mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg syntes ikke en gang det ser særligt godt ud. Men det er måske mere fordi det er "realistisk" og det er en klam verden de tegner - nææ, give mig Doom 1 - det var sgu sødt *G*
#51 netop det med at det er "realistisk":
Jeg synes en del nyere spil glemmer gameplayet og fokuserer på en fantastisk grafik, omend mange nyere gamere rangere dette højt på deres list når de skal vælge nye spil til deres extremt bloatede hardware opsætning så, så jeg hellere at spilproducenterne arbejdede på et fantastisk gameplay og lod grafikken ligge lidt.
Nye spil til gammelt hardware?
Visse spil kræver selvfølgelig en vis realisme (2d quake dur ikke :P) men alligevel som det ses her er historien i spillet ikke umiddelbart det der tales mest om.
Jeg var selv en stor fan af quake3 og dets "fast paced" gameplay med et minimum af system krav grundet den hårde måde enginen var lavet på (det meste af miljøet er prædefineret i mapsne og meget lidt miljø udregnes under spillet) hvilket gjorde at jeg rent faktisk kunne køre det på min umådeligt dårlige laptop og stadig nyde det.
Quake3 var for mig virkelig et spil, ikke noget med realisme eller lign. nej det er en verden med nogle få regler og våben og herefter er det ellers bare at gå igang med at massekrere hinanden.
Den dejlige lyd af en rocket der farer et par cm forbi ens hoved er ubeskrivelig.. VROOM! :D
Jeg synes en del nyere spil glemmer gameplayet og fokuserer på en fantastisk grafik, omend mange nyere gamere rangere dette højt på deres list når de skal vælge nye spil til deres extremt bloatede hardware opsætning så, så jeg hellere at spilproducenterne arbejdede på et fantastisk gameplay og lod grafikken ligge lidt.
Nye spil til gammelt hardware?
Visse spil kræver selvfølgelig en vis realisme (2d quake dur ikke :P) men alligevel som det ses her er historien i spillet ikke umiddelbart det der tales mest om.
Jeg var selv en stor fan af quake3 og dets "fast paced" gameplay med et minimum af system krav grundet den hårde måde enginen var lavet på (det meste af miljøet er prædefineret i mapsne og meget lidt miljø udregnes under spillet) hvilket gjorde at jeg rent faktisk kunne køre det på min umådeligt dårlige laptop og stadig nyde det.
Quake3 var for mig virkelig et spil, ikke noget med realisme eller lign. nej det er en verden med nogle få regler og våben og herefter er det ellers bare at gå igang med at massekrere hinanden.
Den dejlige lyd af en rocket der farer et par cm forbi ens hoved er ubeskrivelig.. VROOM! :D
#53
Hvis UT2k4 kører elendigt var det måske en idé at finde en ordentlig driver? :)
Og nu vi er ved UT2k4 så synes jeg faktisk at det stadig er flottere end doom 3 engine og osse Source engine.
Kan sgu godt forstå at Unreal engine er så populært.
Ville gerne have set Quake i UE engine i stedet ;)
Hvis UT2k4 kører elendigt var det måske en idé at finde en ordentlig driver? :)
Og nu vi er ved UT2k4 så synes jeg faktisk at det stadig er flottere end doom 3 engine og osse Source engine.
Kan sgu godt forstå at Unreal engine er så populært.
Ville gerne have set Quake i UE engine i stedet ;)
# 56
Jeg kan også godt lide UT2K4s engine; problemet er, at den primært er baseret på DirectX7 API'en - og hvis man holdt sig til den standard ville spillene i længden have et meget lidt fleksibelt grafiksystem. Den næste UE (der vil blive brugt i UT2007) bliver også væsentligt mere krævende for grafikkortet.
Hele fordelen ved de nyere grafikkort (og shaders) er, at programmørerne er istand til at kode deres egne effekter og dermed at give deres spil et unikt look.
At det så kan betyde at visse ældre computere (og/eller grafikkort) kan have svært ved at køre nyere spil, er et nødvendigt onde. Ellers kunne vi risikere at mange spil ville komme til at ligne hinanden og spilgrafikken stagnerer kvalitetmæssigt.
Jeg synes problemet med Doom3 er, at taget i betragning af, hvor flot en engine de har skruet sammen til spillet, er spillet alt for præget af forudsigelige scriptede events, uintelligente modstandere - og et FPS gameplay der kun lige akkurat trækker sig over Unreal 2s (hvilket IMO ikke siger meget).
Umiddelbart ser Quake IV ud til at være mere fra samme skuffe, og med de forventninger der er til serien, er det ikke helt godt nok. Konkurrencen er simpelthen blevet for skarp for Quake og Doom - som f.eks. spillet FEAR (der virkede meget overbevisende i demoen)
Jeg kan også godt lide UT2K4s engine; problemet er, at den primært er baseret på DirectX7 API'en - og hvis man holdt sig til den standard ville spillene i længden have et meget lidt fleksibelt grafiksystem. Den næste UE (der vil blive brugt i UT2007) bliver også væsentligt mere krævende for grafikkortet.
Hele fordelen ved de nyere grafikkort (og shaders) er, at programmørerne er istand til at kode deres egne effekter og dermed at give deres spil et unikt look.
At det så kan betyde at visse ældre computere (og/eller grafikkort) kan have svært ved at køre nyere spil, er et nødvendigt onde. Ellers kunne vi risikere at mange spil ville komme til at ligne hinanden og spilgrafikken stagnerer kvalitetmæssigt.
Jeg synes problemet med Doom3 er, at taget i betragning af, hvor flot en engine de har skruet sammen til spillet, er spillet alt for præget af forudsigelige scriptede events, uintelligente modstandere - og et FPS gameplay der kun lige akkurat trækker sig over Unreal 2s (hvilket IMO ikke siger meget).
Umiddelbart ser Quake IV ud til at være mere fra samme skuffe, og med de forventninger der er til serien, er det ikke helt godt nok. Konkurrencen er simpelthen blevet for skarp for Quake og Doom - som f.eks. spillet FEAR (der virkede meget overbevisende i demoen)
Så har quake serien nu altid været banebrydende på FPS multiplayer fronten.
Kodeordet er vel 'har været'. Og vi skal en del tilbage i tiden; personligt mener jeg serien fik baghjul omkring 1999 da Unreal Tournament kom ud. Quake III er et ganske udemærket multiplayer spil (har brugt rigtig mange, mange timer på det spil), men det var UT der introducerede de nye spilmuligheder, våben med flere affyringsmetoder, overbevisende bots etc. indenfor de populære multiplayerspil.
Ser personligt meget mere frem til UT2007, når det gælder multiplayer.
Skal man se på http://pc.ign.com/articles/658/658263p3.html , eller http://www.gamespot.com/pc/action/quake4/ reviews, så er de heller ikke særlig imponerede over multiplayer i Quake 4.
OMG så har vi solgt det for tidligt. fordi en af vores kollegaer har misforstået hvornår det måtte sælges... jeg har lige pillet det ned af hylden igen... siger ikke hvor det er men i aalborg :)... vi kan resikere at få en bøde får det.. me nhåber ikke :D
SÅ KOM DET TIL LINUX :D :D
Linux Quake 4 FAQ : http://zerowing.idsoftware.com/linux/quake4/
FTP : ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/quake4/
Bittorrent : http://zerowing.idsoftware.com:6969/
3DDownload : http://www.3ddownloads.com/linuxgames/quake4/offic...
Linux Quake 4 FAQ : http://zerowing.idsoftware.com/linux/quake4/
FTP : ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/quake4/
Bittorrent : http://zerowing.idsoftware.com:6969/
3DDownload : http://www.3ddownloads.com/linuxgames/quake4/offic...
Jeg vælger først at være enig med mængden og sige at jeg håber ikke Q4 bliver ligesom Doom 3, for selvom Doom 3 var et spil der var utrolig godt lavet, så var gameplayet alt for systematisk og monotont, hvilket fik mig til at aktivere koder i resten af spillet bare for at se slutningen, for spændingen var væk da jeg var halvvejs inde i spillet. (NEJ jeg snyder ikke i MP og vil aldrig gøre det). Personligt har jeg spillet Q3 de sidste 3 år og er blevet ”forelsket” i det spil, for som #52 architect siger, så er der intet som lyden af en rocket der suser forbi en, og man sidder totalt spændt om den rammer eller ej =) . Quake 4 er baseret på en Doom 3 engine, det er derfor spillet desværre kommer til at kræve så meget af vores computere, og de fleste af os skal nok invistere i nyt udstyr L . Men det skal dog lige siges, som de fleste gamere nok ved, så er Doom 3 engine en viderudvikling/modificering af den originale Quake engine af vores egen John Carmack, hehe.
Jeg kan ikke huske hvem der nævnte det, og har ikke lyst til at lede alle kommentarene igennem igen, men der var en som dissede Railgunnen i Q3, hvilket jeg ikke kan se nogen grund til, da jeg synes det er et udemærket våben og jeg er meget glad for det, og er glad for at det også er i Q4. Jeg har endnu ikke haft muligheden for at spille det, og har helt klart tænkt mig at støtte producenterne med et køb, men jeg bor i Tyskland og derfor har jeg ikke muligheden dertil.... eller, jo, men så bliver spillet og instruktionen på tysk, og det gider jeg ikke! Så venter til jeg tager tilbage til DK, så skal i allesammen fanme ownes i MP :D
Jeg håber bare at Q4´s multiplayer er ligeså godt som Q3´s, men man skal ikke disse det endnu, for der skal jo udvikles patches og modes såsom OSP osv før det bliver rigtig sjovt... see you motherfuckers inside!! Forresten, hvis man skal have et spil med godt gameplay så forsøg med Final Fantasy serien til playstation. Og selvom HL2´s gameplay er bedre end Doom 3, så er det hellere ikke så meget bedre at man siger WAUW. Det er rigtigt at producenterne i dag fokusere for meget på effekter, ligesom amerikanerne fokusere på effekter i deres skide film... BAH !!!
forresten er jeg först lige blevet bruger, derfor skriver jeg lidt sent,,,,
Jeg kan ikke huske hvem der nævnte det, og har ikke lyst til at lede alle kommentarene igennem igen, men der var en som dissede Railgunnen i Q3, hvilket jeg ikke kan se nogen grund til, da jeg synes det er et udemærket våben og jeg er meget glad for det, og er glad for at det også er i Q4. Jeg har endnu ikke haft muligheden for at spille det, og har helt klart tænkt mig at støtte producenterne med et køb, men jeg bor i Tyskland og derfor har jeg ikke muligheden dertil.... eller, jo, men så bliver spillet og instruktionen på tysk, og det gider jeg ikke! Så venter til jeg tager tilbage til DK, så skal i allesammen fanme ownes i MP :D
Jeg håber bare at Q4´s multiplayer er ligeså godt som Q3´s, men man skal ikke disse det endnu, for der skal jo udvikles patches og modes såsom OSP osv før det bliver rigtig sjovt... see you motherfuckers inside!! Forresten, hvis man skal have et spil med godt gameplay så forsøg med Final Fantasy serien til playstation. Og selvom HL2´s gameplay er bedre end Doom 3, så er det hellere ikke så meget bedre at man siger WAUW. Det er rigtigt at producenterne i dag fokusere for meget på effekter, ligesom amerikanerne fokusere på effekter i deres skide film... BAH !!!
forresten er jeg först lige blevet bruger, derfor skriver jeg lidt sent,,,,
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.