mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det bedste lige nu er helt at gå udenom .NET hvis man har planer om at understøtte flere platforme. C/C++ med GTK+ eller WxWindows er klart bedst i min mening. Jeg bruger dog Python med wxwindows bindings til et projekt som kører på mac, win og linux.
Ellers kan man jo bruge Java -- men jeg bryder mig personligt ikke om hverken AWT eller Swing.
Men hvis man har et større projekt som er skrevet med VC+MFC har man jo gravet sig så langt ned i win32 at et port er næsten håbløst. Adobe bruger da også QT til deres udvikling nu om dage og flere andre virksomheder bruger enten deres eget widget sæt, eller andre portable libs, MFC/System.Windows.Forms er jo en dårlig strategi hvis man har lyst til en dag at deploye til Mac/Linux.
Ellers kan man jo bruge Java -- men jeg bryder mig personligt ikke om hverken AWT eller Swing.
Men hvis man har et større projekt som er skrevet med VC+MFC har man jo gravet sig så langt ned i win32 at et port er næsten håbløst. Adobe bruger da også QT til deres udvikling nu om dage og flere andre virksomheder bruger enten deres eget widget sæt, eller andre portable libs, MFC/System.Windows.Forms er jo en dårlig strategi hvis man har lyst til en dag at deploye til Mac/Linux.
System.Windows.Forms er jo en dårlig strategi hvis man har lyst til en dag at deploye til Mac/Linux
Af samme grund er System.Windows.Forms jo også en af de ting der ifølge Troels' artikel skal undgåes.
Det er korrekt at der findes andre sprog som er mere oplagte til Platformuafhængige løsninger, men nu er der jo en del udviklere derude der meget gerne vil udvikle i .Net.
Desuden er det da en fed udvikling hvis .Net kunne blive mere platformsuafhængig, da vi derved kunne få mange flere programmer der kørte på mange flere platforme.
#3
Såvidt jeg husker har Mono en fuld implementation af windows forms. Så det skulle da være lige til.
Såvidt jeg husker har Mono en fuld implementation af windows forms. Så det skulle da være lige til.
MONO har endnu ikke en fuld implementeret udgave af Windows.Forms, men de er igang med udviklingen og nogle af de sidste releases har indeholdt de første udkast.
Men i løbet af sommeren (i release 1.2) er deres mål en fuld implementeret udgave. Der er dog det "problem" at Windows.Forms ikke er en del af C# ECMA standarden, hvilket gør at deres implementation er ren reverse-engineering, så det bliver spændende og så hvorvidt den kommer til at virke som Windows' udgave.
GTK# er stadig det mest uafhængige valg som både køre under Mac OS X, Windows og Linux, men det kræver MONO.
ovenstående skriver jeg iøvrigt også i den påstartede artikel.
Men i løbet af sommeren (i release 1.2) er deres mål en fuld implementeret udgave. Der er dog det "problem" at Windows.Forms ikke er en del af C# ECMA standarden, hvilket gør at deres implementation er ren reverse-engineering, så det bliver spændende og så hvorvidt den kommer til at virke som Windows' udgave.
GTK# er stadig det mest uafhængige valg som både køre under Mac OS X, Windows og Linux, men det kræver MONO.
ovenstående skriver jeg iøvrigt også i den påstartede artikel.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.