mboost-dp1

unknown

P2P gav band guldplade

- Via Piratgruppen - , redigeret af Net_Srak

Bandet Wilco blev i 2001 droppet af deres pladeselskab, da bandet ikke ville gå ind på pladeselskabets krav.

Bandet valgte derfor at lægge alt deres musik til download på internettet. Efter at musikken havde ligget på nettet i et år, fandt bandet et nyt pladeselskab der var villige til at udgive pladen på trods af at den allerede var distribueret massivt. Pladen blev en kæmpesucces, og bandets leder mener det er pga. P2P-teknologiens og internettets goder.

Da bandets næste plade skulle udgives, havde de allerede sørget for at musikken fra den nye plade, havde ligget på nettet et år før. Det resulterede i at fans kontaktede dem, og takkede dem for at de kunne få musikken så tidligt. De ville endda gerne give penge tilbage til bandet som tak, men det ønskede bandet ikke af deres fans, og de opfordrede derfor at donere pengene til Læger uden Grænser. Dette resulterede i en totaldonation til Læger uden Grænser på i alt $15.000.

Bandets leder, Jeff Tweedy, har også et to siders interview på Wired, hvor han udtaler sig om antipiratselskaberne og hans mening omkring emnet.





Gå til bund
Gravatar #1 - xarrow
25. nov. 2004 07:36
Jeg skal lige undskylde hvis artiklen på Piratgruppen udstråler lidt for meget af propaganda til fildelingens fordel. Jeg burde have linket til Wired i stedet, men læste det på Piratgruppens hjemmeside =)

Anyways, det går sku nok alligevel :D
Gravatar #2 - smiley
25. nov. 2004 07:43
Hvor nice. haha!

Der var da også en dansker der var ude for det samme?
Noget med en pige der havde lavet et nummer, blev afvist, og så blev det lagt på nettet... det blev nummer 1 hittet i spanien.
Da hun prøvede i danmark igen sagde de nej endnu engang, så nu er hun taget til spanien for at udgive en plade =)

hvor fryd.
Gravatar #3 - claushingebjerg
25. nov. 2004 07:47
Et pragtekesmpel på hvordan verden kunne se ud hvis musikerne lavede musik for musikkens, og ikke for millionernes skyld. Wilco tjener sikkert ganske fint, men det er tydeligvis ikke det der driver dem.

Smukt...
Gravatar #4 - Mobay
25. nov. 2004 07:48
Måske skulle Antipiraterne tage ved lære af dette og ikke kalde alt p2p ulovligt.
Gravatar #5 - Redhack
25. nov. 2004 08:06
Det er jo faktisk en fantastisk historie. Jeg håber da at det fortsat vil gå for det band. :)

Hvis alle var sådan, så var det en bedre veden vi levede i.. Problemet er bare at mange kunstnere har alt for mange penge.. De gidder ikke lægge deres arbejde ud gratis på nettet.
Gravatar #6 - techie
25. nov. 2004 08:13

Historien giver dem en enorm reklame værdi - så meget at mig, som ellers aldrig downloader musik, rent faktisk har sat et download igang af deres plade - Nysgerrigheden blev for stor :-)

Og så har de opnået det de vil. De vil høres og er CD'en rigtig god, så ender jeg med at købe den alligevel.
Gravatar #7 - jammer
25. nov. 2004 09:24
he he... tag den... jeg hader APG....

Skide godt for p2p
Gravatar #8 - west
25. nov. 2004 09:39
I'm not interested in selling pieces of plastic.

I don't want potential fans to be blocked because the choice to check out our music becomes a financial decision for them.

Treating your audience like thieves is absurd.


Respect.
Gravatar #9 - Coma
25. nov. 2004 10:11
så er problemet jo bare ingen gider at give penge for Britney Spears og andre af de der falske personer, som musik branchen hyper op!

Rigtige bands, vil sakkens kunne overleve med p2p!
Gravatar #10 - Kuruderu
25. nov. 2004 10:27
#9
"falske personer"
Hvorfor er britney falsk? kender du hende personligt? er det en objektiv vurdering? og hvis det gælder for hende gælder det så også automatisk for hendes musik?

"Rigtige bands, vil sakkens kunne overleve med p2p"
hvad er et rigtigt band så? "tilfældigvis" dem som du hører?
jeg er overbevist om at du ikke hører "min" slags musik...
Cannibal Corpse, Panzer Christ, Children of Bodom? noget du også kan lytte til? eller skal det være Kanto pop for at du kan følge med?

og nej jeg er ikke britney fan. Jeg syntes bare at den slags udgydelser af ligegyldig selvhøjtideligt **** ikke har nogen plads her. Der er sku da folk der har anden smag i musik ned dig selv. lær at acceptere/respektere det eller hold din ****.

@alle andre
Undskyld denne lille episode af "Kuru går amok"
Jeg håber ikke at der kommer en sequel, dog udtaler personer bag afsnittet at det er helt op til publikum om der bliver lavet en 2´er.
Gravatar #11 - hundeboll
25. nov. 2004 11:31
Godt nok skriver Britney så vidt jeg lige kunne forstå ikke sine egne sange, men hun er ikke bare et produkt fra pladeindustrien. Hun har kæmpet for at blive en kendt musiker siden hun var 8 år og fik afslag fra 3 pladeselskaber men blev ved. Hun bestemmer selv en stor del, når hun laver musikvideoer og når hun planlægger koncertshows. Respekt for det.

Jeg hører ikke selv Britney, men synes da hun er ok kunstner. Synes bare ikke hun laver det rigtige musik, men det er der jo en masse andre der gør. Og heldigvis for det.

Piece out...
Gravatar #12 - heidt
25. nov. 2004 11:39
hmmm... Jeg vil sq ikke kalde Briteney Spears for en "kunstner". Hun er måske sanger...

Desuden mener jeg HELT klart at hun er et produkt af pladeindustrien, da hun er fundet af en agent, som har sat tingene igang og som har koordineret hendes "første" image som uskyldig skolepige, som hun slog igennem på.

At hun senere får mere indflydelse, er jo bare en naturlig udvikling i hendes job...
Gravatar #13 - fastwrite
25. nov. 2004 11:40
Jeg får helt lyst til at komponere musik igen ;) og lægge det gratis ud på nettet, med en lille DONATE knap, og håbe på at folk kan li' hvad jeg laver.

Det er helt sikkert fremtiden. Men det vil de store multinationale selskaber (læs: Sony, EMI etc) nok bare ikke erkende endnu..

men om 5 år godt og vel - så henter vi alle musikken fra nettet, og CD'erne er uddødet på samme måde som båndet er det nu.

LP'erne vil nok altid leve - der er nu noget sjæl over sådan en plade man kan se dreje rundt...
Gravatar #14 - Coma
25. nov. 2004 11:47
10> Britney Spears er falsk fordi hun igen musikalse evner har.. kan hun spille et instrument? Kan hun skrive tekster? NEJ! hun får det hele serveret af et selvskab, og så syner hun, noget hun enligt ikke er overdrevet god til, men via lidt computer magi så lydder det vel ok! og så markeds føres det og sælges.. det er FALSK, det er musik uden sjæl!

et rigtigt band. et samling af personer, der spiller musik og skriver deres eget stuff! om de så spiller pop, rock, eller black metal er sku et fedt. så længe de selv har evnerne, og talentet, er det fint! så har jeg respekt for det!

Personligt høre jeg ikke pop, men havde sku da respekt for Aqua, når de kunne begå sig i det plan, og de stadig selv skrev deres musik! Jeg syntes blot alt det der skræder syet pis, er for falsk!

foresten så staves det Panzerchrist :) et ord!
Cannibal C.. er sku ude mærket. Children of.. er der imod ret kedeligt..

Er det overnævnte "din" musik? og hvad gør der overbevidst om jeg ikek høre det? (du er sej..eller noget)
Gravatar #15 - Zleep-Dogg
25. nov. 2004 11:48
#6 Hørt :) Nu har jeg også besluttet mig for at høre hvad det er for noget...

og #13 - jeg er fuldstændig enig: En LP har sgu sin helt egen sjæl herhjemme vil de i hvert fald ikke uddø :)
Gravatar #16 - Kuruderu
25. nov. 2004 12:15
#14
"10> Britney Spears er falsk fordi hun igen musikalse evner har.. "
Hvad vurdere du det på? du mener jo ikke at have hørt hende selv synge. det er jo alt sammen playback ikke? eller "computer magi". At du har den antagelse at hun ikke kan synge er samtidig en erkendelse af at hun har sunget og at du har hørt det. hvilket jo er selvmodsigende da du påstår hun ikke synger selv.
stave fejl 1:
Musikalsk, ikke musikalse.

"kan hun spille et instrument?"
Hun kan jf. et interview spille klaver, ikke godt men hun kan ifølge hende selv. SKAL man kunne spille et instrument for ikke at være "falsk"???

"Kan hun skrive tekster? NEJ! hun får det hele serveret af et selvskab, og så syner hun, noget hun enligt ikke er overdrevet god til, men via lidt computer magi så lydder det vel ok!"
Hun har skrevet et par sange selv jo. Og om hun er god til at synge eller ej kan du vel dårligt udtale dig om hvis du alligevel bare mener at det er "computer magi" det hele.
Ja hun laver en del playback, men det betyder ikke at hun rent faktisk godt KAN synge.
Stave fejl 2-5:
Selskab, ikke selvskab
Synger, ikke syner
egentlig, ikke enlig
lyder, ikke lydder

"og så markeds føres det og sælges.. det er FALSK, det er musik uden sjæl!"
Hvorfor er det uden sjæl bare fordi en anden har skrevet det? kan du sige med 100% sikerhed at forfatteren ikke har lagt sjæl i teksten?
Stave fejl 6:
markedsføres, ikke markeds føres

"et rigtigt band. et samling af personer, der spiller musik og skriver deres eget stuff! om de så spiller pop, rock, eller black metal er sku et fedt. så længe de selv har evnerne, og talentet, er det fint! så har jeg respekt for det!"
Så ingen solister i hele verden kan være "ægte"? De er alle falske da de ikke selv spiller noget instrument?


"Personligt høre jeg ikke pop, men havde sku da respekt for Aqua, når de kunne begå sig i det plan, og de stadig selv skrev deres musik! Jeg syntes blot alt det der skræder syet pis, er for falsk!"
Godt for dig. Jeg hører pop når jeg rammer et pop nummer på min playliste. Altså ingen respekt for Britney fordi hun har kæmpet mere eller mindre hårdt siden hun lille pige?
Stave fejl 7:
skrædder, ikke skræder

"foresten så staves det Panzerchrist :) et ord!
Cannibal C.. er sku ude mærket. Children of.. er der imod ret kedeligt.. "
Ja ok..
jeg lavede 1 fejl. du har 7 indtil videre. Lad være med at korrigere folk hvis du selv laver fejl af samme art.

"Er det overnævnte "din" musik? og hvad gør der overbevidst om jeg ikek høre det?"
Nej det er ikke "min" musik jeg brugte bare din egen terminologi.
Stave fejl 8:
ikke, ikke ikek (heh... det blev en BÆ sætning)

Epilog:
jeg lavede 1 fejl du lavede 8, ikke inklusive grammatiske fejl etc. da du også kun korrigerede mine stave metoder.
Hvordan syntes du selv det går?

Hvis du vil fortsætte denne lille debat syntes jeg at du skal sende den til mig via besked systemet på news.dk da det ikke er nødvendigt at belaste andre læsere med vores små udgydelser :-D

@alle andre
Undskyld denne lille episode af "Kuru går amok Vol. 2"
Jeg håber ikke at der kommer en sequel, dog udtaler personer bag afsnittet at det er helt op til publikum om der bliver lavet en 3´er.
Der er også planer om en "Special Directors Super Cut Mega Edition" af klassikeren "Kuru går amok"
Gravatar #17 - Coma
25. nov. 2004 12:29
16> har intet ord for dig.. du må da være den største flue knepper på jorden :)


"Hun kan jf. et interview spille klaver, ikke godt men hun kan ifølge hende selv. SKAL man kunne spille et instrument for ikke at være "falsk"???"

Hun skriver stadig ikke sin egen musik..

"Stave fejl 6:
markedsføres, ikke markeds føres"

Hvad har mine stave fejl med denne diskution at gøre? er godt selv klar over jeg er mildt ordblind, men at drage det ind i denne diskution viser vel hvor "lav du er", alt det pis du sidder og tuder over nu, er jo ord kløveri.. jeg sagde min mening, forventer ikke alle er enige om den, men at argumentere imod den, med at omvende det jeg skriver og mine stave fejl, er latterligt! smut ud i sandkassen og ødelæg de små børns sand slotte.

"Så ingen solister i hele verden kan være "ægte"? De er alle falske da de ikke selv spiller noget instrument? "

Solister er ikke et band, og solister som f.eks Randi Laubek er sku helt i orden, da de fleste af dem ebsider en vis musikals evne.

"Godt for dig. Jeg hører pop når jeg rammer et pop nummer på min playliste. Altså ingen respekt for Britney fordi hun har kæmpet mere eller mindre hårdt siden hun lille pige?"

hun er et produkt tilpasset af plade selskaberne, fået et image og så fulgt det.

"Stave fejl 7:
skrædder, ikke skræder"

din mor må være stolt!

"jeg lavede 1 fejl. du har 7 indtil videre. Lad være med at korrigere folk hvis du selv laver fejl af samme art."

jeg før emig ikek frem som alt vidende!

"Undskyld denne lille episode af "Kuru går amok Vol. 2"
Jeg håber ikke at der kommer en sequel, dog udtaler personer bag afsnittet at det er helt op til publikum om der bliver lavet en 3´er.
Der er også planer om en "Special Directors Super Cut Mega Edition" af klassikeren "Kuru går amok"
"

sjovt at se folk der er sure over et eller andet at gøre sig selv til grin, og udstille dem selv på denne måde :)
Gravatar #18 - e
25. nov. 2004 12:42
så vil jeg da benytte chancen til, lovligt, at opfordre folk til at suge sangen:

Wilco - Jesus Etc.

som imo er et herre smukt stykke musik
Gravatar #19 - Kuruderu
25. nov. 2004 12:45
#17
"Hvad har mine stave fejl med denne diskution at gøre? er godt selv klar over jeg er mildt ordblind, men at drage det ind i denne diskution viser vel hvor "lav du er", alt det pis du sidder og tuder over nu, er jo ord kløveri.. jeg sagde min mening, forventer ikke alle er enige om den, men at argumentere imod den, med at omvende det jeg skriver og mine stave fejl, er latterligt! smut ud i sandkassen og ødelæg de små børns sand slotte."

Du startede med at korrigere mine stave fejl, jeg antog at det vat fordi du følte dig personligt fornærmet over at jeg havde glemt et mellemrum. Herefter tænkte jeg at jeg hellere lige måtte informere dig om de fejl du selv har lavet. og jeg vedholder min kommentar:
lad være med at rette andre folk hvis du selv laver samme fejl.

"Solister er ikke et band, og solister som f.eks Randi Laubek er sku helt i orden, da de fleste af dem ebsider en vis musikals evne."

Det har du helt ret i, men essensen af dit argument som du så valgte ikek at klippe med var jo netop at personerne skulle have talent og evne. Jeg mener at Brutney besider en vis mængde af begge dele. Og den primære årsag til at denne "Britney er dum" omtale er gamle fordomme om hendes debut album.

"hun er et produkt tilpasset af plade selskaberne, fået et image og så fulgt det."
Muligvis, men nu er det sådan at hun efterhånden har en hel del at skulle have sagt selv omkring hendes image og hendes produkt.
Ja "Britney Spears" er et produkt... men det er "Madonna" også... begge dele er ting som folk kan lide og noget som der bliver tjent penge på.

"din mor må være stolt!"
Ikke specielt. hvorfor?

"Jeg før emig ikek frem som alt vidende!"
Det gør jeg skam heller ikke. som jeg har skrevet flere gange nu, så følte jeg det som min pligt at korrigere dig eftersom du følte at du skulle korrigere mig. Lad være med at korrigere folk hvis folk ikke må korrigere dig.

"sjovt at se folk der er sure over et eller andet at gøre sig selv til grin, og udstille dem selv på denne måde :)"
Jeg er glad for at du kan se humoren i min kommentar til alle de andre stakkels læsere. omend du ikke fulgte mit råd om at fortsætte denne debat privat da de ikke behøver blive belemret yderligere af vores uenigheder.


@alle andre
Undskyld denne lille episode af "Kuru går amok, chapter 3"
Jeg håber ikke at der kommer en sequel, dog udtaler personer bag afsnittet at det er helt op til publikum om der bliver lavet en 4´er.
Der er også planer om en "Special Directors Super Cut Mega Edition" af klassikeren "Kuru går amok" samt en "limited edition" af "Kuru går amok vol. 2" som indeholder hidtil uset ekstra materiale, bla. en pilot episode af showet.
Gravatar #20 - Coma
25. nov. 2004 12:53
"Du startede med at korrigere mine stave fejl, jeg antog at det vat fordi du følte dig personligt fornærmet over at jeg havde glemt et mellemrum. Herefter tænkte jeg at jeg hellere lige måtte informere dig om de fejl du selv har lavet. og jeg vedholder min kommentar:
lad være med at rette andre folk hvis du selv laver samme fejl.
"

var sku mere fordi du førete dig frem som mr. altvidende, og hvis du hørte dette band burde du vide det er et ord :)

"Det har du helt ret i, men essensen af dit argument som du så valgte ikek at klippe med var jo netop at personerne skulle have talent og evne. Jeg mener at Brutney besider en vis mængde af begge dele. Og den primære årsag til at denne "Britney er dum" omtale er gamle fordomme om hendes debut album."

jeg har aldrig udtalt mig om hendes intiligens, det har jeg ikke mulighed for, da jeg ikke kender hende. Men jeg kan derimod udtale mig om hende som hun fremstår, og der er hun efter mine værdier falsk.

"Muligvis, men nu er det sådan at hun efterhånden har en hel del at skulle have sagt selv omkring hendes image og hendes produkt.
Ja "Britney Spears" er et produkt... men det er "Madonna" også... begge dele er ting som folk kan lide og noget som der bliver tjent penge på."

Ja nu, men derfor har jeg stadig lov at kalde dem falske efter mine værdigrundlag! Siger ikke min mening er den eneste der er rigtigt, men efter mine værdi grundlag har jeg ikke respekt for dem! du kan så være enige eller ej, det gør hverken min mening mere eller mindre forkert. jeg har enda også argumenteret om hvorfor jeg har mit synspunkt, igen kan du være enig eller ej. gør hverken mit mere eller mindre rigtigt!

"Det gør jeg skam heller ikke. som jeg har skrevet flere gange nu, så følte jeg det som min pligt at korrigere dig eftersom du følte at du skulle korrigere mig. Lad være med at korrigere folk hvis folk ikke må korrigere dig."

har ikke noget imod at blive rettet på, er bare tåbeligt når du bruger det som en del af din argumentation!

"Jeg er glad for at du kan se humoren i min kommentar til alle de andre stakkels læsere. omend du ikke fulgte mit råd om at fortsætte denne debat privat da de ikke behøver blive belemret yderligere af vores uenigheder."

hvad er det fede i at have en diskutions ting, hvis der ingen diskution er i den?
Gravatar #21 - Gruesome
25. nov. 2004 13:07
Gider ikke til at skrive et alen langt indlæg om hvad jeg synes om Britney Spears, men synes lige folk skulle læse dette interview med hende http://www.cnn.com/2003/SHOWBIZ/Music/09/03/cnna.s... da det giver et ret godt indtryk af hvad hun er for en person.

Nej. Jeg bryder mig heller ikke om BS (og her snakker jeg ikke om BurningShadow ;)).
Gravatar #22 - Kuruderu
25. nov. 2004 13:11
"var sku mere fordi du førete dig frem som mr. altvidende, og hvis du hørte dette band burde du vide det er et ord :)"

Jeg kigger sgu ikke på coveret, jeg hører bare musikken. :-D

"jeg har aldrig udtalt mig om hendes intiligens, det har jeg ikke mulighed for, da jeg ikke kender hende. Men jeg kan derimod udtale mig om hende som hun fremstår, og der er hun efter mine værdier falsk."
Jeg siger heller ikke at du kalder hende for dum eller lign. Jeg siger bare at megen af den omtale hun får i den sammenhæng stamemr fra hendes debut album og det image hun skulle have på det tidspunkt. Og at hun er falsk jf. dine værdier siger vel egentlig mere om dine værdier end det gør om Britney...


"Ja nu, men derfor har jeg stadig lov at kalde dem falske efter mine værdigrundlag! Siger ikke min mening er den eneste der er rigtigt, men efter mine værdi grundlag har jeg ikke respekt for dem! du kan så være enige eller ej, det gør hverken min mening mere eller mindre forkert. jeg har enda også argumenteret om hvorfor jeg har mit synspunkt, igen kan du være enig eller ej. gør hverken mit mere eller mindre rigtigt!"
Siger jeg heller ikke jeg argumneterer bare for at jeg syntes dine værdier burde tages op til revision.

"har ikke noget imod at blive rettet på, er bare tåbeligt når du bruger det som en del af din argumentation!"

Dine stave kundskaber indgik på intet tidspunkt i min argumentation omkring sagen, det indgik udelukkende for at pointere at man ikke skal tage munde for fuld.

"hvad er det fede i at have en diskutions ting, hvis der ingen diskution er i den?"

Meningen er at man skal debatere nyheden. og vores debat er efterhånden RET langt fra noget som har med nyheden at gøre. Derfor mener jeg stadig at vi bør stoppe den herinde. omend jeg self. vil svare her hvis du gør det. For at bevare en vis kontinuerlighed i samtalen.

@alle andre
Undskyld denne lille episode af "Kuru går amok 4, Mega Meget"
Jeg håber ikke at der kommer en sequel, dog udtaler personer bag afsnittet at det er helt op til publikum om der bliver lavet en 5´er.
Så er de før nævnte udgaver af tildigere episoder ude i handlen de kan erhverves hos "Zeiram Inc."
Gravatar #23 - Kuruderu
25. nov. 2004 13:17
#21
Ok interview, omend det ikke er helt "fair" at gengive talesprog 100% direkte i tekst. det kan give et lidt underligt indtryk.

Ja det siger en del om Britney, men også om CNN og hvilke områder der åbenbart var vigtige for dem at få belyst.
Gravatar #24 - Gruesome
25. nov. 2004 13:20
#23

Nu har jeg også set interviewet, og det bliver ikke bedre når hun selv sidder og siger ordene. Tror også mange ville blive sure over at blive misquotede ligemeget om det var for at få det til at lyde godt eller ej. Nu får folk selv mulighed for at danne sig et indtryk af hende.

At CNN så behandler hende som et dumt pop-idol er hvad det er. Det er ikke CNN der bliver diskuteret, og de fik da belyst nogen vigtige holdninger af hendes imellem alt det andet pladder.

On Topic

Bliver vidst nødt til at høre hvad det Wilco er for noget når jeg kommer hjem. Er der nogen der vil give dem kritik her inde fra (positiv så vel som negativ)?
Gravatar #25 - Coma
25. nov. 2004 13:24
"Jeg siger heller ikke at du kalder hende for dum eller lign. Jeg siger bare at megen af den omtale hun får i den sammenhæng stamemr fra hendes debut album og det image hun skulle have på det tidspunkt. Og at hun er falsk jf. dine værdier siger vel egentlig mere om dine værdier end det gør om Britney..."

Hvordna kand u bedømme hvad der er rigtigt og forkert? hvad gør mine værdier forkert frem for dine? det der med ens egne meninger/værdier er bedre end andres er noget pis!

"Siger jeg heller ikke jeg argumneterer bare for at jeg syntes dine værdier burde tages op til revision."

hvorfor? hvem er du der kan bedømme mine værdier er forkerte?

"Meningen er at man skal debatere nyheden. og vores debat er efterhånden RET langt fra noget som har med nyheden at gøre. Derfor mener jeg stadig at vi bør stoppe den herinde. omend jeg self. vil svare her hvis du gør det. For at bevare en vis kontinuerlighed i samtalen."

er jo dig der køre den så langt ud


"Undskyld denne lille episode af "Kuru går amok 4, Mega Meget"
Jeg håber ikke at der kommer en sequel, dog udtaler personer bag afsnittet at det er helt op til publikum om der bliver lavet en 5´er.
Så er de før nævnte udgaver af tildigere episoder ude i handlen de kan erhverves hos "Zeiram Inc." "

endnu en af dine, "din mening er forkert". Mon ikke de fleste her inde efter hånden har fattet du ikke fatter at argumentere imod noget, og ja mon ikke bare vi skal stoppe her.. Du fatter jo tydelig vis ikke særlig meget. Hvordna kan du bedømme hvad der er rigtigt og forkert? Hvad giver dig ret i at kalde min mening og værdier forkerte?

du hentyder adskelige gange til jeg "udtaler mig", hvor når indser du alt det platte kommer fra dig?

eneste jeg har sagt er hun ifølge mine værdier er falsk, du kan være uenig, men du kan ikke sige at mine meninger/værdier er forkerte..

minder fanme om alle de tåber der taler højt og helligt om vi har et frit land og alle skal ha lov atmene det de vil, men lige så snart man har en anden mening end dem selv, er det forkert! tåbeligt!
Gravatar #26 - Kuruderu
25. nov. 2004 13:41
#25
"Hvordna kand u bedømme hvad der er rigtigt og forkert? hvad gør mine værdier forkert frem for dine? det der med ens egne meninger/værdier er bedre end andres er noget pis!"


Jeg dømmer hvad der er rigtigt og forkert ud fra mine egne værdier. ligesom du gør det.
Jeg siger ikke at mine værdier er bedre end dine, jeg argumentere bare imod den måde du udtaler dig om din mening og værdier på.

"hvorfor? hvem er du der kan bedømme mine værdier er forkerte?"


Har jeg sagt at de er "forkerte" ??

"er jo dig der køre den så langt ud"

Jeg svarer kun på tiltale. Ja jeg kom med det oprindelige svar på dit indlæg. og det var udelukkende ment som noget man skulle reflekterer over.

"Undskyld denne lille episode af "Kuru går amok 4, Mega Meget"
Jeg håber ikke at der kommer en sequel, dog udtaler personer bag afsnittet at det er helt op til publikum om der bliver lavet en 5´er.
Så er de før nævnte udgaver af tildigere episoder ude i handlen de kan erhverves hos "Zeiram Inc." "
endnu en af dine, "din mening er forkert". Mon ikke de fleste her inde efter hånden har fattet du ikke fatter at argumentere imod noget, og ja mon ikke bare vi skal stoppe her.. Du fatter jo tydelig vis ikke særlig meget. Hvordna kan du bedømme hvad der er rigtigt og forkert? Hvad giver dig ret i at kalde min mening og værdier forkerte?


Hvor i min lille serie står der at jeg mener at din mening er forkert?
Jeg formår ifølge dig ikke at argumentere for/imod noget som helst? pudsigt udsagn... mest af alt ud fra tidligere erfaringer her på newz.dk
Hvorfor skal jeg gentage det så mange gange: jeg har ikke sagt at din mening er forkert, jeg har bare modargumenteret jf. min egen mening og mine egne værdier.

"du hentyder adskelige gange til jeg "udtaler mig", hvor når indser du alt det platte kommer fra dig?"


Hvad har min reference til dine udtalelser at gøre med om jeg er plat eller ej?

eneste jeg har sagt er hun ifølge mine værdier er falsk, du kan være uenig, men du kan ikke sige at mine meninger/værdier er forkerte..

hvorfor gentager du dig selv så meget? jeg HAR svaret på det 3 gange tidligere i det her indlæg....

minder fanme om alle de tåber der taler højt og helligt om vi har et frit land og alle skal ha lov atmene det de vil, men lige så snart man har en anden mening end dem selv, er det forkert! tåbeligt!

Er det ikke dig der brokker dig over at jeg ikke har samme mening som dig? jeg argumentere for at jeg har en anden mening i håb om at du som minimum vil prøve på at se det fra andre end dit eget synspunkt.

@alle andre
Zeiram Inc. melder at der er mindre leverings problemer for tiden, deres fabrik i korea er brændt ned. De forsøger at få en aftale i stand en ny leverandør således at salget kan genoptages.
Gravatar #27 - Coma
25. nov. 2004 13:47
nej du hentyder adskelige gange til mine værdier er forkerte og skal tages op til revision! hvis det ikke er det du mener, må du lære at formulere dig bedre!

ved ikke nødvengvis om jeg dømmer, jeg skriver min mening!
Gravatar #28 - XorpiZ
25. nov. 2004 13:55
#27

Jeg er nu enig med Kuruderu (Ikke nødvendigvis enig med hans holdninger), men enig i, at han ikke har sagt noget om, at dine værdier er forkerte.

At du så læser hans indlæg, som fanden læser biblen, bliver det jo ikke bedre af. Måske i begge skulle gå ned og få jer en øl og tænke på noget andet end det her. Det er trodsalt snart weekend :)
Gravatar #29 - Coma
25. nov. 2004 13:56
øl er fint hvis han giver :)
Gravatar #30 - Kuruderu
25. nov. 2004 13:58
nej du hentyder adskelige gange til mine værdier er forkerte og skal tages op til revision! hvis det ikke er det du mener, må du lære at formulere dig bedre!

ved ikke nødvengvis om jeg dømmer, jeg skriver min mening!


Jeg mener bare at uanset hvad man mener bør være istand til at se på sagen fra flere sider go efterfølgende overveje den så objektivt som muligt.

Og jo jeg finder dit oprindelige indlæg meget dømmende og blottet for fakta til at underbygge dommen. alt i alt fortjente indlægt at blive eftergået i sømmen for at få forfatteren (dig) til at reflektere lidt over tingene. Ikke mindst holdningen omkring p2p og at alle "rigtige" kunstnere ville overleve med det... alle kunstnere overlever med det lige nu... "rigtige" og "forkerte"

EDIT:
#28
Takker.

#29
hvor bor du? jeg har fri klokken 19.30... jeg drikekr godt nok ikke øl selv men....
Gravatar #31 - Coma
25. nov. 2004 14:02
30> Hva drikker du så? .. Aalborg her!
Gravatar #32 - xerulean
25. nov. 2004 14:05
#10

Kan du høre den lille violin der spiller kun for dig?

*wiiiiiiiu wiiiiiiu wiiiiiiiiii..."
Gravatar #33 - Kuruderu
25. nov. 2004 14:31
#31
Cola... i stor stil :-D
Sønderborg her.. "lidt" lang for en øl/sodavand....

#32
*suk* flamebait henvises til kasse 7
Gravatar #34 - dmk
25. nov. 2004 17:01
#18 (og alle andre)
Muligvis et dumt spørgsmål, men hvor kan man lige download'e deres musik?

Det eneste jeg kan finde er et iTunes-link, hvor man kan købe sangene.

Mvh Dan
Gravatar #35 - hundeboll
25. nov. 2004 17:06
heh... Kan se mit bitte debatoplæg havde den tænkte effekt :)

Så vil jeg opfordre jer til lægge tasteturet på hylden, for diskussionen kommer vist ikke videre.
Gravatar #36 - hjortlund
25. nov. 2004 20:44
Kuruderu: Kender jeg dig?
Jeg kender dig ikke af nick, og kan ikke se dit billede, men du kan se mit :-)
Gravatar #37 - HJ-sprinx
25. nov. 2004 23:49
phew Kuduru og coma det var sku noget af en smøre at læse sig igennem, ved heller ikke hvorfor jeg læste det hele :P

@coma som kuduru skriver, så lad dog være med at kritisere andres stavefejl når dine egne er så åbenlyse?

@kuduru du havde jo heller ikke behøvet at puste til ilden ved at komme med dine "Undskyld denne lille episode af "Kuru går amok 4, Mega Meget".

well så fik man da to vidt forskellige synspunkter, og to VIDT forskellige måder at debattere på - og hvad har vi lært..? ikke en skid, men det var da meget sjovt at læse :P

BTW. nu i bringer det frem med Britney, har i så set fahrenheit, hvor hun udtaler sig, det er lidt sjovt :)
Gravatar #38 - BurningShadow
26. nov. 2004 00:34
#37

Sjovt?
Du har en træls humor. Det er ikke sjovt, der er sørgeligt, at et menneske kan være så dum (som hun er).
Gravatar #39 - Gruesome
26. nov. 2004 01:58
#37

Det interview jeg linkede til er transkriptet fra det interview i Fahrenheit 9/11.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login