mboost-dp1

Raytheon Company

Raytheon laver kamp-applikation til Android

- Via Reuters - , redigeret af cycloneb

Det er ikke længe siden, vi hørte til Raytheon, et privat firma i USA, der specialiserer sig i at lave teknologiske løsninger til militæret. Sidst var det målsøgningsudstyr til laservåben, og denne gang er det en applikation til Android, der skal hjælpe soldaterne i felten.

Applikationen, kaldet RATS (Raytheon Android Tactical System), vil gøre soldaterne i felten i stand til at se detaljerede real-time satellitfotos eller billeder fra en ubemandet drone, der flyver over et område. Fra telefonen kan soldaterne så blot pinch-zoome ind på et område for f.eks. at se nummerpladen på en bil.

RATS tilbyder desuden en funktion, hvor brugerne kan blive “buddies”, således at de hele tiden kan spore hinanden via telefonen. Det spås desuden, at det i fremtiden vil blive muligt direkte at tilgå fjernstyrede missilsystemer fra telefonen.

Med så stor magt i hænderne, er sikkerhed naturligvis prioriteret højt, hvorfor Raytheon også planlægger at indbygge en sikkerhedsfunktion i telefonen, så kun godkendte brugere kan tilgå applikationen.

RATS er udviklet i samarbejde med bl.a. Google og har allerede været ude i test blandt U.S. Special Forces. Applikationen har indtil nu været testet med succes på smartphones fra både HTC og Motorola, men det er meningen, at Raytheon på sigt skal tilbyde deres helt egen Android-enhed, som er skræddersyet til militæret; prisen vil efter sigende ligge på $500, men man skal nok ikke forvente, at den kommer ud i den almindelige handel.





Gå til bund
Gravatar #1 - DR KOBALL
22. jul. 2010 12:41
mon google så får adgang til alle søgninger :-D
Så laver reklamer der efter.

du har søgt på osama bin laden, vi har tørklæder til salg
Gravatar #2 - PSM
22. jul. 2010 12:56
"RATS tilbyder desuden en funktion, hvor brugerne kan blive "buddies", således at de hele tiden kan spore hinanden via telefonen"

Kan man dog allerede via google map apps - og det virker glimrende. Især genialt på festival.
Gravatar #3 - TormDK
22. jul. 2010 12:57
#1 helt sikkert.

Purchase your Ammo from Honest Allah! Special price just for you!

Btw, fix lige stavebøf i din signatur :)
Gravatar #4 - mihtnick
22. jul. 2010 13:27
Det spås desuden, at det i fremtiden vil blive muligt direkte at tilgå fjernstyrede missilsystemer fra telefonen.


Helle for ikke at være ham, som taber sin telefon, med den store røde "LAUNCH" knap op på skærmen.

Eller ham som rammer launch knappen, ved et uheld, mens man prøver at pinch zoome hen mod målet.

:-)
Gravatar #5 - moulder666
22. jul. 2010 13:30
RATS tilbyder desuden en funktion, hvor brugerne kan blive "buddies", således at de hele tiden kan spore hinanden via telefonen. Det spås desuden, at det i fremtiden vil blive muligt direkte at tilgå fjernstyrede missilsystemer fra telefonen.


Lige umiddelbart kan jeg ikke lide den fulde sætning dér! Hvis mine "buddies" kan spore hvor jeg er OG har adgang til fjernstyrede missiler...farlig, farlig drukkombination!
Gravatar #6 - El_Coyote
22. jul. 2010 13:43
PSM (2) skrev:
"RATS tilbyder desuden en funktion, hvor brugerne kan blive "buddies", således at de hele tiden kan spore hinanden via telefonen"

Kan man dog allerede via google map apps - og det virker glimrende. Især genialt på festival.


Det kan godt være at militæret ikke er interresseret i at de oplysninger lå og rodede på det almindelige internet :)
Gravatar #7 - Slettet Bruger [4022031425]
22. jul. 2010 13:52
El_Coyote (6) skrev:
Det kan godt være at militæret ikke er interresseret i at de oplysninger lå og rodede på det almindelige internet :)


opensource militær... det næste skridt.
Gravatar #8 - Mikkelpf
22. jul. 2010 14:54
SlettetBruger (7) skrev:
opensource militær... det næste skridt.


det sidste skridt tror jeg :P
Gravatar #9 - nomissenrojb
22. jul. 2010 15:56
moulder666 (5) skrev:
Lige umiddelbart kan jeg ikke lide den fulde sætning dér! Hvis mine "buddies" kan spore hvor jeg er OG har adgang til fjernstyrede missiler...farlig, farlig drukkombination!


Lige udenemedbart kender jeg ikke noget med en uddannelse der svare til frømandekorpset uden selvkontrol og ansvar nok til nettop ikke at gøre sådan dumheder. Kender en del i det miljø.
Gravatar #10 - Reck
22. jul. 2010 16:38
RATS tilbyder desuden en funktion, hvor brugerne kan blive "buddies", således at de hele tiden kan spore hinanden via telefonen.


..så bliver der nok gjort en ekstra indsats for at finde en kammerat der er taget til fange :P
Gravatar #11 - MOA
22. jul. 2010 16:42
Jeg vil have en. Skal satme zoome på strandene med de satelitter.
Gravatar #12 - Chaser
22. jul. 2010 17:59
mihtnick (4) skrev:
Helle for ikke at være ham, som taber sin telefon, med den store røde "LAUNCH" knap op på skærmen.

Eller ham som rammer launch knappen, ved et uheld, mens man prøver at pinch zoome hen mod målet.

:-)


Eller ham som tager den forkerte fon på vej ud af huset, og efterlader den anden i sin 13 årige søn's hænder...
Gravatar #13 - Qrosh
22. jul. 2010 18:07
Bare vent til Pirate Bay får fingre i den... ;D
Gravatar #14 - themuss
22. jul. 2010 19:18
Google's do no evil er efterhånden temmelig tyndslidt.
Gravatar #15 - Anders Fedеr
22. jul. 2010 21:07
Apple fanboys' troværdighed er efterhånden temmelig tyndslidt.
Gravatar #16 - devnn
23. jul. 2010 00:17
#14
http://en.wikipedia.org/wiki/Don%27t_be_evil skrev:
In 2006, when Google declared their self-censorship move into China, their "Don't be evil" motto was somewhat replaced with an "evil scale" balancing system, allowing smaller evils for a greater good, as explained by CEO Eric Schmidt at the time.

Det betyder i virkeligheden at Google kunne udrydde 90% af jordens befolkning med god samvittighed, hvis det blev vurderet at være i menneskehedens bedste interesse. Med støtte af censur og nu projekter i militæret, er det korrekt at deres slogan er en saga blot. Jeg er ikke i tvivl om at Google som oftest har gode intentioner, jeg ville bare nødig stå i vejen for dem. Især når de ikke er blege for at indrømme at små onder kan være nødvendige.
Gravatar #17 - sivsko
23. jul. 2010 05:14
Tja det er ikke nogen dum ide, men de skal nok være sikker på hvem der får den app, og måske skulle der mere end bare et bruger navn og kode til at logge ind. måske noget HW bestemt.


Dilbert og app
Gravatar #18 - rma
23. jul. 2010 06:44
Det lyder jo meget godt det hele, men man skal nok ikke forvente at der er mobil dækning hvor man skal han, udover prisen på 500$ så skal der også bruges væsenlig mere udstyr, hvis vi kigger på amerikanerne så vil man nok mest af alt bruge SATCOM netværket med noget Link16 eller ligende kryptering, for at kunne bruge dette til noget.

Jeg ser dette meste som et fremstød fra Raytheon, hvor de bruger Android brandet til at nå bedre ud til de lidt consumer bevidste militære personel, hvis man kigger på konceptet så findes det allerede fra de fleste militære software producenter, udover det så er dette at tracke hinanden i militære termer noget man kalder Blue force tracking (Venne) Red force tracking (fjende) hvor man har muligheden for at sætte fjender ind på kordinater hvis man finder nogle på den må undgår man at andre falder i baghold, eller værer endnu at man oplever krydsild fra egne tropper.

så får at dette skal virke skal den enkelte soldat/køretøj udstyres med en HF/VHF/UHF radio (eventuelt noget PRR som eks. Bowman laver som arbejder på S-Bånd) derefter skal der interface fra Android enheden til radioen.

Udover det så skal man huske at ens GPS er total ubruglig i krigszoner, så snart de slår krypteringen til i det pågældene zone, så det vil kræve et mil spækket GPS modtager hvor der er mulighed for at indtaste krypto nøgler.

hvis man har lyst til at læse mere som sådan systemer så kig eventuelt her:

Basal forklaring:
http://www.terma.com/index.dsp?page=3021#

Lidt billeder og ligende, samt info:
http://www.terma.com/multimedia/BMS-Flex_Screen.pd...
Gravatar #19 - Anders Fedеr
23. jul. 2010 07:40
rma (18) skrev:
de lidt consumer bevidste militære personel

O: WTF?
Gravatar #20 - rma
23. jul. 2010 08:39
Anders Feder (19) skrev:
O: WTF?



I dag er militæret + de andre værn generelt vildt med ordet COTS (Commercial, off-the-shelf) produkter, i gammel dage lavede man typisk skræddersyet hardware løsninger hvorimod i dag bruger man så vidt som muligt standart PC'er medmindre der er strenge krav til EMC/EMI eller vand og støvtæthed.

dette prøver raytheon så at klare ved ta benytte android.
Gravatar #21 - Anders Fedеr
23. jul. 2010 10:17
Ah. Troede det var noget i stil med "mærkevarebevidst". "Jeg går kun i krig med maskingeværer fra Pepsi Cola."
Gravatar #22 - rma
23. jul. 2010 10:44
Anders Feder (21) skrev:
Ah. Troede det var noget i stil med "mærkevarebevidst". "Jeg går kun i krig med maskingeværer fra Pepsi Cola."



hehe :) ja okay, min fejl :)
Gravatar #23 - Lowkey
23. jul. 2010 12:30
#14

Ja, det begynder at blive en cliché som folk hiver frem, hver eneste gang google gør et eller andet som de ikke bryder sig om.
Det er blevet det samme som når apple haters peger og råber "it just works?", hver eneste gang der er et problem med et apple produkt.
Gravatar #24 - themuss
23. jul. 2010 16:31
Anders Feder (15) skrev:
Apple fanboys' troværdighed er efterhånden temmelig tyndslidt.
Det siger nok mere om dig, end om mig, at du mener, jeg er Apple fanboy...

Er det rent faktisk alvorligt ment, at du mener, at man automatisk bliver til fanboy af et firma, når man køber et af deres produkter?
Gravatar #25 - Anders Fedеr
23. jul. 2010 16:47
Næh. At man konsekvent dizzer det konkurrerende mærke er derimod et ret godt indicie. Android er bare den eneste løsning der er god nok til missionkritiske anvendelser - deal with it.
Gravatar #26 - gnаrfsan
23. jul. 2010 18:49
RATS tilbyder desuden en funktion, hvor brugerne kan blive "buddies", således at de hele tiden kan spore hinanden via telefonen.

Aaw, så behøver de ikke at føle sig helt alene derude i skyttehullerne, de små pus :-)
Anders Feder (25) skrev:
Næh. At man konsekvent dizzer det konkurrerende mærke er derimod et ret godt indicie.

Hmm det er da Android fortalere, der hele tiden disser iPhonen, og ikke omvendt?
Men nej, den do no evil comment er ikke særligt relevant her.
Gravatar #27 - Anders Fedеr
23. jul. 2010 19:50
Android bliver jævnligt skudt i skoene af Apple-brugere at det er billigt og langsomt og bla-bla-bla. Så er det bare sjovt at en top-etableret virksomhed i det militærindustrielle kompleks vælger det til en anvendelse hvor teknisk ydelse betyder forskellen mellem liv og død.
Gravatar #28 - Slettet Bruger [4022031425]
23. jul. 2010 19:56
Så skal de vælge HTC så de ikke skal tænke på at de modtager OTA opdateringer og skal genstarter telefonen midt i en stormning.

Gravatar #29 - gnаrfsan
23. jul. 2010 20:08
Anders Feder (27) skrev:
Android bliver jævnligt skudt i skoene af Apple-brugere at det er billigt og langsomt og bla-bla-bla

Det er muligt, men vi er ikke oppe på næsten 50% Android dissende indlæg af iPhone brugere, der aldrig har prøvet Android, ligesom man ser det, omvendt i alle tråde, der bare har en lille relation til iPhones.

Sjovt at de altid snakker om frihed til at vælge hvordan man vil ha det, men ikke vil give andre frihed til at vælge, hvad de vil ha. Med andre ord, de ved hvad der er bedst for dig, aka. deres eget stærkeste kritikpunkt ved Apple. wtf?
Gravatar #30 - Windcape
23. jul. 2010 20:17
Anders Feder (27) skrev:
Android bliver jævnligt skudt i skoene af Apple-brugere at det er billigt og langsomt og bla-bla-bla. Så er det bare sjovt at en top-etableret virksomhed i det militærindustrielle kompleks vælger det til en anvendelse hvor teknisk ydelse betyder forskellen mellem liv og død.
Nej, de vælger at udvikle ud fra Android som grundsystem. Typisk bruger man enten Windows Mobile, eller en specialiseret Linux.

Android er nu den "specialicerede Linux", med lidt flere muligheder.

Det har INTET, og jeg gentager INTET; at gøre med mobiltelefoner. Android er et elendig system til mobiler fordi at det er praktisk talt ubrugeligt uden vendor-specifikke ændringer, som bloater systemet og gør det ubrugeligt.

Derudover er Android < 2.1 elendigt, men kritiseres højlydt, da det er stadigvæk omkring 40%+ af alle devices der kører Android, som bruger 1.5 eller 1.6 branchen.

Android 2.3 er rimeligt som grundsystem, på niveau med Windows Embedded Devices.
Gravatar #31 - Anders Fedеr
23. jul. 2010 20:23
#29 Nu var det ikke en generel kommentar, men mere møntet på specifikt på themuss fordi jeg synes han er grim.
Gravatar #32 - Windcape
23. jul. 2010 20:27
gnarfsan (29) skrev:
Det er muligt, men vi er ikke oppe på næsten 50% Android dissende indlæg af iPhone brugere, der aldrig har prøvet Android, ligesom man ser det, omvendt i alle tråde, der bare har en lille relation til iPhones.
Og så er der mig, som er Android bruger og disser begge platforme!

Android er lort, og Apple er onde! Så vi skal alle køre WP7 i stedet!
Gravatar #33 - gnаrfsan
23. jul. 2010 20:45
Windcape (32) skrev:
Så vi skal alle køre WP7 i stedet!

Jammen det findes ikke :-(
Gravatar #34 - Windcape
24. jul. 2010 08:03
gnarfsan (33) skrev:
Jammen det findes ikke :-(
Pjat med dig!

Du skal bare lære at leve et par måneder ude i fremtiden!
Gravatar #35 - gnаrfsan
24. jul. 2010 09:52
Windcape (34) skrev:
Du skal bare lære at leve et par måneder ude i fremtiden!

Jeg tror vi skal et stykke mere frem end et par måneder. Det kan selvfølgeligt være at MS overrasker med at have al juraen osv. på plads på forhånd, men Danmark er et lille marked.
Gravatar #36 - XorpiZ
24. jul. 2010 11:09
gnarfsan (35) skrev:
Jeg tror vi skal et stykke mere frem end et par måneder. Det kan selvfølgeligt være at MS overrasker med at have al juraen osv. på plads på forhånd, men Danmark er et lille marked.


Til gengæld er Danmark traditionelt et MS-land. Det er nok ikke os, der genererer flest penge til MS, men mon ikke de nok skal huske os. :)

Ligeledes har de allerede film-udlejning på plads på xboxen, så det er vel kun koda, de skal have overtalt.. hvilket måske også bliver svært nok.
Gravatar #37 - gnаrfsan
24. jul. 2010 11:10
XorpiZ (36) skrev:
Ligeledes har de allerede film-udlejning på plads på xboxen, så det er vel kun koda, de skal have overtalt..

Men efter hvor mange måneder siden det blev lanceret i USA?
Gravatar #38 - XorpiZ
24. jul. 2010 11:25
#37

Pas. Men bare det, at det rent faktisk er lykkedes er et godt tegn.
Gravatar #39 - gnаrfsan
24. jul. 2010 11:33
XorpiZ (38) skrev:
Pas. Men bare det, at det rent faktisk er lykkedes er et godt tegn.

Ah, jeg tror at du misforstår mig så. Det jeg mener er at det nok skal komme til Danmark, men vi skal være heldige, hvis det kommer på denne side af nytår, for der ser ud til at være en tidsforskel på minimum 6 måneder, fra at noget lanceres i USA til det kommer til Danmark.
Og så kan vi iøvrigt kun håbe på at de ikke er blevet forsigtige siden deres Kin fiasko...
Gravatar #40 - themuss
24. jul. 2010 11:38
Anders Feder (25) skrev:
Næh. At man konsekvent dizzer det konkurrerende mærke er derimod et ret godt indicie. Android er bare den eneste løsning der er god nok til missionkritiske anvendelser - deal with it.
Jeg tror heeelt seriøst du forveksler mig med en anden. Jeg har aldrig nogensinde kritiseret Android. Hverken her eller på andre sites.

Det kan godt være jeg er grim, men du er jo helt væk. Går det for stærkt for dig?
Gravatar #41 - Slettet Bruger [4022031425]
24. jul. 2010 11:55
gnarfsan (39) skrev:
Og så kan vi iøvrigt kun håbe på at de ikke er blevet forsigtige siden deres Kin fiasko..


Kin var vel kun en fiasko hvis det ikke var meningen det skulle gå som det gjorde. ^^ Telefonen fik da relativt gode anmeldelser.
Gravatar #42 - XorpiZ
24. jul. 2010 11:59
gnarfsan (39) skrev:
Ah, jeg tror at du misforstår mig så. Det jeg mener er at det nok skal komme til Danmark, men vi skal være heldige, hvis det kommer på denne side af nytår, for der ser ud til at være en tidsforskel på minimum 6 måneder, fra at noget lanceres i USA til det kommer til Danmark.


Ah, så er vi vel egentlig enige.

Tror ikke vi ser WP7-telefoner i DK før februar, desværre. Til gengæld har Zune Pass længe kørt i USA - og der skal egentlig bare en aftale i hus med Koda, før det er klar herhjemme. Pladeselskaberne er allerede i hus (qua aftalerne i USA), teknikken er klar osv.

Jeg har taget mig den frihed at skrive til Koda for at forhøre mig om der er forhandlinger i gang :)
Gravatar #43 - Anders Fedеr
24. jul. 2010 13:20
themuss (40) skrev:
Jeg tror heeelt seriøst du forveksler mig med en anden. Jeg har aldrig nogensinde kritiseret Android. Hverken her eller på andre sites.

Tror heeelt seriøst du forveksler dig selv med en anden:
http://newz.dk/motorola-droid-x-har-indbygget-selvdestruktionsfunktion/page1#39 skrev:
themuss 15. jul. 2010 22:09

Enig, jeg lollede også... men de der android-folk har det jo voldstramt så er ikke sikker på de forstod det morsomme i det.
Gravatar #44 - Windcape
24. jul. 2010 14:07
gnarfsan (35) skrev:
Jeg tror vi skal et stykke mere frem end et par måneder. Det kan selvfølgeligt være at MS overrasker med at have al juraen osv. på plads på forhånd, men Danmark er et lille marked.

XorpiZ (42) skrev:
Tror ikke vi ser WP7-telefoner i DK før februar, desværre. Til gengæld har Zune Pass længe kørt i USA - og der skal egentlig bare en aftale i hus med Koda, før det er klar herhjemme. Pladeselskaberne er allerede i hus (qua aftalerne i USA), teknikken er klar osv.


WP7 kommer til Danmark i Oktober ifølge Microsoft Danmark.

http://bit.ly/bJb37r
Gravatar #45 - gnаrfsan
24. jul. 2010 14:16
SlettetBruger (41) skrev:
Kin var vel kun en fiasko hvis det ikke var meningen det skulle gå som det gjorde. ^^

Mere end 200 millioner $ i minus, 8.000 købere, og ophørt produktion efter 3 måneder er en fiasko.
Gravatar #46 - Slettet Bruger [4022031425]
24. jul. 2010 14:20
gnarfsan (45) skrev:
Mere end 200 millioner $ i minus, 8.000 købere, og ophørt produktion efter 3 måneder er en fiasko.


Jeg aner ikke hvad deres plan var. Men købte ms ikke firmaet lige inden de sendte de telefoner afsted? Måske har de tænkte "oh what the hell, vi fik dem billigt, send dem på markedet så lærer vi da i det mindste noget"

xD
Gravatar #47 - Slettet Bruger [4022031425]
24. jul. 2010 14:21
eller "Vi har snydt i skat, vi er nød til at fremprovokere en fiasko for at dække det"

:P
Gravatar #48 - themuss
24. jul. 2010 22:23
Anders Feder (43) skrev:
Tror heeelt seriøst du forveksler dig selv med en anden:
Hvad skriver jeg om telefonen? Intel vel....

Man behøver forøvrigt ikke "holde med nogen" for at synes andre er sjove i de ting de gør.

Du mener måske at man bliver DF'er af at gøre grin med Ø? Nej vel...

Kom igen...
Gravatar #49 - Anders Fedеr
25. jul. 2010 00:23
themuss (48) skrev:
Hvad skriver jeg om telefonen? Intel vel....

Hvad andet end telefonen har "de der android-folk" til fælles?
Gravatar #50 - XorpiZ
25. jul. 2010 03:10
At kritisere Android-folk er vel næppe det samme som at kritisere Android.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login