mboost-dp1

Shutterstock

Netflix lancerer TikTok-lignende feature til børn

- Via Business Insider -

Streaminggiganten Netflix frigiver en ny funktion til børn kaldet ‘Kids Clips’, der tilsvarende TikTok vil vise korte videoklip til brugerne. Hensigten er at reklamere for diverse film og tv-shows i børnehøjde, skriver Business Insider.

Den nye feature skal efter planen blive vist på Netflix’ iOS-app og fremhæve uddrag af indholdet målrettet børn med udgangspunkt i streamerens eksisterende bibliotek, bekræfter Bloomberg.

Netflix planlægger at begrænse børn til kun at se 10 eller 20 af disse klip ad gangen, og selskabet forbereder sig på at udgive funktionen i denne uge i en række lande, herunder USA, Canada og Australien.

En Netflix-talsperson fortalte Insider, at selskabet lancerer funktionen, fordi børn bruger mere og mere tid på at se kortformatvideoer.

Tech- og SoMe-virksomheder har i nogen tid kæmpet om de unge forbrugeres opmærksomhed og i den forbindelse udrullet apps og programmer, der henvender sig specifikt til børn. I 2015 lancerede YouTube for eksempel ‘YouTube for Kids’, som giver forældre kontrol over, hvad deres børn kan se.





Gå til bund
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login