mboost-dp1

Netflix
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det som Netflix prøver på at gøre her er fundamentalt umuligt. Det skal nok lykkes dem at detektere nogle VPN løsninger, men det er kun et spørgsmål om tid før der kommer en ny VPN løsning, som de ikke kan detektere.
Og der er da en overhængende risiko for at de undervejs kommer til at ramme flere brugere end tilsigtet.
Jeg undrer mig gevaldigt over de rettighedshavere, som stadigvæk tror det er en god idé at lægge forhindringer i vejen for dem, som gerne vil betale.
Og der er da en overhængende risiko for at de undervejs kommer til at ramme flere brugere end tilsigtet.
Jeg undrer mig gevaldigt over de rettighedshavere, som stadigvæk tror det er en god idé at lægge forhindringer i vejen for dem, som gerne vil betale.
#1: Jeg undrer mig desværre ikke over den måde rettighedshaverne agerer på.
Det er ren økonomisk optimering, med at opdele verden i en række enkelte monopoler, som ikke må parallelimportere, således at man kan sætte prisen lige under smertegrænsen - alle steder.
Den slags tankegang i at udnytte teorien til grænsen er sjældent smart, og virker sjældent i praksis medmindre man virkelig kan isolere alting (selv VHS bånd blev jo kopieret og udvekslet dengang).
I bilanalogiens verden: Skulle alle overholde den lovpligtige bremseafstand på 2 sekunder, så ville den teoretiske optimale hastighed være omkring 11 km/t for at få så mange bilister gennem et punkt.
Tænk hvis trafikstyrelsen vidste det?
Det er ren økonomisk optimering, med at opdele verden i en række enkelte monopoler, som ikke må parallelimportere, således at man kan sætte prisen lige under smertegrænsen - alle steder.
Den slags tankegang i at udnytte teorien til grænsen er sjældent smart, og virker sjældent i praksis medmindre man virkelig kan isolere alting (selv VHS bånd blev jo kopieret og udvekslet dengang).
I bilanalogiens verden: Skulle alle overholde den lovpligtige bremseafstand på 2 sekunder, så ville den teoretiske optimale hastighed være omkring 11 km/t for at få så mange bilister gennem et punkt.
Tænk hvis trafikstyrelsen vidste det?
HenrikH (2) skrev:Skulle alle overholde den lovpligtige bremseafstand på 2 sekunder, så ville den teoretiske optimale hastighed være omkring 11 km/t for at få så mange bilister gennem et punkt.
Hvis alle kørte så der er præcist 2 sekunder fra bagenden på en bil passerer til et punkt indtil forenden af den næste bil passerer et punkt, så vil man højst kunne få 1800 biler i timen igennem hver vognbane.
Dog vil tallet blive mindre, når man også tager højde for den tid hver enkelt bil tager om at passere et givet punkt. Hvad det betyder er, at jo hurtigere bilerne kører des tættere kommer man på de teoretiske 1800 biler i timen.
Hvis vi regner med at en gennemsnitlig bil er ca. 5m lang, så vil det med 11km/t tage 1.6 sekunder for en bil at passere et givent punkt. Lægges det sammen med de 2 sekunder mellem bilerne når vi frem til ca. 3.6 sekunder per bil. Og vi ender på at man kun kan få 990 biler i timen igennem.
Det svarer til blot 55% af den teoretiske kapacitet.
Kørte man i stedet 111 km/t ville resultatet bliver 1665 biler i timen, hvilket er langt mere effektivt end 11 km/t.
Jeg ved ikke hvor du har tallet 11 km/t fra, men der må indgå nogle antagelser, du ikke har nævnt.
Hvis man i stedet for 2 sekunders afstand regner med 2 sekunder + bremselængden ved den givne hastighed, så får man en ganske anden udregning, da bremselængden vokser kvadratisk med hastigheden.
#3 må jeg gratulere med den hidtil bedste bilanalogi i historien på Newz.dk.
Konsekvensen kunne blive at folk går tilbage til ulovlige downloads og at de mister kunder.
Eller måske endda ulovlige streaming tjenester
Eller måske endda ulovlige streaming tjenester
Endnu et selskab, hvor successen stiger dem til hovedet.. Så skal man jo selvfølgelig med vold, magt og trusler, forsøge at tvinge de sidste få kr. ud af brugerne. Men de magter ikke at se at de selv vil presse de brugere over på ulovlige tjenester, og dermed blot miste det abonnement de betaler for.
Måske man skulle forsøge at tilbyde en bedre service i stedet for!
Måske man skulle forsøge at tilbyde en bedre service i stedet for!
De skal helt sikker passe på med det her, se hvad der skete med musik industrien. De er først ved at komme oven på igen pga af streaming. Kan nemt forstille mig at, hvis det bliver for svært for folk at se det de gerne vil, finder de det andre steder.
Mit gæt er at det er filmselskaberne der har sagt til Netflix at de skal gøre noget ved problemet, ellers vil de stoppe med at give Netflix rettigheder til deres film.
Jeg er rimeligt sikker på at Netflix hellere end gerne ville fjerne denne restriktion og tillade alle personer i hele verden at have adgang til hele filmsamlingen
Jeg er rimeligt sikker på at Netflix hellere end gerne ville fjerne denne restriktion og tillade alle personer i hele verden at have adgang til hele filmsamlingen
Jeg fatter det ikke. Netflix har hjulpet filmbranchen ud af pirateri på samme måde som streaming hjalp musikbranchen ud.
Nu vil filmbranchen så gerne tilbage til det oprindelige setup der gør at pirateri eksisterer. Det er så smukt at filmbranchen aldrig bliver klogere og virkelig insisterer på at danne grobund for pirater. Men så kan man sige at filmbranchen også selv er ude om det.
Nu vil filmbranchen så gerne tilbage til det oprindelige setup der gør at pirateri eksisterer. Det er så smukt at filmbranchen aldrig bliver klogere og virkelig insisterer på at danne grobund for pirater. Men så kan man sige at filmbranchen også selv er ude om det.
kasperd (3) skrev:Jeg ved ikke hvor du har tallet 11 km/t fra, men der må indgå nogle antagelser, du ikke har nævnt.
Fra mekanikkurset på DTU.
Underviseren anvendte det for at vise hvordan det var vigtigt at udregne ting i stedet for at antage hvad der virkede logisk.
Det kan godt være min formulering var "off" (det er trods alt ved at være nogle år siden), men udregningen i hvordan man får flest biler/tidsenhed gennem et punkt endte på 11 km/t - hvis man overholder reglerne til punkt og prikke.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.