mboost-dp1

Samsung

Samsung brugte rekordstort milliardbeløb på markedsføring i 2012

- Via The Korea Times - , redigeret af Pernicious , indsendt af Magten

Korea Times hævder at have fået fat i dokumenter, der angiver hvor meget Samsung brugte på markedsføring sidste år og det er absolut ikke småpenge.

Ifølge dokumenterne brugte Samsung 12,9 billioner won, hvilket svarer til godt 68 milliarder danske kroner. Dette udgør 6,5 % af Samsungs samlede indtægter sidste år.

Det står dermed klart, at Samsung i høj grad kan tilskrive deres kraftige vækst en aggressiv markedsføring. Ifølge en anonym kilde hos Samsung, er firmaet ikke bleg for at smide endnu flere penge efter markedsføring, set i lyset af den store succes deres produkter har.

Den kraftige markedsføring har også betydet, at Samsung for første gang er nået op i top 10 over mest værdifulde brands med en 9. plads, en position de går efter at forbedre.





Gå til bund
Gravatar #1 - vooze
7. mar. 2013 15:43
Må godt nok også sige de er gået amok de sidste 2-3 år. At de nu er blevet verdens største producent af smartphones er super flot... Gad vide om det var gået Nokia ligeledes havde de valgt Android ? :D

Men når man har råd til at købe reklamer ved superbowl, så kan man næsten regne ud man smider mange penge i markedsføring.
Gravatar #2 - Stallemanden
7. mar. 2013 16:03
Nogle af de 68 mia er brugt i Subwayen i Beijing, hvor hele stationer og toge, var totalt sat til i reklamer for SGS III.
Hvis ikke man vidste bedre, ville man fristes til at tro, at togene rent faktisk var lavet af Samsung :)
Gravatar #3 - arne_v
7. mar. 2013 16:10
#0

Man er nødt til at investere for at tjene penge.

Samsung synes at have god forståelse fo rhvordan man driver en forretning.
Gravatar #4 - jimmi
7. mar. 2013 17:49
Hmmm, Apple er i årevis blevet hånet for at have baseret deres succes på hype og markedsføring.

Samsung bruger flere gange så mange penge på markedsføring.

Faktisk bruger Samsung mere på markedsføring end Apple, HP, Dell, Microsoft og Coca Cola tilsammen...

http://www.businessinsider.com/chart-of-the-day-sa...
Gravatar #5 - vooze
7. mar. 2013 21:53
jimmi (4) skrev:
Hmmm, Apple er i årevis blevet hånet for at have baseret deres succes på hype og markedsføring.

Samsung bruger flere gange så mange penge på markedsføring.

Faktisk bruger Samsung mere på markedsføring end Apple, HP, Dell, Microsoft og Coca Cola tilsammen...

http://www.businessinsider.com/chart-of-the-day-sa...


Apple behøver ikke bruge penge på at lave reklame mere, det klarer facebook, ekstrabladet osv. fint for dem gratis.. I hvertfald hvis vi kigger på DK. Kan huske da iPhone4 kom, hvor der ligefrem var live updates fra Apple con?(aner ikke hvad de kalder det) på ekstrabladet og andre relativt store sider.. Ikke at jeg har ondt i røven over det, hvis man kan få gratis reklame af pressen, så er det jo kun fedt.
Gravatar #6 - ThiaZ
7. mar. 2013 22:10
Vooze> Har du nogensinde hørt om PR? :P

Det kommer sku sjældent gratis
Gravatar #7 - CBM
8. mar. 2013 08:44
#4:
Apple har forsøgt at etablere noget der ligner en religion med hvad dertil hører af usaglig fanatisme, de har desuden (mis)brugt den goodwill og fanskare de havde fra computerens barndom...

Ja Samsung har brugt mange penge på PR, men det er regulær reklame de har lavet... De har ikke forsøgt at hype på samme måde som Apple... De har ikke en gude lignende direktør som fører/førte sig frem som om han var den nye messias...

Hype, fanatisme og religion != almindelig produkt reklame

Grunden til at Samsung er blevet så store er en kombination af at deres produkter er blevet meget synlige pga reklamerne og af at de rent faktisk laver nogle hammergode produkter...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login