mboost-dp1

unknown

Nedsat moms på outsourcing af IT

- Via Computerworld DK - , redigeret af Zero

Et nyt cirkulære fra skatteministeriet slår fast, at retningslinier omkring nedsat moms på outsourcing af IT-drift fastsat ved en sag ved EF-domstolen i 1997 stadig er gældende. Dermed kan virksomheder i fremtiden se frem til at få god økonomisk støtte fra skatteministeriet, når de vælger at outsource. Det vurderes, at dette vil sætte yderligere skub i tiltag for at outsource IT-drift.

Dette skal ses i kontrast til denne artikel der blev bragt for godt en uge siden, hvor en undersøgelse fastslår, at øget outsourcing stresser medarbejderne.





Gå til bund
Gravatar #1 - troeLSD
3. dec. 2003 23:00
Me first!
Gravatar #2 - Disky
4. dec. 2003 07:16
Outsourcing er bestemt ikke altid en god ting, tværtimod.

Der hvor jeg arbejde, laver vi noget for et ret stort firma, som har outsourcet deres IT drift til et helt 3. firma.

Det er et mareridt hver gang vores kundes IT ikke virker, for 3. parts firmaet forsøger hele tiden at skubbe problemmet fra sig og siger altid det er andres fejl, så skal vi bruge en masse tid på at vise vores kunde det er i deres ende der er et problem, og efter mange timers tovtrækkeri bliver problemmt endeligt løst.
Gravatar #3 - jensendk
4. dec. 2003 07:38
#2 Men det kan være det.. Har været i et ret ok stort outsourcing firma, og meget afhænger af hvor stram deres It politik er. Der hvor det virker, er der hvor der er defineret en ordentlig IT politik
Gravatar #4 - Disky
4. dec. 2003 07:48
jensendk:
Det glæder mig da det kan virke.

Men jeg synes tit de ender i diskussioner frem og tilbage om hvems fejl det er og hvem der skal løse det osv.
Gravatar #5 - [email protected]
4. dec. 2003 08:14
For mange kokke om suppen fordærver middagen... Er det ikke sådan den er?

Det er aldrig en god idé at der er flere forskellige personer/firmaer der laver ting på samme server... De har altid forskellige opfattelser af hvad der er rigtigt.

Outsourcing er til gengæld en god til hvis man kun har 1 firma man henvender sig til, og får dem til at lave alt... Hyrer specialister når der skal laves ting på serveren som de ikke kan klare m.m.
Gravatar #6 - Disky
4. dec. 2003 08:35
procase-mod.dk
Ikke nødvendigvis.

Outsourcing firmaet har måske givet et tilbud der faktisk viste sig at være for billigt, og derfor forsøger de hele tiden at kravle uden om når der skal laves noget.
Eller når de skal indrømme de reelt har et drifts problem.
Gravatar #7 - [email protected]
4. dec. 2003 08:54
#5

Tjoh... Men hvis en leverandør ikke leverer den vare man har bestilt, så kan man jo klage.

Det er altid svært med software at sige hvornår aftalen er opfyldt m.m... Derfor handler det om at man har tillid til det firma man har outsourcet sin IT til...
Gravatar #8 - Jake_the_Snake
4. dec. 2003 22:24
Ang. Moms så er det da fuldstændigt latterligt at alt andet i dette land skal moms´es 25% men ikke IT-drift. Man vil ikke engang differencere mad- og bogmoms som i mange andre lande, men IT-drift. Ja ja!

Til diskussionen om ansvar i IT-spørgsmål. Her er der jo altid den evindelige ansvarsforflygtigelse. "Vi kan ikke love at XXX virker med YYY". Husker det selv som supporter for blandt andet Philips. Var kunderne ikke villige til at lukke/afinstallere praktisk taget alt andet end det der hørte til produktet så kunne der ikke garanteres for noget som helst. For hvis tingene kunne fungerere sådan var der jo ikke noget i vejen med "vores" produkt...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login