mboost-dp1

unknown

NeverWinter Nights er gået guld

- Via Bioware Corp. -

Øjeblikket som alle RPG fans har ventet på er oprindet, NeverWinter Nights er gået guld.

“Efterfølgeren” til Baldurs Gate spillene har en hel del at leve op til. Af forbedringer kan nævnes Både ny grafikengine og nye multiplayermuligheder.





Gå til bund
Gravatar #51 - Gruesome
12. jun. 2002 21:36
Gravatar #52 - Sune
12. jun. 2002 21:38
jeg vil bare lige høre om "gå guld" betyder at den er færdig og skal til at kopieres over på tusindevis af cd'er? betyder det det? ;)
Gravatar #53 - SnoTz
12. jun. 2002 21:40
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
og PÅ TIDE
<A href="http://www.dinmorbollergodt.dk"></A>
Gravatar #54 - El_Coyote
12. jun. 2002 23:19
det er jo egentlig underordnet at placere det i forhold til Icewind Dale, da det ligger nord for The Spine of The World, der ikke er til at komme over :p

NeverWinter liggger et stygge vej nord for Baldurs Gate og Daggerfall
Gravatar #55 - Coup de knäse
13. jun. 2002 00:26
Det ser ud til at der er en del herinde som er blevet grebet ret meget af NWN (ligesom mig) :)

Og da jeg håber på at kunne få lavet en super god persistant world i Forgotten Realms (området omkring moonsea, men dette er ikke fastlagt endnu).

Så hvis der er nogle som er med på at se om dette store projekt kan komme på benene både som DM'er eller PC'ere så kan i jo smide en besked i min retning.
Gravatar #56 - Skobbolop
13. jun. 2002 01:26
jeg har hørt man kan overføre sin karaktér fra bg2 til NWN...er det korrekt?

det er dog lang tid siden jeg har hørt det
Gravatar #57 - Sune
13. jun. 2002 02:46
man kan ikke overføre sin figur fra BG2 - nyttigt site --> nwn.bioware.com
Gravatar #58 - SnoTz
13. jun. 2002 09:19
ikke? det sagde de sku'da i BG2 at man kunne
Gravatar #59 - Iznobad
13. jun. 2002 10:14
#15
Tjah, både og. Jeg syntes ikke at Diablo2 er _helt_ så lineært som DungeonSiege, selv om det på igen måde er åbent. Der er dog mulighed for at udføre nogel af missionerne i forskellig rækkefølge.

Det jeg syntes er mest lineært ved DS er at man stort set kun kan gå en vej. Der er få muligheder for svinkeærinder, man kan næsten kun følge stierne.

Men bevares, Diablo2 er da også lineært, bare ikke så meegt som DS. Der syntes jeg Morrowind er lovende, men det sutter at der ikke er multiplayerdel.
Gravatar #60 - Shrike
13. jun. 2002 10:19
det er sku da heller ikke sjovt at rende rundt med en level 40 fighter med ca. 75% Magic resistance.

desuden blev "Bhallspawn" sagaen afsluttet med Throne Of Bhall
Gravatar #61 - Staeren
13. jun. 2002 10:22
Det giver jo sig selv at man ikke kan konvertere ... BG bruger Advanced Dungeons & Dragons 2nd Edition Ruleset, hvor NWN bruger Dungeons & Dragons 3rd Edition Ruleset. Der ER trods alt en lille forskel på hvordan en character er bygger op.
Og det er ikke noget at whine over ... man laver bare en character der er magen til ... i NWN kan man vel også lave sin egen character, hvis man kan være DM ...
Gravatar #62 - Onde Pik
13. jun. 2002 12:24
Hmm jeg skulle vidst have checket det her forum igen...


Det jeg mener med at D&D system ikke er velegnet til computeren er at systemet i høj grad er baseret på en DM. En meneskelig person der kan gøre beslutininger og sørge for at spillet er balanceret. Ting som karisma kan være svært at implementere i et computerspil, og i BG serien er det virkelig usselt.

Det er svært at komme med konkrete eksempler men hele systemet lægger op til at der er en DM der heletiden kan styre spillet.


Jeg glædede mig vildt meget til BG men bliv i sandhed skuffet, spillet var rodet og historien var kedelig. Desuden blev den næsten kun fortalt i de store chapter inlednigner, hvliket gjorde at man læste i et par minutter og så spillede man en nogle timer. Historien i et RPG skal foreløbe flydende og det gjorde det sandlig ikke i BG. Spillet virkede som et arkade spil delt op i "stages" og et RPG skal køre flydende.

Det er fint nok med chapters i et computer spil men det skal bruges ordenligt. Et spil som Gothic er eksempel på dette.

Gothic er udvilket for næsten ingen penge men er allievel et af det bedste RPG jeg har spillet. Der er en <STRONG>utrolig</STRONG> stemning i det da verdenen er levende og ikke død som i BG spilne. I gotic går alle NPCfolk rundt og snakker med hinanden. De fungere dynamisk med at arbejde om dagen og gå hjem til familien om aftenen hvor der bliver lavet mad ved bålene. Om morgenen står de automatisk op og vasker sig i dammen inden de går på "arbejde". Det hele foregår dynamisk og er forskelligt hver dag. Det virker fuldstædigt levende.

I BG siger folk dog nogle gange noget til hidnaden uden at det er pga. noget du gør. Men spontaniteten er manglende og de står bare stille. I BG kommer du ind på en kro hvor alle personerne sidder eller står 100% stille. Det er da kedeligt, og urelistisk. Verdenen i BG spilne er "død" og det dræber stemningen.

Hvis i ikke har spillet Gothic så er det 100% sikkret det værd. Der er en del bugs og underlige ting, men stemning og gameplay gør 100% op for det.


Download eventuelt teaser traileren til Gothic2, den viser en lillesmule af hvad man kan vente af fortsættelsen.
http://www.piranha-bytes.com/gothic2/content_engli...<A href="http://www.piranha-bytes.com/gothic2/content_english/media_videos.php"></A>

Jeg glemte også lige at tilføge The Elder Scrolls serien til listen over gode RPGer. Det seneste i serien Morrowind er faktisk det dårligste :( Verdenen er også helt død i det spil :(
Gravatar #63 - SnoTz
13. jun. 2002 13:00
På alle de screenshots jeg har set af NwN, er det svært at se hvem der er hvem. Hvor er de grønne ringe rundt om spilleren? og røde om fjender osv.?
Gravatar #64 - Skobbolop
19. jun. 2002 10:29
stfu staeren

"wywywywyw...jeg ved så meget"
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login