mboost-dp1

Samsung

Samsung lancerer high-end høretelefoner i USA

- Via Samsung Mobile Press - , redigeret af Pernicious

I kølvandet af Apples opkøb af høretelefonproducenten Beats, en handel der endnu ikke er endeligt afsluttet, har Samsung netop sendt deres high-end høretelefon-serie Level ud på det amerikanske marked.

I serien finder man Level Cover, Level On, Level In og Level Box. Box skiller sig mest ud i serien, da der her ikke er tale om en høretelefon, men en trådløs højtaler, der forbinder sig til omverdenen via Bluetooth. En indbygget mikrofon gør, at den også kan bruges til telefonkonferencer, prisen er 170 dollars.

Level Cover er den dyreste enhed i serien til en pris på 350 dollars. For den pris får man et sæt høretelefoner, der kan kobles op via tråd eller Bluetooth, har aktiv støjreducering, kontrolpanel til styring af musikken på siden og leverer ifølge Samsung en klar og skarp lyd. Som navnet antyder, så dækker Level Cover ørerne.

Level On er lillebroderen til Level Cover og sidder på ørerne. Level On har ikke trådløs forbindelse og heller ingen kontrolpanel på siden, prisen for Level On er 180 dollars.

Level In er ikke overraskende en in-ear høretelefon, der har en tre-vejs højtaler konfiguration til adskillelse af bas, mellemtone og diskant. Prisen er på 150 dollars.

Om lydkvaliteten står mål med prisen må tiden vise, men Samsung har en hård kamp foran sig i et marked, der allerede er domineret af andre mærker som Beats, Sennheiser, Grado, Sony, AKG og andre.





Gå til bund
Gravatar #1 - KickAssFairy
17. jul. 2014 16:54
Beats en konkurrent? Beats plz.

Overpriced og overhyped. Dr. Dre, gå hjem, du er fuld....

Giver Beats en bedre lyd end et andet mærke i samme pris leje? Nej. Nej de gør ej. Form over funktion, det er hvad det er. Men det går jo også fint i tråd med resten af Apple's produkter
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. jul. 2014 18:58
#1

Da HTC hypede Beats by Dre var der ellers ufatteligt mange der lovprisede gudelyden. Men tonen har måske fået en anden lyd efter Apple har købt Beats?

Bitch please - som Doktoren ville ha' sagt det.
Gravatar #3 - Hylle
17. jul. 2014 21:26
Haha high end - dyreste 350 dollars
Gravatar #4 - Chucara
17. jul. 2014 21:37
#3: $350 er high-end for normale mennesker.

At man kan købe en Veyron til 20+ mio gør jo ikke en Ferrari Spyder til <5 mio til en mid-range bil.

(Beklager bil-analogien)
Gravatar #5 - demolition
17. jul. 2014 22:50
PHP-Ekspert Thoroughbreed (2) skrev:
Da HTC hypede Beats by Dre var der ellers ufatteligt mange der lovprisede gudelyden.

Min HTC One har også imponerende god lyd i de indbyggede højttalere, men Beats hovedtelefoner er mest kendt for brandingen, designet og en boomy bas, hvilket nogle synes er god lyd.. Tja, lydkvalitet er subjektivt.
Gravatar #6 - larsbrp
18. jul. 2014 06:30
"Beats hovedtelefoner er mest kendt for brandingen, designet og en boomy bas"

Det er korrekt.
Læste en del anmeldelser af hovedtelefoner inden jeg købte mine, og selvom Beats ser enormt seje ud købte jeg nogle store Boose med fremragende støjdæmpning. Det er dejligt når jeg kører i tog eller bus, jeg slapper meget mere af og hører musik på lydniveauer der ikke skader øret.
Lydkvaliteten er også god nok.
Gravatar #7 - moulder666
18. jul. 2014 06:42
Funktion over form: Ja tak. Når det så er sagt - jeg håber godt nok, at de fås i andre farver end den beige der er vist på billedet - jesus, det er grimt!
Gravatar #8 - jakobdam
18. jul. 2014 06:49
Beats hovedtelefoner er, som larsbrp er inde på, ikke ligefrem velafbalancerede eller noget der bare ligner.

Rent kvalitetsmæssigt, kan de sammenlignes med over-the-ear hovedtelefoner i 400-500 kroners klassen, selvom Dre koster over det firedobbelte. Det er her at deres utroligt ringe pris/performance skinner igennem, men designet er til gengæld pænt (ihvertfald i nogles øjne, det er jo en smagssag).

Er man villig til at give 2000-2500, så er der mange rigtigt stærke bud; både nogle der er farvede i lydsignatur i en given retning, og nogle der er mere neutrale.

Sennheisers topmodeller er efterhånden ved at have smidt det klassiske "Sennheiser veil", og AKG har fået en smule mere energi, hvilket også påvirker scene- og instrumentplacering (stereoperspektiv), hvilket for AKG var hårdt tiltrængt i tidligere modeller.

Er man til lydisolering er et af de bedste bud stadigvæk Beyer Dynamic DT-serien; aktiv noise cancelling påvirker stadigvæk lydkvaliteten for meget, efter min mening. Beyer Dynamic kan have et problem med at være lidt for "revealing", men husk på de er skabt til at være studie monitor høretelefoner. Derfor er de overpræcise; hvilket kan gøre en lidt lyttetræt. Derudover skal man lige huske på at deres modstand ofte er ret høj; normalt ligger hovedtelefoner i 16-32 ohm, mens Sennheiser ligger omkring 80-200 ohm; så der skal en ordentlig forforstærker til at trække dem, hvis de skal fungere sammen med en smartphone eller andet.


Mht. de nye Samsung her - det er svært at give et bud på deres lyd da jeg ikke har hørt dem; men jeg synes da de er pænt designet. :)
Gravatar #9 - Slettet Bruger [1931138678]
18. jul. 2014 07:02
PHP-Ekspert Thoroughbreed (2) skrev:
#1

Da HTC hypede Beats by Dre var der ellers ufatteligt mange der lovprisede gudelyden. Men tonen har måske fået en anden lyd efter Apple har købt Beats?


Nej, Det har altid været lort. Jeg stoppede specifikt med at købe telefoner hos HTC, grundet at Beats bliver inkluderet, og solgt som Det bedste lort de kunne tvinge dig til at eje.

Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. jul. 2014 07:30
#9

Kan kun give dig ret, men har hørt flere steder at det var übernice!!11!1

Men hva, i sidste ende kommer det vel an på personlig smag?
Gravatar #11 - HenrikH
18. jul. 2014 08:06
Chucara (4) skrev:
(Beklager bil-analogien)

ALDRIG beklage en bilanalogi på Newz!!!

Du burde næsten rates flamebait for at gøre det!

:-P
Gravatar #12 - Slettet Bruger [1362718009]
18. jul. 2014 08:12
@TB
Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er det kun fornyligt at Apple har erhvervet sig Beats, men Beats har nu haft et omdømme i længere tid for at være overspillende og udetaljeres grundet foregående i de lave frekvenser. At det skulle være en præference at de overspiller bassen, kan vi godt blive enige om, men at de har lavdetaljeret lyd i området, det er vist ikke præference.
Gravatar #13 - Izaaq
18. jul. 2014 08:34
Hylle (3) skrev:
Haha high end - dyreste 350 dollars


Ja, hvis de havde kostet 3.500 dollars, SÅ ville det have været high-end!

Er det sådan, high-end fungerer? ;)
Gravatar #14 - OxxY
18. jul. 2014 09:06

Izaaq (13) skrev:
Hylle (3) skrev:
Haha high end - dyreste 350 dollars


Ja, hvis de havde kostet 3.500 dollars, SÅ ville det have været high-end!

Er det sådan, high-end fungerer? ;)


Nogle steder desværre ja. Men altså hvis de gerne vil være Beats konkurrenter, så tror jeg nemt jeg kan finde noget til den halve pris der er ca. lige så vellydende :)
Gravatar #15 - Slettet Bruger [1931138678]
18. jul. 2014 09:56
PHP-Ekspert Thoroughbreed (10) skrev:
Men hva, i sidste ende kommer det vel an på personlig smag?


At beats er noget skidt er en kendsgerning. Billige komponenter til overpris.
Gravatar #16 - markjensen
18. jul. 2014 11:19
Kun 4 forskellige modeller? Det må de kunne gøre bedre.
Gravatar #17 - XorpiZ
18. jul. 2014 11:29
markjensen (16) skrev:
Kun 4 forskellige modeller? Det må de kunne gøre bedre.


Gi det et års tid. Så er der både S, Mini og Galaxy modeller.
Gravatar #18 - Slettet Bruger [3179697438]
18. jul. 2014 11:51
At kalde Beats en konkurrent på high-end markedet for hovedtelefoner.... Det er da vidst dagens joke

Hvis du iøvrigt står og overvejer Beats, så tag lige en kigger på Noontec istedet for.... langt bedre lyd til mindre penge.
Gravatar #19 - Hængerøven
18. jul. 2014 13:08
Det er da ligegyldigt on De er bedre eller dårligere end beats.. Beats er en konkurrent så længe folk køber lortet..
Gravatar #20 - tentakkelmonster
18. jul. 2014 13:21
jakobdam (8) skrev:
men husk på de er skabt til at være studie monitor høretelefoner. Derfor er de overpræcise; hvilket kan gøre en lidt lyttetræt.

Helt enig med dit indlæg på nær denne detalje... for der er ikke rigtigt noget der hedder "overpræcis". De skal bare være så lineære som muligt og have så få fasedrej som overhovedet muligt, hvis de skal bruges i et lydstudie. Dette gør ikke én træt. Tværtimod, hvis man bliver træt i ørerne af dem, er det som regel netop pga. fejl i lydgengivelsen, eller fordi man har skruet for højt op, eller fordi de simpelthen er ubehagelige at have på - selvom de er slukkede.

Men ja, jeg tvivler meget stærkt på at Samsung pludselig er en spille på high-end markedet hvad angår hovedtelefoner - ihvertifald hvis det er lydkvalitet, vi taler om. Men de skal da afprøves!
Gravatar #21 - lilleunivers
18. jul. 2014 14:29
#20

Dejligt at jeg ikke er den eneste. Hvis jeg har hørt for meget Youtube musik på mit anlæg, som består af et par Dali Ikon og en NAD effektforstærker efter en Yamaha AVR 800 (et eller andet), bliver jeg også træt, selvom mit anlæg er et okay anlæg.

når jeg så fyrer op for mine FLAC filer.. så får man den her "ahh"-følelse igen. Kan næsten mærke at ørerne blafrer i fryd.

God lyd bliver man aldrig træt i hovedet af. Ikke engang ved højere lydstyrker.

Dårlig lyd som man typisk finder det i mp3 og mange (!) Youtube videoer - får jeg ondt i hovedet af efter relativ kort tid.
Gravatar #22 - Hængerøven
18. jul. 2014 14:50
lilleunivers (21) skrev:
God lyd bliver man aldrig træt i hovedet af. Ikke engang ved højere lydstyrker


Ahh. mon det nu også er helt sandt.
Gravatar #23 - lilleunivers
18. jul. 2014 14:58
#22

Ja..

Jeg skrev "højere" ikke "absurd enormt jordskælvsagtigt højder der vil få en hidsig jetjager til at lyde som en vralten gås" :-)

Gravatar #24 - tentakkelmonster
18. jul. 2014 15:14
lilleunivers (21) skrev:
... mit anlæg, som består af et par Dali Ikon og en NAD effektforstærker

Lad mig gætte... du har været i Hifi-Klubben? ;)
Gravatar #25 - KickAssFairy
18. jul. 2014 15:19
#23

Var i emperial og se hobitten. Under kampscener måtte jeg bogstaveligt talt putte fingrene i ørene fordi lyden var alt for høj. Og jeg vil gerne vædde en månedsløn eller 5 på at deres udstyr er af en kvalitet dit udstyr ikke kommer i nærheden af.

kan man blive træt i hovedet af god lyd? Hvis tinitus og hovedpine tæller, så er svaret et rungende ja.
Gravatar #26 - Wispher
18. jul. 2014 19:47
HenrikH (11) skrev:
ALDRIG beklage en bilanalogi på Newz!!!

Du burde næsten rates flamebait for at gøre det!

:-P


Helt enig.

En kommentar på newz uden bilanalogi er som en bil uden rat - ingen ved hvor du vil hen ;)
Gravatar #27 - Balios
19. jul. 2014 05:43
Beats over-the-ear modellerne kan spille langt højere end noget andet jeg har testet. Kvaliteten kunne være bedre og prisen er høj, men jeg har også brug for noget der kan 'sprænge trommehinder'.
Gravatar #28 - Slettet Bruger [1362718009]
19. jul. 2014 09:31
Uhmn, hvornår er "hvor højt noget kan spille" blevet til lydkvalitet? o.0

Med mindre vi snakker aktive hovedtelefoner, så er det vel enheden der spilles fra og modstanden i hovedtelefonerne der bestemmer hvor højt der spilles.
Gravatar #29 - tentakkelmonster
19. jul. 2014 11:48
#28: Det er desværre længe siden. Og det gør mig så trist.

http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

"Højere er bedre!!!1" ( >_<' )
Gravatar #30 - Dr_Mo
19. jul. 2014 14:30
PHP-Ekspert Thoroughbreed (2) skrev:
Da HTC hypede Beats by Dre var der ellers ufatteligt mange der lovprisede gudelyden. Men tonen har måske fået en anden lyd efter Apple har købt Beats?

Bitch please - som Doktoren ville ha' sagt det.

Ufattelig mange audiophiles som gjorde det? Hvor har du læst det? Så vidt jeg ved så lyder et par Superlux hovedtelefoner til omkring 200 kr. (HD681 eller HD668) ligeså godt, hvis ikke bedre end beats, men kvaliteten af selve produktet er måske ikke lige så højt.

Er man villig til at betale 2000 kr. er det som andre er inde på bedre alternativer.

Beats er vel "image produkter", hvis man kan kalde dem for det. Folk køber dem ikke hovedsageligt fordi det lyder bedre end konkurrenterne, men fordi det er populært at gå rundt med dem.

PHP-Ekspert Thoroughbreed (2) skrev:
Men tonen har måske fået en anden lyd efter Apple har købt Beats?

Ja, nu er det Apple elskere der vil forgude lyden af Beats. Måske et tegn på, at man skal få sine anmeldelser og anbefalinger af produkter af nogle der ikke er biased. Hvem var det der lovprisede gudelyden før? Nogen der havde forstand på lydkvalitet og var unbiased?
Gravatar #31 - Clauzii
19. jul. 2014 17:04
KickAssFairy (25) skrev:
#23

Var i emperial og se hobitten. Under kampscener måtte jeg bogstaveligt talt putte fingrene i ørene fordi lyden var alt for høj. Og jeg vil gerne vædde en månedsløn eller 5 på at deres udstyr er af en kvalitet dit udstyr ikke kommer i nærheden af.

kan man blive træt i hovedet af god lyd? Hvis tinitus og hovedpine tæller, så er svaret et rungende ja.


De biografer jeg har været i, hvor de spiller alt for højt, lyder det som oftest ikke særligt godt.

Og selvom biograf-udstyr kan være noget dyrt hejs (Dolby/THX-godkendelse osv.) er lyden på de fleste film stadig i et komprimeret format ;)



Gravatar #32 - Slettet Bruger [3179697438]
19. jul. 2014 20:10
Clauzii (31) skrev:
KickAssFairy (25) skrev:
#23

Var i emperial og se hobitten. Under kampscener måtte jeg bogstaveligt talt putte fingrene i ørene fordi lyden var alt for høj. Og jeg vil gerne vædde en månedsløn eller 5 på at deres udstyr er af en kvalitet dit udstyr ikke kommer i nærheden af.

kan man blive træt i hovedet af god lyd? Hvis tinitus og hovedpine tæller, så er svaret et rungende ja.


De biografer jeg har været i, hvor de spiller alt for højt, lyder det som oftest ikke særligt godt.

Og selvom biograf-udstyr kan være noget dyrt hejs (Dolby/THX-godkendelse osv.) er lyden på de fleste film stadig i et komprimeret format ;)


Nu er hverken Dolby eller THX certificeret udstyr noget som betyder at det er kanon lydkvalitet. Alt det betyder er at Dolby eller THX har testet udstyret (Imod en knækkelig pose penge) og fundet at det overholder deres standarder, hvilket mange af de helt store lydfirmaer ikke har behov for at få bekræftet. Du ser stort set aldrig! lydudstyr i musik studier som er THX/Dolby certificeret, og det er altså virkelig, virkelig high-end udstyr vi snakker. B&W er heller ikke THX certificeret, men deres højtalere kan blæse de fleste andre i stykker uden problemer.
Gravatar #33 - Clauzii
19. jul. 2014 20:19
dennyaaa (32) skrev:
Clauzii (31) skrev:
KickAssFairy (25) skrev:
#23

Var i emperial og se hobitten. Under kampscener måtte jeg bogstaveligt talt putte fingrene i ørene fordi lyden var alt for høj. Og jeg vil gerne vædde en månedsløn eller 5 på at deres udstyr er af en kvalitet dit udstyr ikke kommer i nærheden af.

kan man blive træt i hovedet af god lyd? Hvis tinitus og hovedpine tæller, så er svaret et rungende ja.


De biografer jeg har været i, hvor de spiller alt for højt, lyder det som oftest ikke særligt godt.

Og selvom biograf-udstyr kan være noget dyrt hejs (Dolby/THX-godkendelse osv.) er lyden på de fleste film stadig i et komprimeret format ;)


Nu er hverken Dolby eller THX certificeret udstyr noget som betyder at det er kanon lydkvalitet. Alt det betyder er at Dolby eller THX har testet udstyret (Imod en knækkelig pose penge) og fundet at det overholder deres standarder, hvilket mange af de helt store lydfirmaer ikke har behov for at få bekræftet. Du ser stort set aldrig! lydudstyr i musik studier som er THX/Dolby certificeret, og det er altså virkelig, virkelig high-end udstyr vi snakker. B&W er heller ikke THX certificeret, men deres højtalere kan blæse de fleste andre i stykker uden problemer.


Enig - jeg har heller aldrig set nogle THX-mærker på d&b's forstærkere/højttalere, Yamahas LS-mixere eller Midas og Soundcraft-pulte, de steder jeg laver lyd.

Jeg ville faktisk grine lidt hvis der sad THX-mærker på :P
Gravatar #34 - Chewy
19. jul. 2014 20:37
@ #31
Og selvom biograf-udstyr kan være noget dyrt hejs (Dolby/THX-godkendelse osv.) er lyden på de fleste film stadig i et komprimeret format ;)


Det bør nok som en sidebemærkning nævnes at Imperial har Atmos, og det lyder super lækkert!
Og det der med at de fleste film er komprimeret holder ikke helt, i ovenstående link kan du se en lang række film der understøtter Atmos....
Gravatar #35 - tentakkelmonster
20. jul. 2014 08:04
Imperial har et kæmpe boost et sted nede mellem 50 og 70 Hz, som gør at det hele buldrer meget. Det imponerer måske nogen, men godt synes jeg ikke det lyder. Cinemaxx i fisketorvet synes faktisk at have bedre lyd, synes jeg.
Gravatar #36 - Chewy
20. jul. 2014 12:57
Har du været i Imperial efter at de har installeret Atmos?
Gravatar #37 - KickAssFairy
20. jul. 2014 17:10
dennyaaa (32) skrev:
(Imod en knækkelig pose penge)


Hahaha jeg tror du mener klækkelig ;-)

Men ud over det, vil jeg give dig ret. THX og Dolby er muligvis lydbranchens svar på Beats by Dr. Dre.
Gravatar #38 - jblidd
20. jul. 2014 18:07
Folk der mener at Dolby og Thx er lydbranchens svar på Beats har tydeligvis ikke oplevet den ringe lydmæssige kvalitet biograferne diskede op med i gamle dage. En biograf, der lever op til alle THX specifitionerne er markant bedre lyd og komfortmæssigt en hovedparten af biograferne pre de første Thx biografer. Vi skal dog huske at Thx er minimumskrav til en række faktorer ikke kun lyden
Gravatar #39 - OxxY
20. jul. 2014 19:02
jblidd (38) skrev:
Folk der mener at Dolby og Thx er lydbranchens svar på Beats har tydeligvis ikke oplevet den ringe lydmæssige kvalitet biograferne diskede op med i gamle dage. En biograf, der lever op til alle THX specifitionerne er markant bedre lyd og komfortmæssigt en hovedparten af biograferne pre de første Thx biografer. Vi skal dog huske at Thx er minimumskrav til en række faktorer ikke kun lyden



Og man skal huske en af de krav er et klækkeligt beløb til THX, hvilket er en grund til der ikke er mange THX biografer i dk længere.
Gravatar #40 - jblidd
21. jul. 2014 06:12
39 det er og så vidt jeg husker har altid kun været Nordisk films nyere biografer, der har og har haft THX certifikat. Thx standarden blev udviklet fordi George Lucas ønskede at folk skulle få den bedst mulige lydmæssige oplevelse, når de gik ind for at se en af hans film. Eller de mange andre film, der blev mixet af skywalker Sound. Mange biografer kan forøvrigt ikke få Thx stemplet uden en omfattende ombygning. Min lokale ynglingsbiograf, der efter min mening giver en bedre lydmæssige oplevelse end både cinemaxx og nordisk film Thx biografer har f.eks for lavt til loftet til at kunne få stemplet
Gravatar #41 - OxxY
21. jul. 2014 08:14
jblidd (40) skrev:
39 det er og så vidt jeg husker har altid kun været Nordisk films nyere biografer, der har og har haft THX certifikat. Thx standarden blev udviklet fordi George Lucas ønskede at folk skulle få den bedst mulige lydmæssige oplevelse, når de gik ind for at se en af hans film. Eller de mange andre film, der blev mixet af skywalker Sound. Mange biografer kan forøvrigt ikke få Thx stemplet uden en omfattende ombygning. Min lokale ynglingsbiograf, der efter min mening giver en bedre lydmæssige oplevelse end både cinemaxx og nordisk film Thx biografer har f.eks for lavt til loftet til at kunne få stemplet


Intentionerne med THX godkendelsen var sådan set ganske fin. Nu er det bare (lige som så mange lucas ting) degenereret til noget der mest af alt minder om en cash cow. (imho)
Gravatar #42 - Clauzii
21. jul. 2014 10:37
Jeg giver ikke en disse for THX - det kan stort set være hvad som helst:

http://www.amazon.com/Klipsch-ProMedia-Certified-C...
Gravatar #43 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. jul. 2014 10:43
#42

Derfor kan de små der da spille godt nok?
Gravatar #44 - XorpiZ
21. jul. 2014 10:44
Clauzii (42) skrev:
Jeg giver ikke en disse for THX - det kan stort set være hvad som helst:

http://www.amazon.com/Klipsch-ProMedia-Certified-C...


Nu er det måske ikke det bedste eksempel du har fundet, da det eftersigende skulle være nogle fremragende højttalere dem der.
Gravatar #45 - Slettet Bruger [3179697438]
21. jul. 2014 10:48
jblidd (38) skrev:
Folk der mener at Dolby og Thx er lydbranchens svar på Beats har tydeligvis ikke oplevet den ringe lydmæssige kvalitet biograferne diskede op med i gamle dage. En biograf, der lever op til alle THX specifitionerne er markant bedre lyd og komfortmæssigt en hovedparten af biograferne pre de første Thx biografer. Vi skal dog huske at Thx er minimumskrav til en række faktorer ikke kun lyden


Hvad har Logitec højtalerer at gøre med komfort?
Gravatar #46 - Clauzii
21. jul. 2014 11:08
Jeg ved de siger godt (nok). Men når THX er gangbart på alt fra hjemme-højttalere til store bio-installationer, siger det ikke meget mere end DIN-et-eller-andet.
Gravatar #47 - Dr_Mo
21. jul. 2014 16:23
#46
Ja, når man kan få cambrdige certifikater på alt fra basal engelsk til meget avanceret engelsk, så er de ikke noget værdt.

Ehh..mon ikke det er forskellige krav der stilles til certifikatet for basal engelsk og avanceret engelsk. Og der er ligeledes forskellige krav der stilles til 2.1 højtalersystemer og biografer for THX.

Kan godt være, at du har ret i dit udsagn omkring THX. Men at sige at THX og derved andre ting som cambridge certifikater ikke siger meget, fordi de spænder for vidt giver jo intet mening.
Gravatar #48 - bamselinen
21. jul. 2014 18:53
Jeg købte mig et par Marshall høretelefoner og de spiller godt for 500 kroner
Gravatar #49 - lilleunivers
22. jul. 2014 11:19
#24
Jo :-)
Men har også frekventeret i andre hifi butikker rundt omkring.

Et godt fif angående lyd, da det jo er en rimelig personlig sag.

Jeg havde en centerhøjttaler af en tvivlsom karakter. Var på udkig efter netop Ikon serien, og tog min center med ind til HIFI klubben. Den satte vi på, spillede noget live musik fra en koncert. Det lød.. muntert.. Satte bagefter Ikon center højttaleren på.. Himmelvid forskel i lyden - pludselig mere sprød, hørte detaljer man ikke troede muligt, etc.

Derfor - er du på udkig efter nye højttalere - tag dine egne med som reference. Du vil blive glad, og dit budget vil blive ked af det.

Og ja, way off-topic, og dog alligevel. Det er jo lyd vi snakker om.
Gravatar #50 - Sn3akr
24. jul. 2014 12:17
Clauzii (42) skrev:
Jeg giver ikke en disse for THX - det kan stort set være hvad som helst:

http://www.amazon.com/Klipsch-ProMedia-Certified-C...



At du så lige skule vælge at linke til et sæt Klipsch, viser nok mere om din viden inden for audio, Klipsch leverer noget af det ypperste inden for audio udstyr og jeg tvivler på at de ville sætte deres image over styr for at levere et billigt sæt PC højttalere, det er nok mere det faktum at det er over 10 år siden det blev lanceret der afspejles lidt i prisen, samt at der ikke er tale om hifi højtalere, men et par små satellitter og en Sub.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login