mboost-dp1

Nvidia
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Kan huske mine unge dage som 3D grafikker. der oplevede jeg også at disse 3D kort var noget hype og ret faktisk oplevede bedre performance på gamer kort. Men havde ellers troet der var sket en masse inde for dette market. nu da jeg ikke kender så meget til de nuværdende kort så kunne jeg godt tænke mig at vide om kortende også accelere Rendering processen eller om det stadig kun er viduer og wireframes
#6
Du kan i hvert tilfælde gøre det via Nvidias Gelato software: http://www.nvidia.com/page/gz_learn.html og det er tilmed gratis.
Du kan i hvert tilfælde gøre det via Nvidias Gelato software: http://www.nvidia.com/page/gz_learn.html og det er tilmed gratis.
Quadro-kortene er designet til at yde bedre i forbindelse med OpenGL i stedet for DirectX, så vidt jeg ved. Hvordan dette skal kunne hjælpe CAD-folk kan jeg ikke helt se. CAD-programmerne er ganske rigtigt, ofte lavet primært med OpenGL. Men de CAD-programmer som jeg har set, kan naturligvis også bruge DirectX og forøvrigt kan alle DirectX-grafikkort jo også køre OpenGL.
Quadro-kortene får muligvis bedre resultater i OpenGL. Men eftersom de er en del dyrer end gamer-kort, så vil et tilsvarende (i pris) DirectX-kort, sandsynligvis myrde det stakkels Quadro-kort!
#6 Man kan godt rendere (accelerere renderingen) via OpenGL/DirectX i CAD-prgrammerne. Primært er det dog nok Wireframes det bliver brugt til. Derudover så synes jeg personligt ikke at renderingsprocessen rent faktisk bliver accelereret ved brug af hardware. Og resultatet bliver noget snot. (Men det er nok bare dårlig implementation.)
Quadro-kortene får muligvis bedre resultater i OpenGL. Men eftersom de er en del dyrer end gamer-kort, så vil et tilsvarende (i pris) DirectX-kort, sandsynligvis myrde det stakkels Quadro-kort!
#6 Man kan godt rendere (accelerere renderingen) via OpenGL/DirectX i CAD-prgrammerne. Primært er det dog nok Wireframes det bliver brugt til. Derudover så synes jeg personligt ikke at renderingsprocessen rent faktisk bliver accelereret ved brug af hardware. Og resultatet bliver noget snot. (Men det er nok bare dårlig implementation.)
#10
JA, ikke noget ondt om noget/nogen :) men IT i min virksomhed har valgt at vi skal have sådan quatto kort i cad pc'erne... så kan vi have 2 skræme... men det er vist mange år siden at det også kom til gamer verdenen :)
men tak for udmeldingen... det var noget jeg kan bruge i fremtiden, i min kamp for bedre gfx kort :D
JA, ikke noget ondt om noget/nogen :) men IT i min virksomhed har valgt at vi skal have sådan quatto kort i cad pc'erne... så kan vi have 2 skræme... men det er vist mange år siden at det også kom til gamer verdenen :)
men tak for udmeldingen... det var noget jeg kan bruge i fremtiden, i min kamp for bedre gfx kort :D
#12
ja i sin tid da jeg legede med solidworks, vis og cad var det et lille std. gamer kort der sad i maskinen og det er rigtigt... der var tit fejl i tegningen.
jeg har et mobil x700 i min bærbar, har ikke oplevede fejl og har heller ikke oplevede fejl på mit Q FX 1400. Men kan ikke sige om der ville have være fejl på et andet gfxkort eller om jeg bare ikke tegner vilde ting mere :D
ja i sin tid da jeg legede med solidworks, vis og cad var det et lille std. gamer kort der sad i maskinen og det er rigtigt... der var tit fejl i tegningen.
jeg har et mobil x700 i min bærbar, har ikke oplevede fejl og har heller ikke oplevede fejl på mit Q FX 1400. Men kan ikke sige om der ville have være fejl på et andet gfxkort eller om jeg bare ikke tegner vilde ting mere :D
kunne tænkes du havde kortet sat forkert op ?
jeg kan huske da vi installerede viz 2006 var vi nød til at vælge direct3d - opengl virkede ikke ....
anyway, et gamer kort er jo generelt bygget til speed og ikke kvalitet .. så måske der er flere fejl på dem ... men jeg ville da mene, at hvis man bruger en bestemt funktion burde den virke ens på alle direct3d kort
jeg kan huske da vi installerede viz 2006 var vi nød til at vælge direct3d - opengl virkede ikke ....
anyway, et gamer kort er jo generelt bygget til speed og ikke kvalitet .. så måske der er flere fejl på dem ... men jeg ville da mene, at hvis man bruger en bestemt funktion burde den virke ens på alle direct3d kort
ja jeg tog filen med hjem og prøvede på min egen pc den gang. (gamer pc :)) og der var fejlen ikke. så kan huske jeg dengang gættede på at skolen havde valgt et for lille eller for ringe kort til os...
og det er lidt sjovt for de have alligevel købt specielt kort til alle de pc'er.
men hvad ved elever om indkøb :)
og det er lidt sjovt for de have alligevel købt specielt kort til alle de pc'er.
men hvad ved elever om indkøb :)
Hvis disse kort bliver sat rigtigt op, så har de altså en del ting som de "normale" kort ikke har. Det kan godt være i mener at fps er det sammen, men tro mig, der er stor forskel på disse kort. Ellers ville de nok heller ikke kunne sælge dem.
Desuden sælges de store løsninger med SDI interface, hvilket man kun kan drømme om med mindre man har pengepungen iorden.
Desuden sælges de store løsninger med SDI interface, hvilket man kun kan drømme om med mindre man har pengepungen iorden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.