mboost-dp1

Tesla

Ny undersøgelse: Mercedes overhaler Tesla om tre år

- Via Berlingske Business -

Mercedes-Benz-ejerne fra Daimler vil om få år overhale Tesla på elbil-markedet.

Det viser en ny undersøgelse fra den uafhængige konsulentvirksomhed PA Consulting.

Tesla vil stadig sælge flest elbiler frem til og med 2020, men bliver derefter overhalet af op mod seks konkurrenter med Daimler i front.

Amerikanske Tesla må således indstille sig på at blive overhalet af flere tyskere, der foruden Dailmer tæller BMW og VW, imens også Renault-Nissan Mitsubishi vil være i front for fremtidens produktion af elbiler.

Tesla har netop nået kvartals-målet med at producere 5.000 Model 3’ere på en uge – læs mere om det her.





Gå til bund
Gravatar #1 - Skak2000
17. jul. 2018 06:58
Det er jo gode nyheder for elbil marked. :)

Så må man bare håbe på de andre bil producenter kan få batterier til deres biler. Tesla har forvane at støvsuge marked for batterier. På nuværende tidspunkt er der flere elbil producenter der har svært ved at få batterier til deres biler...

Gravatar #2 - Ufomekaniker
17. jul. 2018 07:39
Ja. Jeg syntes osse det er godt. Jeg går osse lidt og håber på at det sætter skub i udvikling af nye typer batterier - mange flere typer end hvad vi ser lige pt. Det vil om ikke andet gavne markedet for mobiltelefoner osv
Gravatar #3 - nwinther
17. jul. 2018 11:01
Skak2000 (1) skrev:
Det er jo gode nyheder for elbil marked. :)

Så må man bare håbe på de andre bil producenter kan få batterier til deres biler. Tesla har forvane at støvsuge marked for batterier. På nuværende tidspunkt er der flere elbil producenter der har svært ved at få batterier til deres biler...



Men Tesla har vel også været den eneste reele kunde til mange af de batterier.
Daimler-koncernen mv. er giganter ift. Tesla, når det kommer til kapital, produktionskapacitet og indkøb. Hvis store bilkoncerner melder sig på banen, vil jeg tro at panasonic og hvem der ellers laver batterier, får mod på at lave nye fabrikker, ligesom andre vil melde sig som producenter, mineselskaber osv.

Men det er alt i alt fantastiske nyheder. Hvis der altså er hold i dem.
Gravatar #4 - MOA
17. jul. 2018 11:38
Det er sjovt for elbilerne var de første frem til Ford T kom, de var praktiske og svinede ikke.

Dengang kostede en elbil ca 1950 dollars og da Ford T kom stod den i ca 900 dollars og så kom der fart på for benzin kunne sælges der hvor der ikke var strøm i USA....

Nu kommer elbilerne igen og det er pga teknologien endelig har slået brændstofbilerne.

Jeg klapper i hænderne! Håber på DK får ændret i afgifterne så man ikke brandbeskattes pga det dyre batteri.
Gravatar #5 - Skak2000
17. jul. 2018 12:18
nwinther (3) skrev:
Skak2000 (1) skrev:
Det er jo gode nyheder for elbil marked. :)

Så må man bare håbe på de andre bil producenter kan få batterier til deres biler. Tesla har forvane at støvsuge marked for batterier. På nuværende tidspunkt er der flere elbil producenter der har svært ved at få batterier til deres biler...



Men Tesla har vel også været den eneste reele kunde til mange af de batterier.
Daimler-koncernen mv. er giganter ift. Tesla, når det kommer til kapital, produktionskapacitet og indkøb. Hvis store bilkoncerner melder sig på banen, vil jeg tro at panasonic og hvem der ellers laver batterier, får mod på at lave nye fabrikker, ligesom andre vil melde sig som producenter, mineselskaber osv.

Men det er alt i alt fantastiske nyheder. Hvis der altså er hold i dem.


De er faktisk ved at bygge 1-2 kæmpe batterifabrikker i Tyskland, der skal lever batterier til den Tyske bil produktion. Der var en artikel om det på Ingenøren sidste år.

https://ing.dk/artikel/daimler-investerer-milliard...

"Produktionen på fabrikken skal efter planen begynde i 2020. Fabrikkens kapacitet er ikke specificeret."

Edit:
En batteripakkefabrik og ikke en batterifabrik.
Gravatar #6 - Lasse O
17. jul. 2018 13:02
Hærmoriden (2) skrev:
Ja. Jeg syntes osse det er godt. Jeg går osse lidt og håber på at det sætter skub i udvikling af nye typer batterier - mange flere typer end hvad vi ser lige pt. Det vil om ikke andet gavne markedet for mobiltelefoner osv


Kan du for guds skyld ikke snart begynde at skrive 'også' i stedet for 'osse' :D

Osse er ikke et ord! det er noget de dersens unge (jeg er 31), er begyndt på, please... stop! :D
Gravatar #7 - arne_v
17. jul. 2018 14:08
#6

Er "please" et dansk ord?

:-)
Gravatar #8 - Ufomekaniker
17. jul. 2018 16:14
Lasse O (6) skrev:
Hærmoriden (2) skrev:
Ja. Jeg syntes osse det er godt. Jeg går osse lidt og håber på at det sætter skub i udvikling af nye typer batterier - mange flere typer end hvad vi ser lige pt. Det vil om ikke andet gavne markedet for mobiltelefoner osv


Kan du for guds skyld ikke snart begynde at skrive 'også' i stedet for 'osse' :D

Osse er ikke et ord! det er noget de dersens unge (jeg er 31), er begyndt på, please... stop! :D


Jo, det kan jeg faktisk godt. Hehe. Men siden jeg ikke er helt ung, vil jeg gerne fortsætte med at benytte ordet, for at føle mig bare lidt yngre. Juhuu :D

Jeg benytter ‘OSSE’ fordi det er nemmere at skrive, og så bare ellers gået hen og blevet en vane at benytte for mig :)

Jeg kommer fra Vestjylland, og der siger vi OS’S, eller hvis man tager en tur ud blandt bønderne, siger de OW :)
Gravatar #9 - MOA
18. jul. 2018 01:06
Fedt med flere spillere! Kan kun gøre elbilernes indtog 100% sikkert!

Teslas 2170 batteri er dog langt foran øvrige producenter, bla. de tests hvor de har kørt 200-300.000 miles(!) og kun tabt 9% ydelse hvor kapaciteten samtidig er stagneret og ikke lader til at falde yderligere... se det er vanvittigt fedt!

En branche der bliver ramt er automekanikerne, for elbiler indeholder vitterligt ikke mange dele... det bliver på et ret hightech niveau der skal fixes biler fremover må man sige.
Gravatar #10 - CBM
18. jul. 2018 07:35
#9: jeg har bestilt en elektrisk Mercedes til levering om 10 år! ;-)
Gravatar #11 - nwinther
18. jul. 2018 09:44
MOA (9) skrev:
Teslas 2170 batteri er dog langt foran øvrige producenter, bla. de tests hvor de har kørt 200-300.000 miles(!) og kun tabt 9% ydelse hvor kapaciteten samtidig er stagneret og ikke lader til at falde yderligere... se det er vanvittigt fedt!


Er det ikke noget med, at du har bestilt en model 3?

Så har man jo lagt sine æg i en kurv og er "nødt" til at forsvare sit valg. Klassisk.

MOA (9) skrev:
En branche der bliver ramt er automekanikerne, for elbiler indeholder vitterligt ikke mange dele... det bliver på et ret hightech niveau der skal fixes biler fremover må man sige.


Reduktionsgearkasse, bremser, hjulophæng og -lejer, støddæmpere, styretøj, bærearme, dørophæng, vinduer og hvad ved jeg, findes stadig på elbiler og slides ligesom på konventionelle biler.
Mekanikerne får ikke fri lige forløbigt.

Men det er klart at motor, flergears-gearkasse og Turbo, som "storforbrugere" af bevægelige dele og sliddele (f.eks. tændrør) ikke længere skal repareres (omend de fleste motorere holder i mange år uden at der bliver gjort det store ved dem - og bilens levetid ikke længere er begrænset af motoren).

Men dem der lever af at lave lydpotter får en fridag.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login