mboost-dp1

Skype

Skype introducerer reklamer i opkald for gratisbrugere

- Via Skype Blog - , redigeret af Net_Srak

Nu skal det ikke længere være muligt for Skypes gratisbrugere at bruge VoIP-tjenesten uden at give noget igen, for firmaet introducerer nu en ny type reklame, som de kalder “Conversation Ads”.

Disse reklamer vises kun for Skype-brugere uden et abonnement eller Skype Credits, som ringer til andre Skype-brugere via tjenestens Windows-klient. Skype lover, at reklamerne vil være lydløse og ikke vil få betydning for lydkvalitet eller andet.

Reklamerne vil blive vist i selve opkalsvinduet ved siden af og i samme størrelse som profilbilledet på den person, man taler med. Skype regner ifølge deres annoncering af reklamerne med, at de vil fungere som samtaleemner for brugerne.

Sandhya Venkatachalam, Skype skrev:
While on a 1:1 audio call, users will see content that could spark additional topics of conversation that are relevant to Skype users and highlight unique and local brand experiences. So, you should think of Conversation Ads as a way for Skype to generate fun interactivity between your circle of friends and family and the brands you care about.





Gå til bund
Gravatar #1 - Keeper32
14. jun. 2012 10:20
Det var da en rimelig langt ude forklaring.
Ikke at jeg har noget imod reklamerne, men lad dog være med at prøve at bilde mig ind at det ikke er for at i kan tjene penge.
Gravatar #2 - f-style
14. jun. 2012 10:25
Lad os snakke om denne "penis enlargement" som der vises i reklamen til højre, hvad mener du om denne, skal den være sort, rød eller blå?

Jeg snakker nu generelt aldrig direkte om reklamer fordi det mest af alt ikke rigtig interesserer mig. Jeg opsøger ting jeg køber der hvor varen befinder sig. Selvfølgelig ser man reklamer dagligt men det er nu ikke det jeg snakker med min familie og venner om. Så sjov indgangs vinkel på en "forklaring" til at de nu viser reklamer. Sig det dog som det er, er man gratis bruger vises reklamer for at biksen kan køre rundt og er man betalende bruger så slipper man. Det er jo reelt det. det handler om.
Gravatar #3 - Jaqen
14. jun. 2012 10:25
gad vide om det også kommer på iphone-klienten, som jeg bruger mest. der er ikke megen (ingen) skærmplads til overs der, når man har et videoopkald
Gravatar #4 - Makey
14. jun. 2012 10:26
De fleste gange når jeg har lagt mærke til reklamen (hvem fanden sidder i et Audio-only opkald og glor på profilbilledet i mere end 5 sekunder?)så har jeg tænkt: "Shi-... Hvem er kommet til at ringe til nu?!" for derefter at lægge mærke til at det bare er en reklame og kunne slappe af igen.

Jeg synes det er fint med reklamer, Skype er jo gratis og de skal selvfølgelig have nogen penge ind - men jeg så altså gerne at det var en banner eller bare noget der ikke ligner noget det ikke er. Dog, kudos for at vise den samme reklame i begge ender af opkaldet, det er lidt cool.

Så måske hellere som gratis Spotify (det er også irriterende men sådan er det for os gratis-brugere) hvor man får en banner der fylder hele vinduet eller lignende.
Gravatar #5 - Magten
14. jun. 2012 10:27
kilden skrev:
We're excited to introduce Conversations Ads

Det er marketing når det er bedst.. "VI ER SÅ EDDERSPÆNDTE PÅ AT GIVE DIG DEN HER FEATURE!!!!!" :D

Når det er sagt så kan man jo bare minimere vinduet... Hvem gider også have det åbent anyways ^^

Edit: Medmindre det selvfølgelig er et videokald...
Gravatar #6 - nemaides
14. jun. 2012 10:30
Godt jeg er stoppet med at bruge skype.
Efter Microsoft overtog skype syntes jeg personligt at jeg oplever mere lag, flere samtaler hvor diverse personer lyder som "robotter" osv.

1 Word: Teamspeak
Gravatar #7 - Makey
14. jun. 2012 10:33
nemaides (6) skrev:
1 Word: Teamspeak

Jeg er enig med dig! Men TeamSpeak er bare ikke så udbredt blandt bedste- og svigerforældre.
Gravatar #8 - Jaqen
14. jun. 2012 10:38
#6/7
vil dog give ret i at jeg til tider savner Push-to-talk fra TS og Ventrilo i skype, så modtageren ikke behøver at få alt med :-)
Gravatar #9 - nemaides
14. jun. 2012 10:48
Offtopic;
#8: Jaqen Hvad er dog det for et profil billede! troede lige der sad noget på min skærm, så nu har jeg siddet i 2 minutter og prøvet at få det af! :/
Gravatar #10 - dprocs
14. jun. 2012 10:49
Makey (4) skrev:
Så måske hellere som gratis Spotify (det er også irriterende men sådan er det for os gratis-brugere) hvor man får en banner der fylder hele vinduet eller lignende.


Spotify har da en hel del forskellige slags reklamer.

Og deres Audio Ads er da væsntlig mere irriterende end et lille reklame-vindue.
Gravatar #11 - lpla05
14. jun. 2012 10:53
Fair nok, at de skal tjene penge.

Personligt ser jeg aldrig på skype-vinduet, når jeg bruger skype, da jeg oftest har gang i andre ting, enten spil, internet eller andre ting, afhængigt af hvem jeg snakker med, og om hvad..

Gad vide, hvor mange % af Skype opkald der er video-opkald internationalt/i DK...

Jeg tror personligt ikke der er ret mange der vil opleve dette tiltag ...
Gravatar #12 - Makey
14. jun. 2012 10:54
dprocs (10) skrev:
Og deres Audio Ads er da væsntlig mere irriterende end et lille reklame-vindue.

Audio-ads skal de holde sig væk fra, nævner jo også specifikt det banner der fylder hele vinduet, men nemt kan klikkes væk.
Gravatar #13 - HerrMansen
14. jun. 2012 11:00
Så lad mig lige forstå den her rigtigt - de vil putte billedreklamer - på samtaler imellem 2 personer - som bruger peer to peer båndbredde - som ikke koster Skype en øre at have kørende.

Hvorfor helvede putter I ikke bare en fast reklame på klienten? Er da godt nok en langt ude begrundelse for at tjene reklamepenge ind.

Godt jeg ikke bruger det (man kan iøvrigt heller ikke bruge PTT så det har ikke nogen interesse)

Edit: Min pointe er at firmaer som Ventrilo og Teamspeak klarer sig fint uden at hive reklamepenge ind den vej - og Skype har jo tilmed et kæmpe betalingsmarked. Lugter langt væk af "Vi er blevet store - go hit dem advertisement companies for dem shinies!"
Gravatar #14 - RobseRob
14. jun. 2012 11:17
Oldnewz.dk?
Syntes jeg har set de her reklamer i flere uger nu?
Gravatar #15 - Strawb
14. jun. 2012 11:17
Magten (5) skrev:
Edit: Medmindre det selvfølgelig er et videokald...

Reklamerne dukker ikke op i video-opkald.
Gravatar #16 - andy123
14. jun. 2012 11:27
HerrMansen (13) skrev:
Hvorfor helvede putter I ikke bare en fast reklame på klienten? Er da godt nok en langt ude begrundelse for at tjene reklamepenge ind.


I min Windows klient er der både en reklame på "start screen" og på opkald.

HerrMansen (13) skrev:
og Skype har jo tilmed et kæmpe betalingsmarked. Lugter langt væk af "Vi er blevet store - go hit dem advertisement companies for dem shinies!"


Nu er de jo blevet opkøbt af Microsoft, så overraskelsen er til at overse. ;-) Når det er sagt, så har jeg også altid været modstander af reklamer på noget som kræver betaling - ja, også selvom der er en gratis version. Men så længe den gratis og betalte version ikke har samme formål og funktioner, er jeg ikke enig i reklamerne.

RobseRob (14) skrev:
Oldnewz.dk?
Syntes jeg har set de her reklamer i flere uger nu?


Jeg har også haft den i omkring en måned vil jeg tro.
Gravatar #17 - Jackiass
14. jun. 2012 11:27
Som mac-bruger er jeg fortørnet over at gå glip af denne feature! Det er bare typisk, at de udvikler windows-klienten langt ind i fremtiden og lader os blive hængende tilbage :(
Gravatar #18 - Trif
14. jun. 2012 11:30
17 kommentarer og alligevel har alle outdated information :P?

1) Reklamerne har været der i et par uger nu. Jeg kan ikke lide dem, men de forstyrrer ikke.

2) Push To Talk blev indført for længe siden. Options -> Advanced -> Hotkeys. Man sætter en PTT key, og bam. Hvis du er i et call og ikke har muted mikrofonen, virker keyen som en midlertidig mute - mute mikrofonen via knappen i callet, og så virker PTT fint.
Gravatar #19 - Zeales
14. jun. 2012 11:44
Hvad dælen snakker folk om med at opkaldskvaliteten er blevet ringere efter Microsoft har overtaget det? Det er jo ren og skær p2p forbindelse i opkaldene, så det er noget fis at fyre af.

De reklamer der bliver vist er komplet lige meget da de fleste folk jo ikke har åbnet samtale vinduet når de snakker. Den forstyrre ikke med lyd og andet, den sidder der bare. Ikke engang en pop-up ligesom her på Newz. En Skype Premium koster noget lignende 3 euro om måneden, så det er da godt nok ufattelig lidt der er krævet for at folk går amok.

Jeg forstår heller ikke folk som sammenligner Ventrilo/TeamSpeak med Skype. Det er jo to vidt forskellige ting. Ventrilo og TeamSpeak kræver jo en server at snakke over, og jeg tror ikke average Joe har en server til at host på. Derudover er der latency problemer hvis folk på tværs af kontinenterne snakker, og hvis man bare har prøvet det lidt, så ved man at Ventrilo og TeamSpeak ikke klarer udfald på en linje og høj latency særlig godt.
Gravatar #20 - Windcape
14. jun. 2012 12:15
Just for the record, beslutningen blev taget før Skype blev opkøbt.

Anyway, hvis i putter én euro på jeres Skype konto, og ikke bruger den, kommer der ingen reklamer ;-)
Gravatar #21 - Fjolle
14. jun. 2012 12:17
Windcape (20) skrev:
Anyway, hvis i putter én euro på jeres Skype konto, og ikke bruger den, kommer der ingen reklamer ;-)


Som om vi danskere har råd til det med vores skattepres, uduelige politikere og alt for billig alkohol.
Gravatar #22 - RobseRob
14. jun. 2012 12:22
Windcape (20) skrev:
Just for the record, beslutningen blev taget før Skype blev opkøbt.

Anyway, hvis i putter én euro på jeres Skype konto, og ikke bruger den, kommer der ingen reklamer ;-)


Man skal minimum sætte 80kr på :(!
Gravatar #23 - Windcape
14. jun. 2012 12:24
Fjolle (21) skrev:
Som om vi danskere har råd til det med vores skattepres, uduelige politikere og alt for billig alkohol.
Flyt til Sverige!

RobseRob (22) skrev:
Man skal minimum sætte 80kr på :(!
1 euro er vel også cirka 80 kroner.

Den danske valuta er jo ikke meget værd i dag :p
Gravatar #24 - kblood
14. jun. 2012 12:42
#23

Men den følger stadig Euroen så vidt jeg ved :P

#0

Troede godt nok lige at der ville komme reklamer med lyd som afbrød samtalen, for så vil tjenesten jo være ubrugelig, og så er teamspeak og så mange andre alternativer også ok at bruge.
Gravatar #25 - Mr.Smiley
14. jun. 2012 13:02
Sad lige og tænkte at de smed reklamer _ind i_ samtalen..

Elendig overskrift... -.-'
Gravatar #26 - lorric
14. jun. 2012 13:05
Reklamerne er ikke så slemme som overskriften lyder. Men den fandens overlay dims (oppe i højre hjørne af skærmen) skal jeg lukke hver gang jeg har startet en ny samtale. Og nej, jeg har ikke set en option til at slå den fra.
Gravatar #27 - atrox
14. jun. 2012 13:12
Deling af skrivebord er blevet en premium feature og nu reklamer i samtaler.

Det er var fandme hurtigt Microsoft fik fucket den forretning op.

Dette vil bare få brugerne til at lede efter alternativer og når de finder dem, så bliver de væk fra Skype.
Gravatar #28 - Sikots
14. jun. 2012 13:28
Jackiass (17) skrev:
Som mac-bruger er jeg fortørnet over at gå glip af denne feature! Det er bare typisk, at de udvikler windows-klienten langt ind i fremtiden og lader os blive hængende tilbage :(

Nok fordi de forventer at Mac-brugerne alligevel ikke har nogen venner, så der er reklamerne ikke et samtaleemne...

MVH
En Microsoft-fanboy ;-P
Gravatar #29 - Zeales
14. jun. 2012 14:04
atrox (27) skrev:
Deling af skrivebord er blevet en premium feature og nu reklamer i samtaler.

Det er var fandme hurtigt Microsoft fik fucket den forretning op.

Dette vil bare få brugerne til at lede efter alternativer og når de finder dem, så bliver de væk fra Skype.


Læs nu tråden, og hvad Skype medarbejderen skriver.
Gravatar #30 - Vandmand
14. jun. 2012 14:14
Windcape (20) skrev:
Just for the record, beslutningen blev taget før Skype blev opkøbt.

Anyway, hvis i putter én euro på jeres Skype konto, og ikke bruger den, kommer der ingen reklamer ;-)


Bør lige nævnes at Skype credit udløber efter 180 (eller husker jeg forkert?) dage hvis du ikke bruger det.
Gravatar #31 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. jun. 2012 14:31
Windcape (23) skrev:
Fjolle (21) skrev:
Som om vi danskere har råd til det med vores skattepres, uduelige politikere og alt for billig alkohol.
Flyt til Sverige!

Årh luk nu med det svenske pis :D Sprutten, maden og momsen er alligevel meget billigere i Tyskland!

WCape skrev:
RobseRob (22) skrev:
Man skal minimum sætte 80kr på :(!
1 euro er vel også cirka 80 kroner.

Den danske valuta er jo ikke meget værd i dag :p


Hahahaha, hvor ER du sjov hva?... Hvordan ligger den svenske krone? Er det ikke noget med at du skal betale 400 SEK for at købe en lille flaske Tullamore Dew?... Pfffh!!

- edit -

Jeg glemte helt det jeg ville skrive!... D'oh ...

- Først forpester Microsoft Newz med reklamer - og nu også Skype? Ih altså!...
[tinfoilhat]
Alt dette sker efter jeg har fået en Mac ... Tilfælde? I don't think so!
[/tinfoilhat]
Gravatar #32 - Windcape
14. jun. 2012 14:50
Jeez (30) skrev:
Bør lige nævnes at Skype credit udløber efter 180 (eller husker jeg forkert?) dage hvis du ikke bruger det.
Du kan lave et opkald og hænge op efter et sekund.

På den måde burde der være kredit nok til de næste 40 år.
Gravatar #33 - lindysign
14. jun. 2012 14:56
Tjaa, farvel Skype og goddag til Hangouts på Google+
Det er også meget sjovere, og du kan have video med flere personer... uden sådanne reklamer. :-)
Gravatar #34 - jASTDK
14. jun. 2012 15:02
#32: hehe.. hænge op.. the danglish is strong with you ;-)
</irrelevant>
Gravatar #35 - glitch
14. jun. 2012 15:58
Det ser ud til at de har taget sonofon's ide.
Der var engang sonofon havde sponsorfon, hvor der kom reklame engang imellem hvor man fik 15 min. gratis samtale om dagen.
http://www.computerworld.dk/art/61952/reklamer-goe...

Gad vide hvorfor de lukkede for det, om det er fordi de brød en regel man ikke måtte udnytte reklame på den måde. Hvis ja hvorfor må skype så ?
Gravatar #36 - ranrar
14. jun. 2012 16:07
Og det var så det man fik ud af at Microsoft købte skype... REKLAMER!
Gravatar #37 - fe950
14. jun. 2012 16:13
Jeg kører stadigvæk med en portable Skype ver. 5.3 og den fungerer fint uden de nævnte "forbedringer".
Gravatar #38 - Hekatombe
14. jun. 2012 16:19
glitch (35) skrev:
Gad vide hvorfor de lukkede for det, om det er fordi de brød en regel man ikke måtte udnytte reklame på den måde. Hvis ja hvorfor må skype så ?


Det tog ikke et minuts søgning på selv samme side som du linkede til:
http://www.computerworld.dk/art/62936/ombudsmand-a...

http://www.computerworld.dk/art/63694/mangel-paa-a...

Jeg er nysgerrig: Hvorfor du sammenligner Skypes reklame med SponsorFon? Er det fordi du ikke havde set at Skypes reklamer er lydløse?
Gravatar #39 - TheAvatar
14. jun. 2012 18:55
Windcape (20) skrev:

Anyway, hvis i putter én euro på jeres Skype konto, og ikke bruger den, kommer der ingen reklamer ;-)


Man er også nødt til at bruge pengene hvis man har dem der, ellers bliver ens konto gjort inaktiv (hvad det så end betyder?)
Gravatar #40 - Windcape
14. jun. 2012 19:11
#39

Se #32
Gravatar #41 - PoulErik
14. jun. 2012 19:40
Jeez (30) skrev:
Bør lige nævnes at Skype credit udløber efter 180 (eller husker jeg forkert?) dage hvis du ikke bruger det.


Windcape (32) skrev:
Du kan lave et opkald og hænge op efter et sekund.

På den måde burde der være kredit nok til de næste 40 år.


Skal man så huske at gørre det en gang hvert 179'ene dag, for ikke at miste sine penge ?
Gravatar #42 - Windcape
14. jun. 2012 19:45
PoulErik (41) skrev:
Skal man så huske at gørre det en gang hvert 179'ene dag, for ikke at miste sine penge ?
Jeg kan ikke huske om det stadigvæk er nødvendigt.

Jeg har gratis auto-refill på alle mine kontoer for at teste vores software, så umiddelbart kan jeg ikke svare på spørgsmålet.

Dog har jeg selv tidligere lavet et 1 sekundsopkald til min mobil, når jeg fik min 180 dages email "warning" fra Skype.

(Der udvikles ikke på desktop-klienten i Stockholm, så her er ingen jeg kan spørge)
Gravatar #43 - TheAvatar
14. jun. 2012 22:22
Windcape (40) skrev:
#39

Se #32

Jeg fik advarslen sidst indenfor 180 dage i hvert fald.
Og jeg har forsøgt at lave 1 sekundsopkald, det koster mig alligevel 1-2kr hver gang.
Selvfølgelig bliver jeg ikke ruineret, men synes faktisk ikke det er i orden. Det koster jo ingenting at have et felt hvor der står xx,xx kr, når jeg eksisterer i systemet med en Skypekonto alligevel.
Irriterer mig lidt, at jeg fik sat penge ind, for bare at Skype tager dem et par kroner af gangen. Det er princippet.
Gravatar #44 - Magten
14. jun. 2012 22:51
jASTDK (34) skrev:
#32: hehe.. hænge op.. the danglish is strong with you ;-)
</irrelevant>
Han er svensker, bær over med ham.
Gravatar #45 - cvandervest
15. jun. 2012 12:19
Var reklamerne så bare aktuelle ved Skype-out sessioner, kunne jeg godt se meningen med det. Men hvor er det bare et klamt "argument".
Gravatar #46 - RichardDHammond
15. jun. 2012 17:58
"Skype regner ifølge deres annoncering af reklamerne med, at de vil fungere som samtaleemner for brugerne."

Måske, men så bliver det som i "Kender du et Skype AdBlocker addon?"
Gravatar #47 - kblood
15. jun. 2012 20:28
Så der lyder til at være cirka 3 måder at undgå de reklamer?

Portable versionen af Skype som er en ældre version

Penge på Skype kontoen og lave et kort opkald et par gange om året og så skulle man kunne bruge Skype for cirka 4 kroner om året uden reklamer.

Muligvis en ad-blocker.

Og så tænker jeg at der nok går lidt tid før dette sker på smartphone versionerne af Skype, så at bruge Skype fra sin tablet eller telefon er sikkert også en måde at omgå de reklamer indtil videre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login