mboost-dp1

unknown

Nvidia NV11 og NV15

- Via iXBT -

Nvidias nye chips skulle være ude ved kort producenterne nu og komme i handlen i andet kvartal, sansynligvis April.Nvidia har overrasket ved ikke bare at lave en hurtigere version af Geforce256 (NV10), men lavet et helt nyt core design der læner sig mere op af NV20 designet. Det betyder at de nye chip’s bliver med Clipping ud over T&L, clipping fjerner overflødige polygoner der falder uden for den renderede scene så der ikke skal spildes kræfter på dem.En anden og nok større nyhed, er at NV15 understøtter 2 teksturer per render pipeline (NV15 har 4 pipeline’s og NV11 2). Det giver (ved 160-200MHz GPU hastighed) 640-800M pixels ved både med 1 og 2 teksturer, til sammenligning yder Voodoo5 6000 4*VSA100 1328-1464M pixels ved en tekstur og 664-732 ved 2 teksturer. Eftersom de fleste nye spil bruger min. 2 teksturer er dette en temmelig overbevisende performance, men lad os nu se når det kommer på gaden.

Med linket herunder kan du få en mere grundig gennemgang hvor der også ses på RAM typer m.m.





Gå til bund
Gravatar #1 - Lucifer
14. mar. 2000 13:25
ClippingSupporterer clipping... ja.. det skulle den også gerne..det gør så godt som alle både sw og he engines idag... det er det første man laver efter sin(e) mapper rutine(r)...
Gravatar #2 - Miklos
23. mar. 2000 06:52
fejlWell - som du kan se hvis du checker http://riva3d.com/nv15/ så har du ret - det er simpelthen en fejl opfattelse af nogle features i NV15.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login