mboost-dp1

Nets Holding A/S

Nets risikerer at miste storkunder til Mobilepay

- , indsendt af arne_v

Når vi rammer april, tilbyder energiselskabet SEAS-NVE som noget nyt deres kunder at betale elregningen med Mobilepay. Måneden efter bliver samme betalingsløsning muligt hos forsikringsselskabet Alka – et selskab med 400.000 kunder.

Det kan blive en fortsættelse af Nets’ aktienedtur, hvis kunderne dropper Betalingsservice for i stedet at bruge Mobilepay.

Prisen for at betale regninger over Mobilepay er billigere end Betalingsservice. Førstnævnte tager mellem 1 og 2,74 kroner, mens det koster 5 kroner at betale sin elregning gennem Betalingsservice.

Også Energiselskabet Hofor og Dong Energy anser Mobilepays betalingsløsning som et interessant alternativ til løsningen fra Nets.

Nets-aktien satte ny bundrekord i mandags. Siden børsnoteringen for knap et år siden, er aktieprisen gået fra 150 kroner til under 110 kroner pr. aktie.





Gå til bund
Gravatar #1 - Unicco33
8. mar. 2017 10:56
Disruption. Jeg er godt tilfreds med at de får noget konkurrence, på noget som de siddet monopol agtigt på i årevis. Det er ikke ret lang tid siden at de hævede priserne gevaldigt for betalingsservice - det kan være de føler sig nødsaget til at sænke prisen igen nu. Jeg tror Nets får det rigtig svært de næste par år, og aktien vil fortsætte med at falde.
Gravatar #2 - CBM
8. mar. 2017 12:26
#1: helt enig! Det er på tide de får konkurrence på denne front!
Gravatar #3 - SwineDK
8. mar. 2017 13:00
Sååh, som jeg ser det, er nyheden at Nets ikke har fulgt med tidens trend, er for dyre og åbenbart ikke mener at de har ressourcer til at overvinde en konkurrerende tjeneste, der gør det nemmere og billigere at betale regninger end via deres egen?

Ehm..?

* Nets / Dibs er landets dyreste betalingsgateway system (correct me if i'm wrong, taler kun af min erfaring).
* De er tunge at danse med, når der skal laves små ændringer / ønsker.
* De er virkelig dyre, hvis der skal udvikles større nye ting, der ikke kan gøres med deres indbyggede funktioner, ting de så kan gå ud og sælge fremadrettet til andre kunder for høj betaling.

Jeg må sige at jeg faktisk er mere overrasket over at den "nyhed" ikke har været der for flere år siden.. Eller at det evt. bare bliver begravet..

Deres forsøg er at lancere en dankort app, der skal konkurrere med MobilePay, men uden at den gør noget nemmere eller billigere for slut-kunden..? Så det er virkelig svært at se hvordan det kan blive det store hit.
Gravatar #4 - E j v i n d
9. mar. 2017 04:46
Det hjælper da heller ingenting at der er mange af os som er i eller har været i RKI som dårlige betalere og til evig tid ikke kan få PBS/betalingsservice. Prøv at ringe til en hvilken som helst bank og sig du er ny kunde og står i RKI. Så vil ingen give dig PBS.
Det giver ingen mening det er jo ingen kredit. jeg vil bare gerne betale min regning automatisk, men nej.
godt vi har mobilepay.
Gravatar #5 - gramps2
9. mar. 2017 05:30
#4
Jeg troede faktisk ikke at man kunne stå opført i RKI hvis man ikke længere skyldte penge til anmeldende part? Hvis den anmeldende part ikke har set et skriv til RKI om, at man ikke længere skylder anmeldende part penge, så bryder de forretningsbetingelserne.
Gravatar #6 - kimsondergaard
9. mar. 2017 07:51
gramps2 (5) skrev:
#4
Jeg troede faktisk ikke at man kunne stå opført i RKI hvis man ikke længere skyldte penge til anmeldende part? Hvis den anmeldende part ikke har set et skriv til RKI om, at man ikke længere skylder anmeldende part penge, så bryder de forretningsbetingelserne.


Man kan godt stå der, hvis ikke man selv tjekker efter at være blevet slettet.
Dengang jeg havde en gæld den vej, der sendte jeg en bekræftelse på betalingen var sket, så kunne jeg komme ud forholdsvis hurtigt.
Gravatar #7 - gramps2
9. mar. 2017 08:06
Man kan godt stå der, hvis ikke man selv tjekker efter at være blevet slettet.
Svinero af de firmaer som anmelder folk til registret. De har pligt til at oplyse når gælden er indfriet.
Gravatar #8 - Trolix
9. mar. 2017 15:01
Hvis man nu skal være lidt pernittengrynet, så har Nets jo ikke "mistet" kunder til MobilePay - NESA-NVE supplerer jo bare betalingsmuligheden med MobilePay for der er jo ikke tale om, at man lukker ned for BS-betalinger.
Om fremtiden så vil se at alle kunder flytter deres faste betaling til MobilePay vil jo vise sig og hvis det så viser sig at være tilfældet OG NESA-NVE så efterfølgende lukker for BS-betalinger, så er artiklens overskrift er korrekt . Men altså ikke før.
Gravatar #9 - modgaard
9. mar. 2017 15:04
#8 Pernittengryn eller ej, hermed rettet, tak :)
Gravatar #10 - dk_picard
10. mar. 2017 07:02
Ville det ikke også kræve et ekstra dankort til sin budget konto, da Mobilepay kræver dankort? For nogle banker er det jo ekstra dankort gebyr for at have et ekstra. Tror helt op til 150kr.
Gravatar #11 - arne_v
10. mar. 2017 14:37
#8

Det er korrekt at NETS ikke har mistet kunder, men de vil miste omsætning.
Gravatar #12 - mvoigt27
10. mar. 2017 19:06
dk_picard (10) skrev:
Ville det ikke også kræve et ekstra dankort til sin budget konto, da Mobilepay kræver dankort? For nogle banker er det jo ekstra dankort gebyr for at have et ekstra. Tror helt op til 150kr.


Kræver ikke dankort fungerer fint med diverse debet kort osse.....

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login