mboost-dp1

IT- og Telestyrelsen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
For en gang skyld vinder folket over et multinationalt kapitalistisk selskab.
Det er lang tid siden at det sidst er set, indenfor den branche. Som regel kommer de store og bare tromler alle ned og folk i regeringen jubler på stribe over lukkede standarder og proparitær software. Men denne gang var det heldigvis anderledes.
Hvis bare alting ville lykkedes på denne måde, så man sikkert have mindre kapitalisme, lobbyarbejde og bestikkelse i regeringerne verden over. Al magt til folket, det er demokrati.
Nu må vi bare holde DK-Hostmaster op på nogle af de optimeringer som vi gerne så komme i deres systemer.
Det er lang tid siden at det sidst er set, indenfor den branche. Som regel kommer de store og bare tromler alle ned og folk i regeringen jubler på stribe over lukkede standarder og proparitær software. Men denne gang var det heldigvis anderledes.
Hvis bare alting ville lykkedes på denne måde, så man sikkert have mindre kapitalisme, lobbyarbejde og bestikkelse i regeringerne verden over. Al magt til folket, det er demokrati.
Nu må vi bare holde DK-Hostmaster op på nogle af de optimeringer som vi gerne så komme i deres systemer.
Fint at sagen endelig er afsluttet.
Jeg er godt tilfreds med at det blev DK-Hostmaster der løb med sejren. Deres model fungere jo efter min mening ganske udmærket.
Selvfølgelig er der plads til forbedringer, og det ser også ud til at DK-Hostmaster har taget sagen til efterretning og er ved at rette op på nogle af de uhensigtsmæssigheder der har været ved deres håndtering af de danske domæner.
Så på trods af den nærmest pinlige måde sagen udviklede sig på, så må det siges at være en win-win situation =)
Som et firma der jævnligt har med domæner at gøre, både på egne, og kunders vegne, så er jeg tilfreds med at det er en uvildig 3. part der håndtere domænerne. Således at kunderne selv kan vælge hvem de vil samarbejde med.
Har altid selv arbejdet ud fra det princip at det til enhver tid skal stå kunderne frit for hvem de vil samarbejde med, og ikke på nogen måde tvinge eller stavnsbinde dem. På den måde har man de mest tilfredse kunder, og samtidig er det med til at give bedre kundepleje, da man jo er tvunget til at sætte kundernes interesser højt.
Jeg er godt tilfreds med at det blev DK-Hostmaster der løb med sejren. Deres model fungere jo efter min mening ganske udmærket.
Selvfølgelig er der plads til forbedringer, og det ser også ud til at DK-Hostmaster har taget sagen til efterretning og er ved at rette op på nogle af de uhensigtsmæssigheder der har været ved deres håndtering af de danske domæner.
Så på trods af den nærmest pinlige måde sagen udviklede sig på, så må det siges at være en win-win situation =)
Som et firma der jævnligt har med domæner at gøre, både på egne, og kunders vegne, så er jeg tilfreds med at det er en uvildig 3. part der håndtere domænerne. Således at kunderne selv kan vælge hvem de vil samarbejde med.
Har altid selv arbejdet ud fra det princip at det til enhver tid skal stå kunderne frit for hvem de vil samarbejde med, og ikke på nogen måde tvinge eller stavnsbinde dem. På den måde har man de mest tilfredse kunder, og samtidig er det med til at give bedre kundepleje, da man jo er tvunget til at sætte kundernes interesser højt.
Præcis.. Bare det at se deres latterlige argumenter og helt igennem skumle måde at prøve at narre sig ind på, er nok til at jeg ikke kan lide dem.. Jeg har hverken haft gode eller dårlige oplevelser med DKH, men med den opførsel dotDK lagde for dagen, så kan man da kun hade dem..JaPeX (4) skrev:Jeg har ingen grund til hverken at stå bag eller at være imod DKH.... til gengæld har dotDK irriteret mig grænseløst fra dag 1 i denne sag. For mit vedkommende er det en glædelig nyhed, uden jeg helt sagligt kan argumentere for hvorfor :)
dotDK er et studium i, hvordan man ikke skal håndtere marketing og kommunikation. Tillykke til DKHost!
Jeg synes det har været rart, at nogen tog kampen op med DKH, der mildest talt har været arrogante i deres position.
Alt har kørt suvenrænt på deres præmisser, og gad de dig ikke, kunne du hoppe i havet.
Efter denne her rystetur, har de faktisk hævet niveaut en del, og bl.a. droppet gebyrer, som de af uforklarlige årsager ikke mente var et problem...altså før de fik en konkurrent.
Monopol er aldrig godt, og selvom man ikke er synderlig glad for konkurrenten, så tvinger det stadig firmaer, til at se lidt mere på deres serviceudbud, og konkurrence-evne.
Jeg håber denne her rystetur, har fået DKH op af de støvede sæder, og gør at de lever bedre op til deres ansvar...for der okmmer en lignende kamp igen på et givet tidspunkt, og hvis ikke de har strammet balderne, så ender de altså i rendestenen.
Alt har kørt suvenrænt på deres præmisser, og gad de dig ikke, kunne du hoppe i havet.
Efter denne her rystetur, har de faktisk hævet niveaut en del, og bl.a. droppet gebyrer, som de af uforklarlige årsager ikke mente var et problem...altså før de fik en konkurrent.
Monopol er aldrig godt, og selvom man ikke er synderlig glad for konkurrenten, så tvinger det stadig firmaer, til at se lidt mere på deres serviceudbud, og konkurrence-evne.
Jeg håber denne her rystetur, har fået DKH op af de støvede sæder, og gør at de lever bedre op til deres ansvar...for der okmmer en lignende kamp igen på et givet tidspunkt, og hvis ikke de har strammet balderne, så ender de altså i rendestenen.
Nu har jeg brugt DKH i mange år, og har aldrig haft nogen grund til at klage. de 50 kr. jeg betaler om året for at have mit domæne er ingenting :-)
Der er jo ingen garanti for, at hvis DotDK havde vundet, at det ikke var blevet en del dyrere ;-) Det ser man jo tit når der kommer nye kort på bordet.
Der er jo ingen garanti for, at hvis DotDK havde vundet, at det ikke var blevet en del dyrere ;-) Det ser man jo tit når der kommer nye kort på bordet.
#10:
Jeg kan sagtens se dit synspunkt. Jeg er generelt glad for at DKH har vundet sagen, da dotDK jo var en flok latterlige lykkeriddere der forsøgte at finde sig et lille fristed hvor de kunne sidde og skumle over hvordan man hiver nogle penge ud af folk. Det er ihvertfald min fornemmelse. De kunne jo ikke noget i sidste ende.
MEN.... Dukker der til næste "valg" en bedre konkurrent op. En, som rent faktisk kan dokumentere opbakning og har tingene i orden, så er det som du siger kun en god ting med konkurrence, da monopol aldrig er godt.
Tillykke til DKH! .... Aaaargh.... Jeg skal til at betale min regning... DOH! ;)
Jeg kan sagtens se dit synspunkt. Jeg er generelt glad for at DKH har vundet sagen, da dotDK jo var en flok latterlige lykkeriddere der forsøgte at finde sig et lille fristed hvor de kunne sidde og skumle over hvordan man hiver nogle penge ud af folk. Det er ihvertfald min fornemmelse. De kunne jo ikke noget i sidste ende.
MEN.... Dukker der til næste "valg" en bedre konkurrent op. En, som rent faktisk kan dokumentere opbakning og har tingene i orden, så er det som du siger kun en god ting med konkurrence, da monopol aldrig er godt.
Tillykke til DKH! .... Aaaargh.... Jeg skal til at betale min regning... DOH! ;)
Softy (12) skrev:#10:
da dotDK jo var en flok latterlige lykkeriddere der forsøgte at finde sig et lille fristed hvor de kunne sidde og skumle over hvordan man hiver nogle penge ud af folk. Det er ihvertfald min fornemmelse. De kunne jo ikke noget i sidste ende.
Det er også min fornemmelse,
nu bilver det spændende af se hvor lang tid der går inden Hr. Larsen og hans suporterer kommer med helt vildt negative og surmulende kommentarer
Man burde næsten gå ned og købe en kage for at fejre, både sejren, men også at der nu bliver ro om det latterlige emne, DKH har styr på hvad de laver, hvorfor skulle de straffes og gøres arbejdsløse for det? Hvis dotDK har nogle dygtige folk til DNS må de jo ansøge om arbejde hos DKH istedet for at lave et firma og forsøge at overtage markedet..
If you can't beat'em, join them!
If you can't beat'em, join them!
Du mener vel at det er IT- og Telestyrelsen som har brugt sund fornuft!? DIFO er en forening som fastlægger og administrerer reglerne for brugen, og udlejningen, af .dk domænenavne. Dette gør de igennem datterselskaber DK-Hostmaster, som de er eneejere af.DusteD (13) skrev:Fantastisk! Tak til DIFO for brug af sund fornuft og tillykke til DK-Hostmaster som jeg håber fortsætter det gode arbejde.
Extreme.ken (18) skrev:Hvilke gebyrer?
De har haft et gebyr på 500 kr, som de skulle have for at autorisere navneservere. Det blev fjernet for at konkurrere med dotDK - men de siger selvfølgelig at det fordi de har taget kritik til efterretning ;) Et gebyr jeg synes er helt rimeligt, da det holder de mest useriøse væk, og er i denne størrelsesorden helt symbolsk.
Hvorfor skal TDC straffes og gøres arbejdsløse når jeg er skiftet til CC? Bedre priser, og for mig, bedre service.Hald (20) skrev:hvorfor skulle de straffes og gøres arbejdsløse for det? Hvis dotDK har nogle dygtige folk til DNS må de jo ansøge om arbejde hos DKH istedet for at lave et firma og forsøge at overtage markedet..
dotDK mente at de havde noget bedre at tilbyde, og derfor prøvede de at overtage rollen som administrator i stedet for DK-hostmaster. Og i første omgang blev de jo også valgt af IT- og Telestyrelsen, men havde ikke opbakningen fra forbrugerne. Ifølge domænelovgivningen skal opgaven som administrator også sendes i udbud, og det benyttede de sig af. Der var intet unfair i det.
Derudover er DIFO, som sagt, en forening. Denne forening består af andre foreninger, råd, og en masse andet. De mistede skam ikke deres arbejde, hvis dotDK endte som administrator.
#22 Enig, men jeg mener jo også bare at det, når gebyret ikke er højere, så er det næsten symbolsk. Det var kun en kommentar til størrelsen. Det tjente sikkert sit formål, siden de indførte gebyret i første omgang. Nu er gebyret ihvertfald blevet fjernet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.