer bare lige at holde ind først.
pewbe strikes again >_<
#19
Jeg modargumenterede blot dig, da du snakkede om alt andet end mobiltelefoner ...
JA, telefoner kræver megen opmærksomhed, men hvis vi skal skære al væk der fjerner lidt af opmærksomheden, ja så må du intet andet end at sidde med begge hænder på rattet i en 180 graders vinkel og stirre fremadrettet, dog med et blik i alle tre spejle hver 90 sekunder -.-
#19
Jeg modargumenterede blot dig, da du snakkede om alt andet end mobiltelefoner ...
JA, telefoner kræver megen opmærksomhed, men hvis vi skal skære al væk der fjerner lidt af opmærksomheden, ja så må du intet andet end at sidde med begge hænder på rattet i en 180 graders vinkel og stirre fremadrettet, dog med et blik i alle tre spejle hver 90 sekunder -.-
"Beklager, Tentakkelmonster kan ikke komme til telefonen lige nu, da det er for varmt vejr til at gå med handsker. Ring igen til december."
Yvonne, formerly known as Vossen (10) skrev:Så vidt jeg ved, så er det ikke lovligt at snakke i mobil når man cykler og det er i hvert fald ikke lovligt at snakke i mobil når man kører bil. Hvordan vil det her stille en? Må man ikke sidde med hånden ved øret? Eller er der faktisk en specifik regel der siger at man skal holde begge hænder på rettet når man kører bil? Det samme med en cykel, skal man have begge hænder på styret når man kører? Hvis ja, må man så ikke drikke vand eller spise en hotdog mens man kører, for så gør jeg da noget ulovligt næsten dagligt.
Principielt bør du ikke lave andet end, at cykle, når du cykler, i hvert fald ikke hvis det er ude i trafikken, hvor der også kommer biler, og andre farlige ting. Ikke fordi du er lige så farlig som en billist, der snakker, og tager noter, men fordi det er farligt, for dig, ikke, at have din fulde opmærksomhed på omgivelserne, når du er ude på gaden.
At tage et sip af sin drikke dunk, går nok lige an, men en hotdog? Hvor er din opmærksomhed så, når brødet knækker, og en ordentlig klat remo løber ned ad hagen, med kurs mod de fine bukser, og slam, så ligger du der og ser rodet ud.
Og så lige: Hvordan vil du aktivere tele-vanten, mens du kører? Der skal jo trykkes på en knap på håndledet, for at svare ;o)
kan nu bedre lide denne her :-)
http://www.instructables.com/id/Making-Glove-One-a...
http://www.instructables.com/id/Making-Glove-One-a...
TOC@ (22) skrev:Og så lige: Hvordan vil du aktivere tele-vanten, mens du kører? Der skal jo trykkes på en knap på håndledet, for at svare ;o)
Jeg kan høre du ikke er vandt til at bruge næsten til ting! :)
Thoroughbreed (17) skrev:troldefar (11) skrev:#10
Når du laver alle de der ting, mens du kører, så handler det ikke om regler. Det handler om tåbelig opførsel bag et rat. Når man kører bil, så kører man bil, ikke noget som helst andet.
Din opmærksomhed falder drastisk, i det du begynder op noget mere. Det er dumhed at snakke i mobil, spise osv når man kører.
Det er sq våben vi kører rundt i. 800 kg metal der brager ud af landevejen, er sq ikke for sjov.
Og nej, der er INGEN der er så gode til at køre bil at de kan flere ting på en gang. Tværtimod er de fleste på vejene direkte idioter der burde op til køreprøven igen.
Så uanset hvad, så er handsken ikke en brugbar ting til en bil.
Øh ... Jeg ved sq ikke hvad du tænker på - men find mig lige en bil der kun vejer 800 kg (og nej, 10 år gamle samt en Lupo tæller ikke)
Selvfølgelig falder din opmærksomhed - men lur mig ikke om du taler med dine passagerer, har radioen tændt eller whatnot ... Det er fuldstændigt det samme som hvis man ryger eller drikker noget vand!
Der er jo en grund til at der i busser er et skilt hvorpå der står "Al samtale med chaufføren er forbudt" (jf. §19)
Citroen C1 1.0i VT 3dr 1.0 fra 2009 vejer 790kg, der produceres stadigvæk en del biler under 800kg når du nu skal spille smart.. vil du have links...?
Før var det under 10 år gamle og en men ok den nye Citroen C1 efter 2010 vejer 800kg lige ud ,2011 Ginetta G40R vejer 795kg, 2010 Mitsubishi Minica 4WD Automatic vejer 780kg, 2010 Maruti Alto K10 750kg, 2011 Radical SR3 SL 795kg og jeg kan blive ved, det er vidt forskellige biler, er vi nu enige eller skal din næste post inholde vildere krav?
#31
Nej, det gælder ikke biler jeg har hørt om - men det er lidt misvisende at bruge kinesiske bambus-biler ^_^
Jeg spurgte blot hvor mange af de fem du nævnte kunne fås i Danmark?
Nej, det gælder ikke biler jeg har hørt om - men det er lidt misvisende at bruge kinesiske bambus-biler ^_^
Jeg spurgte blot hvor mange af de fem du nævnte kunne fås i Danmark?
Den eneste fordel ved det her, er at man slipper for at ens øre begynder at brænde når kæresten ringer...
#33
Brænde? Ligger du ikke røret på efter 20 sekunder automatisk da ;)
Brænde? Ligger du ikke røret på efter 20 sekunder automatisk da ;)
Thoroughbreed (32) skrev:Nej, det gælder ikke biler jeg har hørt om - men det er lidt misvisende at bruge kinesiske bambus-biler ^_^
WTF? Han skriver "800 kg", men kunne lige så godt have skrevet 1000 eller 1500, det ville bare forstærke hans pointe. Du brokker dig over det (igen, wtf), og når du så får at vide at det "kun" er den nok mest solgte bilmodel i Danmark de sidste 5+ år (hvis man lægger de tre mærker sammen) der vejer omkring 800 kg (afhængigt af udstyr osv), så kræver du flere eksempler... WTF?
Og så med dine egne arbitrære krav om "mindst 5 mærker du har hørt om og som sælges i Danmark".. WTF?
Flueknepper much?
I øvrigt så jeg ikke nogen kinesiske biler på den liste, og mig bekendt er ingen af dem lavet af bambus. Og jeg tror også der er ret mange biler på de danske veje der er ældre end 2010. Har vi snart kneppet den flue nok?
What The Fuck Is Wrong With You???
/rant
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.