mboost-dp1

Google Inc.

Rygte: Samsung i gang med produktionen af 8-kernet Nexus 11

- Via Android Beat - , redigeret af OnkelDunkel

Elektronikgiganten Samsung, der gennem den seneste tid har opnået for firmaet hidtil ukendte højder af popularitet, er angiveligt igang med at producere den kommende Google-brandede tablet Nexus 11. I hvert fald hvis man skal tro de seneste rygter, der stammer fra en anonym kilde.

Viser rygterne sig at være sande, har Google således valgt Samsung, som producent af den næste Nexus-enhed, hvilket dog ikke kommer som den store overraskelse taget Samsungs nuværende popularitet og omdømme i betragtning.

Kilden bag rygterne mener endvidere at vide, at der er tale om en tablet med et Super PLS TFT-panel, 8 GB RAM og en 8-kernet ARM Cortex A15 processor.

Sammen med den nye Nexus tablet skulle Samsung anvigeligt også have nye versioner af deres egne Galaxy Tabs på vej, hvoraf Galaxy Tab 8 skulle komme med et fuld HD-display og en quad core ARM-processor, mens Galaxy Tab 11 efter sigende skulle være en skrabet Nexus-model.





Gå til bund
Gravatar #1 - triedset
30. apr. 2013 06:26
Det ser lovende ud :) bliver spændende hvertfald :) men måske de også begynder at overdrive :) kan ikke lige se hvad man skal bruge så meget kraft til i en tablet :)
Gravatar #2 - moulder666
30. apr. 2013 06:36
Hvis Google så bare vil være så venlige at release den i Danmark i denne ombæring...jeg blev nødt til at købe min Nexus 10 i UK.

Hvis de gør det, kunne det da godt være, at man skulle kigge nærmere på en Nexus 11 - om ikke andet, så for at kæresten ikke har monopol på vores Nexus 10 hele tiden! :D
Gravatar #3 - terracide
30. apr. 2013 06:41
Så hvor meget software på ARM er multithreaded og kan udnytte 8 kerner?
Hvor meget er nuværnede quadcores pressede på mobilenre pt.?
(folk skifter jo mobil hver 6 månede alligevel)

Hold kæft hvor mobil folket æder PR mere rpåt ned konsol-folket LOL
Gravatar #4 - Regas
30. apr. 2013 06:43
triedset (1) skrev:
... kan ikke lige se hvad man skal bruge så meget kraft til i en tablet :)


Crysis...? Duh!
Gravatar #5 - Bacon
30. apr. 2013 07:36
triedset (1) skrev:
kan ikke lige se hvad man skal bruge så meget kraft til i en tablet :)

Den bliver vel ikke langsommere.... Jeg ved godt at de 8 processorer sikkert ikke bliver udnyttet optimalt.

Tadaaa: Dagens bilanalogi!

En bil der har 500 Hk og kører 300+ km/t giver ikke rigtig mening på de danske veje men den er sikkert hurtig og kommer sansynligvis først over krydset!
Gravatar #6 - terracide
30. apr. 2013 07:40
#5:
Din bilanalogi holder ikke da multithreading sjældent skalere linært, bortset fra media encoding...eller sagt på Jysk:

Du kørte lige i grøften...
Gravatar #7 - SShadowS
30. apr. 2013 07:46
Sødt hvordan folk snakker om noget de intet aner om, det som man forventer er at den A15 bliver en Samsung Exynos 5 Octa.
Der vil de 8 kerner aldrig køre på en gang.
Men bliv i bare ved, viser hvor lidt i aner om emnet. :)
Gravatar #8 - terracide
30. apr. 2013 07:48
Og for at forklare det for alle andre:
Antallet af kerner er kun én faktor.
Derfor 4 Intel kerner mere ofte end ikke slår AMD's 8 kerner...derfor AMD er en joke pt aka "Moar cores":
http://i165.photobucket.com/albums/u60/emasehtebyh...
Gravatar #9 - cryo
30. apr. 2013 07:59
SShadowS (7) skrev:
Sødt hvordan folk snakker om noget de intet aner om, det som man forventer er at den A15 bliver en Samsung Exynos 5 Octa.
Der vil de 8 kerner aldrig køre på en gang.
Men bliv i bare ved, viser hvor lidt i aner om emnet. :)


Chill out, du kan vel godt sige det på en ordentlig måde? :)

Men ja, antal kerner (ikke så meget frekvens) er godt nok blevet det nye blæreparameter når det kommer til (ikke-Apple) telefoner og tablets. Lidt skidt, for det betyder jo ikke så meget i sidste ende; der burde være mere fokus på brugeroplevelsen.
Gravatar #10 - SShadowS
30. apr. 2013 08:02
#9
Apple gør det samme, så kan ikke se problemet med man måler dem på den måde.
For hastigheden/batteri levetiden har da utrolig meget med brugeroplevelsen at gøre.
Gravatar #11 - Bacon
30. apr. 2013 08:03
#6 #7 #8

Hvem snakker om lineært?
Bliver den hurtigere eller langsommere?

Jeg ved udemærket godt at der er mange faktorer og flaskehalse der bestemmer den egentlige hastighed. Der er heller ikke meget software der udnytter mange kerner, men hvis hardwaren er der, kan det være at nogen begynder at kode til det... (hønen og æget)

#9
Bare rolig, vi kender alle terra, og forstår at bære over med ham.
Gravatar #12 - mcp_dk
30. apr. 2013 08:27
Please enlighten me.

Men er en af fordelene ved flere kerner ikke også at man kan få bedre ydelse ved en lavere clockfrekvens og også et lavere strømforbrug?

Altså at man kort sagt bruger mindre strøm ved 2x1.2GHz end man gør ved 1x2.4GHz?

Så et af formålene med at sætte flere kerner i mobileprocessorer er at kunne forbedre ydelsen uden at slagte batteritiden.
Gravatar #13 - terracide
30. apr. 2013 09:11
#11:
Det er det færeste software på en PC der kan udnytte + 4 kerner...og endnu mindre på smart-phone apps.

Læs og lær:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl's_law

#12:
Kun hvis dit software er multi-threaded...prøv at gætte hvad +90% af all mobil apps er...*ding-ding* Single-threaded...fordelen ved flere kerner er højere ydelse...når kode kan skalere...kan koden ikke skalere....opnår du INTET...ud over højere strømforbrug pga. de mange kerner.
Gravatar #14 - SShadowS
30. apr. 2013 09:16
#13 Kilde ang mobil apps?
For vores erfaring med Android er at alle kerner benyttes. Nemlig fordi at telefonen derved kan køre f.eks. UI på en kerne for sig selv ved lav hastighed i stedet for den skal køre alt på den samme ved maks.
Plus vores egen apps bruger alle de kerner de kan få. (Er Navision udvikler)

Og det samme ved PC programmer, hvor ofte er det lige ens pc kun laver EN ting. Jeg har da langt oftest 5-6 programmer åben på en gang. Derved kan belastning spredes og de programmer der kræver mere kan finde kerner der ikke benyttes så meget.
Gravatar #15 - terracide
30. apr. 2013 09:18
#14:
Der er forskel på om kernel scheduler en tråd ud over flere kerner..eller programmet AKTIVT bruger flere tråde på flere kerner...det svare til at påstå at et program er multithreaded fordi det deles ud på 4 kenrer under Windows...du ved ikke meget om hardware kan jeg høre..
Gravatar #16 - CBM
30. apr. 2013 10:18
<tinfoil>

Hvis man tager Google's "privatlivs politik" ind i billedet, så kunne det være interessant at se en direkte sammenligning af hvilket software som er installeret fra "fabrikkens side" på hhv. nexus 11 og galaxy tab 11...

Kunne også godt tænke mig at vide præcist had og hvor meget spyware som er indbygget i android selv... srware iron browseren eksisterer netop pga at der er indbygget spyware i google chrome browseren...

Men jeg kunne godt forestille mig at der er en hel del ekstra skjulte præinstallerede google programmer på en nexus end der er på en galaxy tab :)


Do no evil.. yearh right... Do no good :P

</tinfoil>
Gravatar #17 - CBM
30. apr. 2013 10:22
kunne ikke komme til at rette i mit forrige indlæg.. scriptfejl?

men ville rette had til hvad :)
Gravatar #18 - gramps
30. apr. 2013 10:37
terracide (3) skrev:
Så hvor meget software på ARM er multithreaded og kan udnytte 8 kerner?


Muligheden er der. Det er udviklerne der er dovne. Ligesom der er mulighed for at lave ekstrem vild grafik - udviklerne gider bare ikke gøre noget ud af det, fordi konsollerne ikek kan trække lige så meget.

CBM (16) skrev:
srware iron browseren eksisterer netop pga at der er indbygget spyware i google chrome browseren...


Kilde?
Gravatar #19 - terracide
30. apr. 2013 10:37
#16:
Det er ikke for sjov at Chrome er bandlyst på flere corp-networks...den sladre nemlig for vildt til google.
Gravatar #20 - gramps
30. apr. 2013 10:57
terracide (19) skrev:
#16:
Det er ikke for sjov at Chrome er bandlyst på flere corp-networks...den sladre nemlig for vildt til google.


Kilde?
Gravatar #21 - chewie
30. apr. 2013 11:23
Offtopic:

#16
Vi havde på et tidspunkt en tråd som netop omhandlende Iron, hvor der blev hevet dokumentation frem som indikerede at udviklerens motivation for at udgive Iron blot var at tjene penge på sit eget site via reklamer.
Derudover antydede nogle ret uheldige kommentarer på Chromium-udviklernes IRC-channel at SRWare-manden vist er lidt af en nar.
Iron er jo i sidste ende blot en fork af Chromium hvor auto-suggest og features der "sladrer" til google er fjernet eller slået fra som default (clientID, installations-timestamp, update checks, mm.). Jeg mener i hvert fald at Iron udelukkende lever på falsk tryghed.

Edit: flere argumenter for hvorfor Iron ikke er hvad det gerne vil udgive sig for at være.
Gravatar #22 - terracide
30. apr. 2013 11:31
gramps (20) skrev:
terracide (19) skrev:
#16:
Det er ikke for sjov at Chrome er bandlyst på flere corp-networks...den sladre nemlig for vildt til google.


Kilde?


Intern IT på FR spottede nogle sjove ting på Firewallen...så blev den bannet og er stadig bannet.

Ved den også er bannet på mit job...og her snakker vi +30.000 brugere...af selv samme årsag.

Som virksomhed er der visse typer af data der IKKE må forlade dit netværk...og der er Chrome ikke opgaven voksen..
Gravatar #23 - chewie
30. apr. 2013 11:39
#22
Mon ikke det er deres "user tracking"-spas de har opsnappet. Man kan så også diskutere om det virkelig alt sammen er nødvendigt...

Edit: Interessant dokument om hvad Chrome sender til Google.
Gravatar #24 - gramps
30. apr. 2013 11:42
#22
Men har du en kilde som jeg kan læse eller undersøge nærmere?
Gravatar #25 - terracide
30. apr. 2013 11:54
gramps (24) skrev:
#22
Men har du en kilde som jeg kan læse eller undersøge nærmere?

Installer Chrome og en packet-sniffer...
Gravatar #26 - SShadowS
30. apr. 2013 12:38
#25 Done, ingen problemer her med personfølsomme data i pakkerne. Vil gerne se nogle kilder til det der du snakker om.

#15 Om det er den ene eller den anden som spreder det over flere kerner er jo ligemeget. Det handler om de bruger alle kerner, ikke om hvem der fordeler det.
Hvis du ikke kan se det er dette det handler om, så er du godt nok blind.
Gravatar #27 - terracide
30. apr. 2013 13:18
#26:
Du kørte test i hvor lang tid?
Bare så jeg ved hvad dit "attention span" er?

Og nej, det er stame ikke lgie meget om det en én tråd der rpedes ud over flere kener (den vil aldrig kunne køre hurtigere end 1 kerne alligevel...da den IKKE er multithreaded) eller der køres flere tråde på SAMME tid med forskellgie workaloads der KAN skalere linært (f.eks media encoding)...

Kan du ikke lige oplyse mig om hvem du arbejder for så jeg kan unggå jeres apps der tydeligvis er lavet at spaghetti-programøere der INTET aner om SMT...jøsses.
Gravatar #28 - markjensen
30. apr. 2013 13:25
terracide (27) skrev:
den vil aldrig kunne køre hurtigere end 1 kerne alligevel...da den IKKE er multithreaded


Jo, hvis du kan lave god out-of-order execution :)
Gravatar #29 - terracide
30. apr. 2013 13:27
#28:
Så skal du stame være dygtig til at trylle...men ændre ikke på at en single trhead delt over flere kerner af schedulerne IKKE er det ssamme som programmet er multithreaded ;)

Men det har vi en "fiks" mobil app programmør der tror...så jeg vil for alt i verden undgå det lorte kode de sidder og laver...så venter spændt på svar om hvem der har ansat et ubrugeligt fjols ^^
Gravatar #30 - markjensen
30. apr. 2013 13:29
terracide (29) skrev:
Så skal du stame være dygtig til at trylle


Det ved jeg nu ikke, men man opnår nok ikke lineær speed up, nej.
Gravatar #31 - SShadowS
30. apr. 2013 13:32
#26 Hvor er du sød når du er sur :)

Det eneste tidspunkt hvor Chrome sender oplysninger der kan have personlig info er ved crash reports. Og hvis du ikke kan finde ud af at slå dem fra så er du godt nok en ringe IT-kind-of-guy. Så Chrome er altså ikke en risiko hvis man bare har en IQ over 40 så man kan læse en smule dokumentation.

Tråde:
Du snakker jo om noget helt andet end det tråden handlede om. Nemlig om den ville udnytte alle 4 kerner på en gang. Og det vil den da. Men igen du er Terra, du kan aldrig holde dig til emnet.
Gravatar #32 - Chewy
30. apr. 2013 13:46
@ #31
#26 Hvor er du sød når du er sur :)


Og han er sød 24/7...
Men kan du ikke gøre os allesammen en tjeneste, bare ignorer ham.
Det eneste du får ud af at svare igen på hans indlæg, er at du spilder din og vores andres tid...
Gravatar #33 - terracide
30. apr. 2013 13:59
#31:
Hvor arbejder du?
Jeg vil satme gøre alt for at ungå kode fra en "programmør" der ikke ved hvad SMT er...sjovt du ikke vil svare...men prøver at snakke udenom så du mener at 25% load på 4 kerner (singeltread scheduled over flere kerner) er det samme som 100% load på 4 kerner (ægte multithreaded software med tråde spredt på flere kerner)...


Enten er du igorant...eller også er du inteltuelt uærlig...uanset hvad, så er du til grin...uanset hvad rygklapperne vil fortælle dig.

for de lider af det syndrom at er man ikke "politisk korrekt" kan man ikke have ret...the trdemark of idiots ;)
Gravatar #34 - gramps
30. apr. 2013 20:24
terracide (33) skrev:
inteltuelt uærlig


Fordanskning af "intentionally"? Den korrekte oversættelse du leder efter er "bevidst".
Gravatar #35 - terracide
1. maj 2013 04:08
Nope...men det e dit problem.
Gravatar #36 - gramps
1. maj 2013 10:58
#35
Hvad beyder ordet så?
Gravatar #37 - terracide
1. maj 2013 14:45
Prøv at google det..."intellektuel uærlighed" er korrekt dansk..som sagt...dit problem
Gravatar #38 - gramps
1. maj 2013 15:00
#37
Prøv at læse dit eget indlæg. Du skrev "inteltuelt uærlig". Det er ikke korrekt dansk - så det må vel være dit problem?
Gravatar #39 - terracide
1. maj 2013 15:03
Nej, det er dit problem...og en ynklig undskyldning for at prøve at dække over den nu tavse " programmør" der ikke kunne kende forskel på single- og multithreaded...
Gravatar #40 - gramps
1. maj 2013 16:15
#39
Hvordan kan det være mit problem at du laver en stavebøf der gør sætningen (tæt på) uforståelig?
Gravatar #41 - CBM
1. maj 2013 19:34
#18: min kilde ville være iron's hjemmeside...

men efter at have læst kilde henvisningen som #21 viste,
så har jeg afinstalleret srware iron...

Det er en temmelig overbevisende gennemgang af iron browseren...

Men iron var i første omgang godt hjulpet på vej af Goggle's CEO Eric Smidth og hans usympatiske forhold til information...

https://www.eff.org/deeplinks/2009/12/google-ceo-e...
Gravatar #42 - Nåkja
7. maj 2013 14:04
terracide (39) skrev:
Nej, det er dit problem...og en ynklig undskyldning for at prøve at dække over den nu tavse " programmør" der ikke kunne kende forskel på single- og multithreaded...


Jeg forstår ikke hvordan du kan tage dig selv seriøst.

Edit: Jeg mangler i det hele taget grunde til at tro at du tager dig selv seriøst, så never mind, I guess.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login