mboost-dp1

SXC - iwd
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#2
Jeg tror at bilindustrien (trods krise) i USA har haft gang i at sadle om de seneste par år. De penge, som Obama kommer med her, vil sandsynligvis i et relativt stort omfang lande i bilindustriens R&D afdelinger.
Jeg tror det er sådan en kombination af at Obama gerne vil sætte gang i nogle grønne initiativer og også give et lille skub til en branche, der har det hårdt..
Jeg tror at bilindustrien (trods krise) i USA har haft gang i at sadle om de seneste par år. De penge, som Obama kommer med her, vil sandsynligvis i et relativt stort omfang lande i bilindustriens R&D afdelinger.
Jeg tror det er sådan en kombination af at Obama gerne vil sætte gang i nogle grønne initiativer og også give et lille skub til en branche, der har det hårdt..
Det er godt nok mange tiltag mht. omlæggelse til el fra fossilt brændsel der sker for tiden
Mon der er noget om snakken om at vi er ved at løbe meget hurtigt tør af fossilt brændstof......
det er vel ikke bilindustrien som har sat en stopper, men benzinselskaberne
Mon der er noget om snakken om at vi er ved at løbe meget hurtigt tør af fossilt brændstof......
det er vel ikke bilindustrien som har sat en stopper, men benzinselskaberne
Elbiler og batterier har lidt været fanget i en sort cirkel før.
Elbilerne kunne ikke rigtig komme igang fordi batterierne ikke var til det.
Batterierne blev ikke udviklet fordi der reelt ikke var nogle aftagere (da der ikke er elbiler nok til det kan betale sig at udvikle)
Hvis de her penge reelt bliver brugt på batteriforskning så kommer elbilerne også igang og så går det stærkt.
En elbil er overlegen til benzin biler.
Hurtigere acceleration, højere hastighed, kortere bremesedistancen (såfremt der kan tæskes strøm tilbage vedopbremsning). At de miljømæssigt er mere bæredygtige da det blot er vores kraftværker der skal opdateres for at gøre dem miljøvenlige er en sidegevinst.
Elbilerne kunne ikke rigtig komme igang fordi batterierne ikke var til det.
Batterierne blev ikke udviklet fordi der reelt ikke var nogle aftagere (da der ikke er elbiler nok til det kan betale sig at udvikle)
Hvis de her penge reelt bliver brugt på batteriforskning så kommer elbilerne også igang og så går det stærkt.
En elbil er overlegen til benzin biler.
Hurtigere acceleration, højere hastighed, kortere bremesedistancen (såfremt der kan tæskes strøm tilbage vedopbremsning). At de miljømæssigt er mere bæredygtige da det blot er vores kraftværker der skal opdateres for at gøre dem miljøvenlige er en sidegevinst.
#8 bilens dæktype har vel heller ikke været relevant siden ABS. Alle biler idag bremser jo ikke lige godt på trods af vi kører på mere eller mindre de samme dæk alle sammen. Der er vist ingen idag der er i tvivl om at en blokering af dækkene er langt mere farligt end en gradvis opbremsning. Der er også betydeligt mindre mekanisk slid ved at lave en motor opbremsning end med traditionelle klodser (det er jeg sikker på en trucker kan forklare en masse om)
Exolite (2) skrev:der må ligge et stort stykke arbejde til grunde for den bevilding når man tænker på hvor mange penge den amerikanske bilindustri har brugt på lobbisme nettop for ikke at skulle bevæge sig i den retning.
lol - du glemmer at Obama ejer den amerikanske bilindustri.
Jeg så på et tidspunkt et program på en af discovery kanalerne (beyond tomorrow eller noget i den stil) - hvor de lavede et løb med en el bil og nascar hvis jeg husker rigtigt - hvor el bilen b.la. vandt pga. mindre hjulspin.
Jeg har ikke meget forstand på biler, men gør de samme principper ikke sig gældende ved nedbremsninger?
Jeg har ikke meget forstand på biler, men gør de samme principper ikke sig gældende ved nedbremsninger?
#15
Jo det er derfor vi har ABS og løbende forsker i bedre dæk, både mønster og sammensætning.
En motorbremse er ikke mere effektiv end en almindelig bremse, de kan bare, på el biler, føre en del af energien tilbage i batteriet.
Jeg kender flere der mener at de kan bremse bilen bedre ned uden ABS end med.
Det kunne måske være rigtigt på meget tidlige modeller, men ikke i dagens biler.
ABS føler om et hjul blokerer og reducerer automatisk bremsestyrken til det hjul, indtil det roterer med samme hastighed som de andre hjul (meget simpelt forklaret).
Dette gør at en ABS kan styre alle 4 hjul uafhængig af hinanden, hvor et menneske kun kan styre alle fire hjul samtidig.
Jo det er derfor vi har ABS og løbende forsker i bedre dæk, både mønster og sammensætning.
En motorbremse er ikke mere effektiv end en almindelig bremse, de kan bare, på el biler, føre en del af energien tilbage i batteriet.
Jeg kender flere der mener at de kan bremse bilen bedre ned uden ABS end med.
Det kunne måske være rigtigt på meget tidlige modeller, men ikke i dagens biler.
ABS føler om et hjul blokerer og reducerer automatisk bremsestyrken til det hjul, indtil det roterer med samme hastighed som de andre hjul (meget simpelt forklaret).
Dette gør at en ABS kan styre alle 4 hjul uafhængig af hinanden, hvor et menneske kun kan styre alle fire hjul samtidig.
hold nu kæft med batterier ...
vi skal have EEStor !!!!!!
ik det pis med kemikalier som ionisere og katoder som brænder af !!
EESTOR... NU !!!
vi skal have EEStor !!!!!!
ik det pis med kemikalier som ionisere og katoder som brænder af !!
EESTOR... NU !!!
#18
jep
1/3 plads af li-ion batteri (og samtidig 1.5x kapacitet)
1mio op/afladninger uden at miste mere end 1% kapacitet
it tell you man... its the perfect battery !!!
jep
1/3 plads af li-ion batteri (og samtidig 1.5x kapacitet)
1mio op/afladninger uden at miste mere end 1% kapacitet
it tell you man... its the perfect battery !!!
Det der kan give el-bilen har en fordel i forhold til hurtig nedbremsning er en mindre samlet totalvægt for bilen. Selv med store batterier er der pga en meget simplere konstruktion masser at kilo at spare i forhold til konventionel motorblok, tank + diverse kraftoverførsel.
Ja, kold fusion ville også være dejligt, men jeg holder ikke vejret i åndeløs forventning.
Montago (17) skrev:vi skal have EEStor !!!!!!
Ja, kold fusion ville også være dejligt, men jeg holder ikke vejret i åndeløs forventning.
#16
Det er rigtigt at man KAN bremse en bil ned mere effektivt uden ABS......problemet med det er bare at ingen (min påstand) har en reaktionstid hurtig nok til rent faktisk at gøre det i en ulykke. Jeg kan også, på en glat-bane, bremse en bil ned mere effektivt end ABS, men der er jeg forberedt på det og har tænkt igennem hvad der sker og hvad jeg skal gøre.........
#20
Jeg er langt fra sikker her, men jeg tror faktisk at bilens lavere vægt ikke gør den helt store forskel her.
En tom lastbil kan bremse på omtrent samme afstand som en tom personbil. Den har jo et akseltryk på meget mere end en personbil, samt meget større kontaktflade med vejen, som dermed giver et LANGT bedre vejgreb/friktion. På en let el-bil vil man jo sætte ret tynde dæk på for at gøre det mere økonomisk. Smaldere dæk=mindere vejgreb=mindere friktion='lang' bremse længde.
Producenterne vil vel tilpasse dækkene's brede til bilens vægt, og de vil vel sigte efter hvad lovkravet er?
Det er rigtigt at man KAN bremse en bil ned mere effektivt uden ABS......problemet med det er bare at ingen (min påstand) har en reaktionstid hurtig nok til rent faktisk at gøre det i en ulykke. Jeg kan også, på en glat-bane, bremse en bil ned mere effektivt end ABS, men der er jeg forberedt på det og har tænkt igennem hvad der sker og hvad jeg skal gøre.........
#20
Jeg er langt fra sikker her, men jeg tror faktisk at bilens lavere vægt ikke gør den helt store forskel her.
En tom lastbil kan bremse på omtrent samme afstand som en tom personbil. Den har jo et akseltryk på meget mere end en personbil, samt meget større kontaktflade med vejen, som dermed giver et LANGT bedre vejgreb/friktion. På en let el-bil vil man jo sætte ret tynde dæk på for at gøre det mere økonomisk. Smaldere dæk=mindere vejgreb=mindere friktion='lang' bremse længde.
Producenterne vil vel tilpasse dækkene's brede til bilens vægt, og de vil vel sigte efter hvad lovkravet er?
#23
Hvordan vil du nogensinde kunne være mere effektiv ved kun at kunne justere alle hjul samtidig når din ABS kan justere alle 4 hjul uafhængig af hinanden?
Det kan måske lade sig gøre på tør vej hvis alle 4 hjul har nøjagtigt lige meget greb.
Hvordan vil du nogensinde kunne være mere effektiv ved kun at kunne justere alle hjul samtidig når din ABS kan justere alle 4 hjul uafhængig af hinanden?
Det kan måske lade sig gøre på tør vej hvis alle 4 hjul har nøjagtigt lige meget greb.
#24
Japper lige tal af efter fri hukommelse.
En ABS censor sender signaler tilbage til regneenheden 15 gange i sekundet, dvs. at dit jul vil stå helt stille ca 15 gange i sekundet når ABS'en er sat i drift(mellem hvert signal om at bremsen skal slækkes)
Når jeg kører på glat-bane kan jeg (efter flere trænings ture) sørge for at hjulet aldrig står stille.......
Du kan have ret i at det kun kan lade sig gøre det når alle 4 hjul har samme vejgreb........jeg har aldrig testet det med 2 hjul i grøften, det lyder faktisk som en rigtig dårlig plan at gøre!
Man kan også gøre det i en bil med ABS, bare hold bremsen præcis så hårdt at ABSen lige præcis ikke begynder at banke løs......så vinder man også et par % i bremselængde.
Japper lige tal af efter fri hukommelse.
En ABS censor sender signaler tilbage til regneenheden 15 gange i sekundet, dvs. at dit jul vil stå helt stille ca 15 gange i sekundet når ABS'en er sat i drift(mellem hvert signal om at bremsen skal slækkes)
Når jeg kører på glat-bane kan jeg (efter flere trænings ture) sørge for at hjulet aldrig står stille.......
Du kan have ret i at det kun kan lade sig gøre det når alle 4 hjul har samme vejgreb........jeg har aldrig testet det med 2 hjul i grøften, det lyder faktisk som en rigtig dårlig plan at gøre!
Man kan også gøre det i en bil med ABS, bare hold bremsen præcis så hårdt at ABSen lige præcis ikke begynder at banke løs......så vinder man også et par % i bremselængde.
#10
Den samme teknologi der kan bruges til El-biler vil kunne bruges til vindmøller også så vi kan udnytte den strøm de laver når vi ikke har brug for den.
#17
EEstor virker mere og mere som Vaporware læste om den for et godt stykke tid siden hvor de sagde at prototype allerede var klar og produktion ville state 6-12 måneder.. Det er så langt over et år siden jeg hørte fra dem og ikke et eneste stykke bevis har de leveret for at de har et produkt.
I sidste ende kan det ikke betale sim om fremtidens "Batteri" bliver kemiske batterier eller super condensatorere, det kan tiden kun vise.
Men det er stort at dette område får et indskud af $$ da "batteri" området slet ikke har haft samme udvikling som elektronikken omkring os.
Håber lidt vi gør det samme i EU for vi har virkelig mulighederne for at få gang i at bruge dem.
Den samme teknologi der kan bruges til El-biler vil kunne bruges til vindmøller også så vi kan udnytte den strøm de laver når vi ikke har brug for den.
#17
EEstor virker mere og mere som Vaporware læste om den for et godt stykke tid siden hvor de sagde at prototype allerede var klar og produktion ville state 6-12 måneder.. Det er så langt over et år siden jeg hørte fra dem og ikke et eneste stykke bevis har de leveret for at de har et produkt.
I sidste ende kan det ikke betale sim om fremtidens "Batteri" bliver kemiske batterier eller super condensatorere, det kan tiden kun vise.
Men det er stort at dette område får et indskud af $$ da "batteri" området slet ikke har haft samme udvikling som elektronikken omkring os.
Håber lidt vi gør det samme i EU for vi har virkelig mulighederne for at få gang i at bruge dem.
#24
Nej ældre ABS enheder kan regulere bremsetrykket 15 gange i sekundet, dagens ABS enheder kan gøre det over 40 gange per sekund. Enheden, i hvertfald på min gamle polo, får 96 signaler pr omdrejning af hjulet, så det er godt over 1000 gange per sekund ved 100Kmt.
Det er meneskeligt umuligt at gøre det bedre end en ABS i dag.
Nej ældre ABS enheder kan regulere bremsetrykket 15 gange i sekundet, dagens ABS enheder kan gøre det over 40 gange per sekund. Enheden, i hvertfald på min gamle polo, får 96 signaler pr omdrejning af hjulet, så det er godt over 1000 gange per sekund ved 100Kmt.
Det er meneskeligt umuligt at gøre det bedre end en ABS i dag.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.