mboost-dp1

unknown

Ny version af Deepnet-browser

- Via The Inquirer - , redigeret af SiGNOUT

Deepnet Explorer, som er en browser baseret på Internet Explorers rendering engine, er nu kommet i beta-version 1.5. Deepnet har mange features, som Internet Explorer ikke har, bl.a. tabbed browsing, P2P, RSS-nyhedslæser og multi start pages.

En af de nye ting i version 1.5 er en phishing-alarm og det gør, at man, selvom den også er sårbar overfor den meget omtalte javascript-sårbarhed, bliver advaret, hvis man er på vej ind på en side, hvor man kan risikere, at sårbarheden bliver udnyttet.

Deepnet Explorer 1.5 kan hentes her.





Gå til bund
Gravatar #1 - Bundy
27. jun. 2005 18:57
Obligatoriske "hvad skal jeg med Deepnet når jeg har Opera/Firefox" kommentar.
Gravatar #2 - kimx
27. jun. 2005 19:05
Er der nogle some har prøvet den og som kan sammenligne den med FF, Opera, IE osv.?
Gravatar #3 - kongnico
27. jun. 2005 19:13
og her den obligatoriske "LOL den bruger jo stadig IE brug dog Opera/Firefox i stedet LOL" kommentar

og nedenfor kan skidrow skrive at han kun vil bruge browser X fordi den er opensource
Gravatar #4 - crazz
27. jun. 2005 19:33
Hvis den er lige så sikker som firefox men ikke æder så meget ram så vil jeg godt prøve den...
Gravatar #5 - bjerh
27. jun. 2005 19:39
#4 Er den vel ikke, da den bruger IE's renderingsmaskine.

Eller..

Firefox er selvfølgelig også sårbar over for fejl. Dog ikke noget sammenlignet med hvad IE er. Altså hvis vi snakker dem der er opdaget, af andre end ondsindede hoveder. :]~
Gravatar #6 - sKIDROw
27. jun. 2005 19:48
Endnu en moddet IE browser?.
Det er jo både godt og skidt.
Hvis de kan kompencere for manglerne i IE motoren, så kan det jo kun være en forbedring. Anti-Phising er altid en god ting. Tænker dog på hvad MS' holdning er til disse ting her?

#3 kongnico

Der skal være en anledning, hvis jeg skal drage politik ind i den slags tråde her. (Hvis jeg da i det hele taget deltager i dem.) Hvis endelig du skal generalisere omkring mig, så kunne du i det mindste have gjort dit hjemmearbejde. Jeg har intet med opensource at gøre. Og får det heller aldrig.
Gravatar #7 - XorpiZ
27. jun. 2005 19:59
#6

Uden at vide det, ku jeg forestille mig, at MS er glade for alt, der kan sprede deres software ud til folket.

Dermed ikke sagt, at de er glade for piratkopiering, men ja. Du ved hva jeg mener :)
Gravatar #8 - trylleklovn
27. jun. 2005 20:04
Det kan være nok så smart med alt det gejl.. men hvem er det der kommer til at bruge denne browser? Det er dem der tog sig tiden at finde informationer om den.
Det er jo ikke hr. Torben Jensen der bruger computeren en gang om ugen til at tjekke mail, som garanteret har noget mere brug for en browser der hjælper ham til at opdage at han er ved at blive snydt.
Gravatar #9 - Mazon
27. jun. 2005 20:50
tja, p2p indbygget er nok ikke smart med afgørelsen mod grokster ;)
Gravatar #10 - angelenglen
27. jun. 2005 21:54
#5: Det er irriterende at folk altid skal komme med den der "FF er meget mindre sårbar over for fejl end IE" - jeg tror ikke en hat på det... -Seriøst den er gammel efterhånden....

<flamebait>
Min mening:
"IE er meget mere udbredt end FF, derfor er den også et mere åbenlyst mål for exploiters end FF er. Hvis FF var mere udbredt, ville flere folk lede efter (og finde) huller i sikkerheden, og så ville vi nok have ca. samme historie som med IE..."

...men det er så bare min mening...
</flamebait>
Gravatar #11 - plazm
27. jun. 2005 22:34
#8 Og hvorfor skal jeg så blandes ind i det her ? (Im Torben Jensen) ;)

#10 du har så evigt ret. Bruger selv firefox, med den tanke at der ikke er noget farligt idag, men det skal nok komme. Dog tror jeg at de fleste der skifter til FF er lidt(0,001 %) nogle nørder som ved at reklamer bare skal ignoreres og det gør FF mindre attraktiv at lave exploits til. Dog skal dette nok komme når Hr Søren Jensen(tag den Architect :p ) begynder at bruge FF.
Gravatar #12 - hatten
27. jun. 2005 23:04
#10 At software er mere udbredt end andet software har ikke LORT med hvor sikert det er at gøre. Grunden til at IE er så forbandet usikker er at den er hardcodet ind i kernen af windows, så er er det mindste hul ryger hele dit system og ikke bare en tilfældig exe.
Se eksempelvis på Apache vs. IIS. Her er Apache mest udbredt men IIS mest usikkert, hvorfor?? FORDI UDBREDELSE IKKE HAR EN FUCKING SKID MED NIVAEUET AF SIKKERHED AT GØRE FFS.
Ideen med "omen hvis nogen kigger i koden ender der nok med at komme en eksploit" er den menst naive og idiotiske tilgang til software nogensinde, og med den tankegang siger du faktisk at det er ok at Microsoft ikke tænker på sikkerhed når de udvikler deres software, udelukkende fordi de er de mest brugte.
Gravatar #13 - DUdsen
27. jun. 2005 23:07
#7 Well når man ser på de sidste par års ikke udvikling af IE er det vel noget der tyder på at MS er hamrende ligeglad med det marked ligesom der er en masse ting i windows der heller ikke engang forsøger at værre en seriøs konkurent, men bare er der, tag f.eks. notepad, calc og paint.

På et tidspunkt prøvede de på at gøre internettet til MS-nettet men idag lader de altså til at værre bedøvende ligeglade med om folk bruger IE eller firefox.
Det er vel nesten kun windows update der fungere bedre i IE end andre browsere.
MS har vel erkendt at de ikke kommer til at tjæne noget som helst seriøst på IE
Gravatar #14 - angelenglen
27. jun. 2005 23:19
#12: og din mening betyder intet for mig, eftersom du ikke kan tale pænt. (jeg hader specielt caps!)
Gravatar #15 - plazm
27. jun. 2005 23:36
#13
Notepad,Calc og Paint var heller ikk regnet som konkurrent til noget men som praktiske værktøjer der var lige ved hånden.
Wordpad var dog ment som et alternativ til Wordperfect, mener jeg at have læst et sted, men ret mig hvis jeg tager fejl.
Gravatar #16 - trylleklovn
28. jun. 2005 01:47
#11 Far!?

Ontopic må jeg sige at jeg ikke er enig..
Jeg tror sagtens at firefox kan holde sin sti, om ikke ren, så renere end ie.
Det betyder altså noget for udviklingen når der er
1. Flere øjne der kigger på den.
2. Den udvikles fra starten af bl.a. med det mål at den skal være sikker (altså ikke som ie)
3. Den udvikles kun med det mål at den skal være en browser (igen kan ie ikke være med her)
4. Dens udvikling er startet for forholdsvis kort tid siden, og den er lavet "fra scratch" (bortset fra selv render enginen) og kan derfor lettere tage afstand til moderne sikkerhedsfejl med det samme så vi undgår patches i form af diverse hovsa løsninger
Gravatar #17 - themuss
28. jun. 2005 11:33
OPERA ER DEN FEDESTE BROWSER.

FIREGAY KAN INTET!!!!
Gravatar #18 - jwr
28. jun. 2005 11:59
Men fare for at afspore jeres sædvanlige "min browser er sejere end din browser" diskussion, er der så nogen, der ved, hvordan Deepnet henter pengene hjem?

Den koster ikke noget, påstår at den ikke installerer ad-/spyware, og jeg kan ikke se nogen reklamer.

Nogen bud? Eller er det fordi den stadig kun er beta?
Gravatar #19 - TullejR
28. jun. 2005 12:07
#18:

frivillig arbejdskraft? der er jo ingen der siger der behøves mere end en enkelt programmør eller to til at lave den slags her.
Gravatar #20 - trylleklovn
28. jun. 2005 12:26
#18 Det kunne simpelthen slet ikke falde dig ind at folk lavede noget fordi de havde lyst?
Gravatar #21 - jwr
28. jun. 2005 12:33
#21

Det kunne sagtens falde mig ind. Men de fleste, der laver noget sådant, fordi de har lyst, opretter ikke en registreret virksomhed til det og registrerer navnet som varemærke.

Det får mig til at tro, at de regner med at tjene penge på det, og i det her tilfælde kan jeg ikke lige gennemskue hvordan.

Informationerne på deres hjemmeside giver heller ikke ligefrem indtryk af community / entusiaster som Ubuntu, VidX eller hvad har vi men et professionelt virksomhed.

Derfor.

Til gengæld ser det ikke ud til, at det kunne falde dig ind at tale pænt til dine omgivelser eller hvad?
Gravatar #22 - trylleklovn
28. jun. 2005 12:52
#4 har lige installeret og prøvet deepnet og jeg kan sige at den er _meget_ tung...

#21 (går ud fra at den var tiltænkt mig)
Det er muligt du har ret på de punkter du nævner, på deres website kan jeg se de både laver en "personanl edition" og en "corporate edition" .. Kunne det tænkes de måske vil have penge for corporate edition i fremtiden?

men offtopic:
Til gengæld ser det ikke ud til, at det kunne falde dig ind at tale pænt til dine omgivelser eller hvad?

Undskyld, men jeg må lige have overset hvor det er at du mener jeg ikke taler pænt.


edit: de har sponsered links i deres newsfeed og tjener altså noget på reklamer.
Gravatar #23 - jwr
28. jun. 2005 13:46
#22

Corp udgaven er bare personal uden P2P.
Gravatar #24 - trylleklovn
28. jun. 2005 22:13
#23
fra #22 :
edit: de har sponsered links i deres newsfeed og tjener altså noget på reklamer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login