mboost-dp1

unknown

PBS-fejl skyld i mange lukkede netbutikker

- , redigeret af Net_Srak

PBS begik en fejl, da de fredag skulle udskifte software-certifikater. Det resulterede i, at mange netbutikkers kunder ikke kunne bruge PBS’ betalingsformidling i weekenden og dermed kunne kunderne ikke handle i netbutikkerne. PBS er ved at finde ud, hvor mange netbutikker, der er blevet ramt af fejlen.

CBB Mobil er blandt de netbutikker, der har været ramt af fejlen og direktør Teddy Søgaard Pedersen er rasende. Han mener, at firmaet har tabt en million kroner i omsætning i løbet af weekenden.

PBS mener ikke, at loven om erstatningsret giver mulighed for at få erstatning ved indirekte tab og derfor afviser de, at de skal betale erstatning til netbutikkerne.





Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
25. jan. 2005 10:02
Hehe, jeg kan godt li', at det kun er gået ud over de firmaer, der rent faktisk overholder sikkerhedsstandarderne :D

Men vi kan vist roligt konstatere at PBS ikke er populære for tiden hehe.
Gravatar #2 - ljn1981
25. jan. 2005 10:04
Av for den.....

Hvordan kunne sådan noget lige ske?
Gravatar #3 - Bundy
25. jan. 2005 10:12
Han mener, at firmaet har tabt en million kroner i omsætning i løbet af weekenden.


De mister vel ikke omsætningen, mon ikke folk bare købte taletid efter PBS kom op igen?
Gravatar #4 - Redhack
25. jan. 2005 10:14
PBS er faktisk ret ynkelige... De har ikke været særlig stabile for tiden.. Og så laver de sådan et stunt her...

Meget trist at der ikke rigtig er noget alternativ... Håber de bliver sagsøgt.. :) kunne være fint. Det tjener jo vildt mange penge aligevel. ;)

#3
Det er da sådan noget som får kunderne til at skifte selskab.. Og ved Webbutikerne så går brugerne jo bare ind på en anden webshop hvor de faktisk kan købe produktet... Jeg tror folk har midstet mange penge på det her.
Gravatar #5 - FISKER_Q
25. jan. 2005 10:14
#3 Jeg ville da ikke tage det ret seriøst hvis den butik jeg ville købe hos ikke tog imod dankort m.m.

Og de sælger altså mere end bare taletid.
Gravatar #6 - dune
25. jan. 2005 10:14
Jeg siger tag så meget fra PBS som vi kan...

Lorte firma
Gravatar #7 - Pakster
25. jan. 2005 10:20
#5 nemlig, og ikke mindst nye kunder der lige skulle til at købe og så springer på et andet selskab i stedet.
Gravatar #8 - Eniac
25. jan. 2005 11:23
"PBS mener ikke, at loven om erstatningsret giver mulighed for at få erstatning ved indirekte tab og derfor afviser de, at de skal betale erstatning til netbutikkerne."

Det er nok lige præcis det der er årsagen til at de vælger at løbe en risiko og måske teste lidt mindre - det har jo ingen konsekvenser for dem hvis noget fejler.

Om tabene er så reelle som der gives udtryk for ved jeg nu ikke. Personligt ville jeg nok bare vende tilbage efter et par dage og prøve igen.
Gravatar #9 - UltimateW
25. jan. 2005 11:32
#8, måske, men som telekunde er det ikke fedt op til en weekend også ikke kunne købe taletid.

PBS har godt nok pisset i nællerne og håber det får nogle konsekvenser, det er jo ret vigtigt for os at deres service altid er i orden.
Gravatar #10 - mikbund
25. jan. 2005 12:55
Nu er det vel ikke værrere for CBB, at de kunne have givet kunderne kredit weekenden over?
Gravatar #11 - TullejR
25. jan. 2005 14:30
ewire skal nok blive glad for nyheder som denne =P
Gravatar #12 - shadowsurfer
25. jan. 2005 14:54
Vi kunne godt bruge en konkurent til PBS, monopol giver ikke ligefrem gode produkter.
Gravatar #13 - quimby
31. jan. 2005 12:09
#12 Jeg tror at selv om man starter et nyt firma på linie med PBS så vil det tage lang tid inden at det vil slå igennem og at folk vil finde tiltro til det så der skal man nok regne med at der går noget tid inden sådan et vil komme.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login