mboost-dp1

unknown

Nintendo vs. Microsoft

- Via ZDNet -

Microsofts Xbox som udkommer den 8. november ser ud til at få en hård udfordring, Nintendo har nemlig planer om at udgive deres GameCube kun 3 dage før nemlig den 5. november.





Gå til bund
Gravatar #51 - Hektor
18. maj 2001 08:07
Forrestenså er Darwin også en af de fire grundsten i OS X (Quartz, Open GL, Quicktime, Darwin), så du regner vel også med at Darwin er Apples helt egen opfindelse, og at Berkley Software Distribrution har "lånt" ideen fra Apple?
Gravatar #52 - Miklos
18. maj 2001 08:11
OpenGL<I>'OpenGL was developed by SGI (split off from IrixGL when the company was still known as Silicon Graphics), and the OpenGL name is a registered trademark owned by the company. For many years, the only real access to OpenGL was by way of high-end Unix workstations, which were used for engineering, scientific, and visualization work. SGI's IRIX-based machines were generally considered to be the best, as they usually came with leading-edge, highly optimized 3D acceleration hardware. They also came with extremely high price tags.'</I>

http://www.oreillynet.com/pub/a/network/2000/06/23...
Gravatar #53 - Disky
18. maj 2001 09:18
til m@cToshenEn mac kan bruges til 3 ting billed behandling video behandling DTP ud over det ser det meget tyndt ud med software osv.
Gravatar #54 - ·: cr3ation :·
18. maj 2001 09:29
Sorry ...Sorry med OpenGL, min fejl ... det var licenseringen, jeg var kommet galt ind på. Mht. Darwin, så er det Apple's. Dog er den bygget på Mach 3-kernen, som de har »lånt« eller videreudbygget. De fire grundsten: Quartz (bygget på Adobe's PDF), OpenGL (SGI), Darwin (Apple, BSD), QuickTime (Apple). Så skulle det være på plads. Disky: Billedbehandling, videoredigering og DTP – ja, men det er vel også tre rimelig grundlæggende ting? For mig at se, så bruger man heller ikke en computer til ret meget andet :-)
Gravatar #55 - Disky
18. maj 2001 09:33
til m@cToshenHvad med lyd, 3d grafik, vector grafik, spil, netværks servere, osv. Det er vel ikke nødvendigt at fortsætte vel ?
Gravatar #56 - SJRACE
18. maj 2001 12:30
MacEn Mac er som født til at arbejde professionelt med Audio. Nogle af de mest fremtrædende programmer er bla. ProTools, Cubase VST, Nuendo, Logic Audio mv. En Mac er et fornuftigt valg til mange seriøse formål, hvoimod til spil skla man nok vælge noget andet.
Gravatar #57 - ·: cr3ation :·
18. maj 2001 14:29
...»Hvad med lyd, 3d grafik, vector grafik, spil, netværks servere, osv.«
Der fik du mig :)
Mac er skabt til lyd som nævnt herover. Lagde du mærke til Danish Music Awards, hvor bl.a. Filur brugte Mac på scenen? Den store 22" Cinema-skærm var i hvert fald ikke til at overse.
3D: Her kan Mac'en skam oxo følge med. Alias|wavefront har lige frigivet Maya til Mac OS X, hvilket viser, at der bliver satset på Mac også.
Vektorgrafik tog jeg lige i dette tilfælde ind under DTP (for mig dækker DTP over både billedbehandling, vektor og tekst).
Spil: Mac er udmærket at spille på, men har man en spilkonsol er det lidt federe på nuværende tidspunkt. Det ændrer sig.
Netværksserver: Har man det rigtige system installeret, så er Mac også fin til det. Mac OS X Server kommer indenfor de næste par uger, og selv som webserver kan den bruges med Apache, PHP, MySQL etc ...
Gravatar #58 - Coma
18. maj 2001 16:37
Til dem der er kritisk over for nintendoHey Hvis der er nogle af jer Nintendo Kritikere, der giver det en chance, så læst lige http://cube.ign.com/news/34556.html Hvor et udviklings hold, der også har lavet spil til PC osv. og ikek siger nogen er bedre end andre.. Fortælde lidt om GameCube.... BTW en grund til at købe GameCube.. et ord.. ZELDA
Gravatar #59 - Disky
18. maj 2001 16:47
til m@cToshenMin gamle Amiga kunne også de ting, men i forhold til PC'en er den bagefter. Bare se mængden af software. Jeg ved udemærket godt at den kan køre server, min arbejdsgiver har lige vist det for Apple DK Men den er stadigvæk håbløst bagefter Pc'eren og sparc/alpha maskiner osv. Og ja jeg kan også få spil til min gameboy, men i forhold til PC'en er udvalget totalt minimalt. Og det eneste sted i verdenen hvor mac'en bliver brugt er i USA hvor den har ca 5% af markedet. Så du slipper ikke, mac'en er en lille maskine for folk der ikke vil følge med udviklingen. Men på et punkt er mac'en foran, PowerPC er langt sejere end den skide intel baserede teknologi der sidder i pc'ere.
Gravatar #60 - Trentors
18. maj 2001 17:17
Coma og Disky - Jeg er helt enig.Coma - Gamecube styrer, Zelda styrer. Det ved alle Die-hards gamere som altid har spillet de gode spil - Uafhængigt af hvilken platform de var på. Kom der et suverænt spil handler det om spillet - Ikke platformen. Derfor er jeg ligeglad med X-box og PS-2. De spil der kommer der disse maskiner når også min PC (eller ligende kloner). Mange spillere har den holdning at hvis spillet ikke er råt nok så har det ingen interesse - Disse folk er ikke hvad jeg ville kalde rigtige gamers. Men der er mange af dem. Og til Disky. Du har helt ret mht. PowerPC'en og jeg glæder mig da også over det er den der skal sidde i Gamecuben (mod X-boxens Pentium 3). Og Mac er kun en niche-maskine der bruges i få brancher. Den alsidighed som PC'en har kan mac'en ikke engang nærme sig. Hvor stor frihed har man f.eks. på Mac'en med OS'er? Og hvor mange server-parker bruger egentlig Mac? osv....
Gravatar #61 - ·: cr3ation :·
18. maj 2001 23:28
››› Disky»Og det eneste sted i verdenen hvor mac'en bliver brugt er i USA hvor den har ca 5% af markedet. Så du slipper ikke, mac'en er en lille maskine for folk der ikke vil følge med udviklingen.« Apple har 5% af computermarkedet i verden, men det stiger langsomt, men sikkert. Mac bliver skam også brugt i Danmark. Man ser det måske ikke, men langt de fleste reklamebureauer bruger Mac. Mac'en er netop maskinen for dem, der vil følge udviklingen. Apple opfandt FireWire, var først med at standardisere USB, skrotte floppydrev, indbygge DVD-drev (nu CD-RW-drev) som standard i maskinerne. Verdens tyndeste bærbare med 15,2" skærm. Apple er langt foran PC-producenterne mht. udviklingen af maskiner. OS'er: Godt nok kan man ikke køre Windows som standard OS på Mac (heldigvis da), men BeOS, Linux og Mac OS kan køres som standard. Andre systemer kan så køres virtuelt i Mac OS. Man kan sammenligne Wintel lidt med VHS. VHS var og er bestemt ikke det bedste produkt, men pga. flere ting blev den standard. Wintel-maskiner er bestemt heller ikke bedst, alligevel er det dem, de fleste bruger. Mac har én stor fordel: Det hele er produceret af samme virksomhed hvilket gør, at alt i maskinen arbejder så godt sammen, som noget kan gøre. Fri for driverproblemer, fri for bios-problemer, fri for ... virus :)
Gravatar #62 - Miklos
19. maj 2001 02:56
Kommentar til guld og grønne skove[i]Mac har én stor fordel: Det hele er produceret af samme virksomhed hvilket gør, at alt i maskinen arbejder så godt sammen, som noget kan gøre. Fri for driverproblemer, fri for bios-problemer, fri for ... virus</I>
Den vil jeg godt lige kommentere.

Det er absolut en endnu større ulempe for Apple at det hele er produceret af dem selv, og det har jo vist sig i at de har været nødt til at få andre firma'er til at frigive deres PC produkter til Mac'en!

Og nu da Nvidia kommer med grafikkort til Mac'en skal du nok få driverproblemer - trust me :)

Og ja - Apple var først med 'FireWire' - men FireWire er altså bare et navn for en IEEE standard - i.Link hedder det tilsvarende hos Sony.

Men ellers er PPC en fed platform, uden tvivl - og med FreeBSD ville det være som en drøm.
Gravatar #63 - ·: cr3ation :·
19. maj 2001 08:56
FireWirei.Link = FireWire ja, men standarden (IEEE 1394) er udviklet af Apple. Mht. driverproblemer, så var det, jeg hentydede til, at der ikke er problemer med dem på en Mac på samme måde som med Windoze. Du kan ikke pludselig mangle en CD-driver, når du har formateret, din BIOS kan ikke lave ged etc. Og hvorfor skulle nVidias kort/drivere pludselig lave bøvl, når ATI's ikke har gjort det i flere år? Mht. PC-programmer, så er det vist kun QuickTime og AppleWorks, der findes til PC, eller er der flere?
Gravatar #64 - Trentors
19. maj 2001 09:25
Hvad skulle vi lige med Apples andre programmer?Efterhånden som PC'en udvikler sig forsvinder disse problemer efterhånden. Hvis du bruger W2k (og det gør man forhåbentligt istedet for 98) så er der ikke problemer med disse CD-rom drivere som der nævnes! En PC er også en noget mere fleksibel maskine. Den har ikke kun én producent så derfor er den også billigere pga af konkurrencen. Desuden kan den langt bedre tilpasses den enkelte brugers behov end en Mac. F.eks. kan man bygge en PC ind i et rack - Kan man det med en Mac? Det er ikke fordi jeg syntes at Mac er dårligt, jeg har selv brugt Mac i en del år og syntes at den fungerede fint. Men jeg får bare meget mere ud af min PC. P.S. Hvorfor skulle reklameburea være førende indenfor teknologi? NASA bruger PC'ere og endda Windows - Jeg tror de er lidt mere nyskabende (teknologisk) end et reklameburea!
Gravatar #65 - Trentors
19. maj 2001 09:29
Og fri for virus?Det er sgu da klart. Der er da ikke nogen seriøse kodere der bruger Mac ( onde såvel som gode :-) ). Hvornår har man sidst set et avanceret spil til Mac eller en tech-demo som 3dmark2001? Det er næsten kun reklamebureaer der bruger Mac og de sidder nok ikke og koder for vildt!
Gravatar #66 - ·: cr3ation :·
19. maj 2001 12:14
...Hvem har sagt, at reklambureauer skulle være nyskabende? Mht. spil, så var det vist på en Mac (Macworld SF, 9. januar 2001) at Doom 3 blev præsenteret første gang. Så lidt sker der da. Og indse det: Diskussionen kan aldrig løses. Nogle vil altid foretrække Mac, og andre vil desværre foretrække Windows.
Gravatar #67 - Elephant
19. maj 2001 19:02
Att. TrentorsNASA køre med Windows, men har du set hvormange problemer de har på ISS. Næææ... Man bør benytte det OS, der er bedst optimeret til de ting man bruger sin PC til, og i NASA's tilfælde, burde de nok skrive deres eget OS.
Gravatar #68 - Trentors
19. maj 2001 23:38
Jaja daDu har M@ctoshen. Denne diskussion ville aldrig ende. Og tak Gud for det :-) Uden Mac har jeg nok ikke haft et brugerinterface som W2K giver mig. Og alle GUI-hadere må da indrømme at denne standardisering og lette hoppen rundt i programmer er smart! (Hov Linux - ikke engang en fælles standard for clipboardet)! Der skal da også være lidt konkurrence. Begge verdener låner jo lidt fra hinanden....! Og mht. NASA - Ja måske burde de lave deres eget OS (så ville det sikkert ikke gå ned så meget som det gør nu..ahem). Men de bruger Windows. Måske har de en grund - Jeg tror ikke de mangler kvalificeret medarbejdere til at finde en anden løsning anyway.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login