mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Så man skal dyppe skidtet 2-300.000 gange for at få en enkelt plade på 1mm. Noget siger mig at det bliver et dyrt materiale.
#6
Hvert lag er 'få nanometer' tykke det tolker jeg som 3-5nm. You do the math.
Selvfølgelig vil en gang akryl-glas dyppet i det her et bestemt antal gange kunne bruges til noget og dermed blive billigere.
Hvert lag er 'få nanometer' tykke det tolker jeg som 3-5nm. You do the math.
Selvfølgelig vil en gang akryl-glas dyppet i det her et bestemt antal gange kunne bruges til noget og dermed blive billigere.
"It took 300 layers of each material to produce a sheet of material the thickness of a piece of plastic sandwich wrap."
Dvs at det tager 300 lag for at producere en plade med samme tykkelse som husholdningsfilm. Det er med den nuværende metode, men som der står i den oprindelige nyhed, så arbejder de på en anden metode.
Dvs at det tager 300 lag for at producere en plade med samme tykkelse som husholdningsfilm. Det er med den nuværende metode, men som der står i den oprindelige nyhed, så arbejder de på en anden metode.
#9 joda, selv ved samme vægt kan det være en stor fordel med dette materiale. den har andre egenskaber end stål.
de bindinger der er mellem de 2 stoffer er ikke permanente. dvs de som udgangspunkt ikke tager skade, så at sige, af at blive brudt(sprækker og belastning) da molekyle forbindelsen ville kunne genskabes. det blev beskrevet som velcro.
de bindinger der er mellem de 2 stoffer er ikke permanente. dvs de som udgangspunkt ikke tager skade, så at sige, af at blive brudt(sprækker og belastning) da molekyle forbindelsen ville kunne genskabes. det blev beskrevet som velcro.
#12 Men gider DU slæbe rundt på udstyr der vejer ligesåmeget som et ondt år, men som ikke er til at slå i stykke? Så hellere noget der ikke vejer ret meget, men som til gengæld ikke kan holde til nær så meget.
Blot for at illustrere min pointe om at massefylden ikke er helt til at komme udenom.
Blot for at illustrere min pointe om at massefylden ikke er helt til at komme udenom.
bare fordi det sammenlignes med stål er det jo LANGT fra ensbetydende med at man skal bruge det som en konkurrent til stål. faktisk tvivler jeg på man vil skifte stål armering ud med plastik armering selv hvis det er lettere.
der er massere faktorere der spiller ind når man vælger materialer til produkter. det er et helt fag for sig.
kan være det vil blive brugt som skudsikker materiale. som fly vinge belægning. som erstatning for alle de mest hårdt belastede bevægelige dele i høj præcisions/langtids holdbar/kvalitets vare. hvis man kan lave en bil, for at komme med et eksempel, ud af et materiale der er usårligt over for metal træthed ville det jo være et stort skridt frem.
jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle rigtig gode eksempler men det kan andre sikkert. men et stykke maskineri der bliver bygget med en masse omhu fordi det skal fungere i årtier hvis ikke hundrede år uden at bukke under for metal træthed. se det ville være idelt med et selv reparerende materiale.
der er massere faktorere der spiller ind når man vælger materialer til produkter. det er et helt fag for sig.
kan være det vil blive brugt som skudsikker materiale. som fly vinge belægning. som erstatning for alle de mest hårdt belastede bevægelige dele i høj præcisions/langtids holdbar/kvalitets vare. hvis man kan lave en bil, for at komme med et eksempel, ud af et materiale der er usårligt over for metal træthed ville det jo være et stort skridt frem.
jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle rigtig gode eksempler men det kan andre sikkert. men et stykke maskineri der bliver bygget med en masse omhu fordi det skal fungere i årtier hvis ikke hundrede år uden at bukke under for metal træthed. se det ville være idelt med et selv reparerende materiale.
14# ikke mig der forslog bærbare lavet ud af dette materiale, men nu du nævner det.
kan jo være man kan nøjes med at have et ultra tyndt lag af dette nye plastik der på den måde vejer langt mindre end traditionelt plast. samtidig kunne det tænkes det var bedre varme ledende eller have andre ligende egenskaber der gjorde god til dette formål.
kan jo være man kan nøjes med at have et ultra tyndt lag af dette nye plastik der på den måde vejer langt mindre end traditionelt plast. samtidig kunne det tænkes det var bedre varme ledende eller have andre ligende egenskaber der gjorde god til dette formål.
#5: Xill
Man skal måske ikke kaste med det, men der ville klart være fordele i at lave kabinettet i denne form for plastic. Min erfaring er nemlig at bagbeklædningen på skærmen meget ofte er det første som begynder at slå sprækker.
.. #3
du mener laptops hvor kun indmaden går i stykker når du kaster med dem .. ^^
Man skal måske ikke kaste med det, men der ville klart være fordele i at lave kabinettet i denne form for plastic. Min erfaring er nemlig at bagbeklædningen på skærmen meget ofte er det første som begynder at slå sprækker.
#20 tænkte på præcist det samme da jeg læste det her:D... godt at have en model på hvor galt det kan gå;)..
Hvis dette materiale er let, er der jo uanede muligheder!! tænk lige på biler der vejer nada og kan holde til meget:P.. man vil både spare brændstof (forhåbentlig snart brint) og få mere fart i øsen. Der står at det har samme egenskab som kevlar, kan man så også lave skudsikker belægning af det?? For det ville da være rart hvis bilen var skudsikker når man "kom til" at køre ind i en rockerborg;).. og da ogå rart hvis bilen reperede bulerne selv:D..
Hvis dette materiale er let, er der jo uanede muligheder!! tænk lige på biler der vejer nada og kan holde til meget:P.. man vil både spare brændstof (forhåbentlig snart brint) og få mere fart i øsen. Der står at det har samme egenskab som kevlar, kan man så også lave skudsikker belægning af det?? For det ville da være rart hvis bilen var skudsikker når man "kom til" at køre ind i en rockerborg;).. og da ogå rart hvis bilen reperede bulerne selv:D..
#27 En brændselscelle er ret tung og ved at gøre resten af bilen lettere kan man gøre cellen større. ;D
Hmm, Det er som folk siger lidt svært at vurdere materialet når der ikke står så meget om dets egenskaber. Hvordan det deformeres osv. Men lyder spændende :). Så skal vi bare ha fly syet af kulfibertråd og superplastic, og nogle helvedes gode sikkerhedsseler, så er flystyrt fortid og piskesmæld uundgåeligt :)
#31
Så bør du lade være med at bruge lavprisselskaber, for de kan med dette materiale spare landingen væk også.
Så bør du lade være med at bruge lavprisselskaber, for de kan med dette materiale spare landingen væk også.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.