mboost-dp1

Flickr - Emuishere Peliculas

Nyt tiltag fra μTorrent skal skabe profit til musikere

- Via TorrentFreak - , redigeret af Pernicious

Normalt er det meste musik, der er hentet via BitTorrent-klienter ulovlig kopieret musik, som pladeindustrien mener, koster dem store summer i tabt fortjeneste.

Nu har skaberne af BitTorrent-klienten μTorrent igangsat et nyt tiltag, hvor de vil forsøge at skabe indtjening til musikerne ved at tilbyde brugere, der henter musik via torrent-filer, at de kan installere en sponsoreret applikation.

Vælger brugeren at gøre brug af det, vil en del af indtjeningen fra sponsoratet gå til musikeren og resten til firmaet bag μTorrent, BitTorrent Inc.

Ifølge Eric Klinker fra BitTorrent Inc er tiltaget bare et af flere, de har i støbeskeen, i et forsøg på at hjælpe kunstnere med at tjene penge.

Eric Klinker, administrerende direktør hos BitTorrent Inc. skrev:
So, beginning now, we’ll be testing new ways to drive profitability for creators while delivering even more meaningful media experiences for our users.

New business models built on top of the BitTorrent ecosystem are the future of content.

Indtil videre kører det nye tiltag som et forsøg, hvor brugerne af μTorrent kan downloade en pakke fra den amerikanske hip-hop producer DJ Shadow, der udover musik og billeder også indeholder et tilbud om at installere medieafspilleren RealPlayer.





Gå til bund
Gravatar #1 - Balios
26. jul. 2012 18:54
Hvis musik skal være billigere (og det mener jeg i allerhøjeste grad at det skal); er det her et fint tiltag fra deres side. Et skridt i den rigtige retning.

Lad os nu se hvordan det kommer til at gå.
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
26. jul. 2012 19:05
RealPlayer, kære RealPlayer ... Jeg troede længe at du var død og begravet?..

Det er ihvertfald mange dage siden jeg sidst blev spurgt om du måtte blive installeret sammen med noget andet hejs ...

Og så lige lidt on-topic her til sidst:
En pisse god ide uTorrent kommer med! Ulovligt med et lille "men"
Spørgsmålet er så hvordan musik/filmbranchen vil modsagt det?..
Gravatar #3 - jhm
26. jul. 2012 19:20
Vil det ikke blot være med til at udviske grænsen mellem lovligt anskaffet og ulovligt anskaffet musik?
Gravatar #4 - MOTHERFARMER
26. jul. 2012 20:30
Det kunne være sjovt, hvis kunstnerne endte med at tjene mere via Utorrent end via Spotify.

Burde bestemt være muligt, når man tænker på at Lady Gaga tjente 167 dollars for 1 million afspilninger af Poker Face.
Gravatar #5 - seiib
26. jul. 2012 21:09
Der er et par pointer som man skal huske, før at man roser denne idé.
For det første ændre dette tiltag ikke på den måde musikbranchen fungerer på. Det vil stadigt være producerer og pladeselskaber, som snupper 80-90% af indtægterne af indtægterne. Det mener jeg fundamentalt er forkert.
Det andet siges meget præcist i sætning "resten til firmaet bag μTorrent". Det vil sige, at det nu skal til at være profitabelt at lave software til torrents? Var hele idéen bag torrents og p2p ikke at gå udenom markedet og sørge for, at idéer og materiale var tilgængelige for alle, ikke bare dem, der har råd til at købe det. Nu skal uTorrent reklamerer i stil med en tv-kanal? Jeg synes det er forkasteligt, at man prøver at skabe et marked ud af det, som man mener er skadeligt for markedet.
Gravatar #6 - moulder666
27. jul. 2012 07:10
Der er et par pointer som man skal huske, før at man roser denne idé.
For det første ændre dette tiltag ikke på den måde musikbranchen fungerer på. Det vil stadigt være producerer og pladeselskaber, som snupper 80-90% af indtægterne af indtægterne. Det mener jeg fundamentalt er forkert.


Lige denne kommentar er jeg ikke helt enig i. Pointen ved dette tiltag ville vel netop være at udgive sin musik via uTorrent og undgå at skulle bruge de dyre pladeselskaber.

Det skulle vel fungere som et alternativ til de eksisterende muligheder i stedet for en tilføjelse...
Gravatar #7 - Mnc
27. jul. 2012 07:20
moulder666 (6) skrev:
Der er et par pointer som man skal huske, før at man roser denne idé.
For det første ændre dette tiltag ikke på den måde musikbranchen fungerer på. Det vil stadigt være producerer og pladeselskaber, som snupper 80-90% af indtægterne af indtægterne. Det mener jeg fundamentalt er forkert.


Lige denne kommentar er jeg ikke helt enig i. Pointen ved dette tiltag ville vel netop være at udgive sin musik via uTorrent og undgå at skulle bruge de dyre pladeselskaber.

Det skulle vel fungere som et alternativ til de eksisterende muligheder i stedet for en tilføjelse...


Quote-fix...
Gravatar #8 - Montago.NET
27. jul. 2012 09:52
Endnu en grund til at hente en OldVersion af uTorrent...

Alle deres seneste BLOATWare versioner er til at brække sig over.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login