mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hmm... nogen der ved om de tjekkede det med biler med og uden automatgear... siden undersøgelsen er blevet udført i USA, har der garanteret være automatgear i bilen... og så er der stor forskel på at have håndfrit sæt eller ikke - man skal trods alt bruge begge hænder til at køre bil med i DK ;)
Har dog ikke så meget med selve resultatet af undersøgelsen af gøre... men interessant nok da! :)
Har dog ikke så meget med selve resultatet af undersøgelsen af gøre... men interessant nok da! :)
Ja, og hvor mange kan ærligt sige, at de i et bilspil har prøvet på at køre stille og roligt, uden at køre ind i nogen, men alligevel har endt med en masse skader? Også selvom de ikke har været beruset eller andet.
Sådan en undersøgelse giver jeg ikke meget for. Heller prøve det i det virkelige liv. På et køreteknisk anlæg med dem, og så en masse papfiguer og andre biler, så kan vi snakke om en undersøgelse der kan bruges til noget.
Sådan en undersøgelse giver jeg ikke meget for. Heller prøve det i det virkelige liv. På et køreteknisk anlæg med dem, og så en masse papfiguer og andre biler, så kan vi snakke om en undersøgelse der kan bruges til noget.
ja, det er gammelt nyt, men der er en årsag til at det forholder sig sådanne, og det er efter min overbevisning, at de fleste menneskers hjerne bearbejder lyd før billed, og at folk som reglt skal svare på spørgsmål, derfor går det ud over evnen til at være fokuseret på kørslen.
Jeg læste på et tidspunkt en test der omhandlet om hvordan musik påvirkede føren af en bil, og det var et ligne resultat(tror nok det var i Illustreret Videnskab)
Jeg læste på et tidspunkt en test der omhandlet om hvordan musik påvirkede føren af en bil, og det var et ligne resultat(tror nok det var i Illustreret Videnskab)
Det farlig at føre en samtale/diskussion i bilen.
Det er farligt at spise i bilen.
Det er farligt at synge med til musikken.
Det er farligt at færdes i trafikken, ihvertfald når jeg er på vejen fordi jeg gør alle af de ovenstående ting.
Det er farligt at spise i bilen.
Det er farligt at synge med til musikken.
Det er farligt at færdes i trafikken, ihvertfald når jeg er på vejen fordi jeg gør alle af de ovenstående ting.
#7
Er rigtigt glad for at jeg bor langt fra Sæby :P
Du advarer lige når du kører mod Århus ikke?
Men ja, det kan næppe komme som den store overraskelse, at det ikke er godt at lave noget, der stjæler opmærksomheden fra trafikken.
Det er vel også de færreste der ville lege med håndgranater, afmåle nitroglycerin eller køre ned af en skrænt på cykel, og samtidigt være påvirket, eller snakke i mobil?
Er rigtigt glad for at jeg bor langt fra Sæby :P
Du advarer lige når du kører mod Århus ikke?
Men ja, det kan næppe komme som den store overraskelse, at det ikke er godt at lave noget, der stjæler opmærksomheden fra trafikken.
Det er vel også de færreste der ville lege med håndgranater, afmåle nitroglycerin eller køre ned af en skrænt på cykel, og samtidigt være påvirket, eller snakke i mobil?
#5 Men man bruger netop simulatorer i disse situationer da der ikke er andre muligheder.
Derudover gælder der det at i fly og rumskibe er det instrumenterne der er i centrum hvilket gør at simulatorer er smarte at bruge.
Man kunne nemt have lavet dette forsøg på en bane.
Når vi så snakker manuelt gear skifte så øger vi nok risikoen endnu mere :)
Derudover gælder der det at i fly og rumskibe er det instrumenterne der er i centrum hvilket gør at simulatorer er smarte at bruge.
Man kunne nemt have lavet dette forsøg på en bane.
Når vi så snakker manuelt gear skifte så øger vi nok risikoen endnu mere :)
Det må jo så betyde at vi roligt kan sætte alkohol grænsen op, hvis det ikke er farligere end at tale håndfrit i mobil så kan det virkeligt ikke være særligt farligt.
Synd de ikke undersøgte hvad der betyder at drikke kaffe (skal jo hældes op osv), eller rygning osv.
En skam de glemte at teste hvor farligt det er at have en person siddende ved siden af sig, som man snakker med.
Jeg har virkelig ikke se at det må være mere farligt, end at snakke med en i et headset.
Jeg har virkelig ikke se at det må være mere farligt, end at snakke med en i et headset.
De kunne også have testet hvor farligt det er, når der går pæne piger i sommertøj i vejkanten. Man kommer hurtigt på kollisionskurs når instinktet tager over :-)
Jeg syntes dette er latterlig, jeg kan da fint koere og snakke i mobil mens jeg har en nossebajer mellem benene ! intet problem ! ;)
#6: Mht. musik når man kører, så er det mange år siden jeg læste i Illustreret Videnskab, at musik faktisk forbedrer reaktionsevnen i trafikken, uanset om man kan lide musikken eller ej.
Men det er da foruroligende at læse at man bliver så forstyrret ved en samtale.
Min opfattelse af alm. mobil vs. håndsæt, var også det med at have begge hænder på rattet samt mindst 1 hånd på rattet når man skal skifte gear. Men det hjælper tilsyneladende ikke på koncentrationen at have håndfri mobil.
De mangler så også lige at sammenligne mændenes reaktionstid med kvindernes når de taler i telefon. Kvinder er jo bedre til multitasking end mænd, så det kan være de har lettere ved at koncentrere sig om begge ting på samme tid (og de kigger heller ikke efter pæne piger i sommertøj i vejkanten...)
Men det er da foruroligende at læse at man bliver så forstyrret ved en samtale.
Min opfattelse af alm. mobil vs. håndsæt, var også det med at have begge hænder på rattet samt mindst 1 hånd på rattet når man skal skifte gear. Men det hjælper tilsyneladende ikke på koncentrationen at have håndfri mobil.
De mangler så også lige at sammenligne mændenes reaktionstid med kvindernes når de taler i telefon. Kvinder er jo bedre til multitasking end mænd, så det kan være de har lettere ved at koncentrere sig om begge ting på samme tid (og de kigger heller ikke efter pæne piger i sommertøj i vejkanten...)
#15: Ja, det kunne være rimelig interessant at se en test af, om det gør en forskel, om samtalen foregår pr. mobiltelefon eller med en på passagersædet.
Hvis en undersøgelse viser, det er farligt at snakke under kørslen, kan man jo med ro i sindet bede konen om at holde kæft, når man kører. "Luk nu bare, Hyacinth!"
Hvis en undersøgelse viser, det er farligt at snakke under kørslen, kan man jo med ro i sindet bede konen om at holde kæft, når man kører. "Luk nu bare, Hyacinth!"
f*ck det er hårdt at slukke for sutten hva ? det er sq da p*sse urimeligt for alle andre mennesker at blie' kørt ned af en idiot der har tændt for sin sut!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.