mboost-dp1

No Thumbnail

nVidia på vej med hardware unified shader struktur

- Via X-bit labs - , redigeret af Pernicious

ATI har med Xenon GPU’en til Xbox360, introduceret en ny hardwarearkitektur som lægger vertex og pixelpipes sammen. Dvs. at man manipulerer polygoner og tilføjer pixelshader-effekter, med den samme pipeline.

Ati påstår at denne opbygning er langt mere effektiv, idet pipelinen så kan bruges til den type beregninger der er behov for.

Sidste år udtalte David Kirk, nVidias chef for udvikling, at han ikke mente at sammenlægning af vertex og pixelpipes ville kunne svare sig ydelsesmæssigt, og at nVidia ville fokusere på specialiserede pipelines.

Nu er tonen dog en anden, han udtaler at nVidia vil komme med en unified hardware arkitektur når det “giver mening”. Det er dog ikke noget vi skal forvente at se lige med det samme.





Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
16. jul. 2005 16:11
"nVidia vil komme med en unified hardware arkitektur når det "giver mening"."

hehe, med andre ord: "Ja, ATi slog os, og vi er langt fra en løsning."
Gravatar #2 - Onde Pik
17. jul. 2005 07:38
#1

Ja. Og en af grundene til at NV ikke umildbart tilsluttede sig ideen, er jo netop at det var ATI der fandt på det. Nvidia ønsker ikke at opfattes som nogle der 'følger efter'.
Gravatar #3 - AenimA
17. jul. 2005 09:01
Er enig. Den 'unified shader' stryktur, som ATI har udviklet, er klart at foretrække frem for den nuværende opdeling.

Brug musklerne dér, hvor der er brug for dem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login