mboost-dp1

SXC - blacktom1
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
http://soshable.com/wp-content/uploads/2012/09/shu...
Jeg vil helt klart følge denne nyhed, og evt starte med at spare op nu. Jeg ville være fløjtende ligeglad med risikoen i sådan en tur, hellere dø ved launch/i rummet end at dø uden at tage chancen. Ville sgu give min højre arm for sådan en chance!
Jeg vil helt klart følge denne nyhed, og evt starte med at spare op nu. Jeg ville være fløjtende ligeglad med risikoen i sådan en tur, hellere dø ved launch/i rummet end at dø uden at tage chancen. Ville sgu give min højre arm for sådan en chance!
Til den tid er der sikkert et firma der har fået patent på "landing på runde planeter" =)
(sorry, kunne ikke lade være =) )
(sorry, kunne ikke lade være =) )
Det er godt med konkurrence mellem virksomhederne, så længe konkurrencen går ud på hvem der kan gøre det først.
Problemerne opstår først, når de skal til at konkurrere om hvem der kan gøre det billigst. Jeg ville meget nødigt rejse til Månen med Easyjet eller Ryanair. :)
Problemerne opstår først, når de skal til at konkurrere om hvem der kan gøre det billigst. Jeg ville meget nødigt rejse til Månen med Easyjet eller Ryanair. :)
#3
Dengang, tilbage i slut-60'erne, var turbojet-motoren lige kommet ud, og turistflycninger var begyndt at blive populære.
Siden dengang har der været rutineflyvninger på over Mach 1 til passagerer, jagerfly kan supercruise med en hastighed over Mach 1, der findes helikoptere og fly som kan fjernstyres eller flyve selv. Dertil har man udviklet scramjets, som indtil videre kan flyve op til Mach 9,6, men har en teoretisk tophastighed på mellem Mach 12 og Mach 24. Oveni det, så kan man snart flyve fra København til New York for få tusinde kroner tur/retur.
Jeg synes der er sket fantastisk meget, bare på Jorden. Skulle jeg også til at tale om alt det der er sket indenfor raketfart blev jeg aldrig færdig.
Dengang, tilbage i slut-60'erne, var turbojet-motoren lige kommet ud, og turistflycninger var begyndt at blive populære.
Siden dengang har der været rutineflyvninger på over Mach 1 til passagerer, jagerfly kan supercruise med en hastighed over Mach 1, der findes helikoptere og fly som kan fjernstyres eller flyve selv. Dertil har man udviklet scramjets, som indtil videre kan flyve op til Mach 9,6, men har en teoretisk tophastighed på mellem Mach 12 og Mach 24. Oveni det, så kan man snart flyve fra København til New York for få tusinde kroner tur/retur.
Jeg synes der er sket fantastisk meget, bare på Jorden. Skulle jeg også til at tale om alt det der er sket indenfor raketfart blev jeg aldrig færdig.
Unbound (3) skrev:Så det tog 66 år fra Wright brødrene havde deres første flyvning, til det første menneske satte sine ben på månen... Og vi er jo sørme kommet langt i de efterfølgende 43 år må man da sige...
Hvad mener du? Vi er da kommet enormt langt. Vi har et hav af satellitter ude i rummet, vi har rumstationen osv. Lindberg fløj over 5000 km. i 1927. Det kan du sammenligne med flyvningsdistancerne i dag. Langt de færreste flyninger er på 5000 km. eller mere. Og du kan i øvrigt stadig ikke komme med en non-stop maskine fra Heathrow-Auckland. Whats up with that?
Armstrong et. al. fløj til månen. Men hvad er det vi har så travlt med at komme til Månen eller Mars efter? Rumfart har bragt enorme landvindinger - men langdistance-rumfart er ikke særlig interessant, set fra et kommercielt synspunkt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.