mboost-dp1

Popcorn Time

Popcorn Time død og genopstået på få dage

- Via TorrentFreak -

Filmtjenesten Popcorn Time har vakt en del opsigt de seneste dage. Først ved lanceringen hvor den via et intuitivt brugerinterface tilbyder gratis adgang til næsten alle film, man kan tænke sig, og efterfølgende hvordan den er forsøgt bekæmpet af rettighedshavere.

Kort tid efter lanceringen løb tjenesten hurtigt i problemer, for til sidst helt at forsvinde, da udviklerne valgte at kaste håndklædet i ringen. Nu er den dukket op igen, som en gren af den oprindelige kildekode, der var blevet publiceret på Github.

Det er folkene bag siden YTS der har samlet Popcorn Time op og lavet deres egen variant, tilmed skulle en af de oprindelige udviklere fortsætte på projektet.

YTS udvikler skrev:
The YTS team will now be picking up the Popcorn Time project and continuing on like previously. We are in a better position copyright wise as for us, because it’s build on our API, it’s as if we have built another interface to our website. We are no worse off managing the project than we would be just supplying the movies.

YTS vil ligesom før udvikle klienter til Linux, Windows og OS X. De forventes at blive frigivet inden længe.





Gå til bund
Gravatar #51 - DrHouseDK
18. mar. 2014 09:52
PHP-Ekspert Thoroughbreed (40) skrev:
Få en højere upload? De fleste selskaber kan give 20 mbit


Så'gu da ikke upload.
Gravatar #52 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. mar. 2014 12:06
DrHouseDK (51) skrev:
Så'gu da ikke upload.


Jo? Stofa, diverse fiber udbydere, YouSee
Gravatar #53 - fusk
18. mar. 2014 12:18
PHP-Ekspert Thoroughbreed (52) skrev:
Jo? Stofa, diverse fiber udbydere, YouSee


Det er på coaxial og fiber som begge ikke er landsdækkende, men okay.
Gravatar #54 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. mar. 2014 13:08
fusk (53) skrev:
Det er på coaxial og fiber som begge ikke er landsdækkende, men okay.


Nej okay - ikke landsdækkende ...

Stofa:
https://stofa.dk/sites/default/files/her-forsyner-...

Yousee:
Ukendt, men de skrev et sted at de dækkede 49% af landet?

Fibernet:
Ukendt
Gravatar #55 - Dali_lb
18. mar. 2014 13:31
Er generelt enig i meget af den kritik streamingtjenester som netflix, HBO, Viapaly etc. får.

Det folk skal huske er at disse tjenester ikke tjener deres penge på film. Det er deres TV-serier folk vælger dem efter.

Hvis man vil have de nyeste film, eller bare specifikke favorit film så skal man bruge en PPV tjeneste, eller gå den lysky piratvej.

Man kan simpelthen ikke forvendte at få et stort udvalg af blockbuster film for 79/md.

Hvis man tror at nogen tjenester vil forære frit valg på alle hylder af top film væk for den pris er man naiv. Det ville være en underskudsforretning.
Gravatar #56 - Mr.Smiley
18. mar. 2014 15:27
XorpiZ (49) skrev:
Det var satans. Tak for det. Man kan vel argumentere for, at det er ret sigende for hvor ussel deres hjemmeside er, når man ikke kan finde den slags uden videre.


Der er utroligt få menu-punkter.
Hvordan har du ikke kunne finde dette ? o.O
Der er sådan set 4 hovedmenuer, hvor af kun en enkelt af disse vil give dig nogen som helst info mht. din konto.
Det burde være ret åbenlyst hvor denne info var henne ;)
..Den er ihvertfald ikke under hverken "Kun for børn", "Genre" eller "Tilpas" - så må den jo være under noget der vedrørere din konto - spøjst nok, hva' ? :)
Gravatar #57 - XorpiZ
18. mar. 2014 16:55
Det giver da ingen mening, at "senest set" ligger under ens "Konto".

At du ved hvor det ligger, gør det ikke intuitivt. Netflix har et usselt interface.
Gravatar #58 - Emil Melgaard
18. mar. 2014 18:03
#57:

"Set for nylig"-overskriften er et link der fører til den liste.

Det synes jeg er intuitivt da alle de andre overskrifter også er links der fører til forskellige lister.
Gravatar #59 - Atom
18. mar. 2014 20:07
#44 Har ikke selv prøvet men vil tro PopcornTime er en eksekverbar fil som blot skal ave tilføjet x og startes med ./popcorntime
Gravatar #60 - XorpiZ
18. mar. 2014 21:47
Emil Melgaard (58) skrev:
#57:

"Set for nylig"-overskriften er et link der fører til den liste.

Det synes jeg er intuitivt da alle de andre overskrifter også er links der fører til forskellige lister.


Jeg har ikke opdaget før nu, at man kunne trykke på tingene..

Og når jeg trykker på "Set for nylig", skriver den dette i flot tekst:

"Der er noget galt her. Prøv det sidste trin igen.
Prøv igen
Annuller"
Gravatar #61 - Mr.Smiley
18. mar. 2014 22:13
XorpiZ (57) skrev:
Det giver da ingen mening, at "senest set" ligger under ens "Konto".

At du ved hvor det ligger, gør det ikke intuitivt. Netflix har et usselt interface.


Det passer da fint ind.
Det er ikke en "Senest set" liste, men nærmere en liste over din streamingaktivitet (som navnet også hentyder) på NetFlix.

At den kan bruges om du nævner, er jo blot et plus - men den er ment som en "senest set"-liste, deraf dens placering.
Gravatar #62 - XorpiZ
19. mar. 2014 07:09
#61

At du er nødt til at forsvare Netflix' håbløse valg siger vel alt om hvor elendig den hjemmeside er.

Er der nogen herinde, der synes Netflix' hjemmeside er flot og velfungerende?
Gravatar #63 - Qw_freak
19. mar. 2014 07:36
XorpiZ (62) skrev:
At du er nødt til at forsvare Netflix' håbløse valg siger vel alt om hvor elendig den hjemmeside er.

De "håbløse" valg er taget for at tilgodese den almindelige ikke IT-kyndige bruger, som har brug for at få at vide hvad de kan vælge mellem fra en mindre liste af video'er.
Det, og deres "intelligente" system til at foreslå videoer der passer til brugerens tv vaner, gør det til et intuitivt og godt system for mange brugere
XorpiZ (62) skrev:
Er der nogen herinde, der synes Netflix' hjemmeside er flot og velfungerende?

Jeg tror vi Newz brugere nogen gange skal være lidt mere bevidste om at vi udgør et mindretal af brugere, af populære services, som har kompetencer og behov for at kunne gøre langt mere avancerede ting.

Ting som hvis de var tilgængelige, ville ødelægge den nemme tilgang for langt størstedelen af brugerene, som jo så også står for den største del af indtægterne......
Gravatar #64 - snesman
19. mar. 2014 07:39
Jeg tror det er rigtigt, at det er der Netflix har deres fokus. Men de 2 ting udelukker vel ikke pr definition hinanden?
Gravatar #65 - XorpiZ
19. mar. 2014 07:46
snesman (64) skrev:
Jeg tror det er rigtigt, at det er der Netflix har deres fokus. Men de 2 ting udelukker vel ikke pr definition hinanden?


Præcis. Der er ingen der siger, de skal ødelægge oplevelsen for de it-handicappede - men derfor kunne de sgu godt gøre hjemmesiden bare en smule lækker og overskuelig.
Gravatar #66 - snesman
19. mar. 2014 07:50
Fx mulighed for at enable en udvidet menu under kontoindstillinger?
Gravatar #67 - XorpiZ
19. mar. 2014 08:13
snesman (66) skrev:
Fx mulighed for at enable en udvidet menu under kontoindstillinger?


F.eks. ja. Eller bare nogle flere muligheder i top-menuen.
Gravatar #68 - Magten
19. mar. 2014 08:54
XorpiZ (62) skrev:
Er der nogen herinde, der synes Netflix' hjemmeside er flot og velfungerende?
Jeg har ikke brugt den siden jeg tilmeldte mig. Det var en forfærdelig oplevelse.

Deres Windows 8 app er i øvrigt heller ikke imponerende. Deres Samsung Smart TV app er direkte elendig og kan næppe have taget længere tid at lave end det tager at drikke en kop kaffe.
Gravatar #69 - XorpiZ
19. mar. 2014 09:31
Enig - det er pest eller kolera med app'en og hjemmesiden.
Gravatar #70 - snesman
19. mar. 2014 09:40
Jeg har aldrig oplevet en god app til Samsung Smart tv. Ted Talk fungerer nogenlunde uden at være rigtig god. TV2 Play har vidst droppet alle planer om at levere en smart tv app, har jeg hørt.
Gravatar #71 - Slettet Bruger [223430486]
19. mar. 2014 10:30
#70 Plex appen er god - ihvertfald i forhold til alle alternativer hvor fx Roku appen er direkte latterlig (det eneste der afholder mig fra at investere i en roku)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login